NOKIA WR ???

12qwerty

Ostaessani auton siin tuli mukan kitkarenkaat (all weather) renkaat. Merkkiä NOKIA WR.

Osaako kukaa sanoa onko millaset renkaat ? Uskaltaako lyödä alle talvirenkaiks kun ilmeisesti ne jonkun moiset kitkat on olevinaan.

11

14084

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • michelin ukko

Kaveri on samantyyppisillä saksalaisilla sport-kitkoilla pari talvea tiellä pysynyt.Etköhän pysy sinäkin, mutta vaimoa tms varten ehkä kannattaa pohjoismaisia talvirenkaita harkita...

• renkaat

Jos puhutaan All Weather-tai All Season-renkaista,niin tällöin ei puhuta kitka-tai talvirenkaista.

• suosittele

Siis tarkoitatko All-Season-renkaita? Noita renkaita ei edes Saksassa suositella talvirenkaiksi.Asuessani Saksassa autossani oli Good Yearin Ganzjahresreifenit ja kyllä ne kävivät lähinnä kesärenkaista,jos alla oli lunta tai jäätä.

• Mopedman

Kyllä niillä ajaa ihan hyvin. Just laitoin sukulaisen bemariin kyseiset renkaat j hyvin pystyy ajamaan vaikka sitä aluksi hieman epäilin.

• kokemusta

Vain uutena talvikäyttöön kokeneelle kuljettajalle,lumella ja pakkaskeleillä pito kohtalainen.Sivuttaispito heikohko. Kuluneet renkaat vain kesäkäyttöön. Jämäkät ajettavat sulalla asvaltilla. Hae tietoa googlesta,jossain lehdessä oli testi.

• 235/45/17

itse myös epäilin noita renkaita talvikäytössä..mutta rengaiden toimivuus oli myönteinen yllätys ja nämä oli ihan ok myös kesäkäytössä..liukkaalla jäällä nämä luonnollisesti muiden kitkojen tapaan ole parhaimillaan mutta lumella pärjäsi hyvin.

• malli oli yhtenä vertailurenkaana. Muistaakseni 2004. Ei suositeltu käytettäväksi pohjolassa. Se on tyypillinen keski-euroopan kitkarengas. Siellä ajellaan vähän eri vauhtia. Renkaan käytös asfaltilla hyvä.

• ohikulkija vaan
        ReiskaS kirjoitti:

malli oli yhtenä vertailurenkaana. Muistaakseni 2004. Ei suositeltu käytettäväksi pohjolassa. Se on tyypillinen keski-euroopan kitkarengas. Siellä ajellaan vähän eri vauhtia. Renkaan käytös asfaltilla hyvä.

Joo.. Näin ne sanoo kun ei ole heidän sponsorinsa :D

• kokenut kuski
        ohikulkija vaan kirjoitti:

Joo.. Näin ne sanoo kun ei ole heidän sponsorinsa :D

Sain tingittyä bemariin talvirenkaat ja olen käyttänyt pitkään jo kitkarenkaita. Yleensä muutamana päivänä talvenaikana ne eivät toimi, mutta nyt näitä päiviä on ollut jo kymmenittäin. Pito on ollut ihan paska ja kerran liuin risteyksen yli parinkympin vauhdissa ja tämän jälkeen aloin ihmettelemään mistä on kysymys. Renkaat on Nokian WR ja ne ei todellakaan ole talvirenkaat. Tähän asti olen aina ostanut testivoittajat ja ominaisuudet ovat olleen ihan eri planeetalta.

• WR-RSi
        kokenut kuski kirjoitti:

Sain tingittyä bemariin talvirenkaat ja olen käyttänyt pitkään jo kitkarenkaita. Yleensä muutamana päivänä talvenaikana ne eivät toimi, mutta nyt näitä päiviä on ollut jo kymmenittäin. Pito on ollut ihan paska ja kerran liuin risteyksen yli parinkympin vauhdissa ja tämän jälkeen aloin ihmettelemään mistä on kysymys. Renkaat on Nokian WR ja ne ei todellakaan ole talvirenkaat. Tähän asti olen aina ostanut testivoittajat ja ominaisuudet ovat olleen ihan eri planeetalta.

Nuo WR:t on tarkoitettu Keski-Euroopan talvikeleihin, nimettykin "All weather tyres". Suomen talveen hankkisin kitkarenkaaksi nokialaisista RSi:n. Itsellä alla Misukan X-Ice2 kitkat ja tykkään.

• crv4ever
        kokenut kuski kirjoitti:

Keski-Euroopan kitkat on Suomessa vähän sellaiset välikausirenkaat. Työkaverilla oli Saksantuliaisena Volvossa tuollaiset ei pito ei ollut lainkaan sellainen kuin oikean kitkarenkaan (Nokian Hakkapeliitta Q tuolloin vertailurenkaana) pitäisi olla. Vaikutelma oli aika lailla samanlainen, mitä kerroit - suti lähtiessä ja liukui jarrutettaessa.

Omassa kulkimessa on nyt Continental Cross Contact -kitkat ja ei ole tänäkään talvena tullut vielä päivää, että rengas ei olisi pitänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      137
      2405
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      346
      1880
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1557
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1373
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1310
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      850
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe