söin tänään mäkissä el maco-aterian, ja siinä oli kai jalapenoa (tai miten nyt kirjotetaankin). no kuitenkin, tekeekö se kaikille sen että alkaa huulet, ikenet ja kielet "palaan"? tuntui että suu oli ihan tulessa. vai onko se allergian oire? sen jälkeen kieli turposi (ei mahtunut enää hampaiden väliin) ja kurkku turposi vähän. menin sitten tottakai päivystykseen mutta ei tehty muuta kun annettiin cetiriziniä (tai jotain sinne päin) 2tabl ja jouduin tarkkailuun. eli kysyn nyt, mitä tapahtui??? siellä ei paljon ehditty jutteleen.. onko jollain muulla ollut vastaavaa?
jalapeno...?
4
5757
Vastaukset
- hoidettiin
Kuvailemat oireesi viittaavat myös allergiseen reaktioon - varsinkin tuo kielen turpoaminen.
Cetirizini on allergialääke.
Olit tarkkailussa ja pääsit pois. Oletan että lääke auttoi. Älä toista koetta, reaktio voi olla pahempi.
Vältä siis kyseistä ainetta! - epipen
Minulla kyllä alkaa polttelemaan mutta aika tavallista. Se on kuitenkin hiukan "tulinen". Tietenkin on poikkeuksia jotka voi vetää pullon tabascoa kuin se olisi vettä. Tuo turvotus kyllä viittaa allergiaankin. Saatat hyvinkin olla tuolle allerginen, turvotuksesta päätellen. Se että jalopeno alkaa polttamaan suussa ei ole kovin epätavallista.
- Anonyymi
Siis kun mä hieroin jalopeenoa mun huuliin niin kuinka kauan se kirvely tai kipu kestää
- Anonyymi
Kyllä se voi olla oire allergiaan , monet reagoivat voimakkaasti jalapenoon, joten ilmeisesti sinäkin reagoit siihen. Joten älä syö sitä vastaisuudessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1281276
- 1181107
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap97924- 113847
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa271788- 48705
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi18687- 44649
- 28627
- 49599