Miten suuntaa reivataan? Jatkuvasti kuule tiedotusvälineistä että nyt reivataan suuntaa.
Ja miten alus ankkuroituu satamaan? Eikö trossit vedetäkään pollareihin?
Reivataan suuntaa
7
914
Vastaukset
- Merikapteeni
Eipä kait skönet reivaa suuntaa, eikä muuten purjeitakaan enää nykyään. Riittää kun soittaa siiffille ja pyytää wärttinän käyntiin.
Satamassa taas voi joutua ankkuroimaan kunnon hiivarin yllättäessä. Vedetään sataman trukilla ankkuri kaijalle ja pollariin kiinni, niin eipä ole pelkoa trossien katkeamisesta. Yleensä kyllä riittää kun rasvaa klyyssit.- vain..
Me teimme sen vähän yksinkertaisemmin, mutta vuoroveden vuoksi. Ajettiin leka pohjaan, vedettiin kettinki ankkuripelin avulla pollariin kiinni ja surratiin se kiinni vaijerilla...
- Ex Sailor
vain.. kirjoitti:
Me teimme sen vähän yksinkertaisemmin, mutta vuoroveden vuoksi. Ajettiin leka pohjaan, vedettiin kettinki ankkuripelin avulla pollariin kiinni ja surratiin se kiinni vaijerilla...
oli tukevasti vuonna 1964 Mexicossa, Vera Crusissa mexicon lahdella, kun kaupunkia lahestyi pyorremyrsky. U-muotoiseen kaijasyvennykseen laiva siftattiin diktaaliin ja molemminpuoleisille kaijoille heitettiin kaikki sprigit mita laivasta loytyi ja lisaksi ankkurit kajoille. Laivaan jai vain kippari, kakkonen ja chiifi. Muut ajettiin maihin. (sinansa hieno juttu silla koko porukka saimme ilmaisen hotellimajoituksen naisineen) Me 41 miesta juhlittiin hotellin kapakassa ja koko kaupunki odotti myrskya. Tyypilliset talojen ikkunaluukut olivat suljettuina kaikilta ja myos hotelli, mutta asiakkaat sisalla. Sattui kuitenkin niin, etta myrsky meni seuraavana aamuna hieman ohi kaupungin (onneksi) ja laivassa ollet kippari, takki kakkonen ja chiifi olivat silminnahden onnelisia. Kaikki palasimme toihin seuraavana paivana ja kippari oli helvetin vihainen, kun hotellin johtaja oli lisannyt laskuun tyttojen palveluista kohtuullisen summan, nimikkeella hieronnasta ja virvokkeista, mutta maksoi kuitenkin. Laivan nimi oli m/s Finnboard
- 333
mikä sun jobi oli tuolloin? Tarkoitan olin kanssa juhlimassa samoja myrskyjuhlia.
- salonkiville,
kokki tai joku sellanen.
Stuju tuskin oli. salonkiville, kirjoitti:
kokki tai joku sellanen.
Stuju tuskin oli....ongelmia taitaa olla jonkin verran tällä kaverilla kun lähes aina jaksaa pistää tätä asiatonta putaskaa ???
- ja lisäksi
Yahoo kirjoitti:
...ongelmia taitaa olla jonkin verran tällä kaverilla kun lähes aina jaksaa pistää tätä asiatonta putaskaa ???
henkisiä onkelmia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116968- 125906
- 83708
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten283699Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483