Tutkimusta

linkkaaja.

9

811

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitiäiti

upeaa!!!!!!!!

• asiallinen_tuntija

Lähteenä hengentieteen lehti = luotettava lähde?

• mikä problem?

tekeekä jotenkin tutkimuksen mitättömäksi se jos se julkaistaan jossain hengen lehdessä?
        Outo suhtautuminen sinulla, olen ajatellut aina että tutkimusten uskottavuuteen vaikuttaa missä ja kuka sen on tehnyt ei niinkään missä se julkaistaan.

• lähdekriittinen
        mikä problem? kirjoitti:

tekeekä jotenkin tutkimuksen mitättömäksi se jos se julkaistaan jossain hengen lehdessä?
        Outo suhtautuminen sinulla, olen ajatellut aina että tutkimusten uskottavuuteen vaikuttaa missä ja kuka sen on tehnyt ei niinkään missä se julkaistaan.

Ko. Hengentieteen lehti oli poiminut tutkimuksesta ainoastaan Steinerkoulun kannalta positiiviset asiat. Tutkimusta ei siis julkaistu kokonaisuudessaan, sillä kuten tiedämme, niin myös negatiivisia asioita kyseiseen rajatieteestä johdettuun pedagokiikkaan liittyy. Tuollainen valikoiminen jokseenkin nakertaa uskottavuutta. Itse en juuri Hengentieteen lehteen luota.

• Scheinin
        lähdekriittinen kirjoitti:

Ko. Hengentieteen lehti oli poiminut tutkimuksesta ainoastaan Steinerkoulun kannalta positiiviset asiat. Tutkimusta ei siis julkaistu kokonaisuudessaan, sillä kuten tiedämme, niin myös negatiivisia asioita kyseiseen rajatieteestä johdettuun pedagokiikkaan liittyy. Tuollainen valikoiminen jokseenkin nakertaa uskottavuutta. Itse en juuri Hengentieteen lehteen luota.

on kasvatustieteellisessä väitöskirjassaa osoittanut, että steinerlaisten ja muiden lasten minäkuvassa ja itsetunnossa ei ole eroja, jos muut tekijät eliminoidaan.

Löytyy googlaamalla.

• alkuperä.

Artikkeli julkaistu hengentiedelehdessä, mutta itse tutkimus toteutettu yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa.

• asiallinen_tuntija
        mikä problem? kirjoitti:

Henkilö A väsää väitöskirjaa. Hän ei voi käyttää lähteenään Iltasanomia, kun taas jotakin tieteellistä lehteä taas voi. Eli maalaisjärkihän sen jo sanoo että tottakai myös se missä jokin on julkaistu vaikuttaa hurjasti! Esimerkiksi Suomen Kuvalehti alkaa olla jo Iltalehteä paljon uskottavampi, mutta esimerkiksi uskottavasta lähteestä lääketieteelliselle tiedolle johonkin tieteelliseen työhön sekään ei vielä riitä.

Hesburgerin mainosta ei voi pitää objektiivisena lähteenä Hesburgeria koskien, kuten ei myös Hengentieteen lehteä Steinerkoulua koskien.

Et ole tainnut pahemmin lähdekritiikkiin ja tieteellisen tiedon arviointiin tutustua tai harjaantua? Kannattaa, siitä on iloa ihan arkielämässäkin.

• luotettavuuus?
        alkuperä. kirjoitti:

Artikkeli julkaistu hengentiedelehdessä, mutta itse tutkimus toteutettu yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa.

"Artikkeli julkaistu hengentiedelehdessä, mutta itse tutkimus toteutettu yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa."

Totta kyllä, mutta ko tiedekunta ja erikoisesti yksi tutkijoista on tullut tunnetuksi aikoinaan Vilunki_Vilenin kopio-gradun ohjaajana...:(

Sama tutkija on laatinut steinerkoulun valtakunnallisia opetussuunnitelmia eri luokka-asteille, opettaa Snellman-korkeakoulussa ja kirjoittaa aivan vallan "pehmoisia" mm. Takoja-lehteen.

Niin että sen leipää syöt, jonka lauluja laulat...:)

Objektiivisuuteen pyrkivien lie käytännössä mahdotonta päästä tutkimaan steinerkoulua, koska sitä ei kuulemma voi ymmärtää muu kuin antroposofi.

• ...
        luotettavuuus? kirjoitti:

"Artikkeli julkaistu hengentiedelehdessä, mutta itse tutkimus toteutettu yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa."

Totta kyllä, mutta ko tiedekunta ja erikoisesti yksi tutkijoista on tullut tunnetuksi aikoinaan Vilunki_Vilenin kopio-gradun ohjaajana...:(

Sama tutkija on laatinut steinerkoulun valtakunnallisia opetussuunnitelmia eri luokka-asteille, opettaa Snellman-korkeakoulussa ja kirjoittaa aivan vallan "pehmoisia" mm. Takoja-lehteen.

Niin että sen leipää syöt, jonka lauluja laulat...:)

Objektiivisuuteen pyrkivien lie käytännössä mahdotonta päästä tutkimaan steinerkoulua, koska sitä ei kuulemma voi ymmärtää muu kuin antroposofi.

Kenen leipää syöt?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi ärsyttää

Juuri nyt, tällä hetkellä?
      Ikävä
      131
      1602
    2. Kysely : Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan

Ylen kysely: Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan – eivät edes halli­tus­puolueiden omat kannattajat Kes
      Hallitus
      124
      1397
    3. Salaisuudet paljastuu

Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku
      Ikävä
      139
      1215
    4. Poliisi pamputti Variskankaalla

Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella
      Kajaani
      57
      1170
    5. 40
      844
    6. Nainen tosi ikävä sua

Näkispä edes ohimennen
      Ikävä
      25
      822
    7. vapaa

sana :) 🚮
      Ikävä
      72
      815
    8. Karita Tykkä mennyt kihloihin.

Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      803
    9. Lautturin poliisipiiritys

Mitä Lautturilla yöllä tapahtui
      Huittinen
      12
      718
    10. Sinkkujen tilanne kiinassa katastrofaalinen

800 naista osallistui sinkkujen iltaan, paikalle saapui 0 miestä. Ei mahdollisuuksia, kun nainen on 38 -vuotias, ja
      Sinkut
      114
      654
    Aihe