Reivataan suuntaa

Reibari

Miten suuntaa reivataan? Jatkuvasti kuule tiedotusvälineistä että nyt reivataan suuntaa.

Ja miten alus ankkuroituu satamaan? Eikö trossit vedetäkään pollareihin?

7

914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Merikapteeni

      Eipä kait skönet reivaa suuntaa, eikä muuten purjeitakaan enää nykyään. Riittää kun soittaa siiffille ja pyytää wärttinän käyntiin.

      Satamassa taas voi joutua ankkuroimaan kunnon hiivarin yllättäessä. Vedetään sataman trukilla ankkuri kaijalle ja pollariin kiinni, niin eipä ole pelkoa trossien katkeamisesta. Yleensä kyllä riittää kun rasvaa klyyssit.

      • vain..

        Me teimme sen vähän yksinkertaisemmin, mutta vuoroveden vuoksi. Ajettiin leka pohjaan, vedettiin kettinki ankkuripelin avulla pollariin kiinni ja surratiin se kiinni vaijerilla...


      • Ex Sailor
        vain.. kirjoitti:

        Me teimme sen vähän yksinkertaisemmin, mutta vuoroveden vuoksi. Ajettiin leka pohjaan, vedettiin kettinki ankkuripelin avulla pollariin kiinni ja surratiin se kiinni vaijerilla...

        oli tukevasti vuonna 1964 Mexicossa, Vera Crusissa mexicon lahdella, kun kaupunkia lahestyi pyorremyrsky. U-muotoiseen kaijasyvennykseen laiva siftattiin diktaaliin ja molemminpuoleisille kaijoille heitettiin kaikki sprigit mita laivasta loytyi ja lisaksi ankkurit kajoille. Laivaan jai vain kippari, kakkonen ja chiifi. Muut ajettiin maihin. (sinansa hieno juttu silla koko porukka saimme ilmaisen hotellimajoituksen naisineen) Me 41 miesta juhlittiin hotellin kapakassa ja koko kaupunki odotti myrskya. Tyypilliset talojen ikkunaluukut olivat suljettuina kaikilta ja myos hotelli, mutta asiakkaat sisalla. Sattui kuitenkin niin, etta myrsky meni seuraavana aamuna hieman ohi kaupungin (onneksi) ja laivassa ollet kippari, takki kakkonen ja chiifi olivat silminnahden onnelisia. Kaikki palasimme toihin seuraavana paivana ja kippari oli helvetin vihainen, kun hotellin johtaja oli lisannyt laskuun tyttojen palveluista kohtuullisen summan, nimikkeella hieronnasta ja virvokkeista, mutta maksoi kuitenkin. Laivan nimi oli m/s Finnboard


    • 333

      mikä sun jobi oli tuolloin? Tarkoitan olin kanssa juhlimassa samoja myrskyjuhlia.

      • salonkiville,

        kokki tai joku sellanen.
        Stuju tuskin oli.


      • salonkiville, kirjoitti:

        kokki tai joku sellanen.
        Stuju tuskin oli.

        ...ongelmia taitaa olla jonkin verran tällä kaverilla kun lähes aina jaksaa pistää tätä asiatonta putaskaa ???


      • ja lisäksi
        Yahoo kirjoitti:

        ...ongelmia taitaa olla jonkin verran tällä kaverilla kun lähes aina jaksaa pistää tätä asiatonta putaskaa ???

        henkisiä onkelmia...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe