Sää Marmariksessa Toukokuussa?

MmM

Hei, kertoisiko joku hieman marmariksen säästä Marmariksessa toukokuussa? Tarvitsenko pitkähihaista? Hupparia? Farkkuja? Kiitos.

12

2587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marmariksessa asuva

      Päivällä voi olla jo lämmintä ja aurinkoista, mutta illalla on vielä viileää, öisin suorastaan kylmä. Ehdottomasti tarvitset illaksi pitkähihaista ja farkkuja mukaan. Kannattaa myös pakata collegepuku tms lämmin asu yöpuvuksi, sillä hotellihuoneita ei usein lämmitetä ollenkaan, ja muuten tulee yöllä vilu. Merivesi on toukokuussa vielä kylmää, ja joskus saattaa sataakin. Mutta kyllä toukokuussa yleensä jo rusketuksen saa :) Eikä ole vielä liian kuuma, kuten elokuussa.

    • toukokuu

      Ollaan oltu kaksi kertaa toukokuussa ihan alussa, ja ilmat olleet tosi hyviä. Toukokuun puolessa välissä tarkenee iltaisinkin jo lyhythihaisella tosi hyvin. Ja päivällä todella lämmintä, jo toukokuun alussakin. Viikkoon voi tulla yksi korkeintaa kaksi pientä pilvisempää päivää ehkä sateen kanssa jos huono tuuri. Nyt mennään neljättä kertaa toukokuussa, koska se on mielestäni parasta aikaa. Siellä on jo täys kesä ja kun tulet suomeen voit jatkaa sitä täällä. Ja toukokuussa ei vielä turistikausikaan ole huipussaan.

      • katjussa77

        Tänä keväänä matkustelin Marmarikseen huhtikuun puolella, muistaakseni 20 tai 22 pv. Päivät todella olivat tosi lämpmiä jo siloinkin, mutta ainakin minä palelin iltaisin, jos ei neuletakkia ja pitkiä housuja ollut jalassa. Yöaika vielä todella kylmä. Toukokuun puoliväliin mennessä ne ongelmat ovat tipotiessään. Ja tosiaan, rauhalisempaa on alkusesongin aikana... kivoja matkoja....


      • panda**
        katjussa77 kirjoitti:

        Tänä keväänä matkustelin Marmarikseen huhtikuun puolella, muistaakseni 20 tai 22 pv. Päivät todella olivat tosi lämpmiä jo siloinkin, mutta ainakin minä palelin iltaisin, jos ei neuletakkia ja pitkiä housuja ollut jalassa. Yöaika vielä todella kylmä. Toukokuun puoliväliin mennessä ne ongelmat ovat tipotiessään. Ja tosiaan, rauhalisempaa on alkusesongin aikana... kivoja matkoja....

        Kävin Marmariksessa v. 2003 toukokuun lopulla ja silloin ainakin ilmat olivat hienot. Tosi lämmintä eikä satanut kuin kerran koko viikon aikana. Silti varmasti kannattaa varata pitkähihaistakin vaatetta kaiken varalta.


      • Kylmäkkö

        Me ihmiset ollaan niin erilaisia...olin viime kesänä kesäkuun alusta lähtien Marmariksessa ja juhannukseen saakka oli iltaisin tosi viileää. Takki oli tarpeen jo alkuillasta. Juhannuksena yhtäkkiä lämpeni niin, että topilla pärjäsi. Edellisvuonna oli toukokuun ekan viikon ja voin vakuuttaa että kylmä oli iltaisin ja öisin.


    • mjk

      Sama tuttu juttu.
      Riippuu täsmälleen siitä, mistä tuulee. Olen kokenut saman Suomessa, Marmariksessa, Tunisiassa ja ainakin Lanzarotella. Kevät on kevät eikä kesä tai alkava syksy. Säitten suhteen on silloin aina muihin vuodenaikaihin nähden isommat riskit.
      Viikon lomasta kolme ihanaa, ja sitten eräänä iltana tuuli kääntyy pohjoiseen, sen jälkeen esim. Turkissa voit ostaa niin paksun villapaidan, että sitä ei autokansa Suomessa tarvitse, pidänpähän muistona ja ehkä seuraavan evakkoreissun varana!

    • ehdoton juttu

      on yösukat.
      Kylmän ja kolean talven jälkeen toukokuun alussa on tosi kylmää öisin,koska harvoin on lämmitystä huoneissa.
      Pitkät yöhousut,paita ja sukat ehdoton juttu.
      Mä otan aina parit/kolmet vanhat,virttyneet tennissukat mukaan, suihkun jälkeen ja öisin ne on ihan must-juttu.
      Loman lopuksi ei sureta nakata niitä roskiin.
      Iltaisin pitkähihainen neule on hyvä,esim.villatakkia voi pitää alku-illasta harteilla ja loppu-illasta päällä,koska yöt on viileitä.
      Muuten toukokuu on ehdottamasti parasta aikaa,ei ole liian kylmä eikä kuuma,eikä vielä kamalaa turistipaljoutta.

    • bitanem<3

      ainakin illalla tarvitsee pitkähihaisia ja farkkuja.. tai ainakin minä kun olen sellainen vilukissa :D Päivällä yleensä lämmin..

    • hmmm1

      Kannattaako sitten teidän mielestä matkata huhtikuun alussa kyseiseen paikkaan??

      • toukokuu

        Kyllä siirtäisin toukokuun alkuun,jos kovin viluinen olet, niin peräti puoleen väliin toukokuuta.Sen jälkeen yleensä tarkenee vähän viluisempikin.Päivät ovat silloin niin lämpöisiä että rannallakin tarkenee,mutta kuten sanottu illat ja yöt saattaa olla vielä tosi viileitäkin.Kesäkuun alussa sitten ei villasukkia
        tarvita yölläkään!


    • Aurinkoa!

      Olen ollut monesti Marmariksessa toukokuussa.Joka kerta on ollut todella hienot ilmat. Ei liian kuumaa ei liian kylmää.Elokuussa sitten taas ollut liian kuumaa meikäläiselle . Hienoja lomia olen Marmariksessa viettänyt. Kannattaa otta mahdollisimman vähän vaatteita mukaan ,koska siellä voit tehdä edullisia ostoksia.
      Hinnatkin ovat kohtuullisia ja vaat teet hyvän laatuisia .Suosittelen Marmarista oikein lämpimästi :)

    • Toukokuu 1

      Hei! Marmaris ei nytkään pettänyt minua ,minulla kuudes kerta Marmariksessa toukokuussa.Ja sää oli todella hyvä viikkoon mahtui yksi pilvinen päivä ,mutta sekin päivä oli lämmin . Merivesi oli jo todella lämmintä ,uimassa kävin monta kertaa päivässä 19 .5 lähdin matkaan ja se aika toukokuussa parasta aikaa siellä . Luonto on juuri silloin oikein puhjennut kukkaan .Ihana kukkien väriloisto on sinua vastassa perillä. Marmariksessa saat todella hyvää palvelua,ihmiset ystävällisiä ja palvelualttiita väkeä .Tuntui myös ,että basaareissakin ei niin kiihkeästi käyty kimppuun ,oppaan mukaan heitä on sakoitettu jos kaupanteko käynyt liian "kuumaksi". Mikä hyvä asia saa rauhassa tehdä ostoksia ja katsella rauhassa.viiko vilahti nopeasti ja olinkin jo kotiin lähdössä.Suunnitelmissa myös ensivuonna toukokuussa Marmarikseen lomailemaan samaan ajankohtaan tähtään.Elokuussa todellakin liian kuumaa senkin olen kokenut. SUOSITTELEN OIKEIN LÄMPIMÄSTI LOMAA MARMARIKSESSA TOUKOKUUSSA! :-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe