Hei ankaralaiset ja Ankaran ystävät!
Kyselisin vähän säistä näin loppuvuodesta eli mitä kannattaa laittaa päälle, kun olen tulossa sinne lähiaikoina?
Jos joku tietää ylittämättömiä lentohintoja Helsinki-Ankara-Helsinki, niin kiitollisuudella otan nekin vinkit vastaan. Aion olla perillä pari viikkoa, kovin tarkkoja lähtö- ja paluupäiviä ei ole, joten kaikki vaihtoehdot käyvät (periaatteessa). Toistaiseksi halvimmat lennot olen bongannut Lufthansalta. Olisikohan kauhean hankalaa järkätä reissu Istanbulin kautta, kun sinne näyttäisi olevan kaikenlaisia tarjouksia?
Olen aiemmin käynyt Ankarassa vain kesällä ja vähän jännittää tehdä tällainen talvireissu.
Ankara loppuvuodesta
13
1123
Vastaukset
- vinkkeja
Tervetuloa. Kuulun itse ns. "Ankaran ystaviin" tosin en asu siella vaan vietin viime talvena siella muutaman kuukauden. Ankarassa ilmat ovat yleensa todella viileat talvisin, lunta tulee ja tuulee ikavasti. Joten ota vaan lammin takki ja pipo mukaan :) Olin siella juuri viime uutena vuotena jolloin lunta satoi ja oli öisin etenkin todella kylma. Vaikka lampotila olisikin 10 astetta niin se yleensa tuntuu todella viilealta.
Suosittelen itse Istanbulin kautta tuloa Ankaraan. Istanbuliin yleensa löytyy todella halpoja lentoja (THY suorat lennot) ja voit Istanbulista napparasti ostaa sisaiset lennot Istanbul-Ankara (moni lentoyhtiö lentaa sita valia kuten Atlasjet, THY), jotka voit saada halvalla (jopa 49 YTL/suunta). Tassa asiassa voi varmasti joku paikallinen ystavasi (jos on) auttaa esim tekemalla/ostamalla liput etukateen netista. Ankaran Esenboğan lentokentta sijaitsee kylla vahan syrjaseudulla joten sielta suosittelen ehdottomasti Havaş bussin kayttöa lentokentalta Ankaran keskustaan (seka takaisin), matka muistaakseni kestaa n. 45 minuuttia. Hinta 9,5 YTL/suunta/hlö.
Tai suosittelen myös itse kayttamaani keinoa eli bussia. Istanbulista paaset nopeasti (n. 20 min) Otogariin metrolla. Joka tunti Istanbulin bussiasemalta (Otogar) lahtee bussi Ankaraan, hinta on n. 20 YTL/suunta (viime vuonna, riippuu yhtiösta) ja matka kestaa n. 5,5 tuntia. Suosittelen firmoista Varania, Nilüferia tai Kamil Koçia. Bussit ovat todella mukavia ja matka menee nopeasti vaikka bussissa naytettavaa elokuvaa seuratessa. Bussit menevat Ankaran bussiasemalle eli ASTİin josta paasee bussifirman palvelubusseilla tai sitten Ankaraylla (metrolla) eripuolille Ankaraa.
Valinta on sinun :) İyi yolculuklar.- Ankara-fani
Kiitos vinkeistä! Ilahduin kovasti, etenkin kun ehdin jo luulla, että kukaan ei vastaa.
Minua vähän epäilyttää tuo bussivaihtoehto. Olen kerran ollut bussikolarissa Turkissa keskellä kesää. Vahingot olivat lähinnä materiaalisia, mutta toisaalta matkustajien kunnosta ei ollut kukaan kiinnostunutkaan. Talvella keliolosuhteet ovat huonommat, joten en tiedä, uskallanko käyttää bussia. Sinänsähän se on Turkissa mukavaa ja helppoa.
Luuletko, että saan liput johonkin Ankaran-koneeseen, jos vain lennän Istanbuliin ja yritän hoitaa vaihdon paikan päällä? Pystyn joustamaan aikatauluissa.
Seuraavaksi kyselenkin varmaan hotellivinkkejä... Pitäisi löytää kiva ja viihtyisä, jossa olisi lämmintä ja jossa olisi varaa oleskella vähän pitempäänkin. Vuokra-asuntoa en halua, koska suunnitelmani voivat muuttua nopeasti. - vinkkeja
Ankara-fani kirjoitti:
Kiitos vinkeistä! Ilahduin kovasti, etenkin kun ehdin jo luulla, että kukaan ei vastaa.
Minua vähän epäilyttää tuo bussivaihtoehto. Olen kerran ollut bussikolarissa Turkissa keskellä kesää. Vahingot olivat lähinnä materiaalisia, mutta toisaalta matkustajien kunnosta ei ollut kukaan kiinnostunutkaan. Talvella keliolosuhteet ovat huonommat, joten en tiedä, uskallanko käyttää bussia. Sinänsähän se on Turkissa mukavaa ja helppoa.
Luuletko, että saan liput johonkin Ankaran-koneeseen, jos vain lennän Istanbuliin ja yritän hoitaa vaihdon paikan päällä? Pystyn joustamaan aikatauluissa.
Seuraavaksi kyselenkin varmaan hotellivinkkejä... Pitäisi löytää kiva ja viihtyisä, jossa olisi lämmintä ja jossa olisi varaa oleskella vähän pitempäänkin. Vuokra-asuntoa en halua, koska suunnitelmani voivat muuttua nopeasti.Terve,
Jos olet valmis joustamaan aikataulusta niin varmasti löydat joltakin lennolta tilaa Istanbulin lentoasemalle tullessasi. Kokeile Atlasjetin tai THY:n tiskeja. Hinnasta en osaa sitten sanoa kuinka paljon lippu tulisi maksamaan.
Hotelleista en pysty kovin neuvomaan koska en ole koskaan hotelleissa Ankarassa asunut. Kokeile hotelleja etsiessasi www.hotelguide.com.tr seka travelguide.gen.tr . Löydat nailta sivulta listan hotelleista seka niiden yhteystiedot. Kummastakin sivusta löytyy englanninkieliset versiot. - Ankara-fani
vinkkeja kirjoitti:
Terve,
Jos olet valmis joustamaan aikataulusta niin varmasti löydat joltakin lennolta tilaa Istanbulin lentoasemalle tullessasi. Kokeile Atlasjetin tai THY:n tiskeja. Hinnasta en osaa sitten sanoa kuinka paljon lippu tulisi maksamaan.
Hotelleista en pysty kovin neuvomaan koska en ole koskaan hotelleissa Ankarassa asunut. Kokeile hotelleja etsiessasi www.hotelguide.com.tr seka travelguide.gen.tr . Löydat nailta sivulta listan hotelleista seka niiden yhteystiedot. Kummastakin sivusta löytyy englanninkieliset versiot.THY:n hinta Istanbul-Ankara täältä hankittuna on mielestäni suhteettoman kallis verrattuna THY:n lentoon Helsinki-Istanbul. Siksi voisi tosiaan yrittää halvempaa vaihtoehtoa. Tosin kaiken kaikkiaan reilusti alle 400 euroa meno-paluusta Ankaraan on tietysti edullinen.
Eiköhän sieltä Ankarasta jokin lämmitetty kohtuuhintainen majapaikka löydy. Täällä Suomessa on nyt niin lämmintä, että täytynee varautua siihen, että siellä on paljon kylmempää.
- __Ellu--
Koska olet tulossa ankaraan päin?? Asun itse ankarassa ja olisi mukava saada suomalaistakin seuraa..
Voin myös toimia ankarassa oppaaana jos tarve vaatii.. Oletko yksin tulossa??
Minkä ikäinen olet??
Hyvää matkaa jo etu käteen. =)- Ankara-fani
Hei Ellu!
En ole vielä päättänyt lähtöpäivää, kun on ollut kaikenlaista järjesteltävää. Jos haluat, niin anna joku s-postiosoite, niin voin ilmoitella, kun tilanne selkiintyy. - __ellu--
Ankara-fani kirjoitti:
Hei Ellu!
En ole vielä päättänyt lähtöpäivää, kun on ollut kaikenlaista järjesteltävää. Jos haluat, niin anna joku s-postiosoite, niin voin ilmoitella, kun tilanne selkiintyy.ok eli s-posti osoitteeni on [email protected]
- Ankara-fani
__ellu-- kirjoitti:
ok eli s-posti osoitteeni on [email protected]
Mielenkiintoista saada tietää, kumpaa sukupuolta olet, sillä nimimerkki ja sähköpostinimi viittaavat molempiin suuntiin...
- selam
Kaikenlaisia faneja sitä onkin ;)
Sait jo monta hyvää vastausta. Sen verran lisää, että tosiaan bussi on erittäin hyvä vaihtoehto, helppo ja nopea. Turvallisuudesta en osaa sanoa, mutta yleensä keskihintaisten firmojen busseissa kuljettajat valitaan huolellisemmin kuin halvoissa. Kamil Koç ja Nilüfer ovat hyviä vaihtoehtoja keskihintaluokassa. Boss on minusta paras mitä on tarjolla (bossilla on yhden hengen paikkojakin eli ei ketään vieressä istumassa).
Lensin vähän aikaa sitten Pegasus airilla (http://www.flypgs.com/default.asp) ja hinta oli 65 ytl eli melkein bussihinnoissa. Huono puoli vaan on se, että ko. firma lentää Sebiha Gökcen -lentokentältä Anatolian puolelta. Yhteyksiä muualle Istanbuliin voit vilkuilla sivulta http://www.sgairport.com/havaalani/eng/ulasim.asp. Atlasjetkin (http://www.atlasjet.com/) voi toimia, mutta THY on ihan liian kallis.
Olen lentäny Turkkiin kaikin mahdollisin tavoin (paitsi Germanwingsillä), mutta minusta kannattavin yksinkertaisesti on Turkish Airlinesin Helsinki-Istanbul -lento vaikka ei olekaan halvin.
Joo, todella kylmää on sekä ulkona että sisällä. Ota vaatteita mukaan kuin Suomessa olisit talvella. Saattaa tosin olla lämmintäkin eli hankala on varautua.
Tuota, miksi ihmeessä pitää tulla Ankaraan TALVELLA (tai yleensä koskaan)? Itse olen lähinnä miettinyt, että miten täältä pääsisi pois jonnekin rannikolle tai vaikka Kyprokselle. Jos lunta kaipaat, niin eikun Itä-Turkkiin. Täällä se on pelkkää sohjoa.- Ankara-fani
Kiitos Selamillekin neuvoista!
Voi olla aika rankka kokemus siirtyä täältä kosteanlämpimästä Suomesta Ankaran kylmyyteen. Yritän varautua kaikkeen, vaikka onhan siellä onneksi kaupat auki, jos tarvitsee hankkia täydennystä.
En ole niin armoton Ankara-fani, että sinne talvellakin halajaisin, mutta nyt on joitakin asioita, jotka pitäisi hoitaa siellä. Jos kaikki sujuu nopeasti, voin ehkä hakeutua jonnekin etelämmäskin samalla reissulla. Nykyään vain ei valitettavasti voi tietää, mikä ilmasto vallitsee missäkin päin maailmaa. Talvia peruutellaan jne.
Jos joku vielä osaisi suositella hyvää majapaikkaa, niin sekin vinkki olisi tervetullut. - Kezban
Ankara-fani kirjoitti:
Kiitos Selamillekin neuvoista!
Voi olla aika rankka kokemus siirtyä täältä kosteanlämpimästä Suomesta Ankaran kylmyyteen. Yritän varautua kaikkeen, vaikka onhan siellä onneksi kaupat auki, jos tarvitsee hankkia täydennystä.
En ole niin armoton Ankara-fani, että sinne talvellakin halajaisin, mutta nyt on joitakin asioita, jotka pitäisi hoitaa siellä. Jos kaikki sujuu nopeasti, voin ehkä hakeutua jonnekin etelämmäskin samalla reissulla. Nykyään vain ei valitettavasti voi tietää, mikä ilmasto vallitsee missäkin päin maailmaa. Talvia peruutellaan jne.
Jos joku vielä osaisi suositella hyvää majapaikkaa, niin sekin vinkki olisi tervetullut.Huomioi lentojasi ostettaessa: Kun ostat liput erikseen hki-Istanbul-Ankarra.Jos lunta tulee niin paljon,etta sisaiset lennot peruutetaan, niin joudut ostamaan uudelleen lennon Istanbul-Hki.Jos lentosi perutetaan tai myöhastyy istanbuliin, niin matkavakuutus ei korvaa menetysta.!Jos kone hkiin lahtee!Jos matkalippusi ostettu koko matkan osuudelta samaaan aikaan, silloin matkavakuutus korvaa menetyksen tai lentoyhtiö majoittaa sinut valiasemalla jos lentoja peruuntuu.Itsellani kokemusta talvella kun nain on kaynyt.Kaikki Istanbulin lähihotellit taynna. Kallis kustannus yksi yö!ja liikenne taysin sekaisin lumipyryn sattuessa.
- Ankara-fani
Kezban kirjoitti:
Huomioi lentojasi ostettaessa: Kun ostat liput erikseen hki-Istanbul-Ankarra.Jos lunta tulee niin paljon,etta sisaiset lennot peruutetaan, niin joudut ostamaan uudelleen lennon Istanbul-Hki.Jos lentosi perutetaan tai myöhastyy istanbuliin, niin matkavakuutus ei korvaa menetysta.!Jos kone hkiin lahtee!Jos matkalippusi ostettu koko matkan osuudelta samaaan aikaan, silloin matkavakuutus korvaa menetyksen tai lentoyhtiö majoittaa sinut valiasemalla jos lentoja peruuntuu.Itsellani kokemusta talvella kun nain on kaynyt.Kaikki Istanbulin lähihotellit taynna. Kallis kustannus yksi yö!ja liikenne taysin sekaisin lumipyryn sattuessa.
Kiitos myös Kezbanille.
Edelleen otan vastaan vinkkejä majoituksesta eli mainostaa saa vapaasti. Aiemmatkin ehdotukset kyllä huomioidaan... - selam
Ankara-fani kirjoitti:
Kiitos myös Kezbanille.
Edelleen otan vastaan vinkkejä majoituksesta eli mainostaa saa vapaasti. Aiemmatkin ehdotukset kyllä huomioidaan...En osaa kyllä sanoa mitään majoituksesta muuta, kun että kaikkea löytyy. Luultavasti viisainta on etsiä hotellia (netin kautta ehkä) Kizilaysta, Kavakliderestä, Cankayasta jne eikä vahingossa eksyä Ulusin halpoihin hotelleihin. Eikä kannata sitä ihan halvinta valita.
No, tämän varmaan tiesit jo itsekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892658Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2041682- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641242Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 74906
- 45877
- 61845