Tutkimusta

linkkaaja.

9

800

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitiäiti

upeaa!!!!!!!!

• asiallinen_tuntija

Lähteenä hengentieteen lehti = luotettava lähde?

• mikä problem?

tekeekä jotenkin tutkimuksen mitättömäksi se jos se julkaistaan jossain hengen lehdessä?
        Outo suhtautuminen sinulla, olen ajatellut aina että tutkimusten uskottavuuteen vaikuttaa missä ja kuka sen on tehnyt ei niinkään missä se julkaistaan.

• lähdekriittinen
        mikä problem? kirjoitti:

tekeekä jotenkin tutkimuksen mitättömäksi se jos se julkaistaan jossain hengen lehdessä?
        Outo suhtautuminen sinulla, olen ajatellut aina että tutkimusten uskottavuuteen vaikuttaa missä ja kuka sen on tehnyt ei niinkään missä se julkaistaan.

Ko. Hengentieteen lehti oli poiminut tutkimuksesta ainoastaan Steinerkoulun kannalta positiiviset asiat. Tutkimusta ei siis julkaistu kokonaisuudessaan, sillä kuten tiedämme, niin myös negatiivisia asioita kyseiseen rajatieteestä johdettuun pedagokiikkaan liittyy. Tuollainen valikoiminen jokseenkin nakertaa uskottavuutta. Itse en juuri Hengentieteen lehteen luota.

• Scheinin
        lähdekriittinen kirjoitti:

Ko. Hengentieteen lehti oli poiminut tutkimuksesta ainoastaan Steinerkoulun kannalta positiiviset asiat. Tutkimusta ei siis julkaistu kokonaisuudessaan, sillä kuten tiedämme, niin myös negatiivisia asioita kyseiseen rajatieteestä johdettuun pedagokiikkaan liittyy. Tuollainen valikoiminen jokseenkin nakertaa uskottavuutta. Itse en juuri Hengentieteen lehteen luota.

on kasvatustieteellisessä väitöskirjassaa osoittanut, että steinerlaisten ja muiden lasten minäkuvassa ja itsetunnossa ei ole eroja, jos muut tekijät eliminoidaan.

Löytyy googlaamalla.

• alkuperä.

Artikkeli julkaistu hengentiedelehdessä, mutta itse tutkimus toteutettu yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa.

• asiallinen_tuntija
        mikä problem? kirjoitti:

Henkilö A väsää väitöskirjaa. Hän ei voi käyttää lähteenään Iltasanomia, kun taas jotakin tieteellistä lehteä taas voi. Eli maalaisjärkihän sen jo sanoo että tottakai myös se missä jokin on julkaistu vaikuttaa hurjasti! Esimerkiksi Suomen Kuvalehti alkaa olla jo Iltalehteä paljon uskottavampi, mutta esimerkiksi uskottavasta lähteestä lääketieteelliselle tiedolle johonkin tieteelliseen työhön sekään ei vielä riitä.

Hesburgerin mainosta ei voi pitää objektiivisena lähteenä Hesburgeria koskien, kuten ei myös Hengentieteen lehteä Steinerkoulua koskien.

Et ole tainnut pahemmin lähdekritiikkiin ja tieteellisen tiedon arviointiin tutustua tai harjaantua? Kannattaa, siitä on iloa ihan arkielämässäkin.

• luotettavuuus?
        alkuperä. kirjoitti:

Artikkeli julkaistu hengentiedelehdessä, mutta itse tutkimus toteutettu yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa.

"Artikkeli julkaistu hengentiedelehdessä, mutta itse tutkimus toteutettu yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa."

Totta kyllä, mutta ko tiedekunta ja erikoisesti yksi tutkijoista on tullut tunnetuksi aikoinaan Vilunki_Vilenin kopio-gradun ohjaajana...:(

Sama tutkija on laatinut steinerkoulun valtakunnallisia opetussuunnitelmia eri luokka-asteille, opettaa Snellman-korkeakoulussa ja kirjoittaa aivan vallan "pehmoisia" mm. Takoja-lehteen.

Niin että sen leipää syöt, jonka lauluja laulat...:)

Objektiivisuuteen pyrkivien lie käytännössä mahdotonta päästä tutkimaan steinerkoulua, koska sitä ei kuulemma voi ymmärtää muu kuin antroposofi.

• ...
        luotettavuuus? kirjoitti:

"Artikkeli julkaistu hengentiedelehdessä, mutta itse tutkimus toteutettu yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa."

Totta kyllä, mutta ko tiedekunta ja erikoisesti yksi tutkijoista on tullut tunnetuksi aikoinaan Vilunki_Vilenin kopio-gradun ohjaajana...:(

Sama tutkija on laatinut steinerkoulun valtakunnallisia opetussuunnitelmia eri luokka-asteille, opettaa Snellman-korkeakoulussa ja kirjoittaa aivan vallan "pehmoisia" mm. Takoja-lehteen.

Niin että sen leipää syöt, jonka lauluja laulat...:)

Objektiivisuuteen pyrkivien lie käytännössä mahdotonta päästä tutkimaan steinerkoulua, koska sitä ei kuulemma voi ymmärtää muu kuin antroposofi.

Kenen leipää syöt?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      79
      3215
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      36
      2040
    3. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      167
      1802
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      293
      1330
    5. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      32
      1237
    6. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      91
      1190
    7. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      103
      1139
    8. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1084
    9. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1080
    10. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      28
      1031
    Aihe