endokrinologia JKL:stä?

TSH 2,43 --> 2,8 kuukaud...

Olo on tosi kurja. Vajaatoiminnan oireita löytyy roppakaupalla. Sukurasitustakin on aika paljon. TSH oli viimeisimmässä mittauksessa 2,8 mU/l. Kuukausi sitten se oli 2,43. Yleislääkärit (yksityiset) eivät ole lääkitystä minulle suostuneet antamaan =(

Voisiko joku suositella sellaista lääkäriä tai endokrinologia Jyväskylässä, joka suostuisi moisella arvolla lääkityksen aloittamaan? Kuten tiedämme, on uusissa tutkimuksissa jonkinlaisen raja-arvon todettu olevan 2,5 mU/l

Miten pienillä arvoilla teistä kukaan on lääkitystä saanut? Entä onko joukossa ketään, joka tuntee itsensä terveeksi, ja TSH > 2,5 mU/l

7

5768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fromjkl

      Anna-Mari Koski (lääkäritalossa) on ainoita endoja täällä, mutta tuskin antaa sulle koelääkitystä ellei sun t4v ole kovin alhainen tai jos ei ole vasta-aineita?? Kai t4v on myös otettu ja ne vasta-aineet? Tulee kalliiksi yksityisellä otattaa jos et ole niitä yleisellä saanut.

      Ja kannattaa muistaa ettei vajaatoiminta ole ainoa joka aiheuttaa väsymys yms. oireita.

      • Kilpinen

        Minulla oli TSH muistaakseni 2,4 ja t4v noin 14. Oireita oli tosi paljon. Sain Anna-Mari Koskelta koelääkityksen noilla arvoilla ja oireilla.


      • TSH 2,43 --> 2,8 kuukaud
        Kilpinen kirjoitti:

        Minulla oli TSH muistaakseni 2,4 ja t4v noin 14. Oireita oli tosi paljon. Sain Anna-Mari Koskelta koelääkityksen noilla arvoilla ja oireilla.

        Vasta-aineista en tiedä, koska niissä ei lääkärin mukaan ollut vikaa.. t4v oli silloin kuukausi sitten ehkä 16. En löydä lappua mihin sen kirjoitin. Joka tapauksessa olo aika kurja, ja haluaisin jollain tavalla itseni kuntoon. tyroksiini-lääkitys kuulostaisi lupaavalta. Ehkäpä minäkin voisin saada koelääkityksen....

        Kalleudesta sen verran, että minulla on vakuutus, joka korvaa 100% sairaskuluista, myös yksityisillä käynnit =)


      • mä vaan...
        Kilpinen kirjoitti:

        Minulla oli TSH muistaakseni 2,4 ja t4v noin 14. Oireita oli tosi paljon. Sain Anna-Mari Koskelta koelääkityksen noilla arvoilla ja oireilla.

        joita tässä luin on joku saanut lääkityksen?
        mut mun tytölläni oli arvot viimeviikolla tsh 2.5 ja t 4v oli 14.40 ei saanut lääkitystä kun terveyskesklus lääkäri sanoi arvojen olevan todella hyvät? kuitenkin suvussa rasituksena kilpparivaivoja liika ja vajaatoimitaa.. en tiedä onko arvot normaalit vai ei? tyttäreni on 14v...


      • ....
        mä vaan... kirjoitti:

        joita tässä luin on joku saanut lääkityksen?
        mut mun tytölläni oli arvot viimeviikolla tsh 2.5 ja t 4v oli 14.40 ei saanut lääkitystä kun terveyskesklus lääkäri sanoi arvojen olevan todella hyvät? kuitenkin suvussa rasituksena kilpparivaivoja liika ja vajaatoimitaa.. en tiedä onko arvot normaalit vai ei? tyttäreni on 14v...

        14 vuotiaalle tuo on hyvä. Vasta-aineet pitää tutkia. Jos on vasta-aineita, saa lääkityksen paremmillakin arvoilla.


    • Ilmanapuaedelleen

      En saanut mitään apua Anna mari Koskelta. Tuntui vaan rahastukselta koko käynti. 140€ meni siihen lystiin.

      • kantonakaskessa

        Erittäin tuttu juttu. Kävin kyseisellä lääkärillä joitakin vuosia sitten, eikä noteerannut minunkaan vaivojani tai arvojani (TSH 2,7, T4V 13). Sain kyllä vähän myöhemmin toiselta, sisätautilääkäriltä, koelääkityksen, joka tepsi. Tosin löytyi myöhemmin muutakin hormonaalista vaivaa, jota kumpikaan lääkäri ei hoksannut, vaan sekin piti itse selvittää. Koski olisi jopa saattanut hoksata, jos olisi vaivautunut mittaamaan verenpaineen. Sen sijaan kehotti menemään neurologille. Turha reissu siis, mutta onneksi tuo rahastuspuoli oli vielä tuolloin hieman maltillisempaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2143
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1812
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1659
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1597
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1566
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1487
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      118
      1387
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1341
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1203
    Aihe