Tytöllämme 3kk ilmestyy häpyhuulten väliin mielestäni aiempaa enemmän valkoista "töhnää". Alue on vähän punoittava. Ajattelin aluksi sen johtuvan pesuaineesta, jolla pesen kestovaipat. Tänään vaihdoin pesuaineen, joten vielä en ole pystynyt päättelemään johtuuko punoitus siitä.
Mutta äsken kun vaihdoin vaipat, valkoista töhnää oli hieman myös peppureiän alueella. Esimerkiksi hiivatulehdushan voi levitä myös peräaukon seudulle.
Olisiko kenelläkään kokemusta? Voiko näin pienellä olla hiivatulehdus alaosastossa tai mikä muu voisi olla kyseessä? Vai onko aivan normaalia, että noille alueille tulee sitä töhnää... millä olette puhdistaneet töhnän häpyhuulten välistä (vauvan puhdistuspyyhkeillä, vedellä, kankaalla)? Tarkoitan tietenkin sitä ulointa poimua, en tietenkään mene sorkkimaan syvemmälle.
Neuvolan tätiltä kysäisin asiaa ja hän kallistui sen pesuaineallergian puolelle eikä oikeastaan kommentoinut mitenkään kun mainitsin hiivatulehduksen.
hiivatulehdus vauvalla?
6
6449
Vastaukset
- oli myös
vauvana ja se oli normaalia alapään
eritettä jota vauvoille tulee.
En jaksa uskoa, että hiivasta on kyse,
sinuna kävisin neuvolassa näyttämässä
ja tarkistuttamassa jos sitä kuitenkin
epäilet. - Jihuuu
Ihan normaalilta!
Sitä töhnäähän siellä kuuluu ollakin. Putsaan vain pesun/kuivaamisen yhteydessä siitä peban puolelta jos siinä on millin verran töhnää, sisempää en putsaile muuta kun kakkojen yhteydessä kurkkaan ettei ne kakat jää siihen muhimaan. Älä sieltä välistä lähde "puhdistelemaan" sitä töhnää.. :) Itse en edes tiedä, miltä ne paikat ovat näyttäneet kun en niitä ole tutkimalla tutkinut päivittäin. Töhnää on ja saa olla :)- Elfarran
Joo, en mä oo uskaltanut putsata sieltä kovinkaan.
Täyslastillisen jälkeen on ollut ihan pakko kun sitä velliähän on sitten joka paikassa :Q
Silloin olen käyttänyt semmosta vauvojen puhdistusliinaa, vaikka vähän mietityttää aina, että jos niissä on joitain aineita (vaikka ei noissa mitä mulla on ainakaan pitäs olla).
Pitää nyt katsoa kun on uusi pesuaine (LV) niin jos se punoitus katoaa. Ei se iho siis mikään kovin paha ole, mutta kuitenkin. Voihan se tieten ihan pelkästä pissastakin sillain punottaa. - voipi
Elfarran kirjoitti:
Joo, en mä oo uskaltanut putsata sieltä kovinkaan.
Täyslastillisen jälkeen on ollut ihan pakko kun sitä velliähän on sitten joka paikassa :Q
Silloin olen käyttänyt semmosta vauvojen puhdistusliinaa, vaikka vähän mietityttää aina, että jos niissä on joitain aineita (vaikka ei noissa mitä mulla on ainakaan pitäs olla).
Pitää nyt katsoa kun on uusi pesuaine (LV) niin jos se punoitus katoaa. Ei se iho siis mikään kovin paha ole, mutta kuitenkin. Voihan se tieten ihan pelkästä pissastakin sillain punottaa.muuten olla niissä puhdistus pyyhkeissä jokin aine mikä ei neidille sovi.
mä alussa pyyhin pepun sellasella ni seuraavan kerran punotti ihan törkeesti takapuoli. putsaile vaan vedellä vähän aikaa ni huomaat jouhtuuko se siitä.
- Miina I
se on tavallisesti suussa ja silloin sitä kutsutaan sammakseksi. Oletko katsonut vauvasi suuta? Näkyykö siellä valkoista? Sammas parannetaan juottamalla vauvalle jotain hapanta, esim pieniä määriä puolukkamehua.
Sitävastoin en ole koskaan kuullut, että vauvalla olisi alapäässä hiivatulehdusta, mutta kyllä kai sekin on mahdollista. En tiedä miten sitä vauvoilla parannetaan, mutta itseltäni olen parantanut hiivatulehduksen käyttämällä voiteena hapanta bulgarianjogurttia.
Käytä lapsi varmuuden vuoksi lääkärissä, niin saat hoito-ohjeet. Voihan se olla allergiakin tai aivan vaaratonta töhnää eikä mikään sairaus. - Zimba-83
kyllä sitä meilläkin on. eikös se ole jotain mitä ei saisi pyyhkiä pois, koska se pitää pöpöt loitolla. meillä sitä ei kyllä mitenkään kauhean paljon ole...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802831
- 1862444
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362165- 191483
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241