Asiallista tietoa kaipaaville.
http://hengentiede.info/artikkeleita/tutkimussteinerkoulusta.htm
Tutkimusta
9
740
Vastaukset
- äitiäiti
upeaa!!!!!!!!
- asiallinen_tuntija
Lähteenä hengentieteen lehti = luotettava lähde?
- mikä problem?
tekeekä jotenkin tutkimuksen mitättömäksi se jos se julkaistaan jossain hengen lehdessä?
Outo suhtautuminen sinulla, olen ajatellut aina että tutkimusten uskottavuuteen vaikuttaa missä ja kuka sen on tehnyt ei niinkään missä se julkaistaan. - lähdekriittinen
mikä problem? kirjoitti:
tekeekä jotenkin tutkimuksen mitättömäksi se jos se julkaistaan jossain hengen lehdessä?
Outo suhtautuminen sinulla, olen ajatellut aina että tutkimusten uskottavuuteen vaikuttaa missä ja kuka sen on tehnyt ei niinkään missä se julkaistaan.Ko. Hengentieteen lehti oli poiminut tutkimuksesta ainoastaan Steinerkoulun kannalta positiiviset asiat. Tutkimusta ei siis julkaistu kokonaisuudessaan, sillä kuten tiedämme, niin myös negatiivisia asioita kyseiseen rajatieteestä johdettuun pedagokiikkaan liittyy. Tuollainen valikoiminen jokseenkin nakertaa uskottavuutta. Itse en juuri Hengentieteen lehteen luota.
- Scheinin
lähdekriittinen kirjoitti:
Ko. Hengentieteen lehti oli poiminut tutkimuksesta ainoastaan Steinerkoulun kannalta positiiviset asiat. Tutkimusta ei siis julkaistu kokonaisuudessaan, sillä kuten tiedämme, niin myös negatiivisia asioita kyseiseen rajatieteestä johdettuun pedagokiikkaan liittyy. Tuollainen valikoiminen jokseenkin nakertaa uskottavuutta. Itse en juuri Hengentieteen lehteen luota.
on kasvatustieteellisessä väitöskirjassaa osoittanut, että steinerlaisten ja muiden lasten minäkuvassa ja itsetunnossa ei ole eroja, jos muut tekijät eliminoidaan.
Löytyy googlaamalla. - alkuperä.
Artikkeli julkaistu hengentiedelehdessä, mutta itse tutkimus toteutettu yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa.
- asiallinen_tuntija
mikä problem? kirjoitti:
Outo suhtautuminen sinulla, olen ajatellut aina että tutkimusten uskottavuuteen vaikuttaa missä ja kuka sen on tehnyt ei niinkään missä se julkaistaan.Henkilö A väsää väitöskirjaa. Hän ei voi käyttää lähteenään Iltasanomia, kun taas jotakin tieteellistä lehteä taas voi. Eli maalaisjärkihän sen jo sanoo että tottakai myös se missä jokin on julkaistu vaikuttaa hurjasti! Esimerkiksi Suomen Kuvalehti alkaa olla jo Iltalehteä paljon uskottavampi, mutta esimerkiksi uskottavasta lähteestä lääketieteelliselle tiedolle johonkin tieteelliseen työhön sekään ei vielä riitä.
Hesburgerin mainosta ei voi pitää objektiivisena lähteenä Hesburgeria koskien, kuten ei myös Hengentieteen lehteä Steinerkoulua koskien.
Et ole tainnut pahemmin lähdekritiikkiin ja tieteellisen tiedon arviointiin tutustua tai harjaantua? Kannattaa, siitä on iloa ihan arkielämässäkin. - luotettavuuus?
alkuperä. kirjoitti:
Artikkeli julkaistu hengentiedelehdessä, mutta itse tutkimus toteutettu yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa.
"Artikkeli julkaistu hengentiedelehdessä, mutta itse tutkimus toteutettu yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa."
Totta kyllä, mutta ko tiedekunta ja erikoisesti yksi tutkijoista on tullut tunnetuksi aikoinaan Vilunki_Vilenin kopio-gradun ohjaajana...:(
Sama tutkija on laatinut steinerkoulun valtakunnallisia opetussuunnitelmia eri luokka-asteille, opettaa Snellman-korkeakoulussa ja kirjoittaa aivan vallan "pehmoisia" mm. Takoja-lehteen.
Niin että sen leipää syöt, jonka lauluja laulat...:)
Objektiivisuuteen pyrkivien lie käytännössä mahdotonta päästä tutkimaan steinerkoulua, koska sitä ei kuulemma voi ymmärtää muu kuin antroposofi. - ...
luotettavuuus? kirjoitti:
"Artikkeli julkaistu hengentiedelehdessä, mutta itse tutkimus toteutettu yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa."
Totta kyllä, mutta ko tiedekunta ja erikoisesti yksi tutkijoista on tullut tunnetuksi aikoinaan Vilunki_Vilenin kopio-gradun ohjaajana...:(
Sama tutkija on laatinut steinerkoulun valtakunnallisia opetussuunnitelmia eri luokka-asteille, opettaa Snellman-korkeakoulussa ja kirjoittaa aivan vallan "pehmoisia" mm. Takoja-lehteen.
Niin että sen leipää syöt, jonka lauluja laulat...:)
Objektiivisuuteen pyrkivien lie käytännössä mahdotonta päästä tutkimaan steinerkoulua, koska sitä ei kuulemma voi ymmärtää muu kuin antroposofi.Kenen leipää syöt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768