milloin kotiin?

töitäkö?

Elikkäs, millä viikoilla olette jääneet sairauslomalle, erityisäitiyspäivärahalle tms. kun olette odottaneet kaksosia?Ja minkälaista työtä teitte?Raskasta,helppoa...Kertokaahan.Itse olen raskasuviikolla 17 ja rupee selkä olee tosi huonona ja muutenkin aika poikki.

10

1845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksostyttöjen äiti

      Mut laitettiin/pakotettiin kotiin rv 28, vaikka olin tosi hyväkuntoinen. Tämä ainakin käytäntö täälä seinäjoen keskussairaalassa. Tein kevyttä sisätyötä. Toki masu vastasi jo yksisikiöisen odottajan 34 rv.

      • Myös tältä alueelta!

        Kiva kun on muitakin kaksosten odottajia tältä alueelta! Minä tosin vasta 11 6. =c).


      • kaksostyttöjen äiti
        Myös tältä alueelta! kirjoitti:

        Kiva kun on muitakin kaksosten odottajia tältä alueelta! Minä tosin vasta 11 6. =c).

        Mun tytöt on nyt 7 kk. Tsemppiä sun odotukseen ja synnytykseen. Seinäjoella on osaava henkilökunta ja varmasti sun synnytys menee hyvin. On mm. ultra koko synnytyksen ajan, jolla seurataan vauvojen vointia. Mun synnytyksessä oli 2 synnytyslääkäriä, 1 lastenlääkäri, lastenhoitaja, 2 kätilöä. Sairaalassa olin vauvojen kanssa 3 yötä. Ja mun ei tarvinnu olla vuodelevossa sairaalassa eikä kotona. Yritä levätä paljon 20 rv eteenpäin.

        Nyt meillä on 3 alle 3 v ja hyvin arki rullaa. Jokainen selviää omien lastensa kanssa. Hyvää joulun ja vauvojen odotusta!


    • Mä jäin töistä rv33, pidin ennen äitiysloman alkua 2 viikkoa kesälomaa.
      Töissä olin palvelukodissa, vanhuksia hoitamassa. Eli työ oli erittäin raskasta, nostoja noston perään. Mutta työkaverit pitivät huolta siitä mitä touhusin, enkä mm. nostoja lopussa tehnyt varmaan ollenkaan. Vatsakin mulla tuli kunnolla esiin vasta kun lopetin työt. Päivääkään en ollut sairaslomalla raskauden aikana, helppo raskaus oli!
      Nyt pojat melkein 5kk ja menoa piisaa :)
      Paljon tsemppiä sulle!!!

    • marjoli

      Mä jäin sairaslomalle rv26 ja risat. Välillä olin aikaisemminkin sairaslomalla pahoinvoinin ja väsymyksen takia. Äippäpolin lääkäri kertoi että monikkoäidit laitetaan jossain rv26 tienoilla sairalomalle. Koska raskaus kuuluu riskiraskauksiin ja maha vastaa yhtä odottavan raskauden loppupuolta.

      • Mulle ei koskaan mainittu tosta sairaslomalle jäännistä?!?! se varmaankin riippuu paikkakunnista millaiset systeemit on...Ainoastaan sauna- ja yövuoroista sain lapun ettei tarvi tehdä..seki tosin vasta aikas loppupuolella. En tosin "valittanutkaan" voinnistani, koska mielestäni mulla meni erinomaisesti kaikki :)


    • töitäkö?

      Kiitti vastauksista!Pitää koittaa sinnitellä.Meillä on jo kotona 2 alle neljävuotiasta että menoa riittää.Katotaan miten käy!Kiva että oli muitaki tältä alueelta!

      • muumumamma

        Oon sitä mieltä, että jokaisen raskaus on yksilöllinen. Älä vertaa itseäsä muihin, vaan jos koet itsesi liian väsyneeksi tai kipeäksi, jää kotiin. Niitä voimia kyllä tarvitaan jatkossa, että koita levätä. Itselläni rv 11 3 ja perjantaina vasta ultra jossa täysin varmistuu onko kaksi. Ennestään pojat 7 ja 3½.


    • KEROOPI ETTÄ...

      Olin rv.19 kun mulla todettiin kaksosraskaus,joten hetimiten lääkäri kirjoitti sairaslomatodistuksen.
      Tein hoitoalan työtä.
      Rahhoota rupesi tulemaan muistaakseni kuukauden päästä tyttäriemme syntymästä.
      Saatan muistaa väärin, sillä siitä on jo pian 8 vuotta aikaa.
      Nauti jakaisesta hetkestä,vaikka rankkaa tulee olemaan.
      Myöhemmin saat iloita todella,että heitä on kaksi.
      On seuraa toisilleen ja saa hetkisen itse uinahtaa,tai vaan olla.
      Siispä,kivaa odotusaikaa sinulle!!!

    • sairaanhoitajatuplamamma

      Hoitotyöstä jäin sairaslomalle 24 viikolla, kun supisteli tiuhaan (supistukset alkoivat viikolla 20) ja kohdunsuu aukesi sentin. Otin rennosti seuraavat 10 viikkoa, hipsuttelin kotona, luin, katselin telkkaria... sitten alkoi jo mieli tehdä eroon vatsasta ;) Seuraavat kolme viikkoa tein kaikkea mahdollista suursiivouksesta saunomisiin ja mielikuvituksellisiin seksituokioihin... no, lopulta viikolla 37 3 tulokset syntyivät :) Itseasiassa ilman niitä supistuksiakin olisin varmaan jäänyt s-lomalle kuitenkin jo viikolla 28.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe