Keittiön suunnittelu

Ikea-ostaja

Ostamme keittiön joka tapauksessa Ikeasta mutta suunnittelu ei oikein luonnistu ja asumme kaukana Ikeoista. Haluaisimme jostain suunnittelun. Keittiöfirmat kuulemma tekevät suunnitelmia mutta keittiö pitäisi ottaa heiltä. Emme haluaisi huiputtaa keittiömyyjää joten mistä ostaisimme suunnittelun ja minkä verran sellainen maksaa?

15

3023

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keittiön ostaja

Kovin olette varmoja ostopaikastanne. Kannattaisiko ensin tiedustella tarjouksia useammalta keittiövalmistajalta vai miten olette jo heti noin varmoja valinnastanne. Me kilpailutimme useita ja täytyy sanoa, että jokaiselta tuli joku uusi "juttu", jonka koimme hyväksi. Nämä jutut sitten kokosimme ja pyysimme tarjoukset näiden "herkkujen" kanssa ja vasta sitten teimme päätöksemme.

• suurin osa

asiakkaista "huiputtaa" niitä keittiömyyjiä.
      Sen alan ihmiset tekevät vissiin eniten ilmaista työtä.
      Esim. koko talon kalusteiden suunnittelu vie noin yhden työpäivän, eikä ole mitään takeita kaupasta siinä vaiheessa.
      Asiakkaat kiertää vähint. viidessä paikassa teettämässä suunnitelmia ja ostavat sitten yleensä, mistä halvimmalla saavat saman näköisen systeemin.

• Awanata

jos keittiötä jollain muulla firmalla suunnitteluttaa. Ikealla ei ole kaikkia mittoja, joita muilla valmistajilla on. Muutenkin keittiövalmistajien valikoimat poikkeavat sen verran toisistaan, ettei tuo välttämättä onnistu. Kyllä se suunnittelu sillä Ikean suunnitteluohjelmalla onnistuu pienen harjoittelun jälkeen.

• Alkuperäinen...

No me ei ole löydetty mistään muusta firmasta just sitä kaapin ovee ku sieltä...ja hinta kans houkuttaa. Kyl olen suunnitellut sillä ohjelmalla ja aika helppoo se on mut ideat loppuu ja jämähtää yhteen kaavaan. Kait se on vaan pakko lähtee huiputtaan vaik ei kehtaiskaan. Se on pelin henki.

• mikä Ikealla
        Alkuperäinen... kirjoitti:

No me ei ole löydetty mistään muusta firmasta just sitä kaapin ovee ku sieltä...ja hinta kans houkuttaa. Kyl olen suunnitellut sillä ohjelmalla ja aika helppoo se on mut ideat loppuu ja jämähtää yhteen kaavaan. Kait se on vaan pakko lähtee huiputtaan vaik ei kehtaiskaan. Se on pelin henki.

on se ainut oikea?

• ...
        mikä Ikealla kirjoitti:

on se ainut oikea?

herkullinen muovin näköinen punainen. Ei mitään massiivipuuta.

• onnea valitsemallesi valinn...
        ... kirjoitti:

herkullinen muovin näköinen punainen. Ei mitään massiivipuuta.

tuu sit muutaman vuoden päästä ostamaan oikea keittiö.
        -myyjätär-

• ...
        onnea valitsemallesi valinn... kirjoitti:

tuu sit muutaman vuoden päästä ostamaan oikea keittiö.
        -myyjätär-

Tämä kyseinen myyjätär voisi tuunata firmalleen sitten sellaiset ohuet muovin ja kalvon näköiset satoja vuosia kestävät puuovet. Ja sit jos vaikka se puu ois tosi kiiltävä ja siitä vois mieluusti vaikka kuultaa vähä läpi!

• Ikean kaapit

Ikean yläkaapeissa on kuulema jotain eroja normi stanuihin, Sistussuunnittelijathan piirtävät keittiöitä. jos olet Turun suunnalta niin kysy
      Sisa-keittiöiltä he voivat ehkä piirtää vaikka et osta heiltä. eikä sinun ole pakko sieltä mistä otat suunnitelman. voitha keksiä "hyvän syyn" miksi et heiltä osta keittiötä. Isoilla firmoilla on yleensä ilmainen suunnitelu ja arviointi

• Suunnittelee...

Käy työtehoseuran sivuilla. Sieltä saat varmasti puolueetonta ja ammattitaitoista suunnitteluapua.

Olen itse myynnin ohella suunnitellut satoja keittiöitä, mutta nyt olen (tällä hetkellä) eri alalla. Se on päivänselvä asia, että keittiömyyjä pyrkii vetämään aina ainakin sen jonkin verran kotiin päin, myös suunnittelussa, jotta olisi parempi mahdollisuus päästä kauppoihin. Ei ne elä suunnittelusta vaan myynnistä.

Jos haluat saada oikeasti sellaisen keittiön jossa aidosti otetaan sinun toiveet huomioon, ei se onnistu kuin palkkaamalla puolueettoman suunnittelijan.

• Pitkä kokemus

Olen toiminut vuosia suunnittelijana, ja nykyinen työni on hieman erilaista. Teen harrastuspohjalta tutuille suunnitelmia että taito pysyy yllä, jos jotenkin saisin yhteystietosi, olen varma että pystyn auttamaan sinua.
      Tykkään tehdä ko juttuja, ihan vain siksi että ne ovat mielenkiintoisia. Ja varmasti et pety ammattitaitooni.

• Ikea-ostaja

Tää onki vähä vielä mielenkiintoisempi tapaus ja tilaa on. Sähköposti ois [email protected]. Mistä muuten olet ja mikä olet miehiäsi...ammatti ym...?

• MOHAMMED HUSSEIN
        Ikea-ostaja kirjoitti:

Tää onki vähä vielä mielenkiintoisempi tapaus ja tilaa on. Sähköposti ois [email protected]. Mistä muuten olet ja mikä olet miehiäsi...ammatti ym...?

Kyllä nuo ikean keittiöt on halvan ja kurjan näköisiä! En minä sellaista ostaisi! Kyllä pitää olla induktioliesi, kiiltävät ovet ja kivitaso!

• ikea-ostaja
        MOHAMMED HUSSEIN kirjoitti:

Kyllä nuo ikean keittiöt on halvan ja kurjan näköisiä! En minä sellaista ostaisi! Kyllä pitää olla induktioliesi, kiiltävät ovet ja kivitaso!

Kun kivitaso maksaa varmaan 300 euroo metri ja keittiöön sitä menis varmaan yli kymmenen metrii niin revi siitä sitten...

• höhö
        MOHAMMED HUSSEIN kirjoitti:

Jos rahanpaskaa on liikaa, niin laita vaikka silestone tasot, mutta kaikilla asiat ei ole yhtä hyvin, tai he haluavat tehdä muutakin rahoillaan!
        Ja jos sinulla on fyffeä, niin voithan jakaa sitä tarvitseville!
        Jokainen ostakoon mistä haluaa, sinä myös!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      91
      7703
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      131
      3083
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      159
      1966
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      75
      1747
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      131
      1589
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      178
      1540
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1212
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      80
      904
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      50
      834
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      794
    Aihe