Mitkä vihannessoseet maistuu teidän vauvoille, meidän ei tunnu tykkäävän mistään?? Hedelmät ja marjat menee vähän paremmin.. Mutta ei tunnu vielä oikein edes älyävän koko syömisen päälle ( 5 kk). Mutta oisko hyviä vinkkejä, olisin kiitollinen!
mitkä soseet maistuis?
5
373
Vastaukset
Meillä kaksospojat tykkää kasvissoseesta..siinä on siin perunaa,porkkanaa ja maissia.
Sitä pistellään parikertaa päivässä ja maistuu :)
pojat on muutamaa päivää vaille 5kk- Päkä
Porkkana on lienee ainoa kasvis, jota olen alussa antanut yksinään, mutta muuten teen aina sekoituksia. Ne maistuvat paremmalle, kun ei ole yhtä makua, joka hallitsisi liikaa. Melkein aina mukana on perunaa ja porkkanaa, mutta muuta lisään kattilaan sen mukaan mitä kaapista löytyy: kukkakaalia, parsakaalia, papuja, herneitä, varsiselleriä, riisiä, linssejä..., lisäksi ripaus yrttejä ja esim. paprikajauhetta (chilit vahvistavat immuunijärjestelmää!). Jälkimmäisiä ei tosin aivan alussa, vaan vasta parin kuukauden päästä.
Muuten on aivan normaalia, että 5-kuinen kieltäytyy syömästä soseita, eikä se välttämättä johdu niiden mausta. Syöminen on vain niin uutta ja outoa puuhaa, joka vaatii oman totutteluaikansa. Tarjoa vain sinnikkäästi joka päivä sosetta samalla aterialla, äläkä osoita närkästystä, jos homma ei suju suunnitelmiesi mukaan. Aluksi lusikallinen tai pari on ihan hyvä saavutus sekin. - poika 7kk
Kasvissoseista parhaiten uppoaa, peruna-parsakaali ja peruna-porkkana-maissi (=Kasvis).
- ------------
Osta niitä mieto maku -soseita. Olivatkohan Bonan.
- -----------
Porkkana tai maissi yleensä maistuvat aluksi parhaiten, ja tietty peruna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306252Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144724Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413304IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623121Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3591743Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111548- 711401
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861368Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411318- 811204