PAASMAJA!

mikä on?

Mikä on ns. paasmaja? Onko se halisissa?

110

16274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muualta

      Lukekaa näitä keskusteluja, älkääkä jatkuvasti kysykö samoista asioista, käykää keskustelua ei tämä ole tietotoimisto

    • ne kerrostalo

      rötisköt siinnä ennen halisten kosken siltaa.

      • ,,,,,,

        paasmajassa on helvetin edullinen vuokra ja esim. yksiöistä on pulaa...PAAAASMAJASSA NIITÄ ON!!!!


    • ...........

      ne juuri korjatut kerrostalot hämeentien ja halistentie risteyksessä

      • ....

        Aivan Nummen kirjaston vieressä


      • tuet tippuu
        .... kirjoitti:

        Aivan Nummen kirjaston vieressä

        Ja ilmanen netti. Kirjaston verkko kuuluu Paasmajassa. Kirjautuminen kirjastokortilla.

        Tuo etu pitäs vähentää sossurahoista ja asumistuesta.


      • heihei.
        tuet tippuu kirjoitti:

        Ja ilmanen netti. Kirjaston verkko kuuluu Paasmajassa. Kirjautuminen kirjastokortilla.

        Tuo etu pitäs vähentää sossurahoista ja asumistuesta.

        Nykyään varmaan suurimmassa osassa vuokra-asuntoja on ilmainen netti muutenkin... Ja kohta kaikissa.


    • ryrty

      rikollispesä

      • anonyymi

        millähän perusteilla tuollainen kommentti?.. asutko itse vai onko tuttu asunut? seurannut rikollista sinne? mikä peruste? :/


      • Muuttoa odottava
        anonyymi kirjoitti:

        millähän perusteilla tuollainen kommentti?.. asutko itse vai onko tuttu asunut? seurannut rikollista sinne? mikä peruste? :/

        Paasmajan asukaskanta koostuu lähinnä juopoista. Totta kai halpa vuokra vetää myös esim. opiskelijoita puoleensa.

        Juopot istuvat milloin puiden alla ja milloin roskiksien liepeillä. Paloauto, poliisi ja ambulanssi vierailevat pihalla säännöllisesti.

        Töykkiksellä esim. pyörät katoavat herkästi niin pihalta kuin varastostakin, jos niissä ei ole kunnon lukkoja. Myös autoja pöllitään usein. Rattilukkoa kannattaa tosissaan käyttää, mutta sekään ei aina takaa, että aamulla auto on paikallaan.

        Paikkoja hajotetaan. Pesutuvasta pyykkikoneet on rikottu useampaan kertaan ja ainakin kerran myös kuntosali.

        En suosittele kenellekkään, jos ei ole aivan pakko. Itse pääsen onneksi ensi kuun alussa pois täältä.


    • huulis

      Paasmaja on kun mennään Hämeentietä ja käännytään Halisten risteyksestä.Ne on heti oikealla olevat kerrostalot.Huoneistot ovat nykyään oikein hienoja remontin ansiosta,mutta meno ei ole muuttunut miksikään melkeinpä pahempaan suuntaan.

      • 10v asunut!!

        olen 10v paasmajassa asunut ja kyllä remontin jälkeen paikka on rauhoittunut ja helvetin paljon onkin!!!sinä joka puhuit että meno on yltynyt remontin jälkeen, niin oletko joku n. 3kk asunut ja tyyliin "nähnyt jo kaiken"??? salli mun nauraa!!!!!


      • Puscha
        10v asunut!! kirjoitti:

        olen 10v paasmajassa asunut ja kyllä remontin jälkeen paikka on rauhoittunut ja helvetin paljon onkin!!!sinä joka puhuit että meno on yltynyt remontin jälkeen, niin oletko joku n. 3kk asunut ja tyyliin "nähnyt jo kaiken"??? salli mun nauraa!!!!!

        Joo

        Kyllähän se nykyään rauhallisempaa ja hiljaisempaa kuin muutama vuosi sitten. Varmaan noita meluajia on määrällisesti vähemmän kuin ennen mutta noi jotka alkaa bilettään tai "juoppokööri" pitää majaa kyl pitää sitten melua kyllä kaikkien edestä. Noh varmaan kyl monella on kaikenlaista probleemaa siinnä ku muuallakin mutta musta hyvä mestä joskin ehkä pikkaisen erikoinen mutta remonti jälkeen jopa tavanomainen..heh Hurraa..


      • Peltomiess
        Puscha kirjoitti:

        Joo

        Kyllähän se nykyään rauhallisempaa ja hiljaisempaa kuin muutama vuosi sitten. Varmaan noita meluajia on määrällisesti vähemmän kuin ennen mutta noi jotka alkaa bilettään tai "juoppokööri" pitää majaa kyl pitää sitten melua kyllä kaikkien edestä. Noh varmaan kyl monella on kaikenlaista probleemaa siinnä ku muuallakin mutta musta hyvä mestä joskin ehkä pikkaisen erikoinen mutta remonti jälkeen jopa tavanomainen..heh Hurraa..

        Joo

        Herätkää nyt kaikki kertomaan kokemuksianne Paasmajasta..heh Tietysti välillä ihmetyttää siellä parkkipaikalla ne kaikki pakettiautot tai Toyota Hiacet et kuka niitä sinne keräillee ja onkos ne jottain kehityspau vai miä ??
        Hyvää porukkaa Paaskoskella !!Jee Jee..


      • halukasmuuttaja
        Peltomiess kirjoitti:

        Joo

        Herätkää nyt kaikki kertomaan kokemuksianne Paasmajasta..heh Tietysti välillä ihmetyttää siellä parkkipaikalla ne kaikki pakettiautot tai Toyota Hiacet et kuka niitä sinne keräillee ja onkos ne jottain kehityspau vai miä ??
        Hyvää porukkaa Paaskoskella !!Jee Jee..

        Onko joku rapuista pahempi kuin toinen?
        Missä asuu eniten opiskelijoita?
        Saako asua ihan rauhassa, mitä nyt pihalla näkee juoppoja/narkkareita..?
        Juovatko juopot käytävillä, koittavatko päästä asuntoihin?
        Vai omissa / kaverin kämpässä..

        Yhteiset tilat nyt saa samantien unohtaa, ne oli kyllä karmeassa kunnossa, pesukoneet rikottuina ja lukusalissa ryypätty........


      • uskaltaisko?
        halukasmuuttaja kirjoitti:

        Onko joku rapuista pahempi kuin toinen?
        Missä asuu eniten opiskelijoita?
        Saako asua ihan rauhassa, mitä nyt pihalla näkee juoppoja/narkkareita..?
        Juovatko juopot käytävillä, koittavatko päästä asuntoihin?
        Vai omissa / kaverin kämpässä..

        Yhteiset tilat nyt saa samantien unohtaa, ne oli kyllä karmeassa kunnossa, pesukoneet rikottuina ja lukusalissa ryypätty........

        Edelliseen viestiin kaipailisin minäkin potentiaalisena muuttajana vastauksia?
        Mielellään ihan asiallisia:)


      • hynk
        uskaltaisko? kirjoitti:

        Edelliseen viestiin kaipailisin minäkin potentiaalisena muuttajana vastauksia?
        Mielellään ihan asiallisia:)

        joo kylla paasmajaan kannattaa muuttaa, ihan rento meininki siella on. onhan se tietty vahan rauhaton. mutta vuokra on halpa, ja kämpät ihan hienoja rempan jaljilta. asukastoimikunnan pj on söpö


      • ex con
        hynk kirjoitti:

        joo kylla paasmajaan kannattaa muuttaa, ihan rento meininki siella on. onhan se tietty vahan rauhaton. mutta vuokra on halpa, ja kämpät ihan hienoja rempan jaljilta. asukastoimikunnan pj on söpö

        EI se nyt enää sellainen helvetin esikartano ole kuin ennen, mutta kyllä siellä on edelleen "tunnettuja" venkuloita, narkkareita ja venäläisten baarissa siinä edessä välillä infernaalinen meno. Aina joku saa kunnolla turpaansa tai vähän pahempaakin. Autoja on palanut, käännetty ja tuhottu aika vilkkaaseen tahtiin myös "pellolla". Rekkarit lähtevät autoista säännöllisesti. Tuli vain mieleen kun vanhassa konnakasarmissa tapahtuu jälleen.

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poliisi etsi ammuskelijaa Turussa/1135252262922


      • Basmaja
        ex con kirjoitti:

        EI se nyt enää sellainen helvetin esikartano ole kuin ennen, mutta kyllä siellä on edelleen "tunnettuja" venkuloita, narkkareita ja venäläisten baarissa siinä edessä välillä infernaalinen meno. Aina joku saa kunnolla turpaansa tai vähän pahempaakin. Autoja on palanut, käännetty ja tuhottu aika vilkkaaseen tahtiin myös "pellolla". Rekkarit lähtevät autoista säännöllisesti. Tuli vain mieleen kun vanhassa konnakasarmissa tapahtuu jälleen.

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poliisi etsi ammuskelijaa Turussa/1135252262922

        Että vedit tämän vuosia vanhan keskustelun esiin..?Vai viiraako sulla muuten?


      • ennemmin autossa
        Basmaja kirjoitti:

        Että vedit tämän vuosia vanhan keskustelun esiin..?Vai viiraako sulla muuten?

        Paasmaja Turussa ei ole muuttunut juuri yhtään, kun seuraa uutisia. Alueen asukkaatkin ovat samanlaisia kun ovat aina ennenkin olleet. Vuodet vaan vierii, ja uusia veritekoja ilmaantuu koko ajan. Paikka on maineensa elinkautisvanki, huolimatta siitä että siitä että onkin sisältä remontoitu. Tällaiset slummiksi päässeet asuntokompleksit pitäisi kaupungin ensimmäisenä myydä yksityisille, jolloin hintataso pääsisi karkaamaan pilviin ja asukkaat muuttaisivat muualle eri paikkoihin, hyvällä tuurilla rauhoittuisivatkin sen jälkeen itsekin. Säälittävä tilanne, kun kaupungissa muuten on yksiöpula, ja sitten kokonainen taloyhtiöllinen yksiöitä on tällaisena laitapuolen näyttämönä ja vielä hyvällä paikalla Turkua. Koskahan joku hoksaa ruveta järjestämään turistikierroksia normaaleille ihmisille sinne? (vähän niin kuin telakan ruosteisia laivanlohkojakin katsomaan kuskataan turisteja vesibussilla), heh..


      • ...
        ex con kirjoitti:

        EI se nyt enää sellainen helvetin esikartano ole kuin ennen, mutta kyllä siellä on edelleen "tunnettuja" venkuloita, narkkareita ja venäläisten baarissa siinä edessä välillä infernaalinen meno. Aina joku saa kunnolla turpaansa tai vähän pahempaakin. Autoja on palanut, käännetty ja tuhottu aika vilkkaaseen tahtiin myös "pellolla". Rekkarit lähtevät autoista säännöllisesti. Tuli vain mieleen kun vanhassa konnakasarmissa tapahtuu jälleen.

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poliisi etsi ammuskelijaa Turussa/1135252262922

        Tulipas tässä mieleeni eräs kuulemani juttu.. Eräs tutun tuttu oli ollut sillon muutama vuosi takaperin remppaamassa näitä Paasmajan kämppiä. Seinien välistä oli alkanut kuulunua ihmeellistä rapinaa. Seinät purettiin ja kappas, rottia täynnä. Eipä ihmekään kun pulsut ja narkkarit rypeneet vuosia pskassaan ja sotkeneet paikkoja.

        No mutta kaikesta huolimatta, täällä puolitoista vuotta asuneena opiskelijana voin sanoa, että ei läheskään niin paha paikka kuin voisi kuvitella. Muuttunut varmasti paljon ton remontin jälkeen. Välillä nyt on bileet pystyssä, mutta mulle sattui onneksi suht rauhalliset naapurit. Eikä noi pulsutkaan juuri häiriöksi oo, ambulanssi vierailee pihalla suht usein, mutta tappelut on aina pulsujen keskinäisiä. Oppinu ignooraamaan ne tota pihamaata ylittäessäkin aika hyvin. Iso osa asukkaista tietty opiskelijoita ja työssäkäyviä jne. Eli en vaihtais, vuokra sen verran huokea ja yhteydet keskustaan hyvät. Nummi on muutenkin kiva paikka asua.

        Kevään ensimerkkejä - eli pulsuja pihamaalle - ootellen..


      • Böö-ö
        ... kirjoitti:

        Tulipas tässä mieleeni eräs kuulemani juttu.. Eräs tutun tuttu oli ollut sillon muutama vuosi takaperin remppaamassa näitä Paasmajan kämppiä. Seinien välistä oli alkanut kuulunua ihmeellistä rapinaa. Seinät purettiin ja kappas, rottia täynnä. Eipä ihmekään kun pulsut ja narkkarit rypeneet vuosia pskassaan ja sotkeneet paikkoja.

        No mutta kaikesta huolimatta, täällä puolitoista vuotta asuneena opiskelijana voin sanoa, että ei läheskään niin paha paikka kuin voisi kuvitella. Muuttunut varmasti paljon ton remontin jälkeen. Välillä nyt on bileet pystyssä, mutta mulle sattui onneksi suht rauhalliset naapurit. Eikä noi pulsutkaan juuri häiriöksi oo, ambulanssi vierailee pihalla suht usein, mutta tappelut on aina pulsujen keskinäisiä. Oppinu ignooraamaan ne tota pihamaata ylittäessäkin aika hyvin. Iso osa asukkaista tietty opiskelijoita ja työssäkäyviä jne. Eli en vaihtais, vuokra sen verran huokea ja yhteydet keskustaan hyvät. Nummi on muutenkin kiva paikka asua.

        Kevään ensimerkkejä - eli pulsuja pihamaalle - ootellen..

        Pakko nyt nostaa muutaman kuukauden vanhaa aihetta. Eli mistäs näitä Paasmajan kämppiä saa haettua?


      • haerhaeh
        Böö-ö kirjoitti:

        Pakko nyt nostaa muutaman kuukauden vanhaa aihetta. Eli mistäs näitä Paasmajan kämppiä saa haettua?

        Ne on kaupungin vuokra-asuntoja.


      • rauhallinen ja nuhte
        haerhaeh kirjoitti:

        Ne on kaupungin vuokra-asuntoja.

        Turun kaupungin vuokra asuntotoimisto tarjoaa yksiön hakijalle ensimmäiseksi yksiötä paasmajasta, ja jos sitä ei kelpuuta niin eivät enää muuta tarjoakaan, ps kokemusta on. tällainen surullinen tilanne vuokrayksiömarkkinoilla Turussa, kun ainoa mitä kaupungin taholta vähävaraiselle ihmiselle tarjotaan on maanpäällisestä helvetistä. yksityisiltä markkinoilta saa vuokrakämpän vain jos on vakituisissa töissä, ja silloinkin pääsääntöisesti ronskisti ylihinnoitellun tai kaksion...


      • Kullästynyt
        10v asunut!! kirjoitti:

        olen 10v paasmajassa asunut ja kyllä remontin jälkeen paikka on rauhoittunut ja helvetin paljon onkin!!!sinä joka puhuit että meno on yltynyt remontin jälkeen, niin oletko joku n. 3kk asunut ja tyyliin "nähnyt jo kaiken"??? salli mun nauraa!!!!!

        Like no on would care! Kannattaa varmaan kääntää se Paasmajan keuliminen pikkasen vähemmälle, koska miksi KUKAAN itseään kunnioittava ihminen muuttaisi sinne?

        HYI HITTO mitä roskasakkia!

        Poliisit pysäyttelee päivällä tutkiakseen taskut ja painostavat kysymyksillään, vaikka et ole nähnyt/ kuullut/ haistanut/ tuntenut tai maistanut yhtään mitään. Ei kelpaa selitykseksi että "on muka menossa kouluun".

        Sori niille lähiörakkaille ihmisille ja kurjuuden fiilistelijöille:
        Valkoinen roskasakki vaikka Jäkärlää kohden niin avot.


    • heha

      Paasmaja on taivas!

    • ********************

      Paasmajassa on vieläkin näitä ongelmia.
      Just toi varastelu, toisen omaisuuden tärvääminen ym "vähäosaisten" harrastama elinkeino/ajanviete on voimissaan, vaikkakin vähentynyt vuosien mittaan.
      Itsekin kyseisten aktiviteettien kohteeksi olen joutunut muutamaan kertaan kuten likipitäen kaikki muutkin.
      Sit yks mikä paasmajassa on perseestä, niin tuo "hyvä yhteisöllisyys" välillä ainakin tuntui olevan just sitä, että lähdet niihin ryyppy- ja narkkikuvioihin mukaan ja jos et lähde, niin olet perseestä oleva idiootti. Näin ehkä hieman kärjistetysti mutta asiasta sanoen.
      Toinen on just tuo biletys, välillä vaan pisti sapettaan kuunnella päivästä toiseen, viikosta toiseen, aamusta yöhön etc sitä helvetinmoista piripolkan huudattamista ja ihan oli turha sanoa asiasta. Parhaassakin tapauksessa muutama päivä oli rauhallista ja sit alkoi taas. Hyvässä yhteisöllisyydessä kuitenkin otetaan naapuritkin huomioon sen verran edes, että annetaan yöt nukkua rauhassa. Vaikka itse olisikin kuinka työttömänä ja tarvitsisi rentoutumista siitä raskaasta arjesta.
      Että sillain, löytyishän sitä vaikka enempikin.
      Kyllä siellä tietysti fiksuakin väkeä asuu ja kyllähän sitä pärjää missä vain, jos on piittaamatta asioista ja pitää oman reviirinsä tiukasti kiinni.
      Mutta enpä tiedä, ei kyllä vituttanut lähteä sieltä muutaman vuoden jälkeen, päin vastoin, olo oli kuin lottovoittajalla.

    • sdöjfsld

      Paasmaja on perseestä ja tulee aina olemaan!
      Asuin siellä 5 vuotta eikä mua sais sinne läävään takasin kirveelläkään!
      Pitäkää tunkkinne!

    • +1+1+1+1+1+1+1+1+1

      Tuo on totta.
      Varkaita, pummaajia ym häiriötekijöitä siellä piisaa. Sitten sitä on kuitenkin puhuttu remonteista lähtien, et Paasmajaa siistitään rauhallisemmaksi paikaksi asua, mutta eipä ne oo kyllä edenny puhumista pitemmälle.
      Ja joskus jos joku häirikkö pistetäänkin sieltä kävelemään, niin sitten otetaan toinen samanmoinen tai pahempikin tilalle asumaan.
      Kyllähän nää tällaisetkin on tietysti pakko sijoittaa jonnekin asumaan, mutta onko ne työnnettävä just samaan paikkaan?
      Koita siinä sitten itse elää fiksusti kun koko aika oot odottavalla kannalla, et milloin on just auto poltettu tai muuten pistetty palasiksi ym.
      Et vuokrat on kyllä halvat, vaikkakin kämpät onkin pieniä, mutta paikan tasoon nähden kyllä liian kovat. Et joko vuokraa alemmas tai sitten taloyhtiötä OIKEASTI siistimmäksi asujaimiston puolesta.

    • Kyrtsiintynyt

      Tuo on totta, siistimmäksi asujaimistoa.
      Itse kuunnellut jo puoli vuotta erään yöhäiriköintiä, ei mene hänelle millään perille et jotkut naapureista haluaisi ihan oikeasti nukkua yönsä rauhassa. Viikolla varsinkin, kun jotkut meistä sentäs käyvät töissä, mitä ei jaksa tehdä 2-3 tunnin yöunilla että vkl sit menee univelkojen kuittaamiseen(silloin harvoin, kun rakas naapuri malttaa olla sen verran hissuksiin et pystyy nukkumaan). Hyvä Paasmaja ja Paasmajan me-henki.

      • aöslaädlapdasdsddd

        BValitusta vaan ja jos isännöitsijä ei tee mitään, niin kannattaisko koittaa jotain muuta keinoa?
        Yleensä tuollaiset rotat menee just jonkin vaikean elämän tms taakse piiloon tyyliin "en voi itselleni mitään", tai alkavat uhitteleen itse kaikella mahdollisella huomauttajan kämpän särkemisestä lähtien.
        Itsellä oli sama tilanne täs aikanaan, toista vuotta meni tällaisen yöriehujan armoilla eikä mikään meinnannut auttaa tilannetta. Sit kyl onneks saatiin valitusrumban kautta ko otus pois taloyhtiöstä.


      • Tällä tavoin muualla

        Tee niinkuin mä ja pari muuta naapuriamme jokunen vuosi sitten silloisessa taloyhtiössä.
        Meillä oli yks samanlainen häirikkö terrorisoimassa öitä stereoittensa ja älämölö-bileittensä kanssa siinä yhdessä vaiheessa. Me asuttiin vielä siinä ympärillä, mä vieressä, toinen toisella puolen ja kolmas yläpuolella.
        Mekin aluksi tehtiin noita valituksia isännöitsijälle, noin vuoden aikana 4 tai 5, minkä takia vieläkin ihmettelen et kuinka helvetin korkeella se isännöitsijöiden kynnys on tosiaan puuttua noihin häiritsemisiin. Kun olen aina ollut siinä käsityksessä, et kolme vähintään kahden eri asunnoissa asuvan ihmisen kimppavalituksesta tietyn ajanjakson sisällä tällainen häirikkö potkitaan jo pihalle(vuokrataloista).
        No kuitenkin.. Sanominenkin oli turhaa, aluks valitteli jostain henk.koht ongelmistaan ym ja kehtasi vielä vetää itse sitä uhrin roolia, ketä vainotaan tällaisella ja sit jossain vaiheessa sälli alkoikin vetoamaan siihen, et hän saa tehdä kämpässään mitä vaan ja tulihan sieltä pari uhkaustakin. Milloin turpiinvedosta/ampumisesta ja milloin sanojan kämpänhajottamisesta ja tällasta.
        No jatkossa sitten tehtiin sitä, et aina tää sälli kun tuli pihalla tai missä vaan vastaan, niin rinnuksista kiinni ja parin komean pyöräytyksen kera nurin. Ei niin kovaa, et olisi sattunut tai et hän olisi voinut vetää käräjille, mut sen verran reilusti että varmasti tuntui vittumaiselta. Luvattiin vielä, että tää jatkuu niin kauan kunnes häiriköinti loppuu ja jos lyöt/ammut tai mitä vaan niin mennään käräjille.
        2-3kk siinä meni mut sit jätkä muutti muualle. Riepoi kait sen verran ottaa pari kertaa viikossa se mutakylpy jonkun ojan pohjalla ja kyntää pihanurmea suu mullassa.
        Ei ollut kyllä meiltäkään fiksua, ja olishan sitä ehkä päässyt helpommalla, jos itse olisi muuttanut muualle. Mutta minkäs teet, kun ei virallista tietä tuntunut tulevan apua vielä vuodenkaan jälkeen ja asiasta sanominenkin oli kuin olisi aidanseipäälle sanonut. Ei mitään vaikutusta.
        Sen verran kuulin hänestä sattumalta, että hänellä on kyllä kämppä eli ei joutunut sentään taivasalle lähtemään. Ja toivottavasti nyt tajuaa olla fiksusti naapureita(kin) kohtaan.


      • Huomattu on.
        Tällä tavoin muualla kirjoitti:

        Tee niinkuin mä ja pari muuta naapuriamme jokunen vuosi sitten silloisessa taloyhtiössä.
        Meillä oli yks samanlainen häirikkö terrorisoimassa öitä stereoittensa ja älämölö-bileittensä kanssa siinä yhdessä vaiheessa. Me asuttiin vielä siinä ympärillä, mä vieressä, toinen toisella puolen ja kolmas yläpuolella.
        Mekin aluksi tehtiin noita valituksia isännöitsijälle, noin vuoden aikana 4 tai 5, minkä takia vieläkin ihmettelen et kuinka helvetin korkeella se isännöitsijöiden kynnys on tosiaan puuttua noihin häiritsemisiin. Kun olen aina ollut siinä käsityksessä, et kolme vähintään kahden eri asunnoissa asuvan ihmisen kimppavalituksesta tietyn ajanjakson sisällä tällainen häirikkö potkitaan jo pihalle(vuokrataloista).
        No kuitenkin.. Sanominenkin oli turhaa, aluks valitteli jostain henk.koht ongelmistaan ym ja kehtasi vielä vetää itse sitä uhrin roolia, ketä vainotaan tällaisella ja sit jossain vaiheessa sälli alkoikin vetoamaan siihen, et hän saa tehdä kämpässään mitä vaan ja tulihan sieltä pari uhkaustakin. Milloin turpiinvedosta/ampumisesta ja milloin sanojan kämpänhajottamisesta ja tällasta.
        No jatkossa sitten tehtiin sitä, et aina tää sälli kun tuli pihalla tai missä vaan vastaan, niin rinnuksista kiinni ja parin komean pyöräytyksen kera nurin. Ei niin kovaa, et olisi sattunut tai et hän olisi voinut vetää käräjille, mut sen verran reilusti että varmasti tuntui vittumaiselta. Luvattiin vielä, että tää jatkuu niin kauan kunnes häiriköinti loppuu ja jos lyöt/ammut tai mitä vaan niin mennään käräjille.
        2-3kk siinä meni mut sit jätkä muutti muualle. Riepoi kait sen verran ottaa pari kertaa viikossa se mutakylpy jonkun ojan pohjalla ja kyntää pihanurmea suu mullassa.
        Ei ollut kyllä meiltäkään fiksua, ja olishan sitä ehkä päässyt helpommalla, jos itse olisi muuttanut muualle. Mutta minkäs teet, kun ei virallista tietä tuntunut tulevan apua vielä vuodenkaan jälkeen ja asiasta sanominenkin oli kuin olisi aidanseipäälle sanonut. Ei mitään vaikutusta.
        Sen verran kuulin hänestä sattumalta, että hänellä on kyllä kämppä eli ei joutunut sentään taivasalle lähtemään. Ja toivottavasti nyt tajuaa olla fiksusti naapureita(kin) kohtaan.

        Ihan hyvä juttu, vois toimia useimmissakin tilanteissa.
        Tuntuu et noi tuilla elävät ja tällaiset "pakkosijoitettavat" ainakin on jotenkin pitemmän narun päässä joka paikassa kuin työtä tekevät.
        Kai kunta/kaupunki sit laskee säästävänsä siinä, että pistää mieluummin työskäyvät muuttamaan, kuin että maksaa itse työttömän muuton.
        Vielä kun nää tällaiset rähinöitsijät eivät yleensä muutu.


      • Sitä saa mitä....
        Huomattu on. kirjoitti:

        Ihan hyvä juttu, vois toimia useimmissakin tilanteissa.
        Tuntuu et noi tuilla elävät ja tällaiset "pakkosijoitettavat" ainakin on jotenkin pitemmän narun päässä joka paikassa kuin työtä tekevät.
        Kai kunta/kaupunki sit laskee säästävänsä siinä, että pistää mieluummin työskäyvät muuttamaan, kuin että maksaa itse työttömän muuton.
        Vielä kun nää tällaiset rähinöitsijät eivät yleensä muutu.

        Turpaan vain tuollaisia häiriköitä, jos ei muuten mene asiat perille.
        Ja niin kovin, etteivät paskokaan omin voimin vähään aikaan.


      • ZIPZIP*
        Huomattu on. kirjoitti:

        Ihan hyvä juttu, vois toimia useimmissakin tilanteissa.
        Tuntuu et noi tuilla elävät ja tällaiset "pakkosijoitettavat" ainakin on jotenkin pitemmän narun päässä joka paikassa kuin työtä tekevät.
        Kai kunta/kaupunki sit laskee säästävänsä siinä, että pistää mieluummin työskäyvät muuttamaan, kuin että maksaa itse työttömän muuton.
        Vielä kun nää tällaiset rähinöitsijät eivät yleensä muutu.

        Tuo on totta.
        Näillä tämäntasoisilla ihmisillä on parempi suoja takanaan kuin työskäyvällä itsensä elättäjällä.
        Rahasta(kin) kai se on kiinni. Kaupunki pistää mieluummin duunarin maksamaan oman muuttonsa, kuin että maksaisi itse tukieläjän muuton.


    • Muuta pois

      Miks et kerro asukastoiminnan johtajalle, et sää et saa nukkuu? Ja voithan sie soittaa kytät paikalle.

      • höpöhöpö555

        Voi vittulan väki oikeesti,missäs takahikiällä sä oikein asut?
        Ei niitä valituksia metelöivistä naapureista asukastoimikunnan puheenjohtajalle tehdä vaan isännöitsijälle!Tosin Paskamajan kohdalla se on juuri se ja sama vaikka valittaisit niistä narkkarijuoppopummeista Tarja Haloselle niin mitään ei tapahdu.


      • Kyrtsiintynyt
        höpöhöpö555 kirjoitti:

        Voi vittulan väki oikeesti,missäs takahikiällä sä oikein asut?
        Ei niitä valituksia metelöivistä naapureista asukastoimikunnan puheenjohtajalle tehdä vaan isännöitsijälle!Tosin Paskamajan kohdalla se on juuri se ja sama vaikka valittaisit niistä narkkarijuoppopummeista Tarja Haloselle niin mitään ei tapahdu.

        Niinpä, olen tehnyt sekä että. Häiriöilmoitusta ym ja onpa siellä virkavaltakin käynyt muutaman kerran.
        Eipä ole vielä ainakaan tehonnut, pysyvästi ainakaan.
        Enkä viitsi jatkuvasti rampata ovenkaan takana, ihan sama mitä sanoo tai vaikka olisi sanomatta, ei mene perille. Mistä sitten sällillä kiikastaa...
        Ja olen sen sortin kusipää itse, etten todellakaan muuta pois tuollaisen sossun elättämän idiootin takia. Helpolla ainakaan.


      • Nähty&kuultu on
        Kyrtsiintynyt kirjoitti:

        Niinpä, olen tehnyt sekä että. Häiriöilmoitusta ym ja onpa siellä virkavaltakin käynyt muutaman kerran.
        Eipä ole vielä ainakaan tehonnut, pysyvästi ainakaan.
        Enkä viitsi jatkuvasti rampata ovenkaan takana, ihan sama mitä sanoo tai vaikka olisi sanomatta, ei mene perille. Mistä sitten sällillä kiikastaa...
        Ja olen sen sortin kusipää itse, etten todellakaan muuta pois tuollaisen sossun elättämän idiootin takia. Helpolla ainakaan.

        Just näin.
        Ja on kuitenkin joku nulikka, kun kitisee et kuin vaikeeta on etc etc, menee muutenkin "Mä en voi itselleni mitään"-sössötyksen taakse piiloon?
        Useimmiten ovat noita, kun kuvittelee saavansa tehdä mitä vaan ja ihan ihme selitysten verukkeella.


    • Rauha kaikilla

      Hyvä, oikea asenne.
      Kyllä ne häiriötekijät on niitä, kenen kuuluu lähteä vaikka kengänkuva perseessä nurkista pois.
      Ei todellakaan heidän, ketä häiritään.

    • Acer

      Mites muuten nuo tuholaisasiat siellä?
      Yhestä kämpästä oli ilmoitustaulun mukaan kuulemma löytynyt lutikoita ja nyt siellä on rottiakin. Just viime su-iltana yks vipelti pihalla ja painui talon alle, oli kaivanut vissiin kolon sinne valmiiksi.
      Satuin näkemään tupakalla ollessani.

    • Ei Rottalaan

      Paasmajan Rottala.

      • Paskamajalainen

        Niinpä.
        Taitaa vaihtua kyl multa taloyhtiö, kun kaiken muun lisäks alkaa rotat ja lutikatkin pyörimään nurkissa.
        Muutama rotanloukku seinänvierustoilla vaan. Onkohan tehty mitään muuta tän asian eteen...???


      • Vieraileva tähti
        Paskamajalainen kirjoitti:

        Niinpä.
        Taitaa vaihtua kyl multa taloyhtiö, kun kaiken muun lisäks alkaa rotat ja lutikatkin pyörimään nurkissa.
        Muutama rotanloukku seinänvierustoilla vaan. Onkohan tehty mitään muuta tän asian eteen...???

        Ei mikään ihme, et rotat pyörii nurkissa.
        Porukka niin vitun onnetonta, ettei osaa viedä edes roskia ja ruuantähteitä roskikseen vaan heittää ne ikkunasta/parvekkelta pihalle levälleen huoltomiesten korjattavaksi.
        Pari kertaa on ollut lähellä itselläkin, ettei ole ollut puoliksi järsityt voileivät niskassa pihalla kulkiessa.
        Luulis tajuavan, et ei ole hotelliyhtiö, vaan ihan tavallisia asuintaloja kuten kaikki muutkin asuntopaikat.
        No, loiset kerää loisia ympärilleen.


    • baasmajax

      Paasmaja on se viimeistä edellinen asuinpaikka. Ankeita pieniä koppeja. Asukkailla monenlaista ongelmaa. Totta: Paasmaja on nykyään VVO:n "normaali" vuokrayhtiö, eli asuntoa voi hakea kuka vaan. Kuitenkin aina on se 300.n henkilön puistokemistijoukko kaupungin ongelmana ja sinnehän ne yhteiskunnan kustannuksella asutetaan.

      Hieman asiaa sivuten: Paasmajaa monta astetta kamalampi paikka nummessa on pihapiiri Kotimäenkatu 7b - Palomäenkatu 25.

    • Tiedoksi vaan....

      Siellä parkkiksella on taas pari pitempään seissyttä autoa ovet levällään ja yhdestä lähtenyt rengas.
      Eli on taas näitä "työläisiä" vissiinkin liikkeellä, toivottavasti eivät ole talon omia tällä kertaa.
      YO-kylässäkin kyllä oli hiljattain viety yhdestä autosta renkaat alta yön hämärissä ja Hannunniityn K-kaupan parkkiksella oli yks toinen enemmänkin purettu pirssi. Eli voi olla joku repputyöläinenkin asialla.

    • 3.7.2007

      3.7.2007..............STT,n uutisia.

    • Tiedoksi vaan....

      Siis tää asia on kyllä ihan tätä päivää. Ymmärrätkö..?

    • krasu

      Just oli pari päivää sitten poltettu autonraato seisomassa siinä Nummen kirjaston parkkipaikalla baarin terassin edessä. Ovet levällään, ikkunat paskana ja konepellin kohta pelkkä mustunut monttu. Omistajalle kiva ylläri.

      • Harvinaista

        No se oli palanut sähkövian vuoksi, ei ilkivallan.
        Varma fakta, omistaja kurvasi siihen pihaan, jolloin auto savusi jo aika helvetisti.
        Paloi siihen kuntoon siinä ajassa, kun palokunta oli matkalla paikalle(noin 10 minuutissa).
        Eli tää tapaus oli säännön vahvistava poikkeus.


    • 1997

      vieläkö siellä on ne kolme piriluukkua vai onko jo vaihtanu maisemia.

    • aaa"""

      Sitä löytyy muun muassa.
      Tiedä sit onko samaa porukkaa, mut kuitenkin.

    • Asiast kiinnostunut

      Mitäs siel Kotimäenkatu 7B - Palomäenkatu 25:s on kaikkee tapahtunut? Kiinnostaa kuulla tällaisista ja kiitti jo etukäteen vastauksist. Kävin paikan pääl ajelemas ja näytti aikas karult.

    • 12.09.2013

      mikä on?24.11.2006 22:02

    • Pölvästi!

      Se on päivämäärä ja kello aika (päivä, kuukausi, vuosi, tunti ja minuutit).

      • Korjaan virheeni

        *kelloaika


      • haha6
        Korjaan virheeni kirjoitti:

        *kelloaika

        *kellonaika


    • Hurjaa menoa

      Eilee illan pimennettyä tuolt viimeks mainitust paikast kuulus ihme ääniä, kirkumista, naurua, huutoa ja valot syttyi/sammui koko ajan yhdes asunnos. Kammottava paikka tosiaan, mt oli pakko käydä auton kans ajamas se. Ovet laitoi tietty lkkoon vään ennen paikalle pääsyä.

    • nuori nainen

      "Mitäs siel Kotimäenkatu 7B - Palomäenkatu 25:s on kaikkee tapahtunut? Kiinnostaa kuulla tällaisista ja kiitti jo etukäteen vastauksist. Kävin paikan pääl ajelemas ja näytti aikas karult. "

      -Juoppokööri tukki portaikon ryyppypiirillään niin että piti pyytää niitä siirtymään että itse pääsi ulos. Ja niiden välistä sitten kivasti ahtautua puikkelehtia.

      -Yläkerran asunnossa keilattiin ja soitettiin kitaraa yöllä 2-4 aikaan. Siis oikeasti keilattiin, ensin kuului painava rull-rull-rull ääni kun keilapallo vieri lattialla ja sitten kolinat kun kaatui se mitä ikinä sillä pallolla tähdättiin.

      - Yksi juopoista tuli kaatokännissä soittelemaan ovikelloa sepalus auki ja kun erehdyin avaamaan oven vihjaillen kyseli että asunko yksin. Valehtelin tietenkin että en. En ollut kiinnostunut hänen sepaluksensa sisällöstä.

      - pihalla oli aina kesällä niitä alkoholisteja heittelemässä tikkaa vastapäisen talon seinään

      Levotonta siellä oli. Ei ollut kivaa lähteä kotoa tai tulla kotiin kun aina sai miettiä minkälaisiin tyyppeihin pihalla ja rapussa törmää, mutta en kuitenkaan mitään varsinaisia uhkatilanteita kokenut. Se sepaluksen esittelijäkin oli enemmän säälittävä ja naurettava kuin pelottava.

      Suurempi ongelma ja vaara oli home. Asuin siinä aaltopeltiverhotussa harmaassa kerrostalossa (ainakin silloin oli harmaalla pellillä verhoiltu) ja home haisi niin ettei poikaystävä ja kaverit halunneet tulla käymään kun haju tarttui niin voimakkaasti heidän vaatteisiinsa ja hiuksiinsa. Minähän haisin maakellarilta koko sen ajan kun asuin siellä. Eli ei todellakaan mikään terveellinen paikka. Jos vain mitään muuta mahdollisuutta on niin ei sinne.

      Miljöö on kyllä kaunis, se vanha puutaloalue on kiva paikka käydä kävelyllä, ihania pihoja ym. mutta ei sen arvoista että saa jonkun homesairauden ja joutuu väistelemään pulsuja koko ajan ja kuuntelemaan niiden örinäköörejä päivät ja yöt.

    • Mitä hittoa???

      Mikäköhän vajakkipariskunta oli viime yönä liikkeellä(14.-15.10)...
      Kaks jannua seilasi edestakaisin keskellä yötä pitkin pihaa helvetinmoisen mölinän kanssa vinkkupullo kourassa.
      Kävivät ainakin yhdessä talossa vielä potkimassa/muuten kolistamassa ovia.
      Vielä tällaisten kämpille, ketä ei oo heitä ennen nähnytkään(olivat kurkanneet ovisilmästä). Eli mistään kaverikyläilystä ei ainakaan ollut kyse.
      Tätä tapahtui tosiaan ko yönä siinä klo 2-3 kintaalla.
      Ei muuten väliä, mut vittumaisia vaan tuollaiset. Työssäkäyville varsinkin, kun täytyy herätä aikaiseen aamulla ja sit vielä herätellään keskellä yötä.
      Vielä kun ei tiedä, mikä helvetin pointti tuossa on. Et etsitäänkö pelkkää jatkopaikkaa vai ollaanko sit "tienaamisreissulla" sillä periaatteella et kaikki keikataan, ketä oven avaa.
      Ja muutenkin, itse olen ainakin sitä mieltä, et jos ei kestä päivänvalolla kulkea ja koputella oviin, niin ei kyllä sit passaisi yöaikaan myöskään sitäkään vähää.
      Mutta no, omapa on mokansa, tiedä vaikka olisi ensi kerralla lihakirves naamassa pystyssä jos sattuvat väärään kämppään tuppaamaan.

    • EesTaasEesTaas

      Voisivat muuten työttömänä olevat hieman ottaa työssäkäyvät huomioon pyykkituvan suhteen(enkä ole tosiaankaan ainoa tämän ajatuksen kanssa). Tämä ei nyt myöskään ole missään nimessä pahalla tarkoitettu ketään kohtaan.
      Aika moni paremmalla ajalla varustettu tuntuu vain ajoittavan tuon pyykkäyksen viikolla ilta-aikaan, ja aika usein pyykkiä on myöskin useampi koneellinen, mikä nyt on päivät töissä lusivilta retkuilta sitten pois. Ja kun sitä pakkopyykkiä kuitenkin tulee meillekin viikolla, työvaatteita ainakin.
      On aika turhauttavaa juosta yhden koneellisen takia 3-4 tuntia illalla yrittämässä omaa vuoroa koneelle/kuivaimeen vain sen vuoksi, et joku toinen ei ole viitsinyt aloittaa pyykkiurakkaansa tarpeeksi ajoissa päivällä ja sit joko perua muut illan menot tai seisottaa sotkuisia vaatteita nurkissa.
      Eli tosiaan olis kiva, jos porukka osaisi ottaa tällaisen ajan käytön huomioon, pyykkäykset vois aloittaa aikaisemmin ne, ketä kerkiää ja sit vaikka mieluummin pari koneellista vähän useammin viikon mittaan kuin kaikki 5-6 koneellista kerrallaan. Ja kuivaajan kanssahan tuntuu olevan vähän sama juttu näilläkin, kenellä on oma kone kotona. Pestään eka se säkillinen koneita kotona ja päivän loppupuolisko/ilta pantataan sitten kuivaajaa. Vielä pisimmällä mahdollisella kuivausajalla yhtä takkiakin vain ja jos nyt joku sit ehtiikin jossain vaiheessa ohjelmien älissä laittamaan omansa kuivaamaan, niin ko immeiset kyllä aika usein ottaa nämä kyllä sit kesken ohjelman pois.
      Eikä nyt tosiaan pahalla, mutta kuitenkin. Kun muutenkin kaikki paasmajalaiset puhuu sujuvan ja mutkattoman yhteiselon puolesta, niin olisi kiva jos se olisi sitä käytännössäkin. Kun ne jutut lähtee kuitenkin tällaisista pikkuasioista ja itse olen ainakin aina pyrkinyt omalta osaltani tällaiseen. Eli en esim mekkaloi öisin isoissakaan juhlatunnelmissa(silloin kun juhlin) ja joskus työttömänä ollessani just otin tämän pyykkiasiankin aina huomioon. Eli etten nyt ainakaan ilta-aikaan pyörinyt kiireellisempien jaloissa pyykkivuoren kanssa.
      Mut no, tuo vaatteiden varastelu pyykkituvasta on ainakin käsittääkseni vähentynyt. Eli jotain hyvääkin sentäs.

      • Bassisa

        Tuo on totta.
        Nyt näyttäisi se yksi huumemuija harrastavan enemmänkin tuota pyykkituvan valtausta iltaisin. Tietysti hänellä on oikeus asukkaana pyykkitupaan, mutta kun neitokainen kuitenkin on useampana iltana viikossa pesemässä useampaa säkillistä pyykkiä, niin vähän ärsyttävää välillä, kun itsellä olis tarve päästä se yks koneellinen silloin tällöin pesemään ja toinen tosiaan on valloittanut koko helvetin pytingin. Vielä kun aattelee, että kuinka 2 hengen huushollista voi tulla tosiaan tusinan koneellisen edestä pestävää joka vko.
        Lieneekö sitten, että pestään muualla asuvienkin pössyjengin rytkyt samalla, kun kerta ilmaiseksi onnistuu täällä. Toki niitä muutkin on ainakin tehneet, lähinnä nää mamut. Kerätään koko Suomeen tulleen possen pyykit ja vieteään ihana päivä Paasmajan pyykkituvalla.


    • Piippis

      Totta.
      Ja kun tuo me-henki vaatii kyllä toisten huomioon ottamisen.
      Itse myöskin välillä harmitellut saman asian kanssa, olis pakko saada se yks koneellinen pestyä ja kuivaksikin vielä, sitten siellä on kotona viihtyvää porukkaa tuvalla jätesäkillisen kanssa pesemässä parilta viikolta kertyineitä pyykkejä.
      Toivottavasti nyt sitten tässä ajan kuluessa asiat toimisivat paremmin.

      • Kilikali-Pilipali

        Mikä helvetti tuossa on, että noita pesukoneita jonkun ilmeisesti TÄYTYY rikkoa jatkuvasti?
        Saako siitä jotain helvetin seksinautintoa/henkisiä orkkuja, kun tässä nytkin on jo keväästä lähtien rikottu jompi kumpi koneista noin 2vkon välein?
        Ja jos se on taas siitä kiinni, ettei niitä osata käyttää, niin siinä tapauksessa ei luulis kyllä viitsivän sitten edes koskeakaan niihin. Tai pyytäkää joku neuvomaan sitten edes niiden käytössä.


    • vaatimaton idiootti

      Tuosta Nummen Kotimäenkatu 7b/Palomäenkatu 25 -pihapiiristä...
      Älkää ikinä muuttako ko. pihapiiriin, ellette ole kovemman luokan maskoisteja! Sellainen paikka, että luulisi ettei hyvinvointivaltiossa ei ihminen joutuisi moiseen asumaan. Mielummin vaikkapa juuri tuonne Paasmajaan.
      Jouduin muuttamaan yhteen kot.m-kadun läävään koska asunto oli saatava nopeasti. Ajattelin, että kyllä tässä nyt vuosi tai pari menee, en kuitenkaan ole vaativa ihminen...vieläkin tulee kylmät väreet, kun kävelen talon ohi.
      Avataas nyt päätä näin terapeuttisista syistä, joku kanssakärsijä voi myötäillä, tai joku asuntoa hakeva voi kiertää kaukaa. :D

      Kun muutin asuntoon niin minulle tuli täysin yllätyksenä "pieniä häiriöitä", joita välittäjät eivät voi mainita tai kämppä ei ikinä menis vuokralle. Jälkeen päin olen tajunnut, että olivat ehkä vähän salamyhkäisiä ja vaivaantuneita, vuokranantajallakin taisi olla vähän hermostunut hymy päällä vuokrasopimuksen yhteydessä.
      Ensimmäinen vitutus ilmeni, kun huomasin että lämmintä vettä tulee vain muutaman minuutin. En viitsinyt tehdä numeroa asiasta, tiesin että oli suht yleistä vanhoissa taloissa. Seuraava vähän vituttavampi asia oli häiriintynyt naapuri. Huusi, rääkyi, yski, räki, kiroili, "rukoili" rääkyen yöt ja päivät ja huusi ikkunasta hävyttömyyksiä pihalla kulkijoille. Poltti sisällä, jonka vuoksi omakin asunto haisi tupakalle, saattoi myös alakertalaisen tupakoinnista johtua. Itse en polta ja olen herkkä savuille, joten helkkarin mukavaa kun öisin tuntui että tukehtuu.
      Kyseinen tyyppi piti siis niin kuvottavia ääniä siellä lähes paperisen seinän takana, että näin öisin painajaisia. Rikosilmoituksia ja 112 -puheluja tuli tehtyä. Aluksi yritin siihenkin sopeutua, mutta ei todellakaan onnistunut. Ja tämä henkilö ei ollut ainoa omalaatuinen naapuri, vaan lähinnä yksi pahimmista. Toinen tapaus oli eräs pihapiirin mies, joka jäi aina täysin liikkumatta tuijottamaan minua ikkunasta tai keskellä pihaa, siis niin intensiivisesti, että oli pakko pysyä sisällä jos hän oli ulkona, koska naisena koin tilanteen jo oikeasti uhkaavana. Jossain vaiheessa poliisi ajoi pihaan, heppu vietiin pois ja asunnosta kannettiin joku ruumissäkissä pois.
      Muutenkin oli juuri sellaista meininkiä, että kustiin naapureiden ovelle, lennettiin viinapillerihumalassa rappusissa ja naurettiin kun portaisiin jäi veriroiske, seiniin leviteltiin paskaa, raivottiin pihalla alasti, työttömien bilettäjien biletystä oli koko yön ympäri viikkoa, eli bassojen laatua ja "hyvää" musiikkimakua todisteltiin metakalla koko rakennukselle ja pihalla lyllersi humalassa kirkuvia naisia ja kiroilevia miehiä. Oli yhtä juhlaa olla se joka herää aamulla töihin.
      Ja vaikka sähköstä saa maksaa törkeää hintaa, turha odottaa et olisi talvella sen arvoista. Palella saa vaikka olisi patterit täysillä, ja sehän helpottaa kun suihkussa täytyy peseytyä ennätysajassa ja huuhdella hiukset jääkylmällä vedellä, kun kämppäkin on ihan kuin jääkaapissa asuisi. Ja ihan kuin olo ei olisi tarpeeksi turvaton niiden naapurien keskellä, niin ovessani oli lukko täysin paskana, eli kämppään olisi kuka tahansa pystynyt marssimaan millon tykkää. Yritin pyydellä vastuuhenkilöitä hoitamaan asiaa, mutta minulle luvattiin että no katsotaan myöhemmin, ja sen voi kyllä arvata että katsottiinko sitten oikeasti. Pyörät (myös lukitut, oma vanha romu mukaanlukien) yritettiin varastaa pihasta, löytyivät Palomäenkadulta isoon myttyyn kasattuna, joku pirinistiurpo oli kai ajatellut hakea pakettiautolla monelta köyhältä ainoan kulkuneuvon pois. Ei ollut pyörävarastoa, johon sen laittisi turvaan.
      Talo on muutenkin ruma kuin mikä, paskainen sikolätti, huonossa kunnossa ja tuppaa haisemaan välillä. Vuokrat eivät ole kohtuullisia, sillä on se tämän sikaläävän kohdalla niin, että vuokralaiselle se maksuhyvitys pitäisi antaa jos tuollaisessa kestää/joutuu/uskaltaa asua.
      Itsellä meni mielenterveys niin pahasti, että monta hermoromahdusta, raivokohtausta ja hysteeristä itkusessioita siellä tuli läpikäytyä. Ei päässyt noin vain lähtemään, koska vuosisopimussakko ja rahatilanne, lopulta oli pakko päästä pois ja maksaa itseni kipeäksi, kun yksikin päivä alkoi olla liikaa.
      Anteeksi hillitön päänaukominen, mutta toivottavasti joku tietää nyt kiertää kaukaa. Kyllä se Paasmaja on ihan ok, näiden välillä täytyy valita.

      • vaatimaton idiootti

        *JOS näiden välillä täytyy valita...


      • Armotonta menoa

        Aika lailla samaa täällä Paskamajassa on, siitä ei meno miksikään todellisuus muutu vaikka väittäisi mitä tahansa muuta.
        Milloin on paskat, milloin kuset milloin oksennukset milloin missäkin päin taloissa.
        Parhaimmat on nämä, kun erään talon mattoparvekkeelle oli joku vääntänyt oikein mojovat tortut, myös pyykkituvan lavuaaria on käytetty WC-pönttönä..
        Nuo meluamiset on ihan arkipäiväää täällä ja uhkailut kaikella mahdollisella, jos menet sanomaan asiasta etc etc.
        Ja kaikista veemäisin on se, et nää häiriköt sit saattavat joku kerta toteuttaa nää uhittelunsa.
        Jos eivät muuten, niin joku kerta näissä huumepsykooseissaan tai mielisairauskohtauksissan.
        Näitä tilanteita riittää ja valitettavasti tulee riittämään jatkossakin.
        Ja just noita ja varmaan aika samassa mittakaavassa, mitä kerroit tuosta omasta asuinpaikastasi.
        Ja vuokrat vain nousee.
        Itsellä myös se tilanne, et pärjäämisestäni huolimatta tienaan sen verran vähän, etten pysty kyllä laittamaan tuollaista vähintään 200€ asumiskuluihin lisää, mitää muualla asuminen tulisi väkisinkin maksamaan.
        Että ainakin toistaiseksi täällä kitkutellaan.


      • asiahaneiminullekuul

        Miten noin hermoheikkoinen ja hysteerinen ihminen on edes päätynyt Kotimäenkadulle asumaan?


      • traumat

        Vastaa omia kokemuksiani tuosta Kotimäenkatu seiskasta. Huoltohommien hoitohan jää tekemättä koska talolla ei ole huoltomiestä tai huoltosopimusta tai mitään vaikka kai joku sellainen lakisääteinenkin olisi?

        Itseltä alkoi tulvia vedet putkistoista ja yritin hädissäni vuokraisännälle soittaa että mikä hemmetti nyt avuksi. Huoltomiestä ei ollut tai ketään muutakaan jolle soittaa vaikka järkevämmissä taloissa nämä yhteystiedot ovat selkeästi rappukäytävissä näkyvissä niin että vuokraisäntä oli ainut vaihtoehto. Eihän se vastannut puhelimeen.

        Siinä sitten sankojen kanssa pelasin hädissäni siihen asti että vuokraisäntä soitti takaisin. Selitti puhelimessa että joo ei heillä mitään huoltomiestä ole, kalliiksi tulisi, että joku eläkkeelle jäänyt tiesmikä käy välillä kattelemassa, ovat niin sopineet. Tuli sitten itse veivaamaan putket jotenkuten kasaan että asuminen pystyi mitenkuten jatkumaan.

        Että sellasta. Vittu et oli hirvee paikka.


    • PIS-100

      Niinpä, eli ON TURHA väittääkään, että Paasmaja olis yhtään muita saman tasoisia paikkoja parempi.
      Ei pahalla mutta näin vain on.

    • makke111

      ok mesta se on

      • PyörälläTiliä

        makke111, saatanan narkkaava pyörävaras.


    • joopa joo.

      Alkuperäinen viesti on vuodelta 2006.

      keskustelee itsensä kanssa eri nimimerkeillä.

      • traumat

        Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä: turun slummeissa on ihan v.itun p.aska asua.


    • kiinostaistietää

      Vieläkö Paasmajassa asuu narkkeja?

      • Tietoo

        Asuuhan niitä, millä sitä paskasta eroon pääsee..?
        Ja jos nyt joskus yks häviää, niin pian tulee toinen tilalle.


      • TässäFaktaa

        Asuu vieläkin. Ja lähialueen narkkeja myös pyörii Paasmajalla, jotka eivät edes asu Paasmajassa. Varastelevat mm. pyöriä, pitävät jotain varastettua tavaraa Paasmajan yleisissä tiloissa piilossa jne jne.
        Säälittävintä näissä sosiaalitapauksissa on vielä se, että jopa pyykitkin kelpaa varastettavaksi ja kehtaavat vielä väittää olevansa rehellisellä asialla, jos nyt kiinni jäädessään saavat palautetta tekemisistään.
        Muutenkin perseestä tuollaiset elävät abortit, joita he ovat, mutta minkäs teet..? Sille kai voi mitään, että tuollaiset vielä yleensä kasaantuvat samoille alueille.
        Vituttaa vaan, kun aina joutuu olemaan varautunut siihen, että milloin on oma omaisuus varastettu tai muuten vain tärvätty piloille. Vielä kun tuollaisilta ei saa mitään korvauksiakaan, vaikka he jäisivätkin kiinni ja joutuisivatkin siinä tapauksessa käräjille. Itselläkin käräjien määräämiä saatavia useamman vuoden takaa yhdeltä hörhöltä saamatta.


      • Paskamajan_paroni
        TässäFaktaa kirjoitti:

        Asuu vieläkin. Ja lähialueen narkkeja myös pyörii Paasmajalla, jotka eivät edes asu Paasmajassa. Varastelevat mm. pyöriä, pitävät jotain varastettua tavaraa Paasmajan yleisissä tiloissa piilossa jne jne.
        Säälittävintä näissä sosiaalitapauksissa on vielä se, että jopa pyykitkin kelpaa varastettavaksi ja kehtaavat vielä väittää olevansa rehellisellä asialla, jos nyt kiinni jäädessään saavat palautetta tekemisistään.
        Muutenkin perseestä tuollaiset elävät abortit, joita he ovat, mutta minkäs teet..? Sille kai voi mitään, että tuollaiset vielä yleensä kasaantuvat samoille alueille.
        Vituttaa vaan, kun aina joutuu olemaan varautunut siihen, että milloin on oma omaisuus varastettu tai muuten vain tärvätty piloille. Vielä kun tuollaisilta ei saa mitään korvauksiakaan, vaikka he jäisivätkin kiinni ja joutuisivatkin siinä tapauksessa käräjille. Itselläkin käräjien määräämiä saatavia useamman vuoden takaa yhdeltä hörhöltä saamatta.

        Varmaan 90% Turun varastetuista polkupyöristä löytyy paskamajalta


    • Asuntolaelämää

      Turun kaupungin Sillankorvan asuntolassa ohjaajat varastavat asukkaiden lääkkeitä. Sitten kyseiset "ohjaajat" kaupittelevat varastamiaan pillereitä baareissa tehden "etsivää päihdetyötä"

      Mikään taho ei ole selvittänyt että kuinka moni on heittänyt veivinsä lääkemyrkytyksen vuoksi napsittuaan varastettuja pillereitä.

      Poliisia ei kyseinen huumekauppa kiinnosta koska pilleribisnestä pyörittävät "hyvää tarkoittavat" virkamies-statuksella toimivat päihdehihhulit.

    • LisääTietoa

      Paska paikka.
      Nykyään varsinkin taas parin ihan ok-tasoisen vuoden jälkeen, mamuja ja sosiaalitapauksia haalittu entistä enempi nurkkiin häiriötä tuottamaan. Mut kai tuollaiset paskat on sitten vuokranantajalle niin helvetin hyvä tulonlähde, että niitä täytyy sitten kerätä nurkkiin pilaamaan muiden elämää.
      Lähiseudun narkkarit vielä lisäksi pyörivät täällä näiden talon omien majoittamana ja siinä sitten liikutaan varastelemassa kaikki mahdollinen, mitä irti lähtee kellarivarastoja myöden.
      Mutta mitäpä tuollaisille sinne saunan taakse kuuluville voi...
      Ja täällä asutellut oikeasti fiksumpi sakki on alkanut vähenemään huomattavasti nopeammin just noiden häiriötekijöiden vuoksi. Itsellänikin kämppä hakusessa muualle muutaman kontaktin kautta.

      • VetäkääNytNeÖveritJo

        Niinpä.
        Ja se autonpolttajahan on vieläkin muuten nurkissa yhtenä aiheuttamassa häiriötä muille.
        On erikoistunut just tuohon kellarivarastojen sekä pyykkien rosvoamiseen.
        Narkkaisi vähemmän ja tekis enempi bentsokauppaa. Sen verran edes, ettei nyt sentään tarvitsisi toisten vaatteita varastella.
        Aika säälittävää, vai onko se vaatteiden kauppaaminen kirppareilla sitten oikeasti niin helvetin rahakasta bisnestä, että sitä varten täytyy sitten oikein varastellakin?
        Se tuossa kaikesta surkeinta on, kun nää tapaukset ovat niin idiootteja, että pöllivät vielä naapureiltaan. Kävisivät edes jossain kauempana varkaissa.
        Vaikka tosin ei tuolla sitä kai sentään enää esiinny, että naapurin autoista käydään ottamassa rekisterikilpiä omiin romuihin. Se oli kyllä aina päivän piristys, kun kuuli jonkun piikkiperseen ottaneen naapuriruudussa olleesta autosta kilvet itselleen ja nää ko henkilöt ihan vakavissaan vielä vissiin luulivat, ettei siitä käryä.


    • Maijasetälä

      Paasmaja on valitettavasti Turun pahin läävä. Siellä on narkit ja luteet muiden kiusana. Halvat vuokrat muttei rauhaa tai turvallisuutta. Petyin pahasti lupauksiin.

    • valintatalo

      Nuoremmat turkulaiset eivät varmastikaan tiedä. mutta näin 50v. vanhana voin kertoa, että aikanaan Paasmaja ja Ensikoti ovat katukielessä kulkeneet nimellä Valintatalo. Kun yöllä vislaa ikkunan alla, kahdeksasta asunnosta lentää avaimet nurmikolle. Voi sitten itse valita, minne menee. Tarinat ovat tarinoita, yhtäkään asukasta en ole koskaan tuntenut. Eiköhän sieltä löydy ihan tavallisia sekä tavallisuudesta poikkeavia - niinkuin kaikista taloista.

    • Tyytyväineasukas

      Julkisivuremontti on todella onnistunut. Ihastuin viime kesänä näkyyn niin, et muutin heti asumaan. Yhteisöllisyyttä löytyy. Pihal pöytä ja tuolit, mis asukkaat juttelevat ja viettävät aikaa kesäisin, vanhan ajan meininkiä. Melkein kuin Salkkarit ilman niit ikävii juonenkäänteit :)

    • Kokemustaon6

      Paasmaja on kauhee paikka. Lasten leikkipihat täynnä tupakantumppeja, nuuskaa, lasinsiruja, kaljapulloja ja epämäärästä roskaa tai huonekaluja. Haisee ihan kuselta. Ite ku asun ihan vieres heräs kiinnostus ja päätettiin kaverin kaa käydä kattomassa. Ja aina siellä juoppoja istumassa nähtiin monta sellasta et pyöräst on jätetty jotain osii mut muuten varastettu. Muutenkin kauheen likanen ja inhottava ympäristö.

      • VanhaAsukas

        Fillareitahan siellä varastetaan jatkuvasti. Itseltä lähti just toinen pyörä jo putkeen.
        Molemmat olivat vielä vanhoja paskoja, joista nyt ei luulisi rahaa ainakaan saavan, mutta kaipa niistä joku kusipää jonkun tabletin verran maksaa.
        Eka oli sellainen Bilteman vaihteeton fillari mikä uutenakin maksoi vaan 120€ ja toinen oli helvetin vanha cityfillari, minkä ostin käytettynä. Just ihan sillä ostin sen, ettei sen nyt olis luullut kelpaavan varkaan matkaan, mutta näköjään olin väärässä.
        Oman talon narkkarit ovat vielä niin saatanan laiskoja kusipäitä, etteivät viitsi käydä muualla "töissä", niin varastavat oman taloyhtiön asukkailta kaikki, mitä ei ole pultattu seinään kiinni.
        Pyykit, polkupyörät ihan kaikki.
        Sitten jos eivät muuta keksi, niin autoista häviää rekisterikilvet, bensat ym. Tai niin kuin tämä autonpolttaja tekee, autosta ikkuna paskaksi ja sitten viedään joku muutaman euron arvoinen kannu halpisöljyä rahankiilto silmissä.


    • huhhei2

      Tämän päivän meininki Paasmajassa?

      • Jebujee

        Mitäs tänne, kesä lähestyy. Kohta saa taas grillikatokselta pilveä, pillereitä, Viron viinaa, ihan mitä vaan eikä poliisit häiritse


      • Fhjygfr

        Kelpaako teille Panadol 1g:n pillerit? Burana 800? Sirdalud 4mg?


      • B-talon_jappari

        Sellainen omenan kokoinen diapam 0,5l vodka, hyvä alku


    • JotainRajaa

      Noi mamut kanssa on oikeita kunnon vittupäitä siellä, eikä tosiaankaan hyvällä tavalla.
      Roskat heitetään ikkunasta pihalle, luulevat että huoltoyhtiö hoitaa ne sieltä pois.
      Sitten pyykit otetaan koneesta tai kuivaimesta kesken ohjelman pois ja laitetaan omat tilalle, joita on seisotettu tuntikaupalla siellä turhan panttina märkänä sellaisena aikana, jolloin he olisivat ehtineet kuivatella ne ihan hyvin.
      Eilen juuri nuori aasialaispariskunta tuli pyykkituvalle, kun laitoin kuivaimen päälle. Aavistin jotain, mutten jäänyt vahtimaan vaan kiersin piruuttani ulkoa katsomaan ikkunasta, niin totta kai mun pyykit koneesta pois ja omat tilalle. Menin sisälle takas ja tämä jätkä alkoi sössöttämään vaan jotain että "15 minuuttia 15 minuuttia ja etkö sinä osaa englantia?".
      Ihme kusipäitä, ei mitään käytöstapoja eikä tajua mistään.
      Annoin kyllä tulla suun täydeltä, sanoin mm että turha vinkua että suomalaiset on rasisteja, kun oma käytös on noin saatanan kusipäistä kuin olla vaan voi. Lupasin seuraavalla kerralla ottaa heidän pyykit samalla tavalla koneesta ulos ja kusta niiden päälle, jos tekevät noin. Ja jos koittavat estää niin saavat selkäänsä. Tiedä sitten, ymmärsikö marakatit itse englantia tai ylipäätään mitään...?
      Sain kyllä laitettua vaatteeni takaisin kuivumaan.
      Heidänkin rätit makasivat märkinä siellä jo siinä vaiheessa, kun vein omani pesukoneeseen ja kuivuri oli vapaana silloin. Mutta kun eihän sitä silloin voinut tietenkään tulla kuivattelemaan niitä, täytyi sitten reilua tuntia myöhemmin tulla tosiaan poistamaan just kuivumaan laitetut vaatteet omien tieltä pois ja sössöttää tosiaan siinä samalla ihan ihmeitä. Eikä ollut tosiaan eka kerta ton tasoista käytöstä.
      Ja tämä on paasmajalaisten mamujenkin kohdalla aika yleistä, että elellään sossun rahoilla ja ryypätään poltellaan hamppua päivät pitkät, osa oikein kehuskelee sillä ja ovat olevinaan vielä todella fiksuja, kun elävät noin kun elävät. Sen nyt vielä olisi ok, jos kävisivät töissä tai olisivat edes fiksusti muuten, mutta kun ei.
      Ja jos eli kun sanot heille suoraan asioista, että tuollaista paskakäytöstä ei siedä juuri kukaan edes kantaväestöstä, niin heti alkaa se saatanan kitinä rasismista. Vaikka tajuaahan sen idioottikin ainakin periaatteessa, ettei se kusipäisyys ja siitä johtuvasta paskamaisesta käytöksestä sanominen ihonväristä johdu. Pitäisi varmaan itse lähteä ulkomaille samalla asenteella elämään, paskat käytöstavoista ja kantaväestöstä...

    • Anonyymi

      Sinänsä aika rauhallista nykyään. Pyykkikoneet vähän väliä hajalla tosin, kun ei osata käyttää(mamut ja mt-tukiasujat lähinnä) ja esim luukut revitään väkisin auki kesken ohjelman, joten paskaksihan se kone siitä menee tavalla tai toisella. Sitten ei muutenkaan mitään tapoja, kuivaimesta kesken ohjelman toisen pyykit pois omien tieltä, roskat ikkunasta pihalle/ ulos oven pieleen, kuvitellaan että on huoltoyhtiön vastuulla viedä ne sieltä roskiin. Ja tällaista.
      Autoihin tehty taas jotain perinteistä, puhkottu renkaita ja yritetty viedä katalysaattoreita.
      Muuten on kyllä ihan ok ollut jo useamman vuoden.
      Ainoo välillä rasittava on nää hönöt terassijuopot, aina kun ohi menee milloin lenkille, milloin kirjastoon ja milloin mihinkin. Niin samat saatanan mussutukset ja utsimiset olleet jo vuosia. "Taas kirjastoon/lenkille tms ja sua ei taida juominen kiinnostaa?" Samaa paskaa jo ainakin 5-6v, vaikka selittänyt joka kerta asian juurta jaksain et juu ei kiinnosta kännätä joka päivä kun vähempkkin riittää. Pitäisi kai itse aina nähdessä vetää sama setti, "baarissa taas, sua ei taida itsesi sivistäminen eikä liikunta kiinnostaa?" Ja silloin harvoin kun käy baarissa, niin vittu mitä ulinaa, sitä sit ihmetellään suureen ääneen et kuin sää baarissa oot ja juot kaljaa oikein?.? Sit ihmetellään taas kun ei kiinnosta useammin käydä baarissa. No, tapansa kullakin. Mut luulis nyt olevan jotain muutakin, vaikka elämä olisikin noin köyhää muuten, et annettaisiin naapurien yt kuitenkin elää rauhassa.
      Exästä nyt ei ainakaan päin naamaa mussuteta enää, sitäkin vinguttiin vuosi eron jälkeen ihan kuin olisi ollut tuorekin juttu ja tätä päivää. Ihmettelen kyl oikein, kun exä kuitenkin käy norkoilemassa vieläkin forssasta käsin nurkilla ajoittain, milloin yksin ja milloin uuden juoppomiehensä kanssa.

      • Anonyymi

        Noita idiootteja riittää, sitten kun oma elämä on tarpeeksi köyhää ja perseestä, niin kytätään muiden menemiset kauppareissuja myöden. Jäädään oikein kyttäämään ja kommentoimaan et jaa, sä oot taas käynyt kaupassa ja oikein useamman kassillisen kans olet ostanut. Kysellään et mihin meet ja kun vastaat niin heti et mitä vittua sää siä teet??? Ja niin edelleen.
        Kai se luonteestakin johtuu, mut enempi varmaan omasta surkeudesta. Elämä pyörii ainoastaan kodin, baarin ja ehkä jopa työpaikan välillä, ei muuta. Kaupastakin ostetaan aina vaan se sama kaljakoppa, muutama atrian roiskeläppä tm eines ja pari toppaa tupakkaa. Joskus, jos oikein onnistaa, niin saadaan baarista joku itsensä vähintään talutuskuntoon tai jopa sammumispisteeseen itsensä juonut baaripimpero kotiin mukaan ja päästään vähän sormella ronkkimaan.. tai sitten joku pikkuritsa, jota syötetään ja juotetaan himoisena toosan toivossa.
        Tosiaan, noita tuon tasoisia pölöjä riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita idiootteja riittää, sitten kun oma elämä on tarpeeksi köyhää ja perseestä, niin kytätään muiden menemiset kauppareissuja myöden. Jäädään oikein kyttäämään ja kommentoimaan et jaa, sä oot taas käynyt kaupassa ja oikein useamman kassillisen kans olet ostanut. Kysellään et mihin meet ja kun vastaat niin heti et mitä vittua sää siä teet??? Ja niin edelleen.
        Kai se luonteestakin johtuu, mut enempi varmaan omasta surkeudesta. Elämä pyörii ainoastaan kodin, baarin ja ehkä jopa työpaikan välillä, ei muuta. Kaupastakin ostetaan aina vaan se sama kaljakoppa, muutama atrian roiskeläppä tm eines ja pari toppaa tupakkaa. Joskus, jos oikein onnistaa, niin saadaan baarista joku itsensä vähintään talutuskuntoon tai jopa sammumispisteeseen itsensä juonut baaripimpero kotiin mukaan ja päästään vähän sormella ronkkimaan.. tai sitten joku pikkuritsa, jota syötetään ja juotetaan himoisena toosan toivossa.
        Tosiaan, noita tuon tasoisia pölöjä riittää.

        Kyllä kai, kun Kanta-Hämeestäkin asti kerta tarvitsee ajoittain tulla kurkkimaan, et miten paikallisilla alkuasukkailla menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita idiootteja riittää, sitten kun oma elämä on tarpeeksi köyhää ja perseestä, niin kytätään muiden menemiset kauppareissuja myöden. Jäädään oikein kyttäämään ja kommentoimaan et jaa, sä oot taas käynyt kaupassa ja oikein useamman kassillisen kans olet ostanut. Kysellään et mihin meet ja kun vastaat niin heti et mitä vittua sää siä teet??? Ja niin edelleen.
        Kai se luonteestakin johtuu, mut enempi varmaan omasta surkeudesta. Elämä pyörii ainoastaan kodin, baarin ja ehkä jopa työpaikan välillä, ei muuta. Kaupastakin ostetaan aina vaan se sama kaljakoppa, muutama atrian roiskeläppä tm eines ja pari toppaa tupakkaa. Joskus, jos oikein onnistaa, niin saadaan baarista joku itsensä vähintään talutuskuntoon tai jopa sammumispisteeseen itsensä juonut baaripimpero kotiin mukaan ja päästään vähän sormella ronkkimaan.. tai sitten joku pikkuritsa, jota syötetään ja juotetaan himoisena toosan toivossa.
        Tosiaan, noita tuon tasoisia pölöjä riittää.

        Siellä on kyllä todella outoa ja suoranaisesti pimeätä porukkaa asumassa.
        Mutta toisaalta ihmekös tuo, on kuitenkin yksi Turun sosiaalitoimen vakipaikoista, mihin sijoitetaan näitä heidän vastuullaan olevia "erityisyksilöitä".
        Eri tavoin päihdesairaita, mt-henkilöitä&-eläkeläisiä tukiasutetaan Paasmajaan.. Matujakin siellä kuulemma on paljon nykyään, osa on kait sopeutunut ihan hyvin Suomen tavoille, toinen osa ei.
        Opiskelijoita ja nuorta just omilleen eka asuntoon muuttaneita, jotka ei piittaa mistään normielämisestä mitään, on siellä kanssa.
        Niin mitä tuollaiselta paikalta voi odottaakaan, vaikka siellä asuu ihan tavallistakin, hyvää väkeä..?
        Vaikka kai siellä pärjääkin ihan ok, kunhan pitää vaan omasta elämänrauhasta kiinni. Ei käy edes pyydettäessä naapurikyläilemässä kenelläkään eikä missään nimessä päästä ketään kämppäänsä. Siitä viimeistään tulee riesaa(ylipäätäänkin), jos on liian luottavainen ja tosiaan avaa muille ovensa tai vastaa joka kutsuun mikä annetaan.
        Korkeintaan tervehtii pihalla ja pari sanaa vaihtaa jonkun kanssa tarvittaessa. Ja sekin kannattaa tehdä vain siinä tapauksessa, jos tervehditään ensin.
        Mut esimerkiksi sauhupäille Paasmajahan on mahtava paikka, aina löytyy tötsyttelypaikka ja -seuraa. Ja ostettavaa, jos sitä tarvitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on kyllä todella outoa ja suoranaisesti pimeätä porukkaa asumassa.
        Mutta toisaalta ihmekös tuo, on kuitenkin yksi Turun sosiaalitoimen vakipaikoista, mihin sijoitetaan näitä heidän vastuullaan olevia "erityisyksilöitä".
        Eri tavoin päihdesairaita, mt-henkilöitä&-eläkeläisiä tukiasutetaan Paasmajaan.. Matujakin siellä kuulemma on paljon nykyään, osa on kait sopeutunut ihan hyvin Suomen tavoille, toinen osa ei.
        Opiskelijoita ja nuorta just omilleen eka asuntoon muuttaneita, jotka ei piittaa mistään normielämisestä mitään, on siellä kanssa.
        Niin mitä tuollaiselta paikalta voi odottaakaan, vaikka siellä asuu ihan tavallistakin, hyvää väkeä..?
        Vaikka kai siellä pärjääkin ihan ok, kunhan pitää vaan omasta elämänrauhasta kiinni. Ei käy edes pyydettäessä naapurikyläilemässä kenelläkään eikä missään nimessä päästä ketään kämppäänsä. Siitä viimeistään tulee riesaa(ylipäätäänkin), jos on liian luottavainen ja tosiaan avaa muille ovensa tai vastaa joka kutsuun mikä annetaan.
        Korkeintaan tervehtii pihalla ja pari sanaa vaihtaa jonkun kanssa tarvittaessa. Ja sekin kannattaa tehdä vain siinä tapauksessa, jos tervehditään ensin.
        Mut esimerkiksi sauhupäille Paasmajahan on mahtava paikka, aina löytyy tötsyttelypaikka ja -seuraa. Ja ostettavaa, jos sitä tarvitsee.

        Sen verran tosiaan huomasin nuo seikat, kun asuin Peemajalla aikanaan jonkun aikaa.
        Sinänsä harmi, kun ovat koostaan huolimatta ihan siistejä ja viihtyisiä asuntoja. Ja on siellä tosiaan muutama ihan mukava&järkeväkin asukas, heidän kanssaan tulee vieläkin pidettyä yhteyttä ajoittain.
        Mutta ikävä ei ole yhtään ko paikkaa, vaikka poismuuttoni nyt johtunutkaan itse
        Pmajasta.
        Vielä kun vuokrat on kovat paikkaan nähden nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran tosiaan huomasin nuo seikat, kun asuin Peemajalla aikanaan jonkun aikaa.
        Sinänsä harmi, kun ovat koostaan huolimatta ihan siistejä ja viihtyisiä asuntoja. Ja on siellä tosiaan muutama ihan mukava&järkeväkin asukas, heidän kanssaan tulee vieläkin pidettyä yhteyttä ajoittain.
        Mutta ikävä ei ole yhtään ko paikkaa, vaikka poismuuttoni nyt johtunutkaan itse
        Pmajasta.
        Vielä kun vuokrat on kovat paikkaan nähden nykyään.

        Noita on enemmän nykyään täällä ja tietty se sitten myös näkyy taloyhtiön kuvassa valitettavasti. Huonossakin.
        Vaikka ei sen puoleen, ei tämä enää ole sellainen friikkisirkus kuin mitä Paasmaja oli vielä 10v sitten. Siitäkin on jo siistiytynyt, mitä tämä oli vielä tuossa 4-5v sitten. Silloin kyllä ainakin yksi pahimmista narkkivarkaista lähti täältä, rupesi vissiin olemaan ei toivottu hlö vähän liian isossa määrin täällä, ja vei sitten myös mukanaan muita kaltaisiaan pois. Ei tainnut edes asuakaan täällä varsinaisesti enää loppuaikoinaan. Virallisesti ainakaan.
        Itse kanssa lopetin jo vuosia sitten turhat sosiaalisuudet naapureiden kanssa, huomasin vain että parempi niin. Vaikka en nyt muutenkaan ollut mikään taloyhtiön maskotti tms, joka olisi juossut ympäriinsä kaikkien kaverina tms.
        Muutin nyt elämääni muuten vain ja ihan hyvästä syystäkin, karsin aika paljon porukkaa pois kuvioistani yms. En nyt ole juoppo, nisti tai muukaan hörhö, oli vain se tilanne muuten tuossa 2013 tietämillä, että oli nyt vain pakko putsata omat kuviot mahdollisimman siistiksi ja oman mielen mukaiseksi.
        Jätin juopottelun siitäkin suht vähästä vieläkin vähemmälle ja muutenkin, en nyt tee enää kenellekään mieliksi sen erityisemmin jne.
        Senkin vuoksi en esimerkiksi viitsi käydä tuossa pubissakaan enää juurikaan, samat naamat länkyttämässä niitä ainaisia samoja ja ihmettelemässä, että miksi en nyt elä ja mene niin kuin naapuritkin yms. Mieluiten sitten otan nekin kaljat, mitä harvakseltaan otan, kämpillä sitten omassa kaveriseurassa ja jos baariin menen, niin menen muualle. EI vaan jaksa näitä turhia Paas-juttuja. On mulle vain sellainen paikka, mistä käsin käyn töissä ja missä majoitun. Ei muuta.
        Kuitenkin olen asunut Paasmajalla jo yli 15v, niin on tullut nähtyä koettua ja kuultua enemmän kuin tarpeeksi näitä litanioita milloin mistäkin. Ja tuo naapuriuteliaisuus on niin helvetin rasittavaa ajoittain, varsinkin kun nämä uteliaat eivät nyt itse elä yhtään fiksummin tai ole parempia kuin muut, niin silti pitäisi kuunnella sitä jankkaamista samosita asioista ja aiheista vuodesta toiseen ja ihmettelyä kanssa, miksei tosiaan elä kuten rakkaat kanssa naapurit, joilla elämä menee enempi vähempi vakituisessa päihteiden käytössä. Ja osaan olla kyllä sosiaalinen muutenkin, en tarvitse siihen mitään härpäkkeitä lisäksi, kuten just viinaa, baarielämää tai ylipäätään mitään. Sujuu hyvin ilmankin.
        Ja kun ei vain huvita vetää viinaa joka päivä eikä edes joka viikko tai edes joka kuukausi. Mutta se on aika pitkälti sitä normi turkulaisuutta.. Turkulainen kehuu, kuinka hyvä kanssaihminen hän on. Ei tuppaa eikä torju ja antaa kaikille elämisen rauhaa siinä missä sosiaalisuuttakin. Mutta todellisuudessa se on just sitä, mitä kehutaan ettei ole. Eli ollaan joko niin helkkarin hyviä, ettei edes tervehditä tai sitten pitäisi jo käydä paskallakin samaan aikaan aj samalla pöntölläkin vielä tämän me-henkisyyden verukkeella sitten, jos ei muuten. Eli tupataan niin helvetisti että varmasti ärsyttää. Paitsi silloin tietysti, kun nitkutetaan jostain ihan turhasta tai melkein sitten juostaan karkuun, ettei vaan tarvitse edes tosiaan tervehtiä.
        Nykyään riittää, kun pihalla juttelee joskus joidenkin kanssa jne. Ja se riittää. Pyöriköön muut miten pyörii.
        Se vain huvittaa näin vuosien aikana huomanneena, on nämä juopot ja juopot. Eli terassijuopot ja pihajuopot. Ja terassijuopothan on vielä näitä "parempia" juoppja ainakin omasta mielestään, kun heillä on paremmin varaa vetää baarikaljaa baariterassilla, kun nämä pihajuopot vetävät vaan jotain markettien halpiskaljaa taloyhtiön pihalla.
        Ihan niin kuin sillä nyt olisi oikeasti merkitystä..
        Se tosin on aika rasittavaa, että näitä asiallisesti eläviä paasmajalaisia nälvitään muualla juurikin Paasmaja-asumisen takia. Jopa sellaiset, joilla ei olisi siihen varaa.
        Omassa työyhteisössäkin on näitä nitkuttajia. Yksi kollega asuu itse sukulaisten omistusasunnossa ihan sen vuoksi, kun luottotiedot ei riitä edes vuokra-asumiseen ja muutkin on hoitaneet asiat miten nyt kukakin "mallikkkaasti"..
        Vaikka monella taas Paasmajassa asuvalla, joilla asiat ovat oikeasti mallillaan ja hyvin, syy täällä asumiseen on tuo hintataso. Koska tällainen vaatimaton kämppä riittää ihan hyvin näihin perustarpeisiin ja raha riittää vastaavasti paremmin kaikkeen muuhun ja sitä jää säästöönkin paremmin kuin näillä kalliimmin asuvilla. Niin turha sitä kai tällä tavoin fiksusti asuvia on mollata. Ainakaan sen takia, että taloyhtiössä nyt asuu paljon näitä laitapuolen mörköjäkin.


    • Anonyymi

      Ihme touhua välillä noilla varatuilla parkkipaikoilla.
      Naapuriparkin haltija vetää autonsa puolihuolimattomasti paikalleen niin, ettei jommalla kummalla puolella oleva pääse omaan ruutuunsa kunnolla, vaan joutuu taas puolestaan rohmuamaan toisen parkkiruutua tai jättämään autonsa täysin toiseen paikkaan.
      Vielä kun näistä muutama on sellainen hörhelö, että on muutaman muun kanssa(joilla ei edes ole autoa eikä välttämättä korttiakaan enää ainakaan, kun se on juotu pysyvästi hyllylle) vuokrannut useamman ruudun vieretysten, joten tilaa olisi heittää se oma autonsa sinne toiseen suuntaan poikittain. Mutta kun ei, se täytyy sitten silti parkkeerata puoliksi porukkaan kuulumattoman ruutuun.
      Vitun ihme sakkia. Ja sanominen ei mene perille. Vitun pellet.
      Mutta kai juomaan on sitten aina niin kiire, että autokin heitetään vain puolihuolimattomasti parkkiin. Kun muutama sekuntikin, mikä menisi normaaliparkkeeraamiseen, on tehokasta ryyppyaikaa.

    • Anonyymi

      Ihme kitisijöitä.
      Justiinsa tuli yksi tyyppi kitisemään siitä, kun ei "MUKA???" mahdu parkkiruutuunsa. No ehkä ei. Mutta tokkopa se minun vikani on, jos porukka parkkeeraa miten sattuu.
      Itsekin olen muutaman kerran joutunut menemään "rakkaan" parkkinaapurini ajo- tai siis parkkeeraustaitojen vuoksi repsikan puolen ovesta autooni sisään.
      Ja omaan ruutuuni kuitenkin ajan aina ihan silläkin, koska maksan siitä ihan yhtälaisesti kuin muiden ruutujen haltijat omastansa.
      Menisi vinkumaan isännöitsijälle, jos/kun parkkipaikka on liian ahtaasti mitoitettu. Se vittuakaan auta, että parkkipaikalla kitisee muille ja juoksee autorivistöä edestakaisin silmäilemässä linjastoa.
      Muutenkin piti vuosikausia autoansa missä sattuu, joten mikä ihmeen vinkuhinku tuli nyt sitten saada oma ruutu, ainakaan tuolla asenteella että "tämähän on minun reviiriäni ja autoni molemmin puolin pitää olla vähintään puoli ruudun mittaa tyhjää tilaa tilanteesta riippumatta"....? Odottakoot talvea sitten.
      Ihme otuksia. Jos haluaa parkkirivistöä leveämmäksi, niin isännöitsijään yhteyttä. Piste.

      • Anonyymi

        Niin ja kitinästä vielä, helvettiäkö muille kitisee, jos jotkut ajavat "muskeliautoilla" ym isoilla ajopeleillä?
        Vinkuisi niiden omistajille vaihtamaan pienempään. Tai ostaisi itse vaikka Suzuki Alton, Chevrolet Matizin tms, mikä nyt mahtuu tarvittaessa vaikka omaan siivouskaappiin säilöön, jos pihalle ei mahdu jostain syystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja kitinästä vielä, helvettiäkö muille kitisee, jos jotkut ajavat "muskeliautoilla" ym isoilla ajopeleillä?
        Vinkuisi niiden omistajille vaihtamaan pienempään. Tai ostaisi itse vaikka Suzuki Alton, Chevrolet Matizin tms, mikä nyt mahtuu tarvittaessa vaikka omaan siivouskaappiin säilöön, jos pihalle ei mahdu jostain syystä.

        Mikä lie elämän riivaama kitinäkalle, varmaan valittaa kaikesta.
        P-majalla tuollaisia ja pahempiakin riittää, vetää niitä puoleensa muualtakin varmaan 100km säteellä.


      • Anonyymi

        Nämä ulkomaan elävät siellä on myös outoja.
        Kävin juuri autollani laittamassa lämmitystolpan kellon oikeaan aikaan ja hetken päästä huomasin, kun yksi murjaani oli autopaikkani tolpalla kurkkimassa sen sisään. Oli vielä omalla autollaan siinä vaiheessa, kun kävin omani luona.
        Menin takaisin ja hän alkoi sössöttämään jotain että katsoi vaan tuota tolppasysteemiä mun tolpasta. Sanoin kyllä suoraan että ensi kerran kysyy, jos on jotain epäselvää, eikä pyöri omin nokkinensa autoni ympärillä ronkkimassa ajastimia tms.
        Ei ole ensimmäinen murjaani, joka säätää autoni ympärillä omiaan. Outoa sakkia, kun mieluummin toimii selän takana kuin kysyy suoraan asioista.
        Luulevat kaiketi vieläkin elävänsä jossain vitun banaanivaltiossa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja kitinästä vielä, helvettiäkö muille kitisee, jos jotkut ajavat "muskeliautoilla" ym isoilla ajopeleillä?
        Vinkuisi niiden omistajille vaihtamaan pienempään. Tai ostaisi itse vaikka Suzuki Alton, Chevrolet Matizin tms, mikä nyt mahtuu tarvittaessa vaikka omaan siivouskaappiin säilöön, jos pihalle ei mahdu jostain syystä.

        No yhdellä tyypillä on 2 pakettiautoa ja 1 henkilöauto. Niin totta kai hän survoo ainakin toisen pakunsa aina siihen ahtaimpaan väliin ja näitä pienempiä autojaan pitää rivistön päässä, missä olisi tilaa just isommille autoille tai sitä pystyisi ainakin helpommin tekemään kuin rivin keskellä.
        Mutta ei, on vissiin kivempaa olla kiusaksi muille survomalla noita pakuja juurikin niin, että vierusparkkilaiset eivät pääse menemään autoihinsa. Asenne on että kunhan itse mahtuu autoonsa niin hitot muista.
        No, viikon päästä alkaa loma mulla, niin parkkeeraan autoni niin, ettei tämä tyyppi pääse omaan autoonsa. Siinähän sitten ihmettelee, että miten pääsee hoitamaan firmansa asioita, kun oma auto on blokattu kummaltakin sivulta ja tavaratilan kautta ei pääse hyttiin.


    • Anonyymi

      Milloinkohan nuo piripäät ym idiootit oppisivat pärjäämään vähemmällä meluamisella..?
      Taas kuunnellut hyvän aikaa meluamista erään onnettoman naapurin kämpästä.
      Vielä kun vuokratkin nousevat taas ja nyt aika helvetistikin, niin luulisi nyt liki 400 euron kuukausivuokralla saavan olla kotona rauhassa ilman tuollaista perkeleen piripolkan kuuntelemista..

      • Anonyymi

        Äsken tuli näiden paasmaja-vuosien pohjat.
        Olin juurikin perjantain lenkkisaunassa, niin sillä välin kun peseydyin, niin yks tyyppi vei multa kassin missä tuon saippuat ja pyyhkeen mukanani saunaan. Kassi oli siis tyhjä sillä hetkellä, kun lähti jäppisen matkaan.
        Asuu vielä samassa rapussa kuin minä.
        Ei avannut edes ovea, kun saunasta tullessani koputin ovelle. Oliko raukka niin peloissaan että saa selkäänsä tämän takia. Vaikka mun piti kysyä vain, että onko hän oikeasti niin varaton, ettei rahat riitä edes tuollaiseen 25 sentin hintaiseen Prisman muovikassiin vaan sekin täytyi varastaa naapurilta?
        Ihme sakkia nämä paasmajalaiset. Ei kaikki mutta aika moni kuitenkin.


    • Anonyymi

      Tuli muutamia vuosia sitten vierailtua siellä useammin kun kaveri siellä asui. Kaikenlaista ehti nähdä jo siinä ajassa.

      -Järjetöntä älämölöä, oli kyse musiikin huudattamisesta tai sitten kännissä/aineissa elämöinnistä. Kerran nähnyt roskien ja huonekalujen lentävän ikkunasta pihalle kovaäänisen kiroilun saattelemana.

      -Rappukäytävään keskelle lattiaa oli väännetty aivan saatanan kokoinen paskakasa. Myös pyyhkimiseen käytetyt paperit oli jätetty tämän tuotoksen viereen. Käytävällä olisi tarvinnut kaasunaamaria.

      -Fillarini oli yritetty varastaa, mutta ilmeisesti idiootti oli muuttanut lennosta mieltään ja päättänyt rikkoa lukon ja viedä pelkän taka-akselin. Oli kiva yllätys huomata kun piti lähteä takaisin kotiin.

      -Kaverini päälle oli kuulemma yritetty heittää tupakkaparvekkeelta jääpaloja, muttei onneksi olleet osuneet. Eivät olleet edes mitään pieniä kikkaroita, vaan isoja murikoita jotka osuessaan olisi tehneet pahaa jälkeä.

      -Kaverin autoon parkkiksella oli tunkeuduttu muutaman tunnin välissä ja varastettu tavaraa.

      Muutenkin tuli nähtyä kaikenlaista älytöntä sekoilua, kuten pihalla huutelua ilman vaatteita sekä yleistä roskaamista. Välillä piha muistutti enemmän kaatopaikkaa kun huollon roskakierroksesta oli kulunut päivä pari.
      Tosin pakko mainita, että näiden pihalla notkuvien vanhemman ikäluokan pirkka-oluen ystävien kanssa ei koskaan ollut itsellä mitään huonoa kokemusta ja heidän kanssaan jopa sanan pari ehdin vaihtaakkin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Täh? kaupungin menevin mesta ja tääl vaan mollataan naapureita 😤

    • Anonyymi

      Onneksi voi ajaa paikan ohitse pysähtymättä.

    • Anonyymi

      Pihojen hoito siellä on aika huonolla tolalla, parkkipaikan osalta ainakin/varsinkin, ja näin talviaikaan sen huomaa.
      Auraukset tehdään miten ja milloin sattuu, eli ei tarpeeksi usein jos ollenkaan. Ja silloinkin, kun ne tullaan tekemään, niin ne tehdään hutiloiden.
      Sitten, kun autot ovat loskasohjopaskassa akseleitaan myöden jumissa, niin sitten saattaa joku tulla aurakaluston kanssa hätäisesti pyyhkäisemään isommat loskat pois ja sitten on taas retuperällä koko homma. Välillä pihoilla pääsisi veneellä paremmin kulkemaan kuin jalkaisin. Ja pihan valopylväistä muutama ainakin on poistettu käytöstä, onko sitten sähkönsäästö syynä vai mikä..? Jotenkin vain outoa, että kaupunkialueen taloyhtiön pihalla kulkiessa täytyisi olla taskulamppu aina mukana, että näkee kulkea. Maaseudulla sellainen on vielä ihan normaalia kaiketi, mutta ei kaupungissa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5022
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2332
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      42
      1553
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe