jalapeno...?

mitä tapahtu?

söin tänään mäkissä el maco-aterian, ja siinä oli kai jalapenoa (tai miten nyt kirjotetaankin). no kuitenkin, tekeekö se kaikille sen että alkaa huulet, ikenet ja kielet "palaan"? tuntui että suu oli ihan tulessa. vai onko se allergian oire? sen jälkeen kieli turposi (ei mahtunut enää hampaiden väliin) ja kurkku turposi vähän. menin sitten tottakai päivystykseen mutta ei tehty muuta kun annettiin cetiriziniä (tai jotain sinne päin) 2tabl ja jouduin tarkkailuun. eli kysyn nyt, mitä tapahtui??? siellä ei paljon ehditty jutteleen.. onko jollain muulla ollut vastaavaa?

4

5767

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidettiin

Kuvailemat oireesi viittaavat myös allergiseen reaktioon - varsinkin tuo kielen turpoaminen.
      Cetirizini on allergialääke.
      Olit tarkkailussa ja pääsit pois. Oletan että lääke auttoi. Älä toista koetta, reaktio voi olla pahempi.

Vältä siis kyseistä ainetta!

• epipen

Minulla kyllä alkaa polttelemaan mutta aika tavallista. Se on kuitenkin hiukan "tulinen". Tietenkin on poikkeuksia jotka voi vetää pullon tabascoa kuin se olisi vettä. Tuo turvotus kyllä viittaa allergiaankin. Saatat hyvinkin olla tuolle allerginen, turvotuksesta päätellen. Se että jalopeno alkaa polttamaan suussa ei ole kovin epätavallista.

• Anonyymi

Siis kun mä hieroin jalopeenoa mun huuliin niin kuinka kauan se kirvely tai kipu kestää

• Anonyymi

Kyllä se voi olla oire allergiaan , monet reagoivat voimakkaasti jalapenoon, joten ilmeisesti sinäkin reagoit siihen. Joten älä syö sitä vastaisuudessa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2205
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      65
      815
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      790
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      726
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      517
      716
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      640
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      615
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      580
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      551
    Aihe