Singulair

???

Lääkäri on määrännyt minulle singulair lääkkeen,koska minulla on krooninen poskiontelotulehdus,ja limaa (sitkeetä,pahanhajuista)valuu nielussa koko ajan.
En vaan ole uskaltanut sitä kokeilla vielä,kun astmaa ei ole, (pef spirometria tehty,ei näyttöä astmasta).
Kuitenkin minulle on kyllä ilmestynyt aika paha hengenahdistus,lääkäri otti röntgenkuva,kaikki ok.Ja kuunteli myös keuhkoja,mitään vikaa ei löydy.
Sanoi että minulla on todennäköisesti vain lihakset niin jumissa,että hengitys ei kulje..
Onko kukaan saannut kyseistä lääkettä poskiontelovaivoihin,ja auttoiko?
Lääkehän pitäisi ottaa ennen kun menee nukkumaan,mutta mitä jos tuleekin joku kauhea allergiakohtaus tai muuta lääkkeestä?
KOKEMUKSIA?Kiitos!

13

2765

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viestiketjua...
      • ????

Kiitos vastauksesta,jaa-has,en sitten tiedä tosta hajusteallergiasta..Kävin pricktesteissä,ei näkynyt minkäänlaista allergiaa,aikaisemmin ole otettu joku allergiakoe verestä,keuhkolääkäri sanoi,"jos olisin nähnyt ton koetuloksen aikaisemmin,niin en olisi tehnyt sinulle pricktestejäkään.Ei sinulla mitään allergioita ole".

• ärsyttäville aineille
        ???? kirjoitti:

Kiitos vastauksesta,jaa-has,en sitten tiedä tosta hajusteallergiasta..Kävin pricktesteissä,ei näkynyt minkäänlaista allergiaa,aikaisemmin ole otettu joku allergiakoe verestä,keuhkolääkäri sanoi,"jos olisin nähnyt ton koetuloksen aikaisemmin,niin en olisi tehnyt sinulle pricktestejäkään.Ei sinulla mitään allergioita ole".

Lue tämä, se on vasomotorisesta nuhasta, mutta samaa laajaa hengitystietä ylä- ja alahengitystiet ja lisäksi ylähengitysteistä yhteys poskionteloihin.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001085&posting=22000000021252860

Vasomotorisesta nuhasta
        Kirjoittanut: ''oikea termi'' 27.11.2006 klo 20.26

• sarvikuonoa

eli huuhdella poskionteloita apteekista saatavalla sarvikuonolla johon laitetaan haaleaa vettä ja siihen teelusikallinen merisuolaa. Se auttaisi poskiontelovaivoissa.

• sehän

minulla onkin jatkuvassa käytössä,mutta ei siitäkään ole sen suurempaa apua.Nenä pysyy kyllä sillä auki,päivisin..Mutta toi liman tulo ei vaan lopu!
        Kiitos vinkistä kuitenkin!

• samaa lääkettä

Samaa lääkettä ja samaan vaivaan.Tulokset hyvät.Limaisuus väheni ja tukkoisuus hävisi.Sitä myötä pysyneet myös poskiontelotulehdukset pois.Kokeile ihmeessä.Minulla selvää hyötyä jo viikon käytön jälkeen.Oli myös astman kaltaista oiretta vaan ei enää

• oikeastiko

auutanut vaivaan?Minä olen jo aika epätoivonen tämän vaivan kanssa!
        Oliko sinullakin niin että se lima mikä valui tuli nenästä/poskionteloista,ja oliko se tosi paksua (kuin liisteri/kuminauha,ja ällöttävä haju?)
        Ja kauanko sinulla oli ollyt kyseinen vaiva?Minulla vuoden nyt kestänyt.

• ????
        oikeastiko kirjoitti:

Oliko sinullakin niin että se lima mikä valui tuli nenästä/poskionteloista,ja oliko se tosi paksua (kuin liisteri/kuminauha,ja ällöttävä haju?)

Mikä lääkäri sinulle lääkkeen määräsi?Minulle määräsi korva-nenä-kurkku lääkäri.

• Mummu
        ???? kirjoitti:

Mikä lääkäri sinulle lääkkeen määräsi?Minulle määräsi korva-nenä-kurkku lääkäri.

kannattaisi mennä. Se auttaa, poistaa liman ja tulee ihana olo. Varaa aika nenä - lääkäriltä.
        Onko tutkittu mahdolliset polyypit? Minulla nenän tukkoisuuteen auttaa Flixonase - nenätipat.
        Hengitettävät astmasuihkeet myös auttavat.

• samaa lääkettä
        oikeastiko kirjoitti:

juu epätoivoinen olin minäkin.Kaksi vuotta meni jatkuvat limaroikot kurkussa.Ja haisi tosiaan välillä,kun mukana jotain tulehdusta.Ajoittain limat yökötti ja aamuisin joskus aivan oksensin limoja.Ensin korvalääkärin hoidossa.Määräsi 5 eri antibioottikuuria joista ei sanottavammin hyötyä.Poskionteloita punktoitiin joka lähinnä lisäsi limautusta.Kurkku oli jatkuvasta liman valumisesta punoittava ja ärtynyt.Yskimisestä kuin mustelmilla.Sitten astman kaltaista oireilua ja keuhkoklinikan tutkimuksíin ja epäiltiin olevan allergiaa.Minkään allergiatutkimuksen mukaan en ollut allerginen eikä sitä astmaakaan löytynyt.tavallisista allergialääkkeistä ei ollut mitään hyötyä eikä myöskään allergiseen nuhaan määrättävistä kortisonisumutteista.Keuhkoklinikalta aloitettiin tuo singulair.Sen määräsi keuhkosairauksien erikoislääkäri joka myös allergologian erikoislääkäri.Lisäksi huuhtelin kurlaamalla viikon kurkkua betadine suuvedellä jota saa apteekista ilman reseptiäkin.Näillä hyvä tuli.Epäilty johtuvan jostakin yliherkkyydestä jos nyt ei aivan allergiasta.Ei ole singulairin aloituksen jälkeen ollut mitään oireita.Flunssan yhteydessä voi huuhtoa nielua laimennetulla betadine suuvedellä.Laimennusohje löytyy pullosta.Sisältää jodia joten ei sovi jos sille allerginen.

• kokemusta on

Poikani käytti lääkettä ja minusta siitä oli apua.Sitten tehtiin astma rasituskoe ja tulos oli hyvä. Lääke jätetiin pois.
      Minulla ja myös pojallani on poskiontelotulehduksia aina silloin tällöin.
      Nyt olomme on jo parempi, kun ostin apteeksista sarvikuono-kipon,maksoi 12-16€.Kipoon laitetaan suolaa ja vettä ja nenä huuhdellaan näin.
      Huuhdellaan niin monta kertaa, että "RÄKÄ" loppuu.
      Aina meillä on tukkonen olo, teemme huuhtelun ja olo tulee hyväksi.
      Poikani joka 8v, on jouduttu 2 kertaa nukkuttamaan ,että ollaan poskiontelot huuhdeltu.
      Onneksi hyvä ystäväni kertoi sarvikuonosta ja olemme käyttäneet sitä pari vuotta hyvin tuloksin.
      Suosittelen

• on!

Sarvikuono kuuluu myös minun jokapäiväsen elämään,mutta en ole huomannut saavani siitäkään apua.Limantulo ei vaan lopu!Aamuisin ihan kauheeta kun se on kasaantunut nieluun,(haisee,ja on paksua kuin liimaa tai jotakin.)
        Sitten päivän mittaan sitä nielasen ja nielasen .
        tulee ihan rasvainen suu jostain syystä,ja se haju ja maku...
        Singulair sitten kirjoitettiin poskiontelovaivoihin,kun antibiootit ei auta!
        En ole vielä kokeilut sitä,kun nyt mulle tuli hiivalääke,kun hiivaa koko kehossa kaikkien antibiootien jälkeen!En tiedä sopiiko lääkkeet yhteen.

• vulpes-vulpes
        on! kirjoitti:

Sarvikuono kuuluu myös minun jokapäiväsen elämään,mutta en ole huomannut saavani siitäkään apua.Limantulo ei vaan lopu!Aamuisin ihan kauheeta kun se on kasaantunut nieluun,(haisee,ja on paksua kuin liimaa tai jotakin.)
        Sitten päivän mittaan sitä nielasen ja nielasen .
        tulee ihan rasvainen suu jostain syystä,ja se haju ja maku...
        Singulair sitten kirjoitettiin poskiontelovaivoihin,kun antibiootit ei auta!
        En ole vielä kokeilut sitä,kun nyt mulle tuli hiivalääke,kun hiivaa koko kehossa kaikkien antibiootien jälkeen!En tiedä sopiiko lääkkeet yhteen.

jatkuvasti singulairia ja olen myös hiivalääkkeitä samanaikaisesti syönyt. mutta apteekistahan kannattaa kysyä ja varmistaa asia sopiiko sinun lääkkeesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe