JT-Talot Oulunseudulla, kokemuksia???

Rakentaisko vaiko eikö???

Eli tässä olis harkinnassa talon rakentaminen ja JT-taloista olisin halunnut kokemuksia, mitä vain tietoa teiltä löytyy heidän tekemistään taloista... Jos olet ko.talon rakentanut/rakennuttanut menikö kaikki ilman ongelmia tai minkälaisia oli ongelmat jota vastaan tuli? Avaimet käteen hinta vaikuttaa kohtuulliselta tällä firmalla; 146 neliöinen puolitoista kerroksinen puutalo vähän yli 150 000 euroa ja hintaa sisältyy sokkeli yms, vain pohjat täytyisi tehdä itse. Mutta kaikki tieto olisi tarpeen!

19

15065

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avaimet hukassa

taas sama juttu, eikö avaimet käteen tarkoita
      avaimet käteen??? Näkyy olevan monia versioita.

• Alkup.

Mitkä firmat tekevät sitten myös maatyöt? Tuntuu kun on katellut noita, että millään ei ole täysin pohjia myöten kaikki avaimet käteen paketissa???

• ssssssssssss
        Alkup. kirjoitti:

Mitkä firmat tekevät sitten myös maatyöt? Tuntuu kun on katellut noita, että millään ei ole täysin pohjia myöten kaikki avaimet käteen paketissa???

Olet oikeassa

• Rauno Kangas
        Alkup. kirjoitti:

...useammankin talopakettifirman, joka suostuu tekemään "oikeasti valmiita taloja", mutta viimeeksi muutama päivä sitten erään sellaisen firman toinen osakas kertoi mulle, kun keskustelimme rakennusjätelogistiikasta, että heillä ei ole nytkään työn alla kuin yksi talo, jossa työnaikainen siivous kuuluis heidän urakkaansa. Syyksi ilmoitti, että heidän pojat jos keräilee laudanpätkiä roskikseen, tulee sille sen verran hintaa, että lähes kaikki asiakkaat siivoavat itse työmaansa - siis kysyntä on "oikeille valmistaloille" haaste, ihmiset ei ole valmiita maksamaan kaikesta.

• kun oltiin

avopari ja vaimolla meikkiä. Jumalan tervehdys
      puuttui. Todella fundamentalistinen paikka.

• uskoo

ken tahtoo noihin juttuihis. Uskosta ja uskomuksista keskustellaan käsittääkseni eri palstoilla.

• Muuttettu jo sisään

Suosittelen Jukka-taloa. Meillä meni talon rakennus nappiin.

• kyseisellä puljulla ole

edes kotisivuja?

• Rauno Kangas

• Hahhaa

hyvä valinta, jos et tee talomalliin mitään muutoksia ja olet valmis ottamaan ko.paketin vakiomateriaaleilla.
      Ja jos olet naimisissa.

Muuten turha pyytää edes tarjousta.

• hierova

Meillä kaupanhieronta käynnissä ja sopimus lähellä. Selvennän vain, että väitteesi vakiomateriaaleista ei kyllä pidä kutinsa, materiaalit valitaan itse sisustusliikkeestä samoin kalusteissa yms.. ja avoliittojutut saa kyllä vetää viemäristä alas, jos noita ihan tosissaan edes väität.

Todellisia kommentteja ja mielipiteitä kuulee, kun käy jututtamassa heidän asiakkaitaan työmailla, niin me teimme.

• alkup.
        hierova kirjoitti:

Meillä kaupanhieronta käynnissä ja sopimus lähellä. Selvennän vain, että väitteesi vakiomateriaaleista ei kyllä pidä kutinsa, materiaalit valitaan itse sisustusliikkeestä samoin kalusteissa yms.. ja avoliittojutut saa kyllä vetää viemäristä alas, jos noita ihan tosissaan edes väität.

Todellisia kommentteja ja mielipiteitä kuulee, kun käy jututtamassa heidän asiakkaitaan työmailla, niin me teimme.

Voisitko kertoa tarkemmin, millaista taloa olette alkamassa rakentamaan/rakennuttamaan? Teittekö muutoksia pohjaan ja miten onnistuu muutokset heillä? Kaikki tieto olisi tarpeen...
        Yhtä heidän tekemäänsä taloa käytiin katsomassa ja kyllä ihan vaikutti hyvintehdyltä ja fiksulta... Pohjassa vain olisi vähän muuttamista, että saisi siitä mieluisan.

• Rauno Kangas
        alkup. kirjoitti:

Voisitko kertoa tarkemmin, millaista taloa olette alkamassa rakentamaan/rakennuttamaan? Teittekö muutoksia pohjaan ja miten onnistuu muutokset heillä? Kaikki tieto olisi tarpeen...
        Yhtä heidän tekemäänsä taloa käytiin katsomassa ja kyllä ihan vaikutti hyvintehdyltä ja fiksulta... Pohjassa vain olisi vähän muuttamista, että saisi siitä mieluisan.

...ei tietääkseni ole innokas suunnittelutoimistoyrittäjä eikä tarjouslaskija vaan pikemminkin hyväksi koettujen talojen rakentaja ja myyntimies. Kustannustietokin perustuu tehtyjen talojen kulunkeihin, jonka vuoksi hän pystyy myymään hieman tiukemmilla marginaaleilla kuin monet (varmaan yksi syy edullisuuteen). Luullakseni pieniä fiksauksia saa tehtyä pohojiin, mutta lähestulukoonkaan yksilölliseksi niitä ei saa väännettyä.

• Tuleva rakentaja

samoilla edellisen kanssa. Isoja muutoksia sekä omia luonnoksia ei kannata Tenholle tyrkyttää. Lisäksi, jos talo tulee kaukolämpöalueelle, niin hintaa tulee lisää ja rajusti. Muuten talot ovat varmaan laadukkaita. JT-talo voisi markkinoinnissa kyllä ilmaista, että he rakentavat vain omasta mallistosta pienillä muutoksilla, niin ei Tenholla eikä itsellä menisi aikaa hukkaan.

• Iloonen Oululainen OKT ihim...

Rakennetettu on ihan avvaamet kätehen pikkaasen aikaa sitte ja kaikki meni makiasti. Tohorin suositella muillekin, huippuporukat teköö hyvää jäläkiä ja sen minkä lupaavat!!!

• oululainen

Et taida kyllä ihan palijasjalakanen oululainen olla kun oli tuo murre vähän muualta ; )))

• Rauno Kangas
        oululainen kirjoitti:

Et taida kyllä ihan palijasjalakanen oululainen olla kun oli tuo murre vähän muualta ; )))

...tulleen tekstiä näytti olevan - veikkaan eteläpohojalaiseks.

Ei se tosin haittaa, kun JT-talokin on tullista tulleitten omistama - olikos se yrittäjä Tenho Tuomela alakujjaan Yli-Iin Olohavalta kotosin. Tosin Oulussa Alapertinkavulla koulusa se on käyny ;-D

• iiläinen

Kysykääpä paikallisilta rakennustarkastajilta mitä mieltä ovat jt-talon sähköurakoitsijasta. Voi nimittäin alkaa mietityttämään heidän kommentit......

• Oululaanen

Tiedän kokemuksesta ettei ko. sähköurakoitsija ole kovinkaan asiakaspalveluhenkinen, kerros ny millaisia onkelmia heidän kohdalla sitten on ollut ku mielenkiinnon herättelit??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      280
      2908
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      49
      2298
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      114
      1723
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1664
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      56
      1189
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe