Onko kellään samanlaista ja jos on niin koska parantuneet ja miten? Minulla poika neljä viikkoa ja alussa väärä imuote rikkoi nännit verille. Nyt on välillä oikea imuote ja välillä väärä. Imetys sattuu, mut poika on tyytyväinen. Minulla nännit on keskeltä tumman punaiset, ihan nahattomat. Pidän maidonkerääjiä, jotta ne pysyisi pehmeinä ja "töröllään". Ristiriidassa paranemisen kanssa, eihän siellä maitohauteessa voi iho uusia? Vai? Ilman ei voi olla, kirvelee niin pirusti! Onko kokemuksia??
Nännit vereslihalla...
10
2303
Vastaukset
- toimii varmasti
kipinkapin kauppaan ja osta kaali.
ihan siis tavallinen keräkaali.
Ota kaalinlehti,raaputa kaalinlehden pintaa rikki veitsellä,ja laita kaalinlehdet rintaliiveihin.
vaihda parikertaa päivässä uudet kaalenlehdet.
Jo seuraavana päivänä huomaat avun.
hullulta kuulostaa,mutta toimii takuulla - kokemuksen syvä rintaääni
Käytä rintakumia, pumppaa, laita bebanthemia tai puserra aina imetyksen jälkeen maitotippa nännin päälle. Kyllähän imetys vaatii sitkeyttä ja kärsivällisyyttä mutta kyllä se palkitseekin. Voimia ja tsemppiä
- apteekista
Apteekista saa sellaista rasvaa kuin Lansinoh. On vaseliinipohjaista eli ei tarvitse pestä pois kun imettää. Tuubi on pieni ja arvokas, mutta aine todella auttaa!
- omaa maitoa
nannipihaan, mulla ainakin auttoi
- 2 viikkosen äitee.
kuten tuossa edellä mainittiin niin apteekin lansinoh on aivan huippu tuote, ja kun käytät vielä rintakumia vaikka vaan joka toinen imetys kerta niin huomaat taatusti eron. itsellä meni näillä konsteilla pari päivää, ja sitten jätin rintakumin käytön mutta rasvaa laitan päivittäin vielä.
- myös-----
2 viikkosen äitee. kirjoitti:
kuten tuossa edellä mainittiin niin apteekin lansinoh on aivan huippu tuote, ja kun käytät vielä rintakumia vaikka vaan joka toinen imetys kerta niin huomaat taatusti eron. itsellä meni näillä konsteilla pari päivää, ja sitten jätin rintakumin käytön mutta rasvaa laitan päivittäin vielä.
se rasva kyllä todella auttaa,itselläni oli myös vaikeuksia saada imetys oikeaan kohtaan ja asentoon ja sattui perkuleesti joka kerta mutta sinnikkyys palkitsee ja sitten kun opit imettämään oikein niin ei mitään ongelmia=) tsemppiä!
- Äiti -74
Kiitos vastauksista. Musta vaan tuntuu et ongelma on jossain muussa. Nyt olen pari päivää ollut ilman maidonkerääjiä ja nännit alkaa kuivumaan, ihan kuin muodostaisi rupea? Sitten kun taas imetän, niin rupi irtoaa ja taas vereslihalla. Rintakumeja en voi käyttää. Kahteen kertaan olen kokeillut ja molemmilla kerroilla nännit repes ja veri tirskui. Mahtaako näissä olla nyt jotain muuta vikaa?? Tuntuu et olen kierteessä, just kun alkais paraneen, niin sit taas imetetään ja ollaan lähtöpisteessä...Näkisittepä nämä, ihan inhottaa laittaa vauvan suuhun!
- lapsen...
äitinä kerron hyvän vinkin... Rasvaa nännin aina imetyksen jälkeen Esim bepanthen. Käytä imetyksessä rintakumia. Liottele kuitenkin rinnan päät raananalla kädellä kastellel muutaman kerran lämpimällä vedellä, jotta rinnan pää pehmee hieman ja maito alkaa herumaan paremmin. Kastele rintakumi myös sisältä ja aseta se mahdollisimman märkänä mahdollisimman märkään nänniin, jotta vauvan alkaessa imeä olisi kitka mahdolliseman pieni rinnan ja kumin välissä. Näin saat rinnan pään asettumaan kivuttomasti heti ekaimulla oikein vauvan suuhun. Käytä rintakumeja vaikka koko imetyksen ajan. Ei ole mitään syytä lopettaa niiden käyttö, jos ne mahdollistavat imetyksesi. Älä usko neuvolatätejä! Kipu on sanoinkuvaamaton...tiedän! Mutta kun käytät tosiaan märkää kumia märkään lioteltuun nänniin...huomaat heti ekakerralla, ettei se satu läheskään niin paljoa. Alkuun voit laittaa kumin alle vaikka hieman bepanthen voidetta nännin juureen ja ulkosyrjälle, jotta se liukastaa vettäkin paremmin. Myöhemmin vesi riittää. Kuitenkin vaan niin vähän, ettei vauva joudu sitä syömään.
- vielä...
Harvenna imetyksen välejä. Anna vaikka tuttelia välillä. Parempi niinkin kuin se, että joudut lopettamaan kokonaan. Kyllä se maito sieltä heruu, vaikket ole joka kahden tunnin välein imettämäss. Anna myös rinnoille ilmakylpyjä.
- Äiti-74
vielä... kirjoitti:
Harvenna imetyksen välejä. Anna vaikka tuttelia välillä. Parempi niinkin kuin se, että joudut lopettamaan kokonaan. Kyllä se maito sieltä heruu, vaikket ole joka kahden tunnin välein imettämäss. Anna myös rinnoille ilmakylpyjä.
...neuvosta. Ei kyllä tullut itsellä mieleen toi rintakumin kasteleminen sieltä nännin kohdalta. Tietenkin nänni on revennyt aina sen takia, kun on ollut kuiva. Olen ollut viikon ilman maidonkerääjiä ja pitänyt tissit paljaana. Nännit on alkanut parantua, ne umpeutuu noin millin päivässä ja olen pystynyt imettämään olman kipua. Vauvakin oppi eilen "hamuamaan"...kyllä tämä tästä. Kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324591Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152558Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532288- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661294
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?491248- 821241