Tarvitseeko järjestyksenvalvoja kortillinen ja voimankäyttökoulutuksen kaasusumutinkoulutuksen suorittanut henkilö, erillisen luvan kaasusumuttimen käytölle ja hallusapidolle ja maksaako lupa?
kaasusumutinlupa
4
926
Vastaukset
- mätämuna
Ampuma-aselaki
55 a § (29.6.2001/601)
Kaasusumutinlupa
Luvan kaasusumuttimen hankkimiseen ja hallussapitoon (kaasusumutinlupa) antaa ja peruuttaa hakijan kotikunnan tai kotipaikan poliisilaitos noudattaen soveltuvin osin, mitä 42 §:n 2 ja 3 momentissa säädetään. Lupa annetaan enintään viideksi vuodeksi kerrallaan. Lupa museossa tai kokoelmassa pitämiseen voidaan antaa myös toistaiseksi.
Lupa oikeuttaa luvan voimassaoloaikana hankkimaan, hallussapitämään ja vaihtamaan lupaan merkityt kaasusumuttimet. Yhteisölle annettava lupa oikeuttaa luvansaajan palveluksessa olevan 18 vuotta täyttäneen henkilön, joka on riittävästi perehtynyt kaasusumuttimen turvalliseen käsittelemiseen, kantamaan luvassa tarkoitettua kaasusumutinta työssä, jos se on oman tai toisen henkilökohtaisen koskemattomuuden taikka omaisuuden suojelemiseksi välttämätöntä.
55 b § (29.6.2001/601)
Kaasusumutinluvan antamisen edellytykset
Kaasusumutinlupa voidaan antaa seuraaviin hyväksyttäviin käyttötarkoituksiin:
1) koulutus taikka näytös, kuvaus tai muu vastaava esitys;
2) museossa tai kokoelmassa pitäminen;
3) oman tai toisen henkilökohtaisen koskemattomuuden taikka omaisuuden suojeleminen.
Lupa voidaan antaa luonnolliselle henkilölle, joka täyttää 45 §:n 1 momentissa säädetyt edellytykset. Lupa voidaan antaa myös yhteisölle tai säätiölle, joka täyttää 45 a §:n 1 momentissa säädetyt edellytykset. Yhteisön ja säätiön asevastaavan osalta noudatetaan, mitä 45 b §:ssä säädetään.
Luvanhakijan, joka on luonnollinen henkilö, sekä asevastaavan on osoitettava, että hän on koulutuksessaan tai muuten riittävästi perehtynyt kaasusumuttimen turvalliseen käsittelemiseen
55 c § (29.6.2001/601)
Kaasusumutinluvan lupaehdot
Lupaviranomainen voi sisällyttää lupaan ehdon, jonka mukaan lupa ei oikeuta hankkimaan tai vaihtamaan sumutinta taikka jonka mukaan yhteisölle annettava lupa ei oikeuta luvansaajan palveluksessa olevaa henkilöä kantamaan sumutinta työssä.
Lisäksi lupaviranomainen voi sisällyttää lupaan ehdon, jonka mukaan lupa oikeuttaa kantamaan kaasusumutinta vain lupaan merkityssä työtehtävässä tai paikassa. - tietää
jos olet em. koulutukset käynyt...
- hii
järjestyksenvalvojaksi pääsee melkeimpä kuka vaan!
jos sattuu olemaan niin hyvä tuuri että läpäisee kokeen.
itsekin olen juuri 18 vuotta täyttänyt tyttö, ja voin sanoa että minusta ei todellisuudessa ole järjestyksenvalvojaksi!!! - sika miehekseen
hii kirjoitti:
järjestyksenvalvojaksi pääsee melkeimpä kuka vaan!
jos sattuu olemaan niin hyvä tuuri että läpäisee kokeen.
itsekin olen juuri 18 vuotta täyttänyt tyttö, ja voin sanoa että minusta ei todellisuudessa ole järjestyksenvalvojaksi!!!Terve vaan!
Minä olen iso, ruma ja lihava karski vartija. Annatkos meikäläiselle pillua? Ei se minua haittaa, ettei sinusta järjestyksenvalvojaksi ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san1872395- 581315
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621187Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661137Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?1871068Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731059Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1221028- 961026
Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153982Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58975