Kunnioitus ja kiitos Matti Grönroosille! Sivut ovat loistava Norjan matkailijan tietopaketti.
http://www.kolumbus.fi/matti.gronroos/norjafaq.html
Loistavat Norja-sivut
4
1559
Vastaukset
- Altan Kvibyssä viimeksi maj...
Minne päin Norjaa meinaat ensi kesänä mennä?
- Juuso
Olen käynyt Eteläosan eli Bergen-Stavanger Kristiansand-Drammen ja niiden välisen ylängön pari vuotta sitten.
Viime kesänä oltiin pohjoisessa. Puuttuu tuo Norjan keskiosa, mutta se jäänee tuleviin vuosiin. - on sitten vielä
Juuso kirjoitti:
Olen käynyt Eteläosan eli Bergen-Stavanger Kristiansand-Drammen ja niiden välisen ylängön pari vuotta sitten.
Viime kesänä oltiin pohjoisessa. Puuttuu tuo Norjan keskiosa, mutta se jäänee tuleviin vuosiin.näkemättä;))
Hauskaa matkaa kaikille Norjaan suuntaaville! - Altan matkaaja
Juuso kirjoitti:
Viime kesänä oltiin pohjoisessa. Puuttuu tuo Norjan keskiosa, mutta se jäänee tuleviin vuosiin.Katselinpa Norjan karttaa ja 8. Norjan viikko-oleskelun kohteeksi olen ajatellut Nordmøreä, sieltä vuokramökkiä viikoksi mieluiten Hurtigruten-reitin varrelta. Valitettavasti Atlantinranta on aivan liian rikkonainen Kristiansundista itäänpäin eli aikaa tuhlaantuu liikaa lauttasatamissa odotteluun.
Läheiset Hitran ja Frøyan saaret kiinnostaisivat, mutta sinne pääsy on käytännössä vain yhden tien (Rv. 714) takana, joten sekään ei ole hyvä. Hurtigruten-reitti kulkeepi juuri Hitran ja mantereen välistä.
Mökkiä tulen etsimään todennäköisimmin Sunndalsfjordenin ja Trongfjordenin väliseltä niemikkeeltä. Sieltä sitten teen veljeni kera päivämatkoja lähistölle eli Peikonpolulle (ajettu alaspäin Rv. 63:sta v. 2003), Moldeen, Ålesundiin ja Kristiansundiin.
Paljastan muuten tehneeni korkeimman Norjassa tehdyn kaahaukseni aillä hetkellä autiossa Tafjordin tunnelissa käytyämme ensin katsomassa sitä lähes 100 metriä korkeaa patoa (Zachariasdammen?).
Nordmøre on lähellä Pohjoismaiden korkeinta vuoristoaluetta ja muuten alue on tuntematon, joten Uralia korkeampi vuoristoalue ja Rapakon ranta ovat ne magneetit vetämään Suomi-turistin puoleensa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882