Tähän runkoon voi sitten lisäillä....
- HUOMIOI, Olen siivooja, joka tekee minimipalkalla työt alueellasi
- voisitko helpottaa työtäni – ajattelemalla oman työpisteesi ja yleisten tilojen siisteyttä
- laitat roskat roskakoriin
- viet itse paperit, lehdet sekä pahvilaatikot, mapit ym. niille kuuluviin keräyspisteisiin
- et laita esineitä roskakoriin vaan viet ne itse keräyspisteeseen
- purukumin laitat paperin sisään
- et syö työpöytäsi ääressä, kun sitä varten on olemassa ruokailupaikka
- ruokajätteesi viet niille kuuluvaan roskakoriin tai pussitat sen
- pidät itse oman työpöytäsi siistinä – pyyhit itse esim. kahvitahrat
- pidät paperit ojennuksessa ja lokeroissa tai keräät ne pois siivoojan tullessa
- nosta välillä lokerot ja muut toiseen paikkaan, jos haluat niitten alustat pyyhittävän
- et laita kaikenlaisia pikkuesineitä työpöydällesi, jos haluat pöytäsi pyyhittävän
- et laita tietokoneesi päälle esineitä
- pyyhit itse tietokoneesi näytön
- et pidä sisäkenkiäsi tai ulkokenkiäsi työtilassa, vaan jätät ne sosiaalitilan kaappiin
- niputat sähkö- ym. johdot pois lattialta
- kun näet siivoojan tulevan siivoamaan tilaasi, poistut hetkeksi työpöytäsi äärestä
- arvosta siivoojan työtä, siivooja on ihminen, ei kone
- huomioi, ilman siivoojaa työpisteesi olisi aina likainen
- älä valita heti, jos siivoojalta on unohtunut jokin paikka siivoamatta
- jos pudotat karkkipaperin nosta se itse myös roskiin
- jos kahvimukistasi tippuu kahvia lattialle, pyyhkisit sen heti pois
- ethän halua olla ”porsas” työpaikallasi – vai oletko oletko samanlainen "porsas" kotona?
- näytä siisteydelläsi mallia työkavereillesi
Asiakkaalle
31
4025
Vastaukset
- ..noin
Tiedätkö sinä toimenkuvasi?
Sinä olet se siivooja, sinun tehtäväsi on siivota siitä sinulle maksetaan palkkaa.- selvennystä..
tässä tarkoitetaan sitä, että siivooja ei ole velvollinen siivoamaan, että pääsee siivoamaan.
Jos on tilattu vaikka pukutilojen lattioiden pesu, niin se tarkoittaa, että lattiat ovat suht tyhjät eikä täynnä kenkiä, laukkuja, muovikasseja yms...
Pukukaapit ovat omia tavaroita varten.
Jos pitää pyyhkiä pöydät, ne täytyy olla pyyhittävissä, ei siivoojalla ole aikaa niitä ensin tyhjentää lehdistä, papereista ja astioista.
Roskikset kuuluu aina siivoojan tyjentää, mutta ei ensin täyttää, eli roskat voi tosiaankin laittaa sinne roskikseen eikä viereen.
Siivoojalle maksetaan palkkaa vain siitä siivoamisesta, ei raivaustyöstä, että pääsee siivoamaan.
- pl.
Tosi hyvä. Mutta miksi "siivoojan toivomukset" siivoojille? Eikö toivomukset pitäisi näyttää muille ammattiryhmille?
- kandeis
laittaa vaikka hesariin ja iltapäivälehtiin näin aluksi =)
- siinä lukee
Huomioi otsikko: Asiakkaalle! kyllä ne asiakkaat täällä käy lukemassa myös. Ja tuo rimpssu on myös pomoillekin, että siivoojaan tehtäviin ei kuulu mitä vaan! Asiakkaan kanssa on sovittu, mitä sopimuksessa siivoojan työhön kuuluu, ja siitä työn kuvauksesta kuuluu antaa kopio siivoojalle ja selventää asiakkaalle. On eri asia, jos joskus tippuu kahvia lattialle tai roska menee ohi roskiksen, niin toki sen siivooja siivoo! Mutta jos se on jokapäiväistä niin sillä on jo kiusanteon vaikutus - eli katsotaan siivooko siivooja vai ei, jos ei siivoo, niin asiakas heti valittaa! Kyllä asiakkaan pitää myös tulla vastaan ja pyrkiä pitämään perusasiat omalla kohdallaan kunnossa. Jos hänellä kerran on roskakori, niin se on sitä varten, että sinne myös roskat laitetaan, eikä sen ulkopuolelle, jotta siivooja voi ne laittaa roskiin!
- pl.
siinä lukee kirjoitti:
Huomioi otsikko: Asiakkaalle! kyllä ne asiakkaat täällä käy lukemassa myös. Ja tuo rimpssu on myös pomoillekin, että siivoojaan tehtäviin ei kuulu mitä vaan! Asiakkaan kanssa on sovittu, mitä sopimuksessa siivoojan työhön kuuluu, ja siitä työn kuvauksesta kuuluu antaa kopio siivoojalle ja selventää asiakkaalle. On eri asia, jos joskus tippuu kahvia lattialle tai roska menee ohi roskiksen, niin toki sen siivooja siivoo! Mutta jos se on jokapäiväistä niin sillä on jo kiusanteon vaikutus - eli katsotaan siivooko siivooja vai ei, jos ei siivoo, niin asiakas heti valittaa! Kyllä asiakkaan pitää myös tulla vastaan ja pyrkiä pitämään perusasiat omalla kohdallaan kunnossa. Jos hänellä kerran on roskakori, niin se on sitä varten, että sinne myös roskat laitetaan, eikä sen ulkopuolelle, jotta siivooja voi ne laittaa roskiin!
Oletko itse sanonut pomollesi tästä? Ja jos, mitä hän sanoi?
- Aapelix
Kyllä noi on kuule ihan sun töitä joista sulle maksetaan. Jos lattoilla on roskia, niin se "raivaus" on sitä samaa siivoomista. Turha yrittääkään erotella. Siivoojan tai firman vaihto jos ei oma työ kelpaa. Niin simppeliä se on!
Suosittelen sulle hermolomaa ja beroccaa. Näyttäis olevan hermo vähän liian tiukalla. Jos ei auta, niin alan vaihto ennen masennusta!- nyt oikein
että sinun mielestäsi henkilökunnallasi on oikeus tahallan vaikeuttaa siivojan työtä ja sotkea niinkuin pikkulapset.
Kyllä jo yleissivistykseen kuuluu tietty siisteys, jopa työpaikalla.
Monä en ainakaan hyväksy oman henkilökuntani "porsastelua", ei kyllä kiitosta tule, jos näen, että joku heittää tahallaan roskan lattialle.
Meidän firmassa ei niin suurta päällikköä ole, ettei se ole velvollinen omaa sotkuansa korjaamaan.
Tilaamme siivousfirmalta päivittäisiivouksen, mutta se ei todellakaan tarkoita "raivaustyötä".
Siivooja pesee pinnat, edellyttäen, että ne ovat näkyvissä, oli kyse sitten lattioista tai pöydistä.
Asiallinen suhtautuminen siivoukseen ja siivoojaan kertoo kyllä muutakin kyseisestä firmasta. - oikeaa
nyt oikein kirjoitti:
että sinun mielestäsi henkilökunnallasi on oikeus tahallan vaikeuttaa siivojan työtä ja sotkea niinkuin pikkulapset.
Kyllä jo yleissivistykseen kuuluu tietty siisteys, jopa työpaikalla.
Monä en ainakaan hyväksy oman henkilökuntani "porsastelua", ei kyllä kiitosta tule, jos näen, että joku heittää tahallaan roskan lattialle.
Meidän firmassa ei niin suurta päällikköä ole, ettei se ole velvollinen omaa sotkuansa korjaamaan.
Tilaamme siivousfirmalta päivittäisiivouksen, mutta se ei todellakaan tarkoita "raivaustyötä".
Siivooja pesee pinnat, edellyttäen, että ne ovat näkyvissä, oli kyse sitten lattioista tai pöydistä.
Asiallinen suhtautuminen siivoukseen ja siivoojaan kertoo kyllä muutakin kyseisestä firmasta.tekstiä. Jokainen on velvollinen pitämään oman työympäristönsä siistinä, ja myös yhteiset tilat.
Ei tarkoita sitä, että siivoojat haluaa lintsata, vaan jokaisen tulee kantaa kortensa kekoon, että viihtyvyys säilyisi.Lapset esmes ei sotke paikkoja tahallaan, mutta ikävää sanoa, että aikuiset tekevät sitä ja ihan tahallaan. Niinkuin siivooja ois joku syntipukki, jolle voi purkaa kaiken paskan päälle. - kyllä näin on
Mitä enemmän siivooja joutuu keräämään ylimääräistä roskaa, sitä vähemmälle jää normaali siivous, sillä aikaa on kuitenkin vain rajallisesti käytössä. Eli heitelkää vaan roskia lattialle ja nauttikaa sitten pölyisestä työpaikastanne.
- en ole enää siivooja!
Entisenä monivuotisena siivoojana tiedän mistä kirjoitin, tuon toivomuslistan! Ja alalla en ole enää, kun siirryin itse eri alan pomon tehtäviin.. Joten kyllä minä ainakin pidän huolen, ettei meillä firmassa siivoojalle lisätöitä aiheuteta... jos kerran hyvä siivooja osuu firmaan töihin.
- piti vielä jatkaman...
en ole enää siivooja! kirjoitti:
Entisenä monivuotisena siivoojana tiedän mistä kirjoitin, tuon toivomuslistan! Ja alalla en ole enää, kun siirryin itse eri alan pomon tehtäviin.. Joten kyllä minä ainakin pidän huolen, ettei meillä firmassa siivoojalle lisätöitä aiheuteta... jos kerran hyvä siivooja osuu firmaan töihin.
Ainakin oman siivoustyökokemukseni,lukemani sekä kuulemani perusteella meidän firmaan ei ole asiaa issillä, sollilla ja l&t ja rtk...
Kas, kun minä päätän kenen kanssa teen siivoussopimuksen pomon ominaisuudessa. Etusijalla sopimuskumppani pienemmästä firmasta tai sitten palkkaan oman siivoojan, jos todella hyvä ja tunnollinen siivooja löytyy ja palkka tietysti parempi kuin 7 erkkua tunti. - porsastelijatyyppi
Et ole näköjään koskaan siivonnut. Menepä siivoamaan isoa toimistoa, niin tiedät mistä puhutaan. Tykkäät siis porsastella työpaikallasi ja odotat että siivooja siivoo jälkesi. Olet siis tottunut siihen, että joku muu siivoo jälkesi. Entäs sitten kun kukaan ei siivoo jälkiäsi toimistossa?
Opettele ensin siivoojan työ, niin tiedät miltä toisten porsastelijoiden ylimääräisten jälkien siivoaminen on aikaa vievää. On turhauttavaa siivota porsastelijoiden pieniä jälkiä (tahrat, roskat) joka päivä - kun ne ei ole pääasia vaan yleinen siisteys. Tässä vaiheessa se tuntuu porsastelijan kiusanteolta siivoojaa kohtaan ja sitä, ettei siivoojan työtä arvosteta!
Kaikki siivoukseen liittyvä ei kuulu siivoojan toimenkuvaan! Siitä on tehty asiakkaan kanssa kirjallinen sopimus, mitä siivoojan työnkuvaan kuuluu. Siihen ei kuulu kiusanteko!
Valitettavasti sitten nämä porsaat sitten kuvittelevat, että siivooja on heidän oma henkilökohtainen siivooja, joka siivoaa heidän sotkunsa joka päivä.
Aika siivoukseen on mitoitettu tiukkaan. Jos tulee noita ylimääräisiä - joka päivä sotkuja, se on sitten pois muusta siivouksesta! Siitäkös sitten valitetaan siivoojan pomolle, että ei ole siivonnut pöytäni alta roskia, jotka ovat vaikkapa siellä johtojen seassa!
Siivousfirmat/pomot ei maksa mitään ilmaisesta työstä siivoojalle, jos työaika venyy yli sovitun ajan ylimääräisen siivouksen takia!
Tiedän tämän kokemuksesta, kun olen sen takia joutunut ilmaista työtä tekemään. Vastaavasti jättänyt tekemättä - niin haukut tuli pomolta,kun asiakas valitti.
Monesti toimistoissa on kaksi kertaa viikossa ylläpitosiivous = toimistojen lattia siivotaan kaksi kertaa viikossa muun lisäksi ja vastaavasti muina päivinä tarkistussiivous = ei siivota lattioita, mutta irtoroskat ja tahrat vaan pyyhitään, mitä normaalisti on tullut, eikä mitään siis tahallisia sotkuja!
Joissakin paikoissa roskakorit tyhjennetään joka päivä, joissakin paikossa joko kerran tai kaksi kertaa viikossa.
Se on pitkälti kiinni siitä, mitä siivousfirma ja asiakkaan kanssa tehty sopimus sisältää sekäa mistä asiakas - siis sinun firmasi - haluaa maksaa siivouksesta toimistossaan.
Jos työpaikallasi on hyvä siivooja, niin silloin kannattaa myös arvostaa hänen työtään - älä porsastele - vaan tule puolitiehen vastaan ja pidä työympäristösi siistinä! Et kai sinä kotonasi porsastele? - Hölmöläisten hommaa
piti vielä jatkaman... kirjoitti:
Ainakin oman siivoustyökokemukseni,lukemani sekä kuulemani perusteella meidän firmaan ei ole asiaa issillä, sollilla ja l&t ja rtk...
Kas, kun minä päätän kenen kanssa teen siivoussopimuksen pomon ominaisuudessa. Etusijalla sopimuskumppani pienemmästä firmasta tai sitten palkkaan oman siivoojan, jos todella hyvä ja tunnollinen siivooja löytyy ja palkka tietysti parempi kuin 7 erkkua tunti.oma väki siivoaa ja siivooja nostaa sitten palkan siitä työstä. Ihan kiva siivoojalle ja voi olla että sinun esimiesasemasikin on lyhytaikainen ratkaisu ellet sitten omista sitä firmaa...
Kun siivouspalvelut ostetaan juuri sen vuoksi, että ostaja voi keskittyä olennaiseen eli omien töiden tekemiseen, jotka he osaavat parhaiten ja siivousliike siivoaa jonka he osaavat parhaiten. - on niin vaikeeta
Hölmöläisten hommaa kirjoitti:
oma väki siivoaa ja siivooja nostaa sitten palkan siitä työstä. Ihan kiva siivoojalle ja voi olla että sinun esimiesasemasikin on lyhytaikainen ratkaisu ellet sitten omista sitä firmaa...
Kun siivouspalvelut ostetaan juuri sen vuoksi, että ostaja voi keskittyä olennaiseen eli omien töiden tekemiseen, jotka he osaavat parhaiten ja siivousliike siivoaa jonka he osaavat parhaiten.ymmärtää, että kyse ei ole siitä, että oman väen pitäisi ruveta siivoamaan.
Siivooja siivoaa.
Kyse on siitä, että omalla väelläkin pitäisi olla edes alkeelliset käytöstavat siisteysasioissa.
Ei se anna lupaa porsastella vaikka työpaikalla käykin siivooja.
En kutsuisi omien roskien roskikseen laittamista siivoamiseksi, mutta jos ne heitellään pitkin lattioita, sitä kutsuisin kyllä tahallaan sotkemiseksi.
Joten, ei se oma väki "joudu siivoamaan" jos toimii niinkuin sivistyneet ihmiset työpaikallakin. - luutaaja
Hölmöläisten hommaa kirjoitti:
oma väki siivoaa ja siivooja nostaa sitten palkan siitä työstä. Ihan kiva siivoojalle ja voi olla että sinun esimiesasemasikin on lyhytaikainen ratkaisu ellet sitten omista sitä firmaa...
Kun siivouspalvelut ostetaan juuri sen vuoksi, että ostaja voi keskittyä olennaiseen eli omien töiden tekemiseen, jotka he osaavat parhaiten ja siivousliike siivoaa jonka he osaavat parhaiten.Mitä paremmin asiakas itse huolehtii siisteydestä omalta osaltaan, niin sitä vähemmän tarvitsee siivojalle maksaa, koska siivoukseen ei mene enää niin kauaa aikaa. Asiakas hyötyy siitä siis ensisijaisesti itse.
Tietyt tehtävät (esim. lattioiden pesut) on paras teettää siivoojalla, mutta ei siivooja voi aina tietää mitä sotkuisille pöydille pitäisi tehdä. Mikä on roskaa, mikä ei? Voiko tavaroihin yleensäkään koskea, ettei mene joku työtehtävä sekaisin. Pitäisikö siivoojan tietää mihin kaikki lattialla lojuvat mapit pitäisi kuskata?
Kyllä siivooja hyvin voisi käyttää koko päivän pienen toimiston siivoamiseen ja jynssätä paikat lattiasta kattoon, jos siitä vaan halutaan maksaa. Ne asiakkaat jotka siivousta todella arvostavat, haluavat tehdä sellaisen sopimuksen, että aika kaikkeen riittään. - Aapelix
porsastelijatyyppi kirjoitti:
Et ole näköjään koskaan siivonnut. Menepä siivoamaan isoa toimistoa, niin tiedät mistä puhutaan. Tykkäät siis porsastella työpaikallasi ja odotat että siivooja siivoo jälkesi. Olet siis tottunut siihen, että joku muu siivoo jälkesi. Entäs sitten kun kukaan ei siivoo jälkiäsi toimistossa?
Opettele ensin siivoojan työ, niin tiedät miltä toisten porsastelijoiden ylimääräisten jälkien siivoaminen on aikaa vievää. On turhauttavaa siivota porsastelijoiden pieniä jälkiä (tahrat, roskat) joka päivä - kun ne ei ole pääasia vaan yleinen siisteys. Tässä vaiheessa se tuntuu porsastelijan kiusanteolta siivoojaa kohtaan ja sitä, ettei siivoojan työtä arvosteta!
Kaikki siivoukseen liittyvä ei kuulu siivoojan toimenkuvaan! Siitä on tehty asiakkaan kanssa kirjallinen sopimus, mitä siivoojan työnkuvaan kuuluu. Siihen ei kuulu kiusanteko!
Valitettavasti sitten nämä porsaat sitten kuvittelevat, että siivooja on heidän oma henkilökohtainen siivooja, joka siivoaa heidän sotkunsa joka päivä.
Aika siivoukseen on mitoitettu tiukkaan. Jos tulee noita ylimääräisiä - joka päivä sotkuja, se on sitten pois muusta siivouksesta! Siitäkös sitten valitetaan siivoojan pomolle, että ei ole siivonnut pöytäni alta roskia, jotka ovat vaikkapa siellä johtojen seassa!
Siivousfirmat/pomot ei maksa mitään ilmaisesta työstä siivoojalle, jos työaika venyy yli sovitun ajan ylimääräisen siivouksen takia!
Tiedän tämän kokemuksesta, kun olen sen takia joutunut ilmaista työtä tekemään. Vastaavasti jättänyt tekemättä - niin haukut tuli pomolta,kun asiakas valitti.
Monesti toimistoissa on kaksi kertaa viikossa ylläpitosiivous = toimistojen lattia siivotaan kaksi kertaa viikossa muun lisäksi ja vastaavasti muina päivinä tarkistussiivous = ei siivota lattioita, mutta irtoroskat ja tahrat vaan pyyhitään, mitä normaalisti on tullut, eikä mitään siis tahallisia sotkuja!
Joissakin paikoissa roskakorit tyhjennetään joka päivä, joissakin paikossa joko kerran tai kaksi kertaa viikossa.
Se on pitkälti kiinni siitä, mitä siivousfirma ja asiakkaan kanssa tehty sopimus sisältää sekäa mistä asiakas - siis sinun firmasi - haluaa maksaa siivouksesta toimistossaan.
Jos työpaikallasi on hyvä siivooja, niin silloin kannattaa myös arvostaa hänen työtään - älä porsastele - vaan tule puolitiehen vastaan ja pidä työympäristösi siistinä! Et kai sinä kotonasi porsastele?No voi herranen aika mitä juttua suollat. Ehkä olis parempi vaihtaa duunia kun et oikein sisäistä tuota siivoojan työnkuvaa. Ei tässä ole kyse porsastelusta tai mistään muustakaan sellaisesta, vaan siitä että asiakas saa mitä tilaa. Vaikka itse duuni olis kuinka vastenmielistä tahansa, niin ei se auta valittaa jos sen on ihan itse valinnut. Siivooja siivoaa toisten paskat kun sille maksetaan, kosmetologi joutuu hinkkaamaan ihmisten jalkapohjia ja huora ottaa käskettäessä suihin. Paskoja hommia ehkä, en tiedä kun en ole koittanut, mutta itse ovat valintansa tehneet.
"Tykkäät siis porsastella työpaikallasi ja odotat että siivooja siivoo jälkesi."
Kyllä! En porsastele, muttei ole väliä vaikka niin tekisinkin. Siivooja siivoaa rahasta.
"Entäs sitten kun kukaan ei siivoo jälkiäsi toimistossa?"
Rahalle on ottajia. Ei siivooja ole mun frendi tai aviovaimo. Sen voin surutta vaihtaa vaikka heti toiseen.
"Opettele ensin siivoojan työ, niin tiedät miltä toisten porsastelijoiden ylimääräisten jälkien siivoaminen on aikaa vievää."
No en opettele! Ei vaan kiinnosta ko. työ. Opettele sinä poliisin ammatti, niin tiedät miten rankkaa on kuskata narkkareita keskellä yötä putkaan.
"Siivousfirmat/pomot ei maksa mitään ilmaisesta työstä siivoojalle, jos työaika venyy yli sovitun ajan ylimääräisen siivouksen takia!"
No ei tämä kuulu asiakkaalle. Itke pomolles jos se jättää ylityöt maksamatta. Ei kaupan kassakaan ruikuta että osta nyt nopeesti, mä en saa tasan jälkeen enää yhtään palkkaa. - on vissiin
Aapelix kirjoitti:
No voi herranen aika mitä juttua suollat. Ehkä olis parempi vaihtaa duunia kun et oikein sisäistä tuota siivoojan työnkuvaa. Ei tässä ole kyse porsastelusta tai mistään muustakaan sellaisesta, vaan siitä että asiakas saa mitä tilaa. Vaikka itse duuni olis kuinka vastenmielistä tahansa, niin ei se auta valittaa jos sen on ihan itse valinnut. Siivooja siivoaa toisten paskat kun sille maksetaan, kosmetologi joutuu hinkkaamaan ihmisten jalkapohjia ja huora ottaa käskettäessä suihin. Paskoja hommia ehkä, en tiedä kun en ole koittanut, mutta itse ovat valintansa tehneet.
"Tykkäät siis porsastella työpaikallasi ja odotat että siivooja siivoo jälkesi."
Kyllä! En porsastele, muttei ole väliä vaikka niin tekisinkin. Siivooja siivoaa rahasta.
Rahalle on ottajia. Ei siivooja ole mun frendi tai aviovaimo. Sen voin surutta vaihtaa vaikka heti toiseen.
"Opettele ensin siivoojan työ, niin tiedät miltä toisten porsastelijoiden ylimääräisten jälkien siivoaminen on aikaa vievää."
No en opettele! Ei vaan kiinnosta ko. työ. Opettele sinä poliisin ammatti, niin tiedät miten rankkaa on kuskata narkkareita keskellä yötä putkaan.
"Siivousfirmat/pomot ei maksa mitään ilmaisesta työstä siivoojalle, jos työaika venyy yli sovitun ajan ylimääräisen siivouksen takia!"
No ei tämä kuulu asiakkaalle. Itke pomolles jos se jättää ylityöt maksamatta. Ei kaupan kassakaan ruikuta että osta nyt nopeesti, mä en saa tasan jälkeen enää yhtään palkkaa.nukahtanut. Kyllä siivoojillekin tulisi pomojen kertoa minkälainen sopimus asiakkkaan kanssa on tehty, ja mentäis niiden normien mukaan. Mutta todellisuus on sitä, että isot siiv.firmat hakevat vain voittoa keinolla millä hyvänsä eli esim. siivoojille jätetään kaikki oleellinen kertomatta.Ajatus voi olla, "ei ne ymmärrä" mitoitusta yms. osuvat harhaan.Vaihda sinä(aapelix) vaan siivoustyöntekijää vaikka päivittäin, on muuten hyvä testi oman pinnan kestävyydestä, ja jos ei siivous maistu, niin opettele ensin kotona...vai siivoaako siellä äitis ...tai ei kai vaan vaimos.
- kirjoitus
Aapelix kirjoitti:
No voi herranen aika mitä juttua suollat. Ehkä olis parempi vaihtaa duunia kun et oikein sisäistä tuota siivoojan työnkuvaa. Ei tässä ole kyse porsastelusta tai mistään muustakaan sellaisesta, vaan siitä että asiakas saa mitä tilaa. Vaikka itse duuni olis kuinka vastenmielistä tahansa, niin ei se auta valittaa jos sen on ihan itse valinnut. Siivooja siivoaa toisten paskat kun sille maksetaan, kosmetologi joutuu hinkkaamaan ihmisten jalkapohjia ja huora ottaa käskettäessä suihin. Paskoja hommia ehkä, en tiedä kun en ole koittanut, mutta itse ovat valintansa tehneet.
No ei tämä kuulu asiakkaalle. Itke pomolles jos se jättää ylityöt maksamatta. Ei kaupan kassakaan ruikuta että osta nyt nopeesti, mä en saa tasan jälkeen enää yhtään palkkaa.mutta kaikkein naurettavinta on kuvitella sitä firmaa, missä olet töissä...
Teillä on varmaan kokopäiväinen siivooja, joka juoksee teidän henkilökuntanne perässä siivoamassa heidän jättämänsä sotkut, onhan heillä siihen oikeutus...
Asiakastiloissa käy varmaan toinen siivooja, koska tämän ensimmäisen aika kuluu armollisen oman väen jälkiä siistiessä....
- Olet ihan oikeassa
Hyvä että joku sanoo,edes! Joskus asiakas palvelussakin töissä ja työpöytä ollut (kuin oma kuvansa) yhtä suttuinen.
- Saskia
täyttä asiaa! pitäisi näiden porsaiden joskus siivota itse työpaikkansa (tietenkin siihen varatun ajan puitteissa).
itseä ällöttää enemmän siivota roskia lattialta (jos ne on siihen tahallaan heitetty) kuin paska rantuja vessanpöntöstä. paska kuuluu vessaan ja roskat roskikseen. sitäpaitsi paskasta saa likaisentyönlisän jos sitä joudut hinkkaamaan jostain mihin se ei kuulu. voisiko roskista saada jonkin idioottilisän joka sitten laskutettaisiin asiakkaalta...?
tympii kun aikuiset ihmiset ei osaa/viitsi huolehtia omista jäljistään ja ovat heti narisemassa jos muut eivät sitä tee! tosin omissa ohjeissa lukee, että siivoan tietyt paikat "vapaina olevilta osilta"...eli jättäkää vaan hiuslakat ym. vessaan siinähän ihmettelette kun niiden alta ja takaa löytyy pölyä ja likaa... tai ihmetelkää vaan miksei kukaan ole pyyhkinyt työpöytäänne jos olette jättäneet sen kauhean kaaoksen valtaan. aikani ei riitä siihen etä alan arpomaan mikä paperi kuuluu mihinkin.
Heti kun minulle ei aseteta aika rajaa jonka puitteissa täytyy ehtiä tekemään kaikki ja palkka maksetaan siltä ajalta jonka teen työtä niin voin alkaa laittelemaan tavaroita paikoilleen ja siirtelemään niitä. muuten siihen asti en niihin puutu vaan odotan asiakkaan pitävän oman osansa sopimuksesta.- sweppi
ja aivan,on asiakaskohteita jossa henkilökunta sottaa enemmän kuin esim.kyseessäolevan kohteen siellä käyvät asiakkaat,ollaan ihan kuin pellossa roskat roskiksen ulkopuolella ja kaikkea kivaa voi tehdä esim. wc tiloissa, esim. levittää käsisaippua seiniin!?terveydenhoidon "asiakkaat"on kaikkein kamalampia ainakin mulla
- ihan oikeassa!
Siivooja siivoaa - sitä varten on palkattu.
Sopimuksissa on yleensä lauseke ´tai tarvittaessa'...
Jokainen tekee sen työn johon on palkatu.
Työmaa on eri asia kuin koti.
Tahallista sotkemista tuskin esiintyy missään, vaikka siivoojat niin kuvittelevatkin.
Ja oikeasti - kuinka moni siivooja jättää sen imurin pois kyydistä, vaikka sopparissa lukisin imurointi?
Miettikääpä siivoojat itse kuinka paljon sovittuja töitä jä välineitä jätätte pois.- -myös roskilla
''Miettikääpä siivoojat itse kuinka paljon sovittuja töitä jä välineitä jätätte pois.''
Pakkohan niitä työvaiheita on karsia, jos aika menee lattioille heitetyn roinan keräilemiseen. Aikaa on rajallisesti käytössä. Paikat vaan jäävät pölyisiksi ja sillä siisti.
Jos sitten halutaankin puhtaampaa jälkeä, niin tilaaja joutuu maksamaan siitä enemmän.
Niin tai näin, eikö olisi kuitenkin kaikkien kannalta parasta laittaa roskat roskikseen. Ei se ole edes vaikeaa, päiväkotilapsetkin sen osaavat. - ....han
se p...... se siivousmalli lähtee, mutta se ei oo samaa ku ammattisiivous!!!!!!!!!!!!!!!!
- marmatusta
mutta tosihan se on, että harvempi siivooja viitsii sitä imuria käyttää vaikka paikassa ei olisikaan niitä paperitollaja sun muuta ylimääräistä roskikseen kuuluvia lattioilla.
Oli sitten iso imuri tai pieni.
Yhdessä siivousfirmassa vaihdettiin ne isot pyöreät imurit pieniin, koska kynnys imurin käyttämiseen alkoi olla turhauttavan iso ja kuviteltiin, että pieni ja ketterä imuri vaikuttaisi edes vähän.. vaan eipä auttanut.
Vähän huiskalla heilautellaan pahimpia pölyjä vaikka nihkeällä pitäisi pyyhkiä..
No joo.. siivoajat marmattavat työn määrästä, mutta menevät aina kuitenkin sen helpoimman kautta. Ja sitten huudetaan, että sopimuksessa sanotaan, että ovia ei pyyhitä kuin kerran kuussa ja unohdetaan auvoisasti se kohta -'tai tarvittaessa...'.
Eli ympäri käydään ja yhteen tullaan - jos se työ tehtäisi hyvin ja ihan niin kuin on sovittu niin ongelmia tuskin olisi. Ja uskokaa tai älkää.. se tosi ammattilainen ehtii ja pystyy tekemään. Katse peiliin vaan.
Ei syyttäviä sormia asiakkaisiin.- löytyy meistä
siivoojista niin hyviä kuin huonojakin...
On niitä jotka tekevät ammattitaidolla sovitut asiat ja myöskin lintsareita.
Mutta nyt olikin kyseessä se ryhmä siivoojia, jotka haluavat tehdä työnsä sopimuksen mukaan ja hyvin, mutta siivouskohteen oma väki ei anna siihen mahdollisuutta.
Juuri tällainen tahallinen ja ajattelematon sotkeminen aiheuttaa niinpaljon lisätyötä, että se vähäinen siivousaika loppuu kesken.
Haluamme siis kiinnittää henkilökunnan huomion omaan siisteyskäyttäytymiseen.
Ei ole tarkoitus osoitella syyttävällä sormella ketään tai mielenosoituksellisesti vain jättää tekemättä sovittuja töitä ajanpuutteen takia.
Tarkoitus on, että jokainen tekee oman osansa eli, jos sinä heität roskat roskikseen, minä kyllä tyhjennän sen, koska siitä on sovittu ja siitä saan palkkani. Pyyhin kyllä pölysi kun sinä olet kerännyt paperisi ja tavarasi pinoihin, imuroin lattiasi, kun sinä olet vienyt kenkäsi, pahvilaatikkosi ja pussisi ja kassisi omaan kaappiisi, pois lattialta retkottamasta.
Silloin se toisen työn kunnioitus on molemminpuolista, minä kunnioitan sinun työtäsi siistimällä työpisteesi kunnolla, kun sinä annat minulle siihen mahdollisuuden. - sitä kielletään...
löytyy meistä kirjoitti:
siivoojista niin hyviä kuin huonojakin...
On niitä jotka tekevät ammattitaidolla sovitut asiat ja myöskin lintsareita.
Mutta nyt olikin kyseessä se ryhmä siivoojia, jotka haluavat tehdä työnsä sopimuksen mukaan ja hyvin, mutta siivouskohteen oma väki ei anna siihen mahdollisuutta.
Juuri tällainen tahallinen ja ajattelematon sotkeminen aiheuttaa niinpaljon lisätyötä, että se vähäinen siivousaika loppuu kesken.
Haluamme siis kiinnittää henkilökunnan huomion omaan siisteyskäyttäytymiseen.
Ei ole tarkoitus osoitella syyttävällä sormella ketään tai mielenosoituksellisesti vain jättää tekemättä sovittuja töitä ajanpuutteen takia.
Tarkoitus on, että jokainen tekee oman osansa eli, jos sinä heität roskat roskikseen, minä kyllä tyhjennän sen, koska siitä on sovittu ja siitä saan palkkani. Pyyhin kyllä pölysi kun sinä olet kerännyt paperisi ja tavarasi pinoihin, imuroin lattiasi, kun sinä olet vienyt kenkäsi, pahvilaatikkosi ja pussisi ja kassisi omaan kaappiisi, pois lattialta retkottamasta.
Silloin se toisen työn kunnioitus on molemminpuolista, minä kunnioitan sinun työtäsi siistimällä työpisteesi kunnolla, kun sinä annat minulle siihen mahdollisuuden.Että siivooja ei koske asiakkaan papereihin tai tavaroihin, taikka johtoihin ym. Ainakin oman kokemukseni mukaan monissa siivousfirmoissa on ohjeena, että pyyhitään vain VAPAAT tasopinnat ja yletyskorkeudella. Eli papereihin ei kosketa, niitä ei siirrellä, eikä edes asiakkaan omiin tavaroihin. Joten on sanomattakin selvää, että siivooja ei silloin voi myöskään esim. pyyhkiä työpöytääsi liasta, pölystä, se siinä on paljon tavaraa ja paperia. Siksi on suositeltavaa, että asiakas itse pinoo paperit ja tavarat sivuun, jos haluaa pöytätason pyyhittävän. Ja ei asiakas halua, että siivooja esim. kostealla liinalla tai likaisilla sormilla (sormiin nimittäin tarttuu likaa olipa suojakäsineet tai ei) ja niistä siirtyy lika sitten papereihin... Joten tämä pitää olla itsestään selvää asiakkaalle, jos pöytätasoa ei ole pyyhitty. Et kai halua papereitasi sotkettavan ja likatahroja niihin?
- Maisku
sitä kielletään... kirjoitti:
Että siivooja ei koske asiakkaan papereihin tai tavaroihin, taikka johtoihin ym. Ainakin oman kokemukseni mukaan monissa siivousfirmoissa on ohjeena, että pyyhitään vain VAPAAT tasopinnat ja yletyskorkeudella. Eli papereihin ei kosketa, niitä ei siirrellä, eikä edes asiakkaan omiin tavaroihin. Joten on sanomattakin selvää, että siivooja ei silloin voi myöskään esim. pyyhkiä työpöytääsi liasta, pölystä, se siinä on paljon tavaraa ja paperia. Siksi on suositeltavaa, että asiakas itse pinoo paperit ja tavarat sivuun, jos haluaa pöytätason pyyhittävän. Ja ei asiakas halua, että siivooja esim. kostealla liinalla tai likaisilla sormilla (sormiin nimittäin tarttuu likaa olipa suojakäsineet tai ei) ja niistä siirtyy lika sitten papereihin... Joten tämä pitää olla itsestään selvää asiakkaalle, jos pöytätasoa ei ole pyyhitty. Et kai halua papereitasi sotkettavan ja likatahroja niihin?
Näinhän se on tosiaankin, ja hyvä niin. Ollessani toimistosiivoojana isossa firmassa siivousohjeissa sanottiin yksiselitteisesti, ettei työpöydillä oleviin tavaroihin kosketa, eli pyyhintä ym. vain silloin, kun on vapaata tasopintaa, mihin koskea. Se on sitten asiakkaiden omassa harkinnassa, millaisessa sotkussa haluavat työskennellä - ja toisethan elävät kuin sikolätissä, toisilla kaikki aina tiptop.
- kuin jouluporsaat
Maisku kirjoitti:
Näinhän se on tosiaankin, ja hyvä niin. Ollessani toimistosiivoojana isossa firmassa siivousohjeissa sanottiin yksiselitteisesti, ettei työpöydillä oleviin tavaroihin kosketa, eli pyyhintä ym. vain silloin, kun on vapaata tasopintaa, mihin koskea. Se on sitten asiakkaiden omassa harkinnassa, millaisessa sotkussa haluavat työskennellä - ja toisethan elävät kuin sikolätissä, toisilla kaikki aina tiptop.
mut siinä yks hyvä puoli, kun pöytä täys paprua, ei tartte kun ohi kävellä. Eihän mulla ole annettu oikeutta koskee niitten kaatopaikkaan.
- White Collar
Miten voi olla, just kaikki ihan päinvastoin.
"huomioi siivooja"....BUAHAHAHAHAHA..AH...AAHHH HA HAHHAHAHAHAA a aa ah haa hh hhnhnnk.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1534697Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi2024001Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi352720Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122517100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es372238Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks151831Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut1211687Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491494- 371422
Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo331375