Laitoin syyskuussa pussillisen krookuksia ruukkuihin (2-3 sipulia/ruukku), tarkoitus olisi saada kukkasia jouluksi. Ongelmana on kuitenkin se, että krookuksista ei näytä tulevan kukkia vileä muutaman viikon päästä.. Mullasta pilkistää vasta n. 1,5cm:n pituiset miksikä niitä nyt kutsuisi, hippuja. Sipulit ovat olohuoneen ikkunalaudalla, eivät kylmässä. Onko mitään mitä voin itse tehdä saadakseni sipulit kukkimaan jouluksi?
krookus jouluksi kukkimaan?
1
667
Vastaukset
- Jalmari
Olen törmännyt samaan ongelmaan krookuksien kanssa! juuri viimeviikolla olisi pitänyt saada muutama krookus kukalle veljen tyttären syntymäpäivä- kesteille, mutta sipulien itäminen oli todella hidasta.
Aloin siis kehittelemään omia metodeja, ja päädyin siihen, että kaikkein paras oli järjestämäni "luonnollinen" tilanne.
Eli laitoin kylpyammeen pohjalle noin 2-5 cm multaa / soraa ( ota vaikka takapihalta )
Seuraavaksi lasket altaaseen sen verran vettä että multa on kosteaa ( ei kuitenkaan lillu vedessä )
Sitten asettelet sipulit multaan, ( ota huomioon auringon kohdistuminen ikkunasta. ( jos ei mahdollisuutta auringon valoon, voidaan se korvata esim. tavallisella pöytälampulla )
Jotta asetelma olisi mahdollisimman todenmukainen, laitoin vielä tavallisen pöytätuulettimen altaan pohjalle.
Minulla on tämä järjestely toiminut, ja kukat ehtivät kuin ehtivätkin kekkereihin :)
Onnea kokeiluun ! ( ps. muista laittaa altaan pohjalle esim jätesäkkejä jotteivat mullat joudu siivotessa viemäriin ! ;) )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2932646Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001399- 1081261
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831251Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991215Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581195- 451063
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi75976Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22900- 33807