Jälleen kerran ry:n joululauluilta järjestetty samaan aikaan kun Kauneimmat joululaulut kirkossa !!! Tulee mieleen ettei vaan tarkoituksella ? Taidanpa itse mennä kirkkoon.
Kauneimmat joululaulut kirkossa
18
1964
Vastaukset
- kirkkoon!
Siellä ei ole sitä henkeä, että "vain me" olemme oikeat uskovaiset. Kirkossa kaikki uskovaiset saavat olla yhtä Jeesuksessa Kristuksessa, eikä keneltäkään kysellä missä herätysliikkeesä kuljet. Vl:t vastustavat ekumeniaa, kun eivät halua että kaikki olisivat yhtä Jeesuksessa Kristuksessa. Ekumenian vastustus liittyy kuppikuntien jaotteluun, että kuka on väärässä, kuka jonkin verran väärässä ja kuka täysin oikeassa.
- ollut
mahdollista, että olisitte porukalla ajoissa esittäneet toivomuksen aikataulusta?
Joululauluissa ovat kirkotkin suurimmaksi osaksi täysiä.
Mukavia tilaisuuksia, jos vielä vetäjä on vaivautunut valmistelemaan tilaisuuden hyvin. Selittää lyhyesti aina laulettavan laulun historian (=muutamalla lauseella) ja sitten kajautetaan itse laulu yhdessä.
Siitä alkaa Joulu! - Taktikoinnin makua
Oliko ne viime vuonna samaan aikaan? Itse aion mennä kirkkoon.
- Fanni
oli muistaakseni Ry:n joulujuhlat samaan aikaan Kauneimpien joululaulujen kanssa. Minusta kirkossa on hieno tunnelma ja olen sitä mieltä, että jos kuulumme kirkkoon niin sen tilaisuuksissa voi myös käydä. Olen ollut aina ns. "toisinajattelija" enkä ole ymmärtäntyt sitä, että jopa joulukirkkoon on pitänyt mennä toiselle paikkakunnalle, jossa saarnaa "uskovainen pappi".
- kaikkea hyvää sinulle
Fanni kirjoitti:
oli muistaakseni Ry:n joulujuhlat samaan aikaan Kauneimpien joululaulujen kanssa. Minusta kirkossa on hieno tunnelma ja olen sitä mieltä, että jos kuulumme kirkkoon niin sen tilaisuuksissa voi myös käydä. Olen ollut aina ns. "toisinajattelija" enkä ole ymmärtäntyt sitä, että jopa joulukirkkoon on pitänyt mennä toiselle paikkakunnalle, jossa saarnaa "uskovainen pappi".
Minun on annettu ymmärtää, että jyrkän siiven vl:et eivät hyväksy/hyväksyneet että kirkossa käydään kun ei-lestadiolainen pappi saarnaa tai muissa tilaisuuksissa jotka ei ole vl:ien järjestämiä. Tämä seikka tulee esille mm. Ylen elävän arkiston kokoelmissa olevasta dokumentista "Syntisin silmin", jossa vanhoillislestadiolaisista erotettu mieshenkilö kertoo, miten joutui tekemään parannusta kun oli käynyt kirkossa "väärän" papin saarnan kuulossa. Aikaa myötä tuo ilmiö on enimmissä määrin jäänyt pois, mutta tuntuu, että se ei ole kaikilta jäänyt pois vaan on vielä jyrkän siiven mielissä.
Sinun asennoitumisesi asiaan on ihan tervettä eikä sitä tule kenenkään paheksua eikä siitä pahentua.
Tuo dokumentti löytyy myös internetistä www.yle.fi sieltä elävä arkisto ja "Syntisin silmin". - hoijaa
Fanni kirjoitti:
Mikset yhtä hyvin ajattele että kauneimmat joululaulut tilaisuus on järjestetty yhtäaikaa joulujuhlan kanssa? Kaikkea sitä voikin ihminen kuvitella. Eiköhän rauhanyhdistysten joulujuhlat ole aika monesta tekijästä kiinni minä kellonaikan a ne pidetään. Monesti on perinteisesti joku aika ja sille ei varmaan voi mitään jos päällekkäisyyksiä tulee. Voisit yhtä hyvin ottaa seurakuntaan yhteyttä miksi järjestävät kauneimmat joululaulut yhtä aikaa:)
Minulle tuli eilen useita kiertoviestejä jossa innostettiin lähtemään porukalla huomenna kirkkoon laulamaan hoosiannaa. Ja huom! meillä ei ole seurakunnassa vl-pappia. Kauneimmat joululaulut tilaisuuksissa olen käynyt aina kun ole päässyt kuin on huvittanut eikä olisi koskaan tullut mieleen että se ei olisi sopivaa. Pelkkä ajatuskin hymyilyttää.
- kirkkoon vain
jopa nuoren miehen silmän kostuvan, kun lauletaan Vexi Salmen ja Kassu Halosen Sydämeeni joulun teen -laulua. Koskettavia hetkiä tämmöiselle vanhalle jäärälle.
- minunkin silmät.
Myös Loirin laulamana on ko laulu hyvä. Sitten on myös tosi kaunis ja aika harvoin laulettu Carola Häggkvistin Taivas sylissäin. Voi että on sievä, laulakaapa.
Ja tuosta Riki Sorsan viimeisestä puhumattakaan, voitaisiin sitäkin laulaa kirkossa. Haltuus annan sydämein.
Hyvää joulun odotusta kaikille! - ho hoi
minunkin silmät. kirjoitti:
Myös Loirin laulamana on ko laulu hyvä. Sitten on myös tosi kaunis ja aika harvoin laulettu Carola Häggkvistin Taivas sylissäin. Voi että on sievä, laulakaapa.
Ja tuosta Riki Sorsan viimeisestä puhumattakaan, voitaisiin sitäkin laulaa kirkossa. Haltuus annan sydämein.
Hyvää joulun odotusta kaikille!niin mitä siitä on apua jos silmät kostuu jostain sieluttomista lauluista kerro?
meneekö kassut ja loirit taivaaseen sillä että jokin silmä kostuu voi yksinkertaisuutta.
tätä on luterilaisuus tässä maassa. silmä kostuu keran vuodessa ja se on siinä.
- Nimetön
en oo vl olin kerran heidän joululauluillassa kirkossa siellä olevat laulut nauhoitettiin eikä kukaan kysynyt et oonko vl
- uskova kokkolasta
siunattua joulua kaikille kristityille riippumatta siitä mihin herätysliikkeeseen kuulutte, tai oletteko luterilaisten kirkon kristittyjä
- pohdintaa
Kaun. joululaulut on Lähetysseuran formaatti ja jo 70-luvulta lähtien järjestetty lähinnä 3. adventtisunnuntaina. KJL-tapahtuma voidaan tämän nimisenä siis järjestää vain, jos kerätään kolehti Suomen lähetysseuralle. Sama taho toimittaa seurakuntiin (ei her.liikkeille tms. yhdistyksille) lauluvihkot ilmaiseksi.
VL-opit (kuri) on siinä mielessä muuttuneet, että enää ei ainakaan saatanalle heitetä jos osallistuu Kaun. joululaulut -iltaan. Siinä mielessä dokumettien SYNTISIN SILMIN ja MATKALIPPU HELVETTIIN antamat tiedot VL-opeista eivät enää täsmää nykyisiin oppeihin. Opit siis ovat muuttuneet. Tai jos joku väittää, että VL-opit eivät ole muuttuneet, täytyy sitten myös olla näyttöä saatanalle heittämisistä seurakunnallisen osallistuvuuden johdosta.
Olen samaa mieltä VL-kristityn kanssa teoksesta Sydämeeni joulun teen. Se ei täytä hyvän kr. joululaulun mittoja. Siinä paino on ihmisen kokemuksissa ja Jeesuksesta tehdään vähän niinkuin vuosittais-hömppätavaraa. Toki oikein ymmärrettynä sanat voivat ruokkia. Kirkas kristillinen sisältö mielestäni siitä puuttuu.
Mutta VL-kristityt eivät saisi olla niin tarkkoja kuka jonkun virren tai hengellisen laulun on säveltänyt. Virsikirjan virren 178 (Myös isämme uskoivat ennen), joka on myös KUN JEESUS on OMANA MULLA säveltäjä 0n ev. liikkeeseen lukeutunut Emil Törnwall. Hänestä on wikipedia-artikkelikin. Eli voiko "epäuskoisen" säveltäjän tai runoilijan tekstejä käyttää. Voiko VL-uskova käyttää puoltakaan virsikirjan virsistä? Siionin lauluissakin varmasti on aineistoa, jotka jouduttais WEKSI/KASSU -syillä rajaamaan pois... - kirkkouskova
kokkolassa on kauneimmat joululaulut vain Kaarlelassa, tuleeko kaikki RY:läiset sinne. Kirkko tulee täyteen, kaikki eivät mahdu, jotkut joutuvat seisomaan.
- hohhoijakkaa
Jollakin on hengen palo nostaa yhdeksän vuotta vanha postaus näkyville. Hohhoi
- rauhansanakrist
Miksi RY:läiset eivät mene ehtoolliselle joulun yökirkossa kokkolassa häiriköivät kirkon ulkopuolella nuoret tupakoivat siellä ym suntio voisi pitää vähän jöötä
- Poissa.olen.kirkosta
Nyt on tämän asian aika.
Tässä linkki muillekin, jos tahtoo erota kirkosta:
http://www.eroakirkosta.fi - puh.veli
Tiptaptiptaptipetipetitiptap.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083336Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401673Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971523- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89952Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55882