Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kasvissyöjä Tansaniaan

kunhan kyselen

Kyseessä olisi siis puolentoista viikon "hyväntekeväisyysreissu", kouluprojekti.
Mitenkäs ruokailu onnistuu kasvissyöjältä siellä? (lakto-ovo, eli maito ja muna mukana ruokavaliossa). Todennäköisesti ei syötäisi pelkästään ravintoloissa, koska kyseessähän ei ole lomamatka (eli oltaisiin varmaan jossain kylässä maaseudulla lähinnä?).

10

1979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ericaoscar

      Hei!

      Olin itse Tansaniassa kolmisen vuotta sitten "reppureissaamassa" vajaan kuukauden ja pärjäsin ihan hyvin (kala-kasvissyöjä). En tosin paljonkaan reissannut maaseudulla muuta kuin junalla läpi koko maan. Sielläkin matkan varrella sai jotain munakkaan tapaista ja junassa aamiaisen. Helppo oli löytää ravintolassa kasvisruokaa, lihahan siellä on lähinnä ylellisyystarvike. Pärjäät luultavasti paremmin kuin vannoutunut lihansyöjä.

      Muuten vaan huomiona, että kovin lyhyeltä näyttää tuo aika jonka aiot siellä olla...

      • Kunhan kyselen

        on lyhyt aika. Mutta tosiaan, kyseessä on lukioprojekti. Pelkkä rahojenkeruu kestää 2 vuotta. Käydään paikallisessa orpokodissa ja koulussa (kaupungista en tiedä vielä kun enempää infoa ei ole tullut), ja viedään samalla sinne jotain (viime vuoden porukka vei Namibiaan johonkin kouluun kopiokoneita). Eli kyseessä on jonkin sortin hyväntekeväisyysmatka, ja pitkä se ei voi olla kun on koulun juttu. Syysloma muutama ylimääräinen päivä siis :)

        Mutta kiitos vastauksesta! Pitää varmaan ottaa jotain soijarouhetta tai jotain mukaan jos vaikka tulisi mahdollisuus itse laitella ruokia majapaikassa..


      • Ericaoscar
        Kunhan kyselen kirjoitti:

        on lyhyt aika. Mutta tosiaan, kyseessä on lukioprojekti. Pelkkä rahojenkeruu kestää 2 vuotta. Käydään paikallisessa orpokodissa ja koulussa (kaupungista en tiedä vielä kun enempää infoa ei ole tullut), ja viedään samalla sinne jotain (viime vuoden porukka vei Namibiaan johonkin kouluun kopiokoneita). Eli kyseessä on jonkin sortin hyväntekeväisyysmatka, ja pitkä se ei voi olla kun on koulun juttu. Syysloma muutama ylimääräinen päivä siis :)

        Mutta kiitos vastauksesta! Pitää varmaan ottaa jotain soijarouhetta tai jotain mukaan jos vaikka tulisi mahdollisuus itse laitella ruokia majapaikassa..

        Ottakaa mukaan jotain halpoja vihkoja, kyniä yms. varsinkin jos kouluun menette. Siellä ei ole juuri mitään ja kaikki meikäläisittäin hyvinkin "halvat" tuomiset ovat arvossaan. Rahaa ei siis tosiaankaan tarvitse käyttää paljon, mutta ihan kaikki pikkutavara saippuasta lähtien otetaan ilolla vastaan. Koulutarvikkeet varmaan tuossa tapauksessa ovat kaikkein sopivimpia eikä tosiaan tarvitse olla mitään "marimekkoja".


    • tans

      jos menisin uudestaan tansaniaan niin veisin läjäpäin perus t-paitoja (esim. ihan mainospaitoja ym...)
      keräisin tuttavamiehiltä kaikki heidän kaapissa lojuvat vanhat paitapuserot tai kerjäisin ne kirppareilta pois lojumasta...
      ja kenkiä veisin!! varsinki läppösiä.
      ja muutaman jalkapallon.
      jos siis saisin kaikki mahtumaan mukaan.

      tosiaan. noista ruutuvihkoista ja kuulakärkikynistä olivat viimeksi ihan innoissaan koululla ne ihmiset.

    • Tansaniassa tallannut

      Olin kolme kuukautta Tansaniassa ja paikalliset eivät syö kovin paljon lihaa tai ainakin sain sellaisen kuvan. Paikallista ruokaa mm. oli maissipuuro, pavut, riisi, pinaatin tapainen kasvi (en nyt muista nimeä), paljon erilaisia hedelmiä jne. En luule kasvissyöjällä olevan ongelmia. Täytyy kyllä vielä sanoa, että itse tykkäsin olla paljon Tansaniassa ja toivon oikeen hyvää reissua sulle!

    • Affes

      Hetkinen hetkinen...
      Nyt on taas vähän vääristynyt kuva Afrikasta näemmä liikkeellä. Herranen aika onhan Afrikassa nyt sentään KASVIKSIA ja REHUJA ! Mietintämyssy raksuttamaan ja kissa pöydälle - matka ei kohdistune Saharaan vaan Tansaniaan, kasvisten luvattuun maahan.
      Voivoi...

      • kugj

        millä tavoin tansania on kasvisten luvattu maa?


    • Lähdössä myös kesäksi

      Hei,

      Itse en ole käynyt vielä Tansaniassa, mutta ilmeisestikin lihansyönti on aika vallalla, näin minua on ainakin informoitu (ainakin siellä minne olen menossa). Ja paikalliset saattavat loukkaantua, jos ei syökään tarjottua liharuokaa. Ilmeisesti siellä on aika suosittua kääriä johonkin taikinaan niin lihaa että kasviksiakin. Maitoa ei kannata juoda pelkästään(kuumassa ruoassa toki), ei myöskään munia kypsentämättömänä. Nyt nimittäin vaarana on myös tuo Rift Valley-kuume (netistä löytyy tietoa), mikä tarttuu hyttysien ja eläinten (märehtijät) välityksellä, joten varovaisuutta.Muutenkaan ei kannata syödä ruokaa joka on jo jäähtynyt. Hedelmiä (joissa kuori) kannattaa suosia (kadulta voi ostaa), sillä ne ovat yleensä puhtaita patogeeneistä sekä niistä saa myös nestettä. Ylipäänsäkään vettä ei kannata juoda, jos sitä ei ole keitetty tai se ei ole pullotettua (ei myöskään hampaiden pesuun). Samoin ei kannata juoda mehuja, jos alkuperä ei tiedossa. Ravintolassa ei kannata juoda mitään, missä on jäitä. Esimerkiksi kokis voisi olla välillä ihan hyvä juoma, siitä saisi energiaa. Ja jos kasvissyöjä on kasvissyöjä vaikkapa massatuotannon vuoksi, voi Tansaniassa hyvin syödä (vuohen)lihaa, sillä siellä ei massatuotantoa ole. Salaatteja ei kannata syödä. No tämä oli nyt minun vatsaukseni ylipäänsä syömisiin, koska itsekin olen pähkäillyt, että mitä siellä kannattaa syödä. Itse olen kyllä lihansyöjä. Varmaan jotkut kuivat keksit yms. olisi ihan hyvää ravintoa. Kalaa on myös tarjolla rannikolla.Ilmeisestikin ainakin jossakin päin Tansaniaa syödään paljon maissipuuroa ja papumuhennosta. Banaaneista ja kookosmaidosta tehdään kaiketi aika paljon ruokia.

      • Tansanialainen mies

        kokkaa paljon tomaattipohjaisia ruokia.
        Maissi-puuron tekee mannaryyneistä, joka on maistuvampaa.
        Kutsuvat sitä ruokaa ugaliksi.
        Itse odotan pääseväni visiitille mieheni synnyinmaahan; safarille ja katselemaan muutakin kuin suomea.


      • ..........
        Tansanialainen mies kirjoitti:

        kokkaa paljon tomaattipohjaisia ruokia.
        Maissi-puuron tekee mannaryyneistä, joka on maistuvampaa.
        Kutsuvat sitä ruokaa ugaliksi.
        Itse odotan pääseväni visiitille mieheni synnyinmaahan; safarille ja katselemaan muutakin kuin suomea.

        tansaniassa ja keniassa syödään ugalia ja sukumaa. ugali, kuten jo mainittu on sitä maissipuuroo, sukuma pinaatin omaista juttuu, mutta ehkä lähempänä keitettyä heinää. Joskus sukuman sekaan laitetaan lihan paloja. voithan ne vain jättää lautasen reunalle.
        Kiteri on papu, maissi hässääkkää, se on hyvää. Sitten on herkullista ruoka banaania mausteisilla kasviskastikkeilla.

        paikalliset eivät ymmärrä kasvissyöntiä, et ehkä tilanteen tullen turha tehdä liian suurta numeroo ja yrittääkään selittää liikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe