alkoholittomat viinit

ämmä

Tuli tuosta alkoholikeskustelusta mieleen jotta ollaan tuossa parin viikon päästä lähdössä tukholmanreissulle ja perinteisesti on noilla risteilyillä hemmoteltu itseämme kunnon alacarte illallisella. Aterian kyytipojaksi olisi tietty kiva ottaa lasi hyvää viiniä, mutta saako laivoilta alkoholitonta viiniä ja toisaalta onko ne sitten minkään makuisia vai kannattako suosiolla tyytyä vissyyn?

Alkoholin mausta en sinänsä ole ikinä pitänyt ja mitä miedompi viini sen parempi yleensä, mutta onko ne alkoholittomat sitten muuten täyteläisen makuisia vai ihan tiskivettä?

25

5889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-juoppo

      jos tilaat alkoholitonta kossua:))

    • vaavi07

      Kun olin n. 6 vuotta sitten viimeksi raskaana ostin uudeksi vuodeksi alkoholittoman punaviinipullon. Ostin sen alkosta, mutta nimeä en nyt muista. Teimme liharuokaa, jonka seuraksi ajattelin viiniä ottaa. Väri oli ihan ok, mutta maku ei nyt sitten ollut mitenkään hyvä. "Viini" maistui melko pistävältä, mutta pari lasillista ruuan kanssa nautin. Sen koommin en ole alkoholitonta viiniä ostanut. Ja minulla on periaate, etten ota mitään alkoholipitoista raskauden aikana ja hyvin pystyn elämään tuon periaatteen kanssa. Kyllä viini, jossa on vähän alkoholia, maistuu mielestäni paremmalta kuin alkoholiton.

      Laivalla varmaan on alkoholittomiakin vaihtoehtoja ja onhan tuossa ajassa jo varmasti uusiakin viinejä tullut. Ruuan kanssa viini on hyvää, ja kun lapsemme syntyy teen jotain hyvää ruokaa ja nautin lasin, pari hyvää viiniä, mutta juomalla sitä en juo. Ja tietenkään en silloin imetä, jos jotain otan. Lypsän vaikka etukäteen maitoa tai annan vastiketta.

      Elämässäni on paljon nautinnon aiheita, mutta alkoholi on niistä kaikista vähäisin. Mutta mielestäni kukaan äiti ei ole huono äiti, jos joskus haaveilee raskaana ollessa lasillisesta esim. viiniä.

      • innas

        mieleen sivusta seuranneena lääkärini sanat.Vaikken itse alkoholia nautikaan(en pidä sen mausta)kysyin tästä nollatoleranssi -suosituksesta raskaana olevile.Lääkärini oli samaa mieltä ettei kannata juoda yhtään lasillista viiniä,ja lisäsi että tosin etelä ja keski-Eurooppa olis täynnäm FAS-lapsia, mikäli kaikki pelottelu olisi paikallaan.Nehän juo päivässä muutamankin lasin viiniä,joka aterialla. Ja he eivät voi ymmärtää kuinka me "uskallamme" juoda KAHVIA.Hieman on siis kulttuurisidonnainenkin tämä "kiellettyjen lista".


    • ...........

      Lueppas pullon laidasta isolla merkitty % määrä, yllätyt, koska viineissä on alkoholia, vaikka ne muuta sanovat..Eiköhän se vauva ole niin kun tärkeämpi kun se saatko sen viinilasillisen vai et..

      Osta nikolain alkoholitonta olutta siinä on 0.00%alkoholia.

      • alkoholiprosentti

        alkoholittomissa viineissä on alkoholia 0,05 että eipä tuo maata kaada jos lasin tai kaksikin juo.


      • olkaa tarkkoja.
        alkoholiprosentti kirjoitti:

        alkoholittomissa viineissä on alkoholia 0,05 että eipä tuo maata kaada jos lasin tai kaksikin juo.

        !!!


      • ..no
        olkaa tarkkoja. kirjoitti:

        !!!

        hui kamala!! Täytyykin olla tosi tarkkana...


      • punkuissa 0,05
        olkaa tarkkoja. kirjoitti:

        !!!

        Alkossa on alkoholittomia punaviinejä myynnissä tasan 2 merkkiä ja niissä ainakin on molemmissa 0.05% alkoholia.


    • limpparia???

      ...Anteeksi vain...
      Mutta mikset voi limpparia?
      Esim. Pommac on tosi hyvä illallisjuoma...

      • jotkut

        ihmiset yksinkertaisesti pitävät viinistä. Alkoholitoman viinin juomista on kyllä tosi tekopyhää alkaa moralisoimaan. Sehän nyt ei ole mikään "pahe". Vai tekeekö jo sana viini siitä jotenkin kauheaa?
        En ole niitä vielä maistanut, mutta olen kanssa kuullut, että aika pahaa on.En tiedä onko niistä kaikki merkit? Alkoholiton olut nyt on aika saman makuista kuin tavallinen. Jos löydät jonkun hyvän/juotavan merkin, niin ilmoittele palstalla ;)


      • ämmä

        Onkos täällä ihmisillä paljonkin luetun ymmärtämisen ongelmia kun nimenomaan _alkoholittomista_ vaihtoehdoista kyselen? Ei siis todellakaan tee yhtään tiukkaa olla ilman pisaraakaan viiniä, mut ajattelin vaan että jos on olemassa joku järjellisen makuinen _holiton_ vaihtoehto niin voishan tuota huvikseen kokeilla hyvän ruoan seurana. Alkoholillista viiniä en todellakaan aio ottaa noin periaatteesta vaikka tuskin yhdestä lasista vielä oleellista haittaa olisikaan.

        Limu tietty muuten juomana käy ja pommacci on kyllä sinänsä hyvää, mut ei ylimakeaa limua kyllä parhaalla tahdollakaan minkään kunnollisen ravintola-aterian ruokajuomana voi pitää ja mielummin otan sit ihan sitä vettä.

        (Ja jos alkoholia on alle yksi prosentti niin minä kyllä lasken sen käytännössä holittomaksi, samaa kastia vappusiman ja helleforsin limusiiderien kanssa)


      • ämmä kirjoitti:

        Onkos täällä ihmisillä paljonkin luetun ymmärtämisen ongelmia kun nimenomaan _alkoholittomista_ vaihtoehdoista kyselen? Ei siis todellakaan tee yhtään tiukkaa olla ilman pisaraakaan viiniä, mut ajattelin vaan että jos on olemassa joku järjellisen makuinen _holiton_ vaihtoehto niin voishan tuota huvikseen kokeilla hyvän ruoan seurana. Alkoholillista viiniä en todellakaan aio ottaa noin periaatteesta vaikka tuskin yhdestä lasista vielä oleellista haittaa olisikaan.

        Limu tietty muuten juomana käy ja pommacci on kyllä sinänsä hyvää, mut ei ylimakeaa limua kyllä parhaalla tahdollakaan minkään kunnollisen ravintola-aterian ruokajuomana voi pitää ja mielummin otan sit ihan sitä vettä.

        (Ja jos alkoholia on alle yksi prosentti niin minä kyllä lasken sen käytännössä holittomaksi, samaa kastia vappusiman ja helleforsin limusiiderien kanssa)

        Joo, monien näiden vastausten perusteella juu on tosiaan paljon Suomen koulujörjestelmällä parannettavaa kun ei ihmiset vastaa ollenkaan kysymykseen. Siis lukihäiriö lähes koko sakilla.

        Eilen juuri kävi keskustelu kuumana samaisesta aiheesta ja itsekin siihen osallistuin, enää en aio puolustella omia tekemisiäni enkä ihmetellä muiden jyrkkiä mielipiteitä, mut on pakko kommentoida sitä et jotenkin vaan tuntuu et joidenkin on pakko saada jatkettua asiasta miljoona vuotta ja siinä samassa unohtavat lukea oikeasti mitä ketjun aloittaja kysyy.

        Uskon että laivayhtiöltä osaisivat infota sua tuossa alkoholittoman viinin saatavuusasiassa, makua ne tuskin lähtee kommentoimaan. Ja sit kun joku ehdotti pommacia niin itse en kyllä ottaisi, enhän syö jäätelöänikään sinapilla höystettynä. Eli itse oon sitä mieltä et limut on virvoitusjuomia, pääsääntöisesti lasten juhlahetkiin keksittyjä, eli ei se ole oikea maku kunnon ruoan kanssa nautittavaksi, roskaruokaa se kait jopa tukee aromeillaan. Ihan perinteinen kivennäisvesi voisi olla hyvä vaihtoehto jos ei mielestä alkpholitonta viiniä listalta löydy. Tai ehkä tarjoilijalla on joku hyvä ässä hihassa.... :)
        Hauskaa reissua sulle, nauti arjesta erkaantumisesta! =)


    • huhh

      On täällä odotuspalstalla tärkeämpiäkin kysymyksiä kuin alkoholiasiat, miksi pitää jauhaa?! Näköjään idiootteja riittää jotka puolustaa alkoholia, mutta siinäkö olkoon, pakkoko tyhmyyttään on muille paljastaa...?

      Tälle ketjun aloittajalle sanoisin että hienoa kun ajattelet alkoholitonta viiniä, mutta varmaan kannattaa maistaa niitä itse, koska kaikilla on oma makuaisti ja mielipide, toiset tykkää toiset ei...pitää kokeilla itse!

      • -Ei höyrypää-

        ...


      • puolustanut???

        en ole tässä ketjussa kyllä yhtään henkilöä huomannut joka olisi PUOLUSTANUT alkoholin käyttöä..


      • ......
        puolustanut??? kirjoitti:

        en ole tässä ketjussa kyllä yhtään henkilöä huomannut joka olisi PUOLUSTANUT alkoholin käyttöä..

        aivan oikeassa, ei kukaan. Näyttää siltä, että kaikkein fanaattisimmat ja mustavalkoisimmat ihmiset ovat niitä, jotka eivät osaa ymmärtää lukemaansa (luin tuon aiemmin alkoholikeskustelun, ja näemmä jotkut luulee, että tämä on sama keskustelu). Eli ei taida hirveästi järki päätä painaa. Mutta hei, loistavia vanhempiahan sellaisista tulee! :)


    • Mimmistiina

      Olin pitkään jo miettinyt samaa että miltä maistuu ja muutama viikko sitten sain hyvän "tekosyyn" käydä ostamassa kun meillä iltaa istuttin. Meidän keskikokoisessa alkossa oli tasan kaksi vaihtoehtoa, n. 5€ pintaan molemmat. Toisen siis ostin enkä taida toista enää kokeilla.. Sillä kyllä se maku oli aikast hirveä! Tietty ehkä kun odotti sitä punkun makua niin petty enempi vielä. Sanoisin siis että erittäin paha ja kallis mehu!
      Mulla on tullut tavaksi nyt raskausaikana tuoksutella miehen laseista punkkua ja ah se tuoksu on niin ihanaa. Kyllä joskus maistankin, ts. kastan kielen viiniin ja aina se on pettymys kun tuoksu on niin paljon parempi kuin maku!
      Mielestäni alkoton kalja maistuu huomattavasti enempi "esikuvaleen" ja myös siis paremmalle kuin tuo viini.

      Mutta totta, makuasioita nämäkin. (Odotan jo kyllä että saan lasillisen täyteläistä hyvää punkkua hyvän aterian kanssa..vauvan synnyttyä juhlistaa!)

    • Jihuuu

      Olikohan se Ebolyn valkkaria, jota oli meillä jussipöydässä minun juomanani. Ja se prosentti oli tosiaan 0,..jotain. Se oli mielestäni tosi hyvää, voi johtua siitäkin kun itse en myöskään tykkää alkoholin mausta ja en ihan mistä tahansa alkoholillisista viineistä.

    • tarjoilijalle

      siellä laivalla että minkä tyyppisestä alkoholillissta viinistä tavallisesti pidät. Pyydä sitten suosittelemaan alkoholitonta joka mahdollisimman paljon saman tyyppistä. Tarjoilijat on sen alan asiantuntijoita.

      • rv18

        Tuo Eboly on aivan kamalaa tököttiä. Aivan kuin joisi sokerivettä, ei mitään yhteyttä viinin makuun.

        Mulla tekee tosi tiukkaa olla ilman viiniä! Olen suuri viinin ystävä ja viinilasillinen todellakin on piste iin päälle tiettyjen ruokien kanssa ja tietyissä tilaisuuksissa. Olen maistanut alkoholittomia mutta ne on järjestään aika huonoja. Alkoholiton Nikolai-olut on kuitenkin hieno poikkeus, se on hyvää vaikken edes oluestä hirveästi välitä.

        Viime raskaudessa join joulupöydässä ihan lasillisen punaviiniä, alkoholillista. Tässä raskaudessa otin shampanjaa kun olimme hääpäivää viettämässä. Alkoholitonta ei ollut tarjolla, sen olisin muuten ottanut.

        FAS-lapsia kai tulee kun käyttää alkoa säännöllisesti (ja runsaasti?). Tutkimustuloksia yksittäisen alkolasin vaikutuksesta sikiöön ei kai ole tutkittu, korjatkaa jos olen väärässä.

        Mielestäni on kaksi eri asiaa juoda raskauden aikana alkoholia säännöllisesti ja juoda lasi mietoa viiniä raskauden aikana. Mutta kukin tekee omat päätöksensä. Minä olen sinut omani kanssa.


    • Kahdenäiti

      HYVÄNMAKUISEN alkoholittoman punaviinin! Ja hinta oli n. 2,5E. Tehtiin nyt viime vkl:ksi jo eka jouluateria (kun ei malta odottaa ;)) ja sen kanssa join tuota punkkua. Maistui tosi hyvältä ja tuli juhlallinen olo, kun sai muutakin ruokajuomaksi kuin maidon tai piimän :)
      Tosin en sitten tiedä saako tuota viiniä laivalta, mutta vinkki esim. jouluksi!

      • Viininystävä

        minkä merkkistä se oli?! Punaviiniä olisi kiva nauttia joulupöydässä, ja vielä kivempaa olisi, jos se ei maistuisi ihan kamalalle!! ;)


      • Anonyymi
        Viininystävä kirjoitti:

        minkä merkkistä se oli?! Punaviiniä olisi kiva nauttia joulupöydässä, ja vielä kivempaa olisi, jos se ei maistuisi ihan kamalalle!! ;)

        Limuissa ja Pommacissa on aspartaamia, mikä voi aiheuttaa syntyvälle vauvalle kehityshäiriöitä. Alkoholiton viini, jossa max. 0,05% etanolia, on täysin turvallinen jos viini-makunystyröitä kutkuttaa. Se on se viinin maku, jota tämän keskustelun kirjoittaja tässä alunperin haki - eikä humalahakuinen viinin juominen. Mielestäni hän osoittaa vastuuntuntoa että kysyy suoraan aiheesta ja etsii tietoa. Että ihan turha on alkaa kenenkään moralisoimaan kun aiheena on holittomat virvokkeet - varsinkaan niiden, jotka nauttivat tätä aspartaamia sisältäviä virvokkeita. Ne ovat paljon vaarallisempia sikiölle kuin alkoholiton viini! Ps. hyvä holiton valkkari on esim. Chardonnay - Light Live (alk. 0,00%). Eli täysin alkoholiton - ei edes 0,05%ia alkoholia.

        Itsekin tykkään viineistä, ja olen huomannut että ei viinin tarvitse olla holillista (jos siis puhutaan ajasta kun ei ole raskaana), eli noin niinkuin muutoinkin elämässä on terveellisempää suosia alkoholittomia viinejä, siidereitä ja oluita - niistä suurin osa on aivan ihan yhtä hyvänmakuisia kuin alkoholillisetkin virvoiketuotteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Limuissa ja Pommacissa on aspartaamia, mikä voi aiheuttaa syntyvälle vauvalle kehityshäiriöitä. Alkoholiton viini, jossa max. 0,05% etanolia, on täysin turvallinen jos viini-makunystyröitä kutkuttaa. Se on se viinin maku, jota tämän keskustelun kirjoittaja tässä alunperin haki - eikä humalahakuinen viinin juominen. Mielestäni hän osoittaa vastuuntuntoa että kysyy suoraan aiheesta ja etsii tietoa. Että ihan turha on alkaa kenenkään moralisoimaan kun aiheena on holittomat virvokkeet - varsinkaan niiden, jotka nauttivat tätä aspartaamia sisältäviä virvokkeita. Ne ovat paljon vaarallisempia sikiölle kuin alkoholiton viini! Ps. hyvä holiton valkkari on esim. Chardonnay - Light Live (alk. 0,00%). Eli täysin alkoholiton - ei edes 0,05%ia alkoholia.

        Itsekin tykkään viineistä, ja olen huomannut että ei viinin tarvitse olla holillista (jos siis puhutaan ajasta kun ei ole raskaana), eli noin niinkuin muutoinkin elämässä on terveellisempää suosia alkoholittomia viinejä, siidereitä ja oluita - niistä suurin osa on aivan ihan yhtä hyvänmakuisia kuin alkoholillisetkin virvoiketuotteet.

        ..että eiköhän se jo keskustelun aiheestakin jo selviä, että puhutaan raskaudesta ja alkoholittomasta viinistä. Idiootti on se, joka olettaa että tällä sivustolla aiheesta tiedustelevat odottavat äidit olisivat jotenkin holtittomia ja edesvastuuttomia. Heidän kannattaisi hakeutua moralisoimaan niitä odottajia, jotka addiktion vankeina kännäävät ja lotraavat viinalla ja piikittävät itseään huumeilla vieläpä tietäen että se koituu vauvan kohtaloksi. ...että tämä sivuston keskustelu ei ole heitä varten - vaan vastuullisia odottavia äitejä varten, jotka haluavat turvata syntyvän lapsen sekä oman terveyden ja tulevaisuuden.


    • Anonyymi

      Mitä syytä on matkia alkoholin juontia alkoholittomalla kun aidoista marja- ja hedelmämehuista löytyy paremman makuisia ja rypälemehu on niihin ja alkoholillisiinkin verrattuna lyömättömän makuinen ellei sitä ole jatkettu makeutusaineilla ?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe