Hei, löytyykö joku joka tunnistaa kyseessä olevan vian.
Ostin auton uutena,viimeiset 6 vuotta moottori on ruvennut sammumaan itsestään.
Etenkin kun auto on seissyt kuumana jonkin aikaa ongelmia on ilmenneyt.
Olen vaihtanut vuosien varella bensapumpun releen 6 kertaa. Tämä on auttanut joksikin aikaa.
Tankissa oleva pumppu on uusi, vanhakin pyöri iloisesti irroitettuna.
Auto on huollettu volvolla säännöllisesti, ajettu kaiken kaikkiaan vain 125.000Km
Volvolla vikaa ei ole löydetty.
Onko systeemissä joku polttoaineen paine katkaisija joka voisi oikutella?
Moottori ei ole koskaan sammunut maantieajossa.
Mahdollisista vastauksista kiittäen.
Volvo 740 2,3 Turbo -88
3
690
Vastaukset
- stycke
Onko sulla B230FT koneella tuo?
Itse ihmettelen '87 284000km ajetun B230ET-koneisen salaperäistä sammuilua, ei tunnu olevan mitään logiikkaa siinä milloin se päättää sammua, joskus lähtee heti käyntiin, joskus vasta tuntien päästä. Vika on soppaosastolla, mutta missä siellä... - Ratti-Keisari
Voisko se kampiakselin pyörimistä"haistava" tunnistin olla sökö? Kaverilla oli Volvossa käynistymis ongelmia kylmänä. Hinattaessa lähti ja lohkarin lämmitettäessä. Siinä vaihtui startti joka oli melkein sökö. ei auttanut. Taisivat laturiakin tarkastella. Sytytyksen ohjausta myös. Vika oli siinä kampiakselin...
Kone oli tosin 200E. Mutta kannattaa tuokin ottaa huomioon. - älkää arvailko
Miksei voisi selvittää tuota vikaa kun se ilmenee.
Lähtee siitä että jakaa ensin ongelman kahtia, onko se polttoaineen saantiin liittyvä vaiko sytytyskipinän saantiin liittyvä ongelma. Nuo kun ovat yleisimmät syyt miksei auto käy.
Kipinä on helppo tarkistaa, tulpanjohto irti ja vanha sytytystulppa runkoa vasten. Jos kipinä tulee niin suutintukki irti ja katsomaan tuleeko suuttimista polttoainetta.
Jos polttoainetta ei suuttimista tule, sen jälkeen mittaamaan bensanpainetta jne.
Eli, looginen vianselvitys tuollaisissa ongelmatapauksissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2474639Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii773086- 472473
- 281813
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 811470
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894