Tutkimusta

linkkaaja.

9

723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitiäiti

      upeaa!!!!!!!!

    • asiallinen_tuntija

      Lähteenä hengentieteen lehti = luotettava lähde?

      • mikä problem?

        tekeekä jotenkin tutkimuksen mitättömäksi se jos se julkaistaan jossain hengen lehdessä?
        Outo suhtautuminen sinulla, olen ajatellut aina että tutkimusten uskottavuuteen vaikuttaa missä ja kuka sen on tehnyt ei niinkään missä se julkaistaan.


      • lähdekriittinen
        mikä problem? kirjoitti:

        tekeekä jotenkin tutkimuksen mitättömäksi se jos se julkaistaan jossain hengen lehdessä?
        Outo suhtautuminen sinulla, olen ajatellut aina että tutkimusten uskottavuuteen vaikuttaa missä ja kuka sen on tehnyt ei niinkään missä se julkaistaan.

        Ko. Hengentieteen lehti oli poiminut tutkimuksesta ainoastaan Steinerkoulun kannalta positiiviset asiat. Tutkimusta ei siis julkaistu kokonaisuudessaan, sillä kuten tiedämme, niin myös negatiivisia asioita kyseiseen rajatieteestä johdettuun pedagokiikkaan liittyy. Tuollainen valikoiminen jokseenkin nakertaa uskottavuutta. Itse en juuri Hengentieteen lehteen luota.


      • Scheinin
        lähdekriittinen kirjoitti:

        Ko. Hengentieteen lehti oli poiminut tutkimuksesta ainoastaan Steinerkoulun kannalta positiiviset asiat. Tutkimusta ei siis julkaistu kokonaisuudessaan, sillä kuten tiedämme, niin myös negatiivisia asioita kyseiseen rajatieteestä johdettuun pedagokiikkaan liittyy. Tuollainen valikoiminen jokseenkin nakertaa uskottavuutta. Itse en juuri Hengentieteen lehteen luota.

        on kasvatustieteellisessä väitöskirjassaa osoittanut, että steinerlaisten ja muiden lasten minäkuvassa ja itsetunnossa ei ole eroja, jos muut tekijät eliminoidaan.

        Löytyy googlaamalla.


      • alkuperä.

        Artikkeli julkaistu hengentiedelehdessä, mutta itse tutkimus toteutettu yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa.


      • asiallinen_tuntija
        mikä problem? kirjoitti:

        tekeekä jotenkin tutkimuksen mitättömäksi se jos se julkaistaan jossain hengen lehdessä?
        Outo suhtautuminen sinulla, olen ajatellut aina että tutkimusten uskottavuuteen vaikuttaa missä ja kuka sen on tehnyt ei niinkään missä se julkaistaan.

        Henkilö A väsää väitöskirjaa. Hän ei voi käyttää lähteenään Iltasanomia, kun taas jotakin tieteellistä lehteä taas voi. Eli maalaisjärkihän sen jo sanoo että tottakai myös se missä jokin on julkaistu vaikuttaa hurjasti! Esimerkiksi Suomen Kuvalehti alkaa olla jo Iltalehteä paljon uskottavampi, mutta esimerkiksi uskottavasta lähteestä lääketieteelliselle tiedolle johonkin tieteelliseen työhön sekään ei vielä riitä.

        Hesburgerin mainosta ei voi pitää objektiivisena lähteenä Hesburgeria koskien, kuten ei myös Hengentieteen lehteä Steinerkoulua koskien.

        Et ole tainnut pahemmin lähdekritiikkiin ja tieteellisen tiedon arviointiin tutustua tai harjaantua? Kannattaa, siitä on iloa ihan arkielämässäkin.


      • luotettavuuus?
        alkuperä. kirjoitti:

        Artikkeli julkaistu hengentiedelehdessä, mutta itse tutkimus toteutettu yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa.

        "Artikkeli julkaistu hengentiedelehdessä, mutta itse tutkimus toteutettu yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa."

        Totta kyllä, mutta ko tiedekunta ja erikoisesti yksi tutkijoista on tullut tunnetuksi aikoinaan Vilunki_Vilenin kopio-gradun ohjaajana...:(

        Sama tutkija on laatinut steinerkoulun valtakunnallisia opetussuunnitelmia eri luokka-asteille, opettaa Snellman-korkeakoulussa ja kirjoittaa aivan vallan "pehmoisia" mm. Takoja-lehteen.

        Niin että sen leipää syöt, jonka lauluja laulat...:)

        Objektiivisuuteen pyrkivien lie käytännössä mahdotonta päästä tutkimaan steinerkoulua, koska sitä ei kuulemma voi ymmärtää muu kuin antroposofi.


      • ...
        luotettavuuus? kirjoitti:

        "Artikkeli julkaistu hengentiedelehdessä, mutta itse tutkimus toteutettu yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa."

        Totta kyllä, mutta ko tiedekunta ja erikoisesti yksi tutkijoista on tullut tunnetuksi aikoinaan Vilunki_Vilenin kopio-gradun ohjaajana...:(

        Sama tutkija on laatinut steinerkoulun valtakunnallisia opetussuunnitelmia eri luokka-asteille, opettaa Snellman-korkeakoulussa ja kirjoittaa aivan vallan "pehmoisia" mm. Takoja-lehteen.

        Niin että sen leipää syöt, jonka lauluja laulat...:)

        Objektiivisuuteen pyrkivien lie käytännössä mahdotonta päästä tutkimaan steinerkoulua, koska sitä ei kuulemma voi ymmärtää muu kuin antroposofi.

        Kenen leipää syöt?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      79
      3295
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1982
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1871
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1385
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1038
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe