Haluaa westien+biconin sekoituksen

tzirk

Hei!
Suunnitteilla ottaa itselleni koira ensi vuoden puolella. Haluaisin koiran, joka olisi näöltään valkoinen länsiylämaanterrieri. Ystävälläni on sekarotuinen koira, joka on westien ja bicon frisen sekoitus. Olisiko kenelläkään ehsotuksia, mistä tällaisia voisi kysellä. Ja ylipäätänsä sekarotuisia koiria?

Puhdasrotuinenkin olisi mahdollinen, mutta ei niinkän pakko, sillä hintaero on kuitenkin huima.

7

675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suunnitteilla vuonna 2008

      Itsellä suunnitteilla vuodeksi 2008 koiralleni pennut.. pennut ovat noin 75%kultaisia noutajia. Teetän pennut vasta kun olen tutkinut koirani terveeksi(lonkat, polvet, silmät) jos jotain kiinnostaa niin sähköposti on [email protected]

      Vain asiallisia kyselyjä..

    • vain siksi

      että se on halvempi kuin puhdasrotuinen, älä ota koiraa ollenkaan! Sillä vaikka koira maksaisi kuinka paljon tai vähän hyvänsä, se hankinta hinta on kaikkein pienin kulu sen elämän aikana! Tarvitset sille tarvikkeita harjasta taluttimeen, leluja, puruluita, pedin, hyvää ruokaa, madotukset, rokotukset, mahdolliset eläinlääkärikulut siihen vielä päälle...

    • terri.eri

      pieniä sekarotuisia koiria tulee vastaan todella harvoin. useimmiten ovat kai tuota pystykorva-noutajakokoa. eikä kukaan järkevä teetä puhdasrotuisella sekarotuisia pentuja! eli eipä niitä mistään voi kysellä.

      suositan että kyselisit ihan rotukoiraa, saisit varmasti mieleisesi näköisen ja kokoisen. niissäkin löytyy kuitenkin esim. värivirheellisiä tai häntämutkaisia, jotka eivät maksa niin paljon. jos se sinulla rahasta on kiinni siis. kennelliitolla on myös olemassa osamaksusopimus eli sekin voi olla mahdollista.

      • tzirk

        kyllähän asua voi noin olla. Ei minulle koiran osto rahasta ole kiinni, mutta ajattelin lähinnä sitä, kun et koiraa näillä näkymin näyttelytarkoitukseen. Ajatus sekarotuisesta lähti vain siitä, kun kaverillani on koira joka on westien ja bichon frisen sekoitus. Onko kenelläkään muuten kokemusta siitä tai voisiko suositella jotakin kenneltä, mistä westie rotuisia koiria saisi?


      • ;;;;;;;;
        tzirk kirjoitti:

        kyllähän asua voi noin olla. Ei minulle koiran osto rahasta ole kiinni, mutta ajattelin lähinnä sitä, kun et koiraa näillä näkymin näyttelytarkoitukseen. Ajatus sekarotuisesta lähti vain siitä, kun kaverillani on koira joka on westien ja bichon frisen sekoitus. Onko kenelläkään muuten kokemusta siitä tai voisiko suositella jotakin kenneltä, mistä westie rotuisia koiria saisi?

        Kyllä noita pieniä sekarotuisia löytyy. Esim. http://www.lemmikkipalstat.net/cgi-bin/apula/apula.pl?3

        Muotirotujen pentuja on kovin vaikea saada, eli on myyjän markkinat. Tämä näkyy kovassa hinnassa ja monissa vaatimuksissa, joita kasvattaja ostajalle esittää. Näyttelykäynnit ovat yksi, joita kasvattajat usein vaativat.


      • mieltä osittain
        ;;;;;;;; kirjoitti:

        Kyllä noita pieniä sekarotuisia löytyy. Esim. http://www.lemmikkipalstat.net/cgi-bin/apula/apula.pl?3

        Muotirotujen pentuja on kovin vaikea saada, eli on myyjän markkinat. Tämä näkyy kovassa hinnassa ja monissa vaatimuksissa, joita kasvattaja ostajalle esittää. Näyttelykäynnit ovat yksi, joita kasvattajat usein vaativat.

        Eikä vaadi kaikki näyttelyissä käyntiä! -höpö höpö.
        Eikä ne paperit ole näyttleyitä varten, ne on koiran helkilöpaperit ja helkilöturvatunnus. Voit seurata että miten paljon nartulla (emällä) on pentuja teetetty jne. ja mikä on ollut terveys jne.
        Lisäksi westiet ovat usein aika allergisia joten mitään sekuvain-sekoitusta sekuvain-"kasvattajalta" tästä rodusta en lähtisi ostamaan. Kuulostaa pentutelhtailijoiden unelmasekoitukselta, 2 muotirotua...
        Käänny virallisen kasvattajan puoleen, sieltä saa sitten apua sen pennun kanssa vastaisuudessakin. Kummallakin rodulla on melko vaativat turkit jne.


    • Onx_OK

      Minä haluaisin pääsiäisenä vetää lammasta. Ihan oikeesti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2754
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1975
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1433
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1325
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1300
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1221
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    10. 21
      1038
    Aihe