autovahat

leif lindeman

mikä vahoista paras. zaino / autoglym, mitä eroa, mitkä edut/haitat.

25

14207

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielestäni...

...paras on Zaino. Paras kiilto, kestävyys ja hylkii likaa todella hyvin. Eikä maksa maltaita. Lisäksi pesun jälkeen auto on äärimmäisen helppo kuivata. Kyllähän vesi helmeilee Autoglyminkin pinnalla mutta Zainolla tämäkin asia menee jotenkin astetta paremmaksi niin uskomattomalta kuin se tuntuukin. En keksi mitään haittaa. Hankintahinta on kovempi Zainolla mutta tulee käytössä halvemmaksi. Vahaa kuluu vähemmän ja kestää vähintään tuplaten sen ajan mitä Autoglym.

Toinen hyvä on Prestan best wax. Mequiarsin vahat myös hyviä, esim. NXT.

Zymol on myös aivan loistavaa kunhan hankkii myös maalipinnan puhdistusvoiteen. Zymolissa on suuren carnaubapitoisuuden vuoksi oma hommansa mutta jälki on ehkä Zainoakin parempi. Tai ainakin erilainen. Zymolin kiilto on ehkä hieman syvempi kun Zainolla taas tulee märkä mutta peilimäinen kiilto. Aika vaikeaa selittää näyttämättä... Zymol kestää myös yllättävän hyvin carnaubavahaksi. Zymol on kohtuullisen arvokasta hinnat vaihtelevat vahasta riippuen n. 50 - 12 000€ /purkki. Itse en ole kokeillut kuin noita halvempia Zymoleita. Lähinnä hinnan vuoksi olen kuitenkin päätynyt käyttämään Zainoa.

Tärkeintähän vahauksessa on kuitenkin kunnolla tehdyt pohjat. Pinnan pitää olla ehdottoman puhdas. Kunnollinen pesu ja clay bar tarvittaessa (pari kertaa vuodessa). Suomalaisten puna-kulta uskonnossa on se hyvä puoli että pinta käydään ensin punaisella polishilla läpi. Huonoa siinä on se että useimmat eivät tiedä mitä tarkoittaa oikeasti puhdas maalipinta. Se punainen glymikään ei ole tarkoitettu paskan irroittamiseen vaikka siinä purkissa sanotaankin sen olevan puhdistavaa. Muuta hyvää noista glymeistä ei sitten löydykään. Tai no, se kulta on suht' helppo kiillottaa kunhan ymmärtää käyttää tarpeeksi vähän sitä vahaa. Autoglym kestää huonosti pesua ja liuotinpesua vieläkin huonommin.

• purkki?

Onko sitä rekkalastillinen vai oikein kunnon jymäytys tyhmille juppilapsille jotka ostaa vaikka irtokarkin 100 000 euron hintaan jos se on parempaa :)

• se on...
        purkki? kirjoitti:

Onko sitä rekkalastillinen vai oikein kunnon jymäytys tyhmille juppilapsille jotka ostaa vaikka irtokarkin 100 000 euron hintaan jos se on parempaa :)

...ihan normaalikokoinen purkki. Sisältää muistaakseni yli 80% carnaubavahaa ja siitä johtuen hinta on todellakin ainakin reilusti yli kymppitonnin. Pitää levittää auton pintaan paljailla käsillä.

• arto mäkiselkä

kuinkas toi vahaus menee, itellä on on reilu 2kk vanha korolla. vahannut olen sen autoglymillä kahden viikon välein niin onko mahdollista laittaa tuo zaino suoraan sen päälle koska maalipinta on varmasti puhdas joten mitään epäpuhtauksia ei löydy. mitä vahaa mun kantsis tohon tilata kun se on metalli hohto väri? jos voisitte laittaa asialliset ja yksinkertaiset ohjeet niin iso kiitos.

• vahaus
        arto mäkiselkä kirjoitti:

kuinkas toi vahaus menee, itellä on on reilu 2kk vanha korolla. vahannut olen sen autoglymillä kahden viikon välein niin onko mahdollista laittaa tuo zaino suoraan sen päälle koska maalipinta on varmasti puhdas joten mitään epäpuhtauksia ei löydy. mitä vahaa mun kantsis tohon tilata kun se on metalli hohto väri? jos voisitte laittaa asialliset ja yksinkertaiset ohjeet niin iso kiitos.

Ensinnäkin pinta ei varmasti ole puhdas jos sitä ei ole puhdistettu kunnolla ennen vahausta. Normaali pesu ei riitä. Kunnollinen pesu oikeilla aineilla, vanhat vahat pois. Sitten vasta uutta päälle. Pätee kaiken merkkisiin vahoihin jos laitetaan toista merkkiä pintaan. Clay baria ei ehkä välttämättä tarvita noin uuteen autoon mutta kannattaa tarkistaa. Etenkin japsit ovat uutena uskomattoman paskaisia joskus.

Suosittelen että ostat Zainon Z3 ja ZFX purkit. Nuo riittää. Säästät jonkun euron jos otat Z1:n ZFX:n tilalle mutta sitten homma hidastuu jonkun verran. Voit toki ostaa myös Z6:n jos haluat hifistellä. Toimii samoin kuin mikä tahansa quick detailer Autoglymin kanssa.

Itse vahauksessa ei ole mitään erikoista. Teet Zainon ohjeiden mukaan riippuen ostitko Z1:n vai ZFX:n. Muista että vahaa laitetaan todella vähän.

• tähän
        vahaus kirjoitti:

Ensinnäkin pinta ei varmasti ole puhdas jos sitä ei ole puhdistettu kunnolla ennen vahausta. Normaali pesu ei riitä. Kunnollinen pesu oikeilla aineilla, vanhat vahat pois. Sitten vasta uutta päälle. Pätee kaiken merkkisiin vahoihin jos laitetaan toista merkkiä pintaan. Clay baria ei ehkä välttämättä tarvita noin uuteen autoon mutta kannattaa tarkistaa. Etenkin japsit ovat uutena uskomattoman paskaisia joskus.

Suosittelen että ostat Zainon Z3 ja ZFX purkit. Nuo riittää. Säästät jonkun euron jos otat Z1:n ZFX:n tilalle mutta sitten homma hidastuu jonkun verran. Voit toki ostaa myös Z6:n jos haluat hifistellä. Toimii samoin kuin mikä tahansa quick detailer Autoglymin kanssa.

Itse vahauksessa ei ole mitään erikoista. Teet Zainon ohjeiden mukaan riippuen ostitko Z1:n vai ZFX:n. Muista että vahaa laitetaan todella vähän.

Metallihohtomaalille tietysti Z2 eli ei Z3 kuten virheellisesti sanoin.

• Talladega

tähän mennessä mitä on vastaan tullut on ZYMÖL TITANIUM.Fantastinen kiilto,suorastaan "yyber" kiilto.
        Pestessä lähti suolapaskat todella iisisti pois.
        Ja tätäkään ei tietääkseni suomesta saa,joutuu hankkimaan muualta.
        Toinen hyvä on P21S , sekin purkki carnaubaa ja mehiläisvahaa.Aivan loistavaa kiiltoa.Ja helppo työstää. Ja luonnollisesti,ei saa suomesta.
        Halpoja noi ei ole mutta eurolla saa euron tavaran!
        Carnauba on vahojen KUNINGAS !

• helppo:

Zaino, ehdottomasti. Kestää yhtä pitkään kuin ns. kova- tai kestovahat mitä fiksarit kauppaavat. Ja kiiltää takuulla paremmin.

• Mertsi Bollström

Korrekin TFX on erinomainen vaha ja voitti v.2005 Aubo Bildin vahavertailun, kesti erittäin hyvin myös liuotinpesuja ja kiilto parasta luokkaa. Olen ollu tyytyväinen, auto oikein hohtaa syväkiiltoa, Pullon hinta halpa ja mitään oikeaa eroa ei silmin erota johonkin Zainoon.

• tiedät...

...ettei ole eroa Zainoon? Oletko oikeasti vertaillut vai puhutko vain? Eihän tuossa Auto Bildin testissä ollut muistaakseni yhtään kunnollista vahaa mukana. Ei edes sitä Zainoa.

Kyllä tuolla Korrekillakin kiiltoa saa mutta ei todellakaan kestä pesua. Tai kestäähän se hyvin verrattuna huonompiin vahoihin kuten AB:n testissä. Samalla rahalla ja vaivalla saa huomattavasti parempia vahoja.

• mitä?

Mitä Zainoa olet käyttänyt ja kuinka laitoit sen pintaan? olet nimittäin melko varmasti tehnyt jotain väärin jos et näe eroa Korrekin ja Zainon välillä.

Itse suosin Meguiarsin NXT:tä.

• sana:

Zaino.

Tai no, Klasse AIO SG on aika briljantti yhdistelmä. Eihän niitä tietenkään täältä Härmästä saa mutta ei täältä saa edes kunnollisia autonpesu- ja kuivausvälineitäkään. Melkoinen takapajula on Suomi autonhoitotuotteiden suhteen. Autot ovat sitten jo vuoden vanhoina sen näköisiä että tietää niiden olleen Suomessa käytössä. Onneksi on internet ja Euroopasta ja Jenkeistä saa tilattua helposti ja halvalla mitä vaan.

• arto mäkiselkä

kauanko zaino pysyy hyvänä jos ei käytä liuotinta ja pesee auton kerran viikossa. jos pesee liuottimella mikä on vaikutus kestoon. monta kerrosta kannatta zaino laittaa ja toiseksi mikä on paras kuivumisaika vahalle?

• Talladega
      • ohjeet...

...itse en kyllä pesisi noin suorassa auringonpaisteessa. Vaikka eipä siitä haittaakaan ole kun pinta käydään kuitenkin täydellisesti läpi.

Nämä ohjeet pätevät kaikkeen vahaukseen vaikkei noin kalliita aineita käytäkään. Noin se homma tehdään myös Autoglymillä jos haluaa tehdä oikein.

Tärkein pointti koko videolla oli että säämiskää ei missään tapauksessa käytetä auton kuivaukseen.

• Talladega

On kaveri firma.Katso galleriaa !!!!!!!!!!!!!
        Pyrkikää samanlaiseen lopputulokseen !!!!!!!!!!!!!!
        Tohon ei ole paljon lisättävää.

• Talladega

• fixari

Prestan vahat on parhaita... t.ammattilainen :)

• hyviä...

...mutta ei parhaita. Voittaa kyllä Autoglymin. Ei kuitenkaan parempia kuin Zymol tai Zaino.

• helpompia...
        hyviä... kirjoitti:

...mutta ei parhaita. Voittaa kyllä Autoglymin. Ei kuitenkaan parempia kuin Zymol tai Zaino.

Itse olen vannoutunut Presta Best Waxin käyttäjä, hakkaa kiillossa, kestossa ja työmukavuudessa esim. Glymin 6-0. Kiilto suunnilleen Zainon luokkaa, tiedän koska tuttaviini kuuluu useita tuning- ja autohulluja, ja pari heistä käyttää Zainoa kun on isäpapan tallit joissa aikaa fiksailla. Best Wax antaa todella nahtavan kiillon, ja kestää, olen käyttänyt sitä kolmisen vuotta, ja pesen aina käsin, talvella joutuu käyttämään suht usein liuotinta eli Pinelinea, silti kesto huippuluokkaa, ja sen helpompaa ei työstäminen voi olla kuin Presta Best Waxissa.

• lintuukko
        helpompia... kirjoitti:

Itse olen vannoutunut Presta Best Waxin käyttäjä, hakkaa kiillossa, kestossa ja työmukavuudessa esim. Glymin 6-0. Kiilto suunnilleen Zainon luokkaa, tiedän koska tuttaviini kuuluu useita tuning- ja autohulluja, ja pari heistä käyttää Zainoa kun on isäpapan tallit joissa aikaa fiksailla. Best Wax antaa todella nahtavan kiillon, ja kestää, olen käyttänyt sitä kolmisen vuotta, ja pesen aina käsin, talvella joutuu käyttämään suht usein liuotinta eli Pinelinea, silti kesto huippuluokkaa, ja sen helpompaa ei työstäminen voi olla kuin Presta Best Waxissa.

missä tätä myydään Presta Best Wax

• muitakin...
    • peppa tero

kuinka usein kannattaa vahata ja millä? mikä kestää tiesuolan?

• Talladega

Kertaa vuodessa vahaus.Ja pestä kerran viikossa tälläsenä aikana.Talvella käyttää sellasta vahaa missä on hyvät puhdistusominaisuudet et saa pinnasta kaikki pinttyneet karstat pois.
        Mikä kestää tiesuolan ????? Ei mikään vaha.Vain riittävän usein tehty vahaus kestää.Ihan turha kuvitella et yks vahauskerta riittää monta vuotta.
        Jos suola syövyttää betonilaattojakin kuinka autovaha sitä vois kestää.

• sitikka -98

mistä noita vahoja saa. zaino saa tilattua netistä, entä noita muita "hyviä"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1753
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1169
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1168
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      35
      797
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      734
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    Aihe