Joululahjapaperi

-O-O-

Kannattaa ostaa yksiväristä joululahjapaperia.

Näitä voit käyttää läpi vuoden - eikä jouluaiheiset jää kaappeihin roikkumaan ensi vuoteen asti.

Eikä tarvitse olla ainoastaan punaista. Tein juuri tänään kauniin paketin sinisestä paperista ja punaista paperinarua ympärille. Iloiset erilaiset värit tuovat kuusenalle pirteyttä!

10

1215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulee...............

kun säästät vanhat lahjapaperit ja käytät ne uudelleen. persoonallisen lahjan saat kun käärit lahjan jouluaiheiseen sanomalehtisivuun tai aikakausilehden. ja nauhathan on tietenkin uusiokäytössä olevia saamistasi paketeista. hyvää joulun odotusta ;)

• EI IKINÄ

Minusta on toisen ihmisen arvostusta ja kunnioitusta jos antaa lahjan ja siinä on UUSI paperi.
        On se sitten jouluinen tai yksivärinen,askarreltu lahjakääre.

Mitä ihmeen säästöä se on kun niitä vanhoja papereita vatkaa vuodesta toiseen edestakaisin.Mitä jos kuoleekin pois eikä näe enää seuraavaa joulua??
        Niin,tulemme siis tähän johtopäätökseen että uutta loistokasta lahjapaperia kehiin.

Voi että,kun tuo ehdotus ottaa pattiin.

• tulevaisuudentoivo
        EI IKINÄ kirjoitti:

Minusta on toisen ihmisen arvostusta ja kunnioitusta jos antaa lahjan ja siinä on UUSI paperi.
        On se sitten jouluinen tai yksivärinen,askarreltu lahjakääre.

Mitä ihmeen säästöä se on kun niitä vanhoja papereita vatkaa vuodesta toiseen edestakaisin.Mitä jos kuoleekin pois eikä näe enää seuraavaa joulua??
        Niin,tulemme siis tähän johtopäätökseen että uutta loistokasta lahjapaperia kehiin.

Voi että,kun tuo ehdotus ottaa pattiin.

Tiesitkö että joululahjapaperit eivät kelpaa paperinkeräykseen? Niitä ei saa myöskään polttaa. Ne menevät suoraan kuormittamaan kaatopaikkoja.

En ymmärrä ajatustapaasi ollenkaan, säästöä on lahjapapereidenkin kierrätys, kuten on kalusteiden, vaatteiden, kaiken kierrätys!

Minä kun kuvittelin että ajatus on tärkein, mutta sinulle se taitaa olla upouusi lahjapaperi.

• h€ck

joululahjapaperia? turhuutta. sanomalehteen (ilmaisjakelu) käärin. koristenaruksi vanhoista kalsareista revittyjä suikaleita.

• paperit

Yksi vaihtoehto lahjapapereissa säästämiseen on tietysti sekin, että jos ostaa lahjoja, pyytää myyjää paketoimaan. Useissa kaupoissa on muutakin kuin "kaupan paperia", ja joissakin taitaa olla myös pöytiä, joilla voi itse paketoida ostoksensa.

Kyllä käytän myös välillä vanhojakin papereita uudelleen, niin rahan kuin luonnon säästämisen vuoksi.

Tänä vuonna en osta paperia ollenkaan kun vanhojakin on jäljellä, tai korkeintaan joulun jälkeen jos löydän alennuksesta. :) Ei haittais, jos löytäisi myös 2-osaisia joulukortteja, että voivat olla ennen joulua KALLIITA.

• -O-O-

Mitenkähän paljon ne 2-os. saisi maksaa?

Eurolla nimittäin löytyy ihan hyviä - mutta riippuu hiukan myös missäpäin suomea asustelet...

• lisääkin
        -O-O- kirjoitti:

Mitenkähän paljon ne 2-os. saisi maksaa?

Eurolla nimittäin löytyy ihan hyviä - mutta riippuu hiukan myös missäpäin suomea asustelet...

Euro olisi jo parempi, halvimmat mitä olen nähnyt ovat olleet 1,70 (tai 2,40 joissa on postimaksu maksettu kaikkiin maihin).

Oulun seudulla asun, täällä ei ole mitään euron kauppaa, kaikissa muissakaan halpakaupoissa en ole korttien perässä juoksennellut, mutta kalliita ovat olleet mm. marketeissa, tiimarissa (vaikka 1-osaiset kyllä halpoja), realisointikeskuksessa. Maailmankaupasta on viime vuosina löytynyt nättejä kortteja (ja hyvän asian edestä) vähän halvemmalla, mutta en ole vielä ehtinyt siellä käymään ja katsomaan tämän vuoden hintaa.

Sama ongelma joka vuosi. :) Ulkomailta tulee 2-osaisia kortteja, joten mieluiten lähettäisi vastaavia takaisin.

• -O-O-
        lisääkin kirjoitti:

Euro olisi jo parempi, halvimmat mitä olen nähnyt ovat olleet 1,70 (tai 2,40 joissa on postimaksu maksettu kaikkiin maihin).

Oulun seudulla asun, täällä ei ole mitään euron kauppaa, kaikissa muissakaan halpakaupoissa en ole korttien perässä juoksennellut, mutta kalliita ovat olleet mm. marketeissa, tiimarissa (vaikka 1-osaiset kyllä halpoja), realisointikeskuksessa. Maailmankaupasta on viime vuosina löytynyt nättejä kortteja (ja hyvän asian edestä) vähän halvemmalla, mutta en ole vielä ehtinyt siellä käymään ja katsomaan tämän vuoden hintaa.

Sama ongelma joka vuosi. :) Ulkomailta tulee 2-osaisia kortteja, joten mieluiten lähettäisi vastaavia takaisin.

Ikävä kyllä tämä yritys ei vielä taida oulussa toimia. Itse haen täältä mutta asunkin muualla.
        www.kirjatori.fi

Keksin kyllä toisenkin kivan jutun...
        tiimarissa on käsintehtyä paperia A4 arkkeina 0,50 euroa kappale. Ostin vaalean sinisiä, mutta värejä on muitakin. Taitoin sen puoliksi.

Sitten ostin pienen pussin kultaisia kimalletähtiä - pussin hinta 1,30. Pussista riittää useampaan korttiin, ja isoja tähtiä taisi siinä olla 7 kpl. Pieniäkin seassa. Tähden takana on pieni tarra. (Myös muita aiheita paljon, joissa tarra takana)

Laitoin tähden sitten keskelle korttia etupuolelelle ja sisälle kirjoitin toivotukset.

Minulla oli vielä kotoa löydetyt C5 värilliset kuoret - mutta tavallinen valkoinenkin kuori käy hyvin tähän. Valkoiset nimittäin edullisemmat.

Tosi nättejä tuli, yksinkertaisia mutta kauniita - että löytyisikö tästä ideaa Oulun suunnalle?

Uskoisin, että jäisi alle euroon tuo hinta.

• kuitenkin :)
        -O-O- kirjoitti:

Ikävä kyllä tämä yritys ei vielä taida oulussa toimia. Itse haen täältä mutta asunkin muualla.
        www.kirjatori.fi

Keksin kyllä toisenkin kivan jutun...
        tiimarissa on käsintehtyä paperia A4 arkkeina 0,50 euroa kappale. Ostin vaalean sinisiä, mutta värejä on muitakin. Taitoin sen puoliksi.

Sitten ostin pienen pussin kultaisia kimalletähtiä - pussin hinta 1,30. Pussista riittää useampaan korttiin, ja isoja tähtiä taisi siinä olla 7 kpl. Pieniäkin seassa. Tähden takana on pieni tarra. (Myös muita aiheita paljon, joissa tarra takana)

Laitoin tähden sitten keskelle korttia etupuolelelle ja sisälle kirjoitin toivotukset.

Minulla oli vielä kotoa löydetyt C5 värilliset kuoret - mutta tavallinen valkoinenkin kuori käy hyvin tähän. Valkoiset nimittäin edullisemmat.

Tosi nättejä tuli, yksinkertaisia mutta kauniita - että löytyisikö tästä ideaa Oulun suunnalle?

Uskoisin, että jäisi alle euroon tuo hinta.

Ei ole Kirjatoria. Tampereen liikkeessä olen kyllä joskus käynyt, mutta eipä tässä taida olla lähiaikoina sinnekään asiaa... (Tai itseasiassa viikonloppuna on käytävä Helsingissä, joten ehkä ehtisin tuonnekin.)

Askartelua en yleensä saa ajoissa aikaiseksi vaikka siitä ihan tykkäänkin. Korttisi kuulostavat kyllä kauniilta, ja nuo tarratähdet sinänsä hyviltä ettei tarvitse sählätä liiman kanssa.

Pitää katsella miten korttieni kanssa käy. :) Kiitos vinkeistä!

• -O-O-
        kuitenkin :) kirjoitti:

Ei ole Kirjatoria. Tampereen liikkeessä olen kyllä joskus käynyt, mutta eipä tässä taida olla lähiaikoina sinnekään asiaa... (Tai itseasiassa viikonloppuna on käytävä Helsingissä, joten ehkä ehtisin tuonnekin.)

Askartelua en yleensä saa ajoissa aikaiseksi vaikka siitä ihan tykkäänkin. Korttisi kuulostavat kyllä kauniilta, ja nuo tarratähdet sinänsä hyviltä ettei tarvitse sählätä liiman kanssa.

Pitää katsella miten korttieni kanssa käy. :) Kiitos vinkeistä!

Tuo on niin helppoa - ettei sitä oikein askarteluksi voi sanoa :) Tarrat on jo valmiina tähdissä ja paperin vain taittaa puoliksi - eikä siinä tarvitse edes viivottimia. Hassuinta siinä on se, että ovat tosi kivan näköisiä yksinkertaisuudessaan. Itse käytin ohutta mustaa tussia kun kirjoitin toivotuksen sisäpuolelle - ehkei ihan kuulakärkikynällä onnistu sillä paperi on huokoista.

Helsingissähän noita on useampia - keskustassa parikin eikä junalta ole pitkä matka. Että ehkä jos ei itse halua tehdä - olisi säästöä sekin käynti.

Hyvää matkaa ja tsemppiä jouluvalmisteluihin!
        Täällä ne on jo kovassa vauhdissa että olisi kerrankin ajoissa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1359
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1249
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1061
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      254
      1032
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      755
    6. 64
      714
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      707
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      688
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      651
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      607
    Aihe