Hei!
Minulla on ollut 8 vuoden ajan säännöllistä aivastelua päivittäin. Aivastelen monta kertaa päivässää; Aivastelu jaksot tulevat aamuisin, iltapäivällä sekä illalla, lähes kellon tarkasti, sekä aina kun herään, yöllä sekä aamulla.
Aivastelen tällöin aina usean aivastuksen sarjan sekä silmäni muuttuvat punaisiksi ja nenä alkaa vuotaa.
Aivastusjaksojen välissä ei ole mitään ongelmia.
Nyt tänä syksynä olen huomannut yhden flunssan jälkeen että yskin myös useammin, varsinkin aamuisin. Kurkun päässä tuntuu tällöin kutittavan.
Allergia lääkekään (kestine, en syö säännöllisesti, ehkä kerran kuussa) ei tehoa enää yhtä hyvin.
Aivastelut eivät jätä rauhaan missään, kylässä, mökillä, matkoilla, töissä. Kotona lieventyy kunnon siivoamisen jälkeen, mutta ei kylässä, jossa olisi vaikka kuinka siistiä.
Kissoja minulla on ollut myös tuon 8v, välissä tosin oli parin vuoden tauko. Epäilen tämän kaiken aiheuttajiksi kissoja, vaikka kissattomissa paikoissa aivastelen samalla tavalla. Allergiatesteissä ei ole kissalle herkistymistä.
Miten allergia etenee astmaksi? Onko muilla tälläistä säännöllistä aivastelua?
olen 23v tyttö.
Säännöllinen aivastelu
6
8882
Vastaukset
- eläimenomistaja itsekin
Mulla samanlaisia oireita. Aivastuttaa, nenää kutiaa, hengitys tuntuu joskus tukalalta. Oireet eivät kuitenkaan näyttäisi viittaavan mihinkään tiettyyn tilanteeseen tai asiaan, vaikka olenkin yrittänyt miettiä syy- ja seuraussuhteita. Mulla ei myöskään tuo allergialääke oikein tehoa. Joskus auttaa, mutta usein se vain kuivattaa nenää ja saa limakalvot ärtymään. Oireet ovat lähes kyllä koko ajan. Usein kuitenkin enemmän aamulla, iltapäivällä ja illalla... mutta kuitenkin jollain tavalla melkein koko ajan. Oireet olleet nyt 6kk.
Itselläni myös kissa, ollut yli 4 vuotta. Testien mukaan en ole sille allerginen, enkä millekään muullekaan.
Olisi kyllä kiva löytää oireille selitys...- selene...
mulla tekee samaa. meillä on kaksi koiraa ja kolme kissaa. olen pahasti pölylle allerginen ja hieman siitepölyille ja koirille siedättynyt.
minulla tulee paikasta riippumatta kellosta en tiedä mutta joka päivä noin 3-7 3-5 aivastuksen sarjaa.
sekä saan niistää aina. tänään olen aivastellut ja niistänyt aivan koko päivän.
'ajattelin mennä astmakokeisiin kannattaako?
- henna
On näköjään tosi vanha keskustelu, mut laitetaan nyt silti..
Mullakin tulee yleensä aina aamuisin ja öisin jos herään kauheita aivastuspuuskia ja aivastan putkeen 4-7 aivastusta. Ja myöskin riippumatta nukkumispaikasta, eikä meillä ole koskaan ollut edes eläimiä mistä voisi johtua. Olen siis koirille ja kissoille allerginen. En ollutkaan aikasempaa edes miettinyt mitään astmaa, mutta pitäisköhän käydä jossain astmatesteissä sitten?- Aivastelija
mulla on samaa nenää kutittaa ja aivastuttaa. Aivastan putkeen aina 12-14kertaa ja päivässä aivastelen se 10kertaa suunnillee. Osaatteks sanoo mikä mua vaivaa oon käyny juttelee lääkärille ja yms.. tätä on jatkunu nyt se 5vuotta. Aina ku oon jollai kaverilla nii tulee aina joku aivastus kohtaus:/ Kertokaa mikä auttais oon tehny jo kaikkee mutta mikään ei auta: tän teksin aikana ku kirjotin aivastin yhteensä 30kerta😣 ja mun kaveri on toa mun sivul😂 tulkaapas kertoo mitä pitäs tehä♧
- Tekstien mukaan tod.
näköisesti on kyse kvht-altistuksesta, johon sisältyy muitakin oireita mitä et välttämättä tiedosta! Hoito-ohjeet ovat testin lopussa:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/ - asthiu7666
kokeile karppaamista ja maidotonta ruokavaliota! Itsellä auttoi, plus sänky seinästä irti, siihen loppui-1
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768