VHS kopiosuojaus

musta lammas

Ikivanhat VHS-kasetit herjaa kopiosuojausta kun yritän siirtää ne DVD:lle. Kyllä kait ne olis jotenkin mahdollista kiertää nykytekniikalla..? Eiks se ole jotenkin mekaaninen juttu? HELP!! Kasetit on jo kerran maksettu joten turha vitsailla piratismi-pölinöillä. Tänks.

18

2848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luultavasti...

      Ai mitä meinaat mekaanisella jutulla?? Noissa sotketaan kuvaa, eli esmes tahdistuspulsseja tms.

      Piratismista en ala saarnaamaan, olen samaa mieltä kuin suurin osa kansasta että tuollaiset TAVALLISTA ihmistä kiusaavat systeemit on suoraan sanottuna persiistä. Nuo leffat ja dvd:t kun on jo maksettu niin miksi niitä ei saisi käyttää niinkuin haluaa...vaikka sitten kopsata VHS:t DVD:lle. Ei nuo kopiosuojaukset estä ammattilaisia ja niitä jotka kräkkää vaikka läpi harmaan metrin paksuisen seinän...sen sijaan ne haittaa sitä omaa käyttöä.

      Keinoa kiertää tuo en tiedä, ja jos tietäisinkin niin en uskaltaisi sitä täällä kertoa. :( Noi teostomafioosot ja heidän kätyrinsä kun tuntuu olevan täälläkin paikalla.

    • Kopiosuojuksen kiertäminen on laitonta. Se, että olet ostanut ne kasetit ei ole relevanttia. Siis osta ne uudestaan DVD:inä.

      Ja muista onnitella Liedestä hänen Elvis-palkinnostaan, jonka hän sai tekijänoikeuslain kiristämisestä :-)

      • musta lammas

        Ei niitä saa DVD:nä. Ärsyttävä muka-kaikentietävä ÄÄLIÖ!!


      • hosu
        musta lammas kirjoitti:

        Ei niitä saa DVD:nä. Ärsyttävä muka-kaikentietävä ÄÄLIÖ!!

        jossain sivuilla näin vehkeen mikä poistaa kopiosuojauksen ja se maksoi muistaakseni 55€. Itse olen tehny tietokoneella. Antenni vhs-äst koneelle ja tallentaa kovolle. Siinä tosiaan tarvitaan tv-kortti missä on antennin sisäänmeno. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000025&conference=1500000000000137&posting=22000000021508418 Oon itse tehy kaikki koneella. ja sen kopiontieston poistovehkeen löytää jos vaan etsit mut en nähny tarpeelliseks sitä ku koneella onnistuu hyvin


      • musta lammas
        hosu kirjoitti:

        jossain sivuilla näin vehkeen mikä poistaa kopiosuojauksen ja se maksoi muistaakseni 55€. Itse olen tehny tietokoneella. Antenni vhs-äst koneelle ja tallentaa kovolle. Siinä tosiaan tarvitaan tv-kortti missä on antennin sisäänmeno. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000025&conference=1500000000000137&posting=22000000021508418 Oon itse tehy kaikki koneella. ja sen kopiontieston poistovehkeen löytää jos vaan etsit mut en nähny tarpeelliseks sitä ku koneella onnistuu hyvin

        Asiaa! Kiitokset vinkistä. =)


      • LadyFantasy
        musta lammas kirjoitti:

        Ei niitä saa DVD:nä. Ärsyttävä muka-kaikentietävä ÄÄLIÖ!!

        Kyllä omista vhs-kaseteista, cd-levyistä ja dvd-levyistä saa valmistaa itselleen varmuuskopion, jos se on mahdollista rikkomatta vahvaa kopiosuojausta. Samaten näistä saa valmistaa kopioita perheenjäsenten ja pienen, läheisen ystäväpiirin käyttöön. Laki kieltää siis nimenomaisesti vain vahvan kopiosuojauksen rikkomisen. Ja toisaalta laajan jakelun esim. p2p-verkoissa.

        Eli jos macrovision-suojauksen pystyy normaalikuluttajalle helpoin keinoin tai kaupasta saatavin laittein kiertämään, on sallittua kopioda äänite omaan käyttöön ja läheisille ja ystäville. Eli jos joku nyt tietää tällaisen kaupallisen konstin olemassaolon, voi sen täällä huoletta mielin esittää.

        Valitettavasti en itse ole joutunut tuon ongelman eteen. Olen kuitenkin kopionut joitakin kaupallisia vhs-kasetteja, joita omistan. Olen käyttänyt lähtönä JVC:n vhs-nauhuria, jossa on S-Video ulostulo ja tulona Pioneer 540 HX-S kovalevy/dvd-tallenninta, S-Video sisäänmenona. Audio tavallisena stereona. Mihinkään ongelmiin en noissa kopioinneissa törmännyt. Oliko tuuria vai taitoa, tiedä häntä.


      • hosu

      • LadyFantasy kirjoitti:

        Kyllä omista vhs-kaseteista, cd-levyistä ja dvd-levyistä saa valmistaa itselleen varmuuskopion, jos se on mahdollista rikkomatta vahvaa kopiosuojausta. Samaten näistä saa valmistaa kopioita perheenjäsenten ja pienen, läheisen ystäväpiirin käyttöön. Laki kieltää siis nimenomaisesti vain vahvan kopiosuojauksen rikkomisen. Ja toisaalta laajan jakelun esim. p2p-verkoissa.

        Eli jos macrovision-suojauksen pystyy normaalikuluttajalle helpoin keinoin tai kaupasta saatavin laittein kiertämään, on sallittua kopioda äänite omaan käyttöön ja läheisille ja ystäville. Eli jos joku nyt tietää tällaisen kaupallisen konstin olemassaolon, voi sen täällä huoletta mielin esittää.

        Valitettavasti en itse ole joutunut tuon ongelman eteen. Olen kuitenkin kopionut joitakin kaupallisia vhs-kasetteja, joita omistan. Olen käyttänyt lähtönä JVC:n vhs-nauhuria, jossa on S-Video ulostulo ja tulona Pioneer 540 HX-S kovalevy/dvd-tallenninta, S-Video sisäänmenona. Audio tavallisena stereona. Mihinkään ongelmiin en noissa kopioinneissa törmännyt. Oliko tuuria vai taitoa, tiedä häntä.

        Suojauksen ei pidä olla vahva vaan tehokas. Se, miten tämä määritellään on kyseenalaista, mutta en näe syytä siihen miksi macrovision ei olisi sellainen. Lisäkseni tehokkuus hyvinkin voidaan katsoa suhteelliseksi, eli vaikka tietyllä laitteistolla sen voisi vahingossakin kiertää jos sitä ei omalla laitteistolla voi kiertää vahingossa on erillisen poistopalikan tms. hankkiminen laitonta.

        Ei muuten ole merkitystä sillä onko levyt tai kasetit omia.


      • ja taitoa
        LadyFantasy kirjoitti:

        Kyllä omista vhs-kaseteista, cd-levyistä ja dvd-levyistä saa valmistaa itselleen varmuuskopion, jos se on mahdollista rikkomatta vahvaa kopiosuojausta. Samaten näistä saa valmistaa kopioita perheenjäsenten ja pienen, läheisen ystäväpiirin käyttöön. Laki kieltää siis nimenomaisesti vain vahvan kopiosuojauksen rikkomisen. Ja toisaalta laajan jakelun esim. p2p-verkoissa.

        Eli jos macrovision-suojauksen pystyy normaalikuluttajalle helpoin keinoin tai kaupasta saatavin laittein kiertämään, on sallittua kopioda äänite omaan käyttöön ja läheisille ja ystäville. Eli jos joku nyt tietää tällaisen kaupallisen konstin olemassaolon, voi sen täällä huoletta mielin esittää.

        Valitettavasti en itse ole joutunut tuon ongelman eteen. Olen kuitenkin kopionut joitakin kaupallisia vhs-kasetteja, joita omistan. Olen käyttänyt lähtönä JVC:n vhs-nauhuria, jossa on S-Video ulostulo ja tulona Pioneer 540 HX-S kovalevy/dvd-tallenninta, S-Video sisäänmenona. Audio tavallisena stereona. Mihinkään ongelmiin en noissa kopioinneissa törmännyt. Oliko tuuria vai taitoa, tiedä häntä.

        Eräs S-video niminen liitin ei siirrä Macrovision häiriöitä...


      • LadyFantasy
        okaro kirjoitti:

        Suojauksen ei pidä olla vahva vaan tehokas. Se, miten tämä määritellään on kyseenalaista, mutta en näe syytä siihen miksi macrovision ei olisi sellainen. Lisäkseni tehokkuus hyvinkin voidaan katsoa suhteelliseksi, eli vaikka tietyllä laitteistolla sen voisi vahingossakin kiertää jos sitä ei omalla laitteistolla voi kiertää vahingossa on erillisen poistopalikan tms. hankkiminen laitonta.

        Ei muuten ole merkitystä sillä onko levyt tai kasetit omia.

        Laki saattaa tosiaan puhua tehokkaasta, mutta jotenkin minusta paremmalta kuulostaa puhe vahvasta tai heikosta suojauksesta.

        Omistamisella ei sinänsä ehkä tosiaan ole väliä, tärkeintä on se, että kopioijalla on oltava oikeus kopiointiin. Esim. vuokratuissa äänitteissä kopiointioikeus on rajattu pois vuokrasopimuksessa. Sen sijaan kirjastosta lainattuja saa vapaasti kopioida. Sen vuoksihan tyhjissä cd- ja dvd-levyissä on mukana teostomaksua. Taisi olla jo kovalevytallentimissakin moisia maksuja.


      • LadyFantasy kirjoitti:

        Laki saattaa tosiaan puhua tehokkaasta, mutta jotenkin minusta paremmalta kuulostaa puhe vahvasta tai heikosta suojauksesta.

        Omistamisella ei sinänsä ehkä tosiaan ole väliä, tärkeintä on se, että kopioijalla on oltava oikeus kopiointiin. Esim. vuokratuissa äänitteissä kopiointioikeus on rajattu pois vuokrasopimuksessa. Sen sijaan kirjastosta lainattuja saa vapaasti kopioida. Sen vuoksihan tyhjissä cd- ja dvd-levyissä on mukana teostomaksua. Taisi olla jo kovalevytallentimissakin moisia maksuja.

        Vuokravideoissa kopiointioikeus on rajattu sopimuksella pois. Tämän rikkominen on puhdas sopimusrikkomus,eikä asialla ole mitään tekemistä tekijänoikeuslain kanssa.

        Kopiosuojattua teosta ei saa kopioida, ei vaikka muuten olisi mikä tahansa oikeus.


      • kale
        okaro kirjoitti:

        Vuokravideoissa kopiointioikeus on rajattu sopimuksella pois. Tämän rikkominen on puhdas sopimusrikkomus,eikä asialla ole mitään tekemistä tekijänoikeuslain kanssa.

        Kopiosuojattua teosta ei saa kopioida, ei vaikka muuten olisi mikä tahansa oikeus.

        Vaikka olis sopimuksen rikkomus mitä väliä sil sit on. Jokatapaukses tulen kopioimaan jatkossakin jos sen kerran olen ostanu niin omaan tarkoitukseen on mul myös oikeus tehdä kopio. Sanokoot ne sopimukset mitä haluaa. Onneks olen tehny. Monet ois jo roskikses jos en ois tehny, ku ei pienet muksut ymmärtää sitä kuinka herkästi ne on pilalla. Ja vielä sekin et ku lapset laittaa levyn soittimeen niin on se kyl vaikeeks tehty et pitää kymmeniä painalluksia tehdä et saa oikeen elokuvan pyörii. Nyt itse olen tehy niin et ei oo muuta ku laittaa levyn pesään ja oikea elokuva lähtee heti ilman mitään painalluksia pyörii. Kukaan ei tule kotiin katsomaan et ootko tehny kopio tuost ja tuost levyst tai kasetist. Samoin pätee musiikkiin. Niin kauan kun on mp3 soitin niin myös otan biisejä sinne, vaik ois kuinka kopiosuojattu ja jos kerran aitoo levy on.


      • tpi
        musta lammas kirjoitti:

        Ei niitä saa DVD:nä. Ärsyttävä muka-kaikentietävä ÄÄLIÖ!!

        ... olla sellainen harvinaisuus, että on suojattu Macrovisionilla, eikä saa DVD:nä? Taitaapi olla kovasti harvinainen.
        Macrovisionia on eniten käytetty "isoissa" elokuvissa, esim Disney-piirretyissä jne. Harvinaisemmissa, pienen yleisön elokuvissa käytettiin vähemmän. Suojauksen laittaminen kun maksaa royalteja Macrovision-firmalle, ja jos piratismiriski oli pieni, ei kannattanut suojauksesta maksaa.


    • neuvo

      Jos et pane pahaksesi sitä, että kuvan laatu heikkenee hieman ja ääni muuttuu monoksi, kopiointiin ei tarvita muuta kuin tavallinen antennijohto laitteiden välille. Dvd-tallentimeen pitää tietysti virittää vhs:n antamalle taajuudelle kanava.

      • Macrovision menee kyllä modulaattorin ja virittimen läpi, eikä tuo siksi auta.


      • neuvo
        okaro kirjoitti:

        Macrovision menee kyllä modulaattorin ja virittimen läpi, eikä tuo siksi auta.

        Olen kopioinut omat VHS-nauhani mainitsemallani tavalla dvd:lle. Kaseteissa ei tosin mainita, mikä kopiosuojaus niissä on. Scartilla ei onnistunut.


    • Anonyymi

      Pystyy tallentamaan kopiosuojatun VHS:n äänet ainakin DVD:lle, jos korvaa VHS videolla olevan videolähetyksen jollain toisella äänettömällä videolähetyksellä joka
      ei ole kopiosuojattu, esim. digibox joka hakee antenni signaalia. Eli kytket äänijohdot scart adapterilla vhs:n ja DVD:n väliin, mutta videokaapelin vedät digiboxiin. Sitten
      kaksi tavallista scart kaapelia kytket teeveeseen jos siinä on kaksi scart paikkaa... ja
      toisen liität DVD soittimeeseen ja toisen digiboxiin. scart adapterit kytket niin että
      vhs:ään tulee out kytkin ja DVD soittimeeseen in-kytkin. Jos kaikki meni oikein. Nyt
      tallentava DVD soitin tallentaa antenni signaalia hakevaa digiboxia, mutta vhs nauha kun pyörii samalla niin äänet lisääntyy tähän digibox äänitteeseen ilman ongelmaa. Ainakin minulla tämä toimi.

      Tarvitaan siis:
      3kpl uros-uros-kaapelia (puna, kelta ja valko)
      kaksi scart adapteria
      kaksi tavallista scart kaapelia
      digibox
      televisio jossa kaksi scart paikkaa
      tallentava dvd soitin tallennus DVD levyjä
      vhs-soitin
      kopiosuojattu vhs video

    • Anonyymi

      Olen siirrellyt panasonicilla se ei noista piittaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe