Patti rinnassa

Kertokaa kiitos

Patti löytyi rinnasta ja vasta loppuviikosta pääsen ultraan ja mammografiaan. En meinaa ymmärtää että sinne ei pääsekään heti. Odottavan aika on pitkä ja päässä liikkuu vaikka mitä.

Kertokaa missä kohtaa rintaa teillä syöpä oli? Missä asennossa havaitsitte patin ja minkä kokoinen se oli? Jos oli etäpesäkkeitä niin missä?

Jos löytyy syöpä, niin kuinka pian se leikataan pois? Viikkoja vai päiviä?

Myös hyvänlaatuisia kasvaimia löytäneet, kertokaa kokemuksia?

Kauanko mammografia kestää? Onkohan se hyvä vai huono merkki että rinnassa on myös ajoittain sykkivää kipua?

7

6632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotakin voin vastata.

      No ota nyt aluksi ihan rauhallisesti tilanteesi. Rinnoissa on suurin osa hyvälaatuisia patteja.

      Ja jos kuitenkin syytä olisi huoleen, niin leikkaukseen pääset noin parin viikon sisällä ja siitä sitten tutkitaan tilanteesi tarkemmin.

      Kuitenkin suosittelisin sinua menemään mahdollisimman pian jonnekkin yksityiselle jossa saisit tiedon heti siltä osin minkä sorttiselta pattisi näyttää ja samalla mielenrauhasi jos siellä ei ole mitään hälyttävää. Kuitenkin suosittelisin kyhmysi poistoa, koska ajan saatossa kuitenkin voivat muuttua pahanlaatuiseksi.
      Tsemppiä sinulle!

    • rintasyöpä

      viime vuonna. Löysin patin itse. Löysin sen kainaloita pestessäni ( se oli siis kainalon puolella ).

      Mammoon pääsin viikon sisällä patin löytymisestä, ultra ja ohutneulanäyte otettiin samantein. Leikkauksessa olin jo seuraavalla viikolla.

      Kasvain pieni eikä levinnyt. Hoitoina kasvaimen poisto, sädehoidot ja nyt hormonihoitoja 5 v.

      • ...

        joka sairastanut syövän.
        Löysin kainalosta ison patin ehkä "pieni" kananmunan kokoinen siitä kolmisen viikkoa niin leikattiin, mulla oli kainalon imusolmukkeissa paljon etäpesäkkeitä rinnassa oli n. 2cm pääpesäke.
        Hoitona radikaali leikkaus ja
        25 kertaa sädehoitoa ja 6 kertaa sytöstaatia.

        Tuosta on reilu 10 vuotta...eli siitä voi selvitä
        Voimia Sinulle ja muista ajatella positiivisesti kun oiken tuntuu synkältä lähde ulos tekemään pieni lenkki..


      • täällä myös yksi äiti
        ... kirjoitti:

        joka sairastanut syövän.
        Löysin kainalosta ison patin ehkä "pieni" kananmunan kokoinen siitä kolmisen viikkoa niin leikattiin, mulla oli kainalon imusolmukkeissa paljon etäpesäkkeitä rinnassa oli n. 2cm pääpesäke.
        Hoitona radikaali leikkaus ja
        25 kertaa sädehoitoa ja 6 kertaa sytöstaatia.

        Tuosta on reilu 10 vuotta...eli siitä voi selvitä
        Voimia Sinulle ja muista ajatella positiivisesti kun oiken tuntuu synkältä lähde ulos tekemään pieni lenkki..

        joka hiljattain saanut rintasyöpädiagnoosin. Löysin patin rinnasta, tuntui aivan selvästi aika pinnassa. Imetän, joten luulin ensin vain maitorauhaseksi. Olisin myös joutunut odottamaan tutkimuksiin pääsyä, kun terveyskeskuksen hoitaja varasi ajan jonnekin 3 viikon päähän. Itse sitten soitin ja pääsin aikaisemmin. Mulle lääkäri sanoi, että patin kanssa ei koskaan saa jäädä odottamaan. Mulla koko rinta poistettu, ei ollut levinnyt kainaloon. Nyt alkaa sytostaattihoito ja sen päälle sädehoito.

        Toivon sinulle kaikkea hyvää, toivottavasti kaikki kunnossa..


    • Mastopatiaa

      Tänään oli tutkimus ja vastaus oli että mitään ei löytynyt mammografiakuvien perusteella. Patti tai 'patikas alue' on aika laaja ja rinnan yläosassa, todella ylhäällä. Lausunto oli hepreaa, mutta lääkäri sanoi että kaikki kunnossa, kyseessä ehkä mastopatia. Olen toisaalta helpottunut ja kovin kiitollinen. Ihmettelemään jäin että ohutneulanäytettä ei tarvinnut ottaa. Ultrattiin aika nopeasti ja mitään ei näkynyt. Lisäksi otettiin vielä yksi mammografiakuva ultrankin jälkeen. Silti luin netistä tämän jälkeen että jos on mastopatia, niin alttius syövälle olisi suurempi ja pattia pitäisi tarkkailla?? Rinta kipuilee ja käteni on oireillut vuoden, pistelyä ja kömpelyyttä. Kaikki alkoi kun sain vuosi sitten hormonikierukan Mirena, joka nyt on poistettu. Tämän jälkeen ilmeni tämä iso patti ja laajempaa kipuilua rinnassa. Toivottavasti tästä on jollekin apua.

      • tro76

        Minullakin tuollainen kyhmy, jota ei kuvissa näy. Patti on aika iso ja suoraan nänni alla. Tällä viikolla siis lääkäri ultrasi ja vielä otettiin mammgrafiakuvatkin. Mitään ei näkynyt. Ei kai tässä nyt voi sitten kovin huolissaan olla?! Pitänee vaan tarkkailla pattia, joskaan ei liian innokkaasti ettei kipeydy kuten joillekin palstalaisille oli käynyt...


      • Kipuileva
        tro76 kirjoitti:

        Minullakin tuollainen kyhmy, jota ei kuvissa näy. Patti on aika iso ja suoraan nänni alla. Tällä viikolla siis lääkäri ultrasi ja vielä otettiin mammgrafiakuvatkin. Mitään ei näkynyt. Ei kai tässä nyt voi sitten kovin huolissaan olla?! Pitänee vaan tarkkailla pattia, joskaan ei liian innokkaasti ettei kipeydy kuten joillekin palstalaisille oli käynyt...

        Minulla myös toinen rinta "kummittelee". Alkoi sinne tänne kipuiluna, lopulta löyty litteä liikkuva pattikin. Ultrattiin ykstyisellä tarkkaan, molemmista rinnoista löytyi 3 mm kystat ihan muualtapäin rintaa. Ko. pattia ei näkynyt, oletus rasvapatista tai normaalista liivien ärsyttämästä rintakudoksesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe