uskokaa
Honkarakenne = Honka
21
5473
Vastaukset
- kokemusta on
On Mersukin kalliimpi kuin Lada. Aina on olemassa kalliita ja halvempia, hyviä ja huonompia. Ratkaisevaa on hinta/laatusuhde.
- veistäjä
mikä hongan laadussa on niin hyvää että siitä pitäis maksaa useita kymmeniä prosentteja enemmän verrattuna kilpailijoihin. ihmisillä tuntuu olevan pinttynyt käsitys että kukaan muu ei tee hirsitaloja kuin honka ja tyytyvät sitten heidän rahastukseen.
- Nimetön
Jos pieni yritys keksii hyvän mallin, joka myy, niin Honkarakenne tekee oitis samanlaisen ja alkaa sitä voimalla markkinoimaan omana mallinaan.
Tämä on muuten tosi! - koskee
Nimetön kirjoitti:
Jos pieni yritys keksii hyvän mallin, joka myy, niin Honkarakenne tekee oitis samanlaisen ja alkaa sitä voimalla markkinoimaan omana mallinaan.
Tämä on muuten tosi!ihan jokaista suomalaista hirsitoimittajaa. Ja se on faktaa.
- on hyvä
veistäjä kirjoitti:
mikä hongan laadussa on niin hyvää että siitä pitäis maksaa useita kymmeniä prosentteja enemmän verrattuna kilpailijoihin. ihmisillä tuntuu olevan pinttynyt käsitys että kukaan muu ei tee hirsitaloja kuin honka ja tyytyvät sitten heidän rahastukseen.
Meillä on kokemusta 4 rakennuksesta 10 vuoden ajalta ja kaikki ovat olleet hyviä. Mitä mallien kopioimiseen tulee, niin heidän arkkitehtinsä suunnitteli meille huvilan, josta tuli todella uniikki ja tyylikäs. En olisi uskaltanut riskeerata tilaamalla sitä joltain pikkuvalmistajalta enkä muiltakaan enkä tilaisi edelleenkään.
Eli kun sanon, että Hongan laatu on ollut hyvä v:sta 1994 alkaen samoin toimitukset erinomaiset, niin eikö se riitä. Eli näin piintynyt käsitys on ja pysyy. Mutta ei se estä muita olemasta hyviä. - Antti R.
veistäjä kirjoitti:
kellä ihmisillä on tuollainen käsitys, mistä sinulla ahdistaa? Suomessa on satoja, ehkä tuhansia valmistajia jotka tekevät alkaen yksi kehikko / vuosi.
Eli on niitä muitakin valmistajia kuin Honka, en tiedä kenen puolesta täällä vuodatat.
Kuten edellinen mainitsi, laaduissa on eroja ja se
tietenkin näkyy hinnassa. Ja se on hyvä se, nyt jokainen voi ostaa oman "tasonsa" mukaan mistä haluaa talonsa, mökkinsä, laavunsa jne.
Minä vaan en ymmärrä täällä vuodatusta että
Honka on kallis. Toisille se on, aika monelle ei. - kokea itse
veistäjä kirjoitti:
sitten vasta puhua.
Rakensin viime vuonna Hongan ok-talon.
Olen tyytyväinen, on paljon yksityiskohtia toimituksessa, joita ei edes tiedä, ennenkuin kokeilee itse. Naapuritontille tehtiin samaan aikaan pienempää toisen valmistajan rakennusta, hyvin pääsi seuraamaan tuotteita rinta rinnan.
Valitsisin tänä päivänä samoin kuin jo tein. - Peksujehvi
Nimetön kirjoitti:
Tämä on muuten tosi!Jos noin väität niin kannattaisi samalla todistaa väite. Kerro mikä Hongan nettisivuilla tai esitteissä oleva malli on kopio jostakin piikufirman mökkimallista. Ja mistä mallista?
- välttämättä...
38/50m2 7" pyöröllä
10200€ täydellinen puuosatoimitus. Oli halvin minne tarjoukset lähetin. Tarjouksia lähetin yhteensä 8kpl. - jaksa uskoa tuota
Honkarakenne on tehnyt meille viisi
hirsitoimitusta noin kuuden vuoden aikana.
Neljä niistä on omaa suunnittelua. Honka
on tehnyt lupakuvat ja katkaisupiirus-
tukset parilla sadalla eurolla. Kun verrattiin
valmiiden rakennuksien pinta-aloja, niin ise
suunnitellut eivät tuleet kalliimmaksi kuin
valmiit mallit. Eli maksettiin vain hirsi-
neliöistä.
Kun verrataan kaikkikattavaa toimitusta,
rautakauppa mukana, niin on vaikea osoittaa,
että Honka olisi kalliimpi kuin kilpailijat.
Monelta toimittajalta ei edes saa samaa palve-
lua. Terveisiä vaan Jukka H....mäelle. - kokemusta
Itsellä Honka ei ole pysynyt kisassa mukana juuri hinnan takia.
Yhdessä tehty yli 20 mökkiä ja aina olen ollut tyytyväinen.
Harmeja ja aivan käsittämättömiä käytäntöjä on tullut muiden tekijöiden kanssa vastaan. Jos saatte hinnan tingittyä kohdilleen niin Honka on omien kokemusten mukaan takuu-hyvä.- kokemusta
Kiva seurata joskus näitä palstoja.
Suomessa asia onneksi on niinkuin täällä puhutaan ja kaikki menee OK, mutta jos tullaan keski eurooppaan niin ei ikinä enää Honkarakennetta. Todella suuria ongelmia ollut ko firman kanssa josta muutama esimerkki.
- Avaat paketit niin tavara on sinistä ennenkuin yhtään varvia on asentanut.
- Jos jotain puuttuu toimituksesta on kovan työn takana saada hyvitys tai lisää tavaraa.
- Useita kertoja puuttunut esim ikkuna/ovi aukkoja
- Laatu ongelmia vaikea selittää asiakkaalle, onhan kyseessä sentään maailman suurin hirsitalo tehdas.
Listaa vois jatkaa pidempäänkin, muttei kehtaa. Sen sanon että nyt kehikot tulee pieneltä toimittajalta ja homma on pelannut sekä laatu/toimitusvarmuus parantunut huomattavasti - maassa?
kokemusta kirjoitti:
Kiva seurata joskus näitä palstoja.
Suomessa asia onneksi on niinkuin täällä puhutaan ja kaikki menee OK, mutta jos tullaan keski eurooppaan niin ei ikinä enää Honkarakennetta. Todella suuria ongelmia ollut ko firman kanssa josta muutama esimerkki.
- Avaat paketit niin tavara on sinistä ennenkuin yhtään varvia on asentanut.
- Jos jotain puuttuu toimituksesta on kovan työn takana saada hyvitys tai lisää tavaraa.
- Useita kertoja puuttunut esim ikkuna/ovi aukkoja
- Laatu ongelmia vaikea selittää asiakkaalle, onhan kyseessä sentään maailman suurin hirsitalo tehdas.
Listaa vois jatkaa pidempäänkin, muttei kehtaa. Sen sanon että nyt kehikot tulee pieneltä toimittajalta ja homma on pelannut sekä laatu/toimitusvarmuus parantunut huomattavastiEttet vaan olisi Puuhamaassa?
Sillä vaan, kun olen pystyttänyt neljän eri valmistajan taloja niin Suomessa kuin Keski-Euroopassa. ( Saksa, Sveitsi, Itävalta, Ranska)
Pari kertaa käynyt myös Japanissa kasaamassa talon.
Näistä neljästä pystytyksen kannalta paras on ollut Honka. Tämä ei ole yksin minun mielipiteeni, vaan näin on myös porukassani ollut kokenut rakentaja monesti sanonut.
Esivalmistusaste on Hongalla muihin nähden parempi.Kontiota pystytin muutamassa kohteessa Saksassa, ongelmia tuli sen jälkeen kun Kontio antoi Saksan maahantuonnin jollekin porukalle, joka tilaa rungon Suomesta ja keräilee muut tavarat ympäri Keski-Eurooppaa.
En ole täällä mainostelemassa, mutta suoranaiseen valheeseen voi kyllä vastata. - näihin maihin
maassa? kirjoitti:
Ettet vaan olisi Puuhamaassa?
Sillä vaan, kun olen pystyttänyt neljän eri valmistajan taloja niin Suomessa kuin Keski-Euroopassa. ( Saksa, Sveitsi, Itävalta, Ranska)
Pari kertaa käynyt myös Japanissa kasaamassa talon.
Näistä neljästä pystytyksen kannalta paras on ollut Honka. Tämä ei ole yksin minun mielipiteeni, vaan näin on myös porukassani ollut kokenut rakentaja monesti sanonut.
Esivalmistusaste on Hongalla muihin nähden parempi.Kontiota pystytin muutamassa kohteessa Saksassa, ongelmia tuli sen jälkeen kun Kontio antoi Saksan maahantuonnin jollekin porukalle, joka tilaa rungon Suomesta ja keräilee muut tavarat ympäri Keski-Eurooppaa.
En ole täällä mainostelemassa, mutta suoranaiseen valheeseen voi kyllä vastata.Ranksa ja Britannia. Kohteita otin ennen suoraan, mutta sitten kyllästyin virheisiin. Nykyste myyn pienemmän toimittajan kohteita ongelmitta ja jälkeen päin ollut suoraan asiakkaalle pelkkä pystytys urakka hongan kohteissa ja edelleen sama ongelma. Onneksi laatu ei ole minun murhe vaikka v****ttaaki joskus tehä aukkoja lisää.
Suurin ja näkyvin ongelma on juuri tuo sinistyminen vaikka väittävätkin uittavansa altaassa. Jos näin olisi niin miksi muiden toimittajien hirret ei sinisty käsittelyn jälkeen..... - mitenkähän?
näihin maihin kirjoitti:
Ranksa ja Britannia. Kohteita otin ennen suoraan, mutta sitten kyllästyin virheisiin. Nykyste myyn pienemmän toimittajan kohteita ongelmitta ja jälkeen päin ollut suoraan asiakkaalle pelkkä pystytys urakka hongan kohteissa ja edelleen sama ongelma. Onneksi laatu ei ole minun murhe vaikka v****ttaaki joskus tehä aukkoja lisää.
Suurin ja näkyvin ongelma on juuri tuo sinistyminen vaikka väittävätkin uittavansa altaassa. Jos näin olisi niin miksi muiden toimittajien hirret ei sinisty käsittelyn jälkeen.....Nyt joku ei täsmää.
Itselleni tuli viime vuonna Hongan ok-talo.
Oli tällainen joku avoimien ovien päivä ja talokaupoissa olevat pääsivät käymään tehtaalla katsomassa tuotantoa.
Tekoprosessia sai seurata alusta loppuun.
Missään vaiheessa puita ei kyllästetty tai käsitelty jollain aineilla.
Tämän tiedän lisäksi vielä siitä, että ryhmässämme joku kysyi asiasta ja vastaus oli, että joskus n. 15 vuotta sitten on hirsiä käsitelty tehtaalla, mutta ei enää.
Eli et ainakaan ihan viime aikoina ole pystyttänyt Hongan taloa ? - Tuosta
mitenkähän? kirjoitti:
Nyt joku ei täsmää.
Itselleni tuli viime vuonna Hongan ok-talo.
Oli tällainen joku avoimien ovien päivä ja talokaupoissa olevat pääsivät käymään tehtaalla katsomassa tuotantoa.
Tekoprosessia sai seurata alusta loppuun.
Missään vaiheessa puita ei kyllästetty tai käsitelty jollain aineilla.
Tämän tiedän lisäksi vielä siitä, että ryhmässämme joku kysyi asiasta ja vastaus oli, että joskus n. 15 vuotta sitten on hirsiä käsitelty tehtaalla, mutta ei enää.
Eli et ainakaan ihan viime aikoina ole pystyttänyt Hongan taloa ?Itseasiassa 5vk sitte valmistui viimeksi Hongan kohde.
Eli ne ei uita altaassa vaikka näin väittävätkin.
Kiitos tuosta viestistä - tänne
Tuosta kirjoitti:
Itseasiassa 5vk sitte valmistui viimeksi Hongan kohde.
Kiitos tuosta viestistätietoa, missä on väitetty, että hirsiä on kyllästetty tehtaalla.
Aika mielenkiintoinen väite.
Kyseessä on CE-merkitty tuote. - sinä siis
Tuosta kirjoitti:
Itseasiassa 5vk sitte valmistui viimeksi Hongan kohde.
Kiitos tuosta viestistäkeksit omasta päästäsi tuon väitteen altaassa uittamisista?
- kaikilla
tänne kirjoitti:
tietoa, missä on väitetty, että hirsiä on kyllästetty tehtaalla.
Aika mielenkiintoinen väite.
Kyseessä on CE-merkitty tuote.HTT:n jäsenillä on CE-merkitty tuote, eli ihan sama onko Honkarakenne vai joku muu, paitsi HTT:n jäsenillä se on laajempi. Mitä olen detskuja katellu niin aika köykäisesti on saatu CE-merkki. Nyt kun muut HTT:n jäsenet saa CE-merkin niin se on huomattavasti kattavampi kuin Honga ce-merkki.
Niin ja mitä tekemistä tässä asiassa on jollain sinestolla ja CE-merkillä?? Sehän tulee mukaan ainakin HTT:n jäsenille CE-merkin mukana. Hongan oma moka jos eivät sisällyttäneet sinestoa omaan merkkiinsä - unohtui
kaikilla kirjoitti:
HTT:n jäsenillä on CE-merkitty tuote, eli ihan sama onko Honkarakenne vai joku muu, paitsi HTT:n jäsenillä se on laajempi. Mitä olen detskuja katellu niin aika köykäisesti on saatu CE-merkki. Nyt kun muut HTT:n jäsenet saa CE-merkin niin se on huomattavasti kattavampi kuin Honga ce-merkki.
Niin ja mitä tekemistä tässä asiassa on jollain sinestolla ja CE-merkillä?? Sehän tulee mukaan ainakin HTT:n jäsenille CE-merkin mukana. Hongan oma moka jos eivät sisällyttäneet sinestoa omaan merkkiinsäsanoa, että honkarakenne on myös HTT:n jäsen ja siellä CE-merkintä menee myös uusiksi.
Itse en ainakaan ostaisi miltään muulta talopakettia kuin HTT:n jäseneltä - kysyin
kaikilla kirjoitti:
HTT:n jäsenillä on CE-merkitty tuote, eli ihan sama onko Honkarakenne vai joku muu, paitsi HTT:n jäsenillä se on laajempi. Mitä olen detskuja katellu niin aika köykäisesti on saatu CE-merkki. Nyt kun muut HTT:n jäsenet saa CE-merkin niin se on huomattavasti kattavampi kuin Honga ce-merkki.
Niin ja mitä tekemistä tässä asiassa on jollain sinestolla ja CE-merkillä?? Sehän tulee mukaan ainakin HTT:n jäsenille CE-merkin mukana. Hongan oma moka jos eivät sisällyttäneet sinestoa omaan merkkiinsäkun talokauppaa tehdessäni sain ne CE-paperit ja niissä ei mitään tehtaan kyllästystä mainittu.
Eli juttu siitä, että Honka olisi väittänyt tavaroiden olevan tehtaalla käsiteltyjä ovat hyvin todennäköisesti potaskaa.
CE-merkin tarkoitus on käsittääkseni juuri se, että tuote ja sen valmistus esitetään siinä ja myöhemmin joku instanssi (en tiedä mikä) valvoo, että talo tehdään merkin edellyttämällä tavalla.
Minäkään en ostaisi taloa multa kuin HTT:n jäseniltä.
Fakta on , että pitkän päälle kaikki tulevat suurinpiirtein saman hintaisiksi ja silloin ratkaisee laatu ja palvelut jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779