siirrynkö korvikkeeseen?

kaizus

Kuusiviikkoisen vauvamme vatsa oireilee, piereskelee ja joka vaipassa kakkaa, varmaan kymmenen kertaa vuorokaudessa. ollut pelkällä rintamaidolla. Nytalan harkita siirtymistä korvikkeeseen. jos se vaikka hillitsisi tuota jatkuvaa kakkaamista. Onko kellään kokemusta?

6

957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hese

      meillä sama juttu. imetä mielummin ja mieti, mitä itse laitat suuhun ehkäpä vaikuttaa vauvan piereskelyyn. minun ruokavaliossa pahimmat pierunaiheuttajat oli tuorekurkku, tomaatti, ruisleipä ja liika kahvinjuonti. Korvike pisti meillä mahan vielä pahemmaksi. voithan myös kokeilla eri tippoja esim cuplaton, rela-tipat, mallasuute... suosittelen siis ensin katsomaan, mitä ITSE suuhusi laitat ja ajanmyötäkin nuo vaivat helpottaa.

      • marina-86

        Ei välttämättä johdu siitä mitä syöt. Joillakin se voi vaikuttaa, mutta meillä ei mikään auttanut ja mun tyttö oli kauhea oksentelemaan. Vatsa oli sekaisin 2kk ikään, jatkuvasti kakkaa housussa,mutta sairaalassa sanoivat että joillakin vatsa toimii liiankin hyvin, voi johtua että suolistossa on lapsivettä tai jostain muusta. Kun tyttäreni lähestyi 2kk ikää niin ongelma oli uusi. Vatsa oli niin kovalla että itkun kanssa kakkasi parin päivän välein. Ei auttanut levolacit tai mallasuute. Lastenlääkäri suositteli sitten luumusosetta ja sillä saimme vatsan normaalisoitua.

        Elikkä sinulle neuvoja. Jos lapsi ei ole itkuinen mutta vaan vatsa sekaisin niin maitohappobakteerit ovat hyvä vaihtoehto, niitä saa tippoina mutta ystäväni oli löytänyt jostain jauheena ja oli auttanut jopa paremmin kolikkivauvaan. Cuplatonista on joillekkin apua mutta se on niin sanottu kuplanrikkoja ja ei ainakaan meillä auttanut. Mallasuutetta en suosittele missään vaiheessa koska on niin sanottu vatsan löysyttäjä, ei auta koventumiseen ja just päin vastoin.
        Jos 2kk ikään ei ole rauhoittunut niin suosittelen oman lääkärin puoleen kääntymistä, hän varmasti osaa suositella teille parasta vaihtoehtoa.

        Toivottavasti selvensi jotain =)


    • Äippä

      edellisen kanssa, testaa ensin omat syömisesi..
      ehdottomasti pienempi paha kun meidän "testivauva".. (lue;Koliikki-> Rela-tipat, Disflatyl, Cuplaton..)

    • kokenut äiti

      älä siirry korvikkeeseen!sillä lisäät mahdollisesti vielä enemmän lapsesi vaivoja.lapsesi on vielä niin pieni että vatsavaivoja väkistekkin on,jatka imetystä samaan malliin,röyhtäytä aina tovin jälkeen.itku voi olla raastavaa mutta ohi menee ja lapsesi saa maidostasi mahtavan suojan esim. ripulia vastaan. itse imetin esikoisen ja mitään vatsasairauksia ei ole koskaan ollut,ja hänelläkin oli kovia vatsanväänteitä vauvana.ohi päästiin ja nyt tämä toinenkin kärsii niistä mutta eteenpäin mennään. sisua vaan,vaivat helpottaa kyllä!kakkaaminen kuuluu,runsaskin ja se on täysin normaalia.

      • Eväät mukana helpompaa

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000202&posting=22000000022284838&view_mode=flat_threaded


    • ikäiselle

      on aivan normaala kakata joka syötöllä ja valitettavasti vatsanväänteet ja piereskelykin kuuluvat asiaan. Maitohappobakteereja kannattaa kokeilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe