Laitoin syyskuussa pussillisen krookuksia ruukkuihin (2-3 sipulia/ruukku), tarkoitus olisi saada kukkasia jouluksi. Ongelmana on kuitenkin se, että krookuksista ei näytä tulevan kukkia vileä muutaman viikon päästä.. Mullasta pilkistää vasta n. 1,5cm:n pituiset miksikä niitä nyt kutsuisi, hippuja. Sipulit ovat olohuoneen ikkunalaudalla, eivät kylmässä. Onko mitään mitä voin itse tehdä saadakseni sipulit kukkimaan jouluksi?
krookus jouluksi kukkimaan?
1
866
Vastaukset
- Jalmari
Olen törmännyt samaan ongelmaan krookuksien kanssa! juuri viimeviikolla olisi pitänyt saada muutama krookus kukalle veljen tyttären syntymäpäivä- kesteille, mutta sipulien itäminen oli todella hidasta.
Aloin siis kehittelemään omia metodeja, ja päädyin siihen, että kaikkein paras oli järjestämäni "luonnollinen" tilanne.
Eli laitoin kylpyammeen pohjalle noin 2-5 cm multaa / soraa ( ota vaikka takapihalta )
Seuraavaksi lasket altaaseen sen verran vettä että multa on kosteaa ( ei kuitenkaan lillu vedessä )
Sitten asettelet sipulit multaan, ( ota huomioon auringon kohdistuminen ikkunasta. ( jos ei mahdollisuutta auringon valoon, voidaan se korvata esim. tavallisella pöytälampulla )
Jotta asetelma olisi mahdollisimman todenmukainen, laitoin vielä tavallisen pöytätuulettimen altaan pohjalle.
Minulla on tämä järjestely toiminut, ja kukat ehtivät kuin ehtivätkin kekkereihin :)
Onnea kokeiluun ! ( ps. muista laittaa altaan pohjalle esim jätesäkkejä jotteivat mullat joudu siivotessa viemäriin ! ;) )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1742139Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3131819- 931587
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois821268Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001230- 671170
- 251101
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73986Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei24972