Ystävä olikin petturi

petetty..

En mitenkään pysty käsittämään, miten jotkut ihmiset voivat olla sellaisia kun "ystäväni" oli. Avaudun vähän..
Jos joku jaksaa lukea niin kiitokset siitä, kirjoitan kumminkin vaikkei kukaan noteeraisi.

Tapasimme n. puolisentoista vuotta sitten kesäisellä terassilla. Olis yksin lonkerolla, kun tyttöporukka kysyi haluaisinko lähteä heidän mukaansa, ettei yksin tarvitse olla. Siitä se sitten lähti. Kesä meni aika paljon juhliessa, ryypättiin tosi paljon, mut ainakin hauskaa oli ja muistot niiltä ajoilta kyllä ikimuistoset! Hän oli juuri eronnut hyvin väkivaltaisesta miehestä, tykkäsi elää villisti. Samoin minä, mutta löysin kyllä sitten miehen itselleni. Vaikka löysinkin miehen, halusin tavata usein ystävääni, en hylännyt seurustelun takia.

No, siinä kävi tietysti niin että tämä kaverinikin alkoi etsimään sitä miestä, halusi rauhoittua ja asettua aloilleen. Sanoi aina että: " olen jo 30, minunkin pitäisi jo elää perheelämää.."

Sitä oikeaa vaan ei tuntunut löytyvän, hänen elämänsä alkoi mennä netissä seuraa hakien, sähköpostia lukien ja treffeillä käyden. Alkoi olla jo vähän neuroottista. Lähdin aina ulos hänen kanssaan kun hän halusi, ettei tarvisi olla yksin ja että jos nappais. No kauniina naisena aina joku taryyui mukaan, minä jäin baareihin yksin hänen löydettyään hoito. Baarittelut alkoi mennä siihen pisteeseen etä minä olin vain seuraneitinä ja usein hän lainasi minulta rahaa juomiseen. Minä pölkkypää maksoin juomat melkein aina. Kyllästyin siihen ja avauduin miehelleni, hän sanoi että olen sinisilmäinen, että nainen käyttää vain hyväkseen. En halunnut uskoa ja pidin häntä edelleen hyvänä ystävänä.

Mutta hänellä ei koskaan ollut minulle aikaa muuta kuin baareihin. Ei soitellut kuulumisia, ei pyytänyt kahville, ei vastannut edes puheluihini ja tekstiviesteihini, aina silloin vain kun kyse oli viihteelle lähdöstä!

Sitten tapahtui jotasin kauheaa, jouduin väkivalta/seksuaali rikoksen uhriksi. Masennuin ja hain tukea naispuoleisilta ystäviltä ennemin kuin mieheltäni.. Ystävää ei hetkauttanut asia yhtään, sanoi vain: koita nyt pistää elämäsi järjestykseen.
Emme pitäneet vähään aikaan yhteyttä.

Jonkun ajan päästä nainen soitteli ja kyseli miten menee. Oli hänellä oikein asiaakin, oli kuulemma löytänyt miehen. Onnittelin tietysti, käytiin muutamalla drinkillä ja vaihdeltiin ajatuksia.

Taas meni vähän aikaa, ystäväni rauhoittui hetkellisesti, mutta yhtäkkiä ne eros. Ja taas alkoi sama juhlinta ja miehen etsintä. Olin usein vähän vaikeana kun kaverini sanoi että miten sä nyt voit vielä niin vaakavasti seurustella kun oot vasta 22. Et mäkin oon kolkyt ja kivaa olla sinkku. Huomasin pientä kateutta mutta annoin mennä toisesta korvasta ulos.

Eräänä päivänä sain sitten tietää olevani raskaana. Odotin 2 viikkoa ennen kuin kerroin ystävälleni. Hän onnitteli ja halusi lopettaa ystävyytemme siihen paikkaan. Olin suunniltani, miksi? Eikä enää vastannut..

Onko muita smankaltaista kokenutta?

2

1264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieleeni

itse olen kokenut nuoruudessa melkein samanlaisen tapauksen ja tiedän että tuommonen tuntuu uskomattomalta,mutta ei tuommoista voi sanoa enään ystäväkseen pikemminkin hyvänpäivän tuttu.Itse olen kanssa ollut todella sinisilmäinen ystäviäni kohtaan ja kun olen muutaman kerran kokenut ikäviä niin olen oppinut varomaan uusia ja osia nykyisiäkin ystäviä.On niin paljon ihmisiä jokka ovat todella ihania ja kuuntelevat mutta puhuvat sitten selän takana asioistasi ja se se tuntuu vasta pahalta=(
      Mutta kun luin juttusi itselleni tuli ensimmäisenä mieleen että tämä ystäväsi on ollut sinulle todella kateellinen.SIllä itse hän oli 30 ja vielä yksinäinen ilman miestä ja perhettä ja sinä nuorempana sait hyvän miehen kertalaakista ja perheen ja kun kerroit raskaudestasi hän tajusi kuinka hyvin sinulla menee.
      Annat tuommoisten vain olla ja olet ylpeä siitä mitä itse olet saanut elämältä=)
      En tiedä et vastasko tämä vastaus odotuksiasi kun en oikeen nyt osannut ajatuksiani kirjoittaa=)
      Oikeen mukavaa joulun odotusta sinulle!!

• Äippä06

vaan kateellinen sinulle.ehkä hän on jo tuon ikäisenä itsekin halukas perustamaan perheen vaikkei siitä välttämättä sinulle puhuisikaan ja katkeroitui kun kerroit itse saavasi vauvan.mutta mielestäni tämä niin sanottu ystäväsi kuulostaa kuitenkin pidemmän päälle vain sen oman napansa ajattelijalta ja mielestäni tuollaiset ystävät kannattaakin jättää omaan arvoonsa.mielestäni varsinkin kun nuorena rupeaa lasta tekemään se on ihan hyvä "testi" niille ns.ystäville.näkee siinä ketkä lähtee ja ketkä jää ja on sitten niitä tosi ystäviä.itsekin pystyin nämä ns.ystävät raskaaksi tulon myötä aikoinaan erottamaan niistä oikeista tosi ystävistä joita ei sitten kyllä paljoa jäänytkään=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      109
      6963
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4461
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      49
      4005
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3548
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      192
      3515
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2989
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2714
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      48
      2542
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13