Kertokaapa mielipiteenne, mikä on paras valmistettu Mersu läpi vuosikymmeneten. Enkä tarkoita komeinta tai nopeiten kiihtyvää, vaan parasta esim. kestävyydeltään tai vaikkapa kulutukseltaan.
Itse sanoisin, että W126.
Kaikkien aikojen paras Mersu
115
21699
Vastaukset
- on paras
W124 200 D
kuluttaa 6L 100km. kesällä vähän alle ja talvella vähän yli. Kulkee ja tilaa riittää. Kestää ja kestää..Hyvä ajaa kaupungissa ja tiellä. Tasapainoinen hiljainen kulkija. Ja auton näköinen. Hyvä maalipinta ja sisustus.
Helppo huoltaa ja halvat varaosat. Autojen auto..- citikisti
satalankku se on.
- E220 CDI
Vielä yksi ääni Satalankulle, joka ei huonone lainkaan, vaikka dieselin sylinteriluku kasvaisi yli neljänkin.
- 123D
Suosikkini on 123 kormalli.Todella tukeva korimalli.Hyvä ajaa myös talvella.
- Mersunaattori
Pikkumese on pop.
- Mersu-nainen
Totta puhut, veli hyvä. Erityisesti Lang-malli oli vielä parempi. Tämä nykyinen ei ehkä ole joka paikasta niin hyvä.
- Måste Gädda
600 -mallit
- Oisko tuo
Messerschmitt BF 109. Suomenkin ilmavoimien käytössä. Lukemattomia pudotuksia toisessa maailmansodassa.
- pekieki
Varmaan niin, joo. Mutta Jaguarit, sen alumiiniset versiot,, XJ ja XK tehdään Coventryn kaupungissa, samassa tehtaassa, kun mersuja paremmat Spitfiret tehtiin. Briteillä on silmää perinteille. Ps. Juhla-autona XJ Supe 8 ja arkiautona MB 220CDIa. Arvaa kummalla ajan mieluummin? No kissalla tietty. MB on työkalu.
- Näinnii
123 on paras ja sillä selevä.
- Milj....
Sitä saa helekutti ajamalla hajalle. Nykysin ei tehä enää niin hyvia autoja, ei ois remontintekijöille hommia.
- Sssshillällaillla
Onsse noinniinku parasss sajettava tuoniinku merssuista tuonoinniinku mannemerssukshan sitä noinniinku sanotaan muttatotanoinniinku onsssse parasss ja viellä kaksatasellatiiselillä ku se kone noinniinku muutaku nakuttaa noinniinku
- W124:sen
moottorilla olis paras, vaikka sekin ruostuu käsiin.
- Juuh....
Mese 123, Volvo 240, Corona vm67. Siinä kolme kovinta. Tyhmyyttä jos ajamalla rikki menis.
- DUCKMAN
Juuh.... kirjoitti:
Mese 123, Volvo 240, Corona vm67. Siinä kolme kovinta. Tyhmyyttä jos ajamalla rikki menis.
1.E320T W211
2.E320T W210
3.E320T W124
4.280E W123
5.280E W124
6.280E W124
7.300E W124
8.500E W124 - unelmia 1-39
Juuh.... kirjoitti:
Mese 123, Volvo 240, Corona vm67. Siinä kolme kovinta. Tyhmyyttä jos ajamalla rikki menis.
olisi nastaa aikanaan omistaa nämä mersut 1-30
1.170v 1946 harrasteautona, projektina.kauppakassina
2.170v 1947 harrasteautona.kauppakassina
3.170v 1948 harrasteautona.kauppakassina
4.170v 1949 harrasteautona ja projektina
5.170v 1950 harrasteautona
6.170v 1951 harrasteautona
7.170v 1952 harrasteautona
8.170v 1953 21.2 1953 rekisteröity
9.170v 1954 21.3 1954 rekisteröity
10.170v 1955 21.3 1955 harrasteena
11.180 1956 harrasteena
12.180 1957 harrasteena
13.180 1958 harrasteena
14.180 1959 harrasteena
15.220 1960 projektina.harrasteena
16.220 1961 harrasteena
17.220 1962 kauppakassina
18.220 1963 kauppakassina
19.220 1964 kauppakassina
20.220 1965 kauppakassina
21.220 1966 harrasteena
22.230 1967 harrasteena
23.230 1968 harrasteena
24.230 1969 projektina
25.230 1970 projektina
26.280se 1971 harrasteena
27.450sel 1972 harrasteena
28.450sel 1973 harrasteena
29.240d 1974 w115 harrasteena
30.450sel 1975 w116 harrasteena
31.450sel 1976 w116 käyttiksenä
32.450sel 1977 w116 käyttiksenä
33.280slc 1978 w107 harrasteena
34.240d 1979 w123 harrasteena - 240d
unelmia 1-39 kirjoitti:
olisi nastaa aikanaan omistaa nämä mersut 1-30
1.170v 1946 harrasteautona, projektina.kauppakassina
2.170v 1947 harrasteautona.kauppakassina
3.170v 1948 harrasteautona.kauppakassina
4.170v 1949 harrasteautona ja projektina
5.170v 1950 harrasteautona
6.170v 1951 harrasteautona
7.170v 1952 harrasteautona
8.170v 1953 21.2 1953 rekisteröity
9.170v 1954 21.3 1954 rekisteröity
10.170v 1955 21.3 1955 harrasteena
11.180 1956 harrasteena
12.180 1957 harrasteena
13.180 1958 harrasteena
14.180 1959 harrasteena
15.220 1960 projektina.harrasteena
16.220 1961 harrasteena
17.220 1962 kauppakassina
18.220 1963 kauppakassina
19.220 1964 kauppakassina
20.220 1965 kauppakassina
21.220 1966 harrasteena
22.230 1967 harrasteena
23.230 1968 harrasteena
24.230 1969 projektina
25.230 1970 projektina
26.280se 1971 harrasteena
27.450sel 1972 harrasteena
28.450sel 1973 harrasteena
29.240d 1974 w115 harrasteena
30.450sel 1975 w116 harrasteena
31.450sel 1976 w116 käyttiksenä
32.450sel 1977 w116 käyttiksenä
33.280slc 1978 w107 harrasteena
34.240d 1979 w123 harrasteenaw123 240d tollasen omistais 2 kertaa niskatuet
- Nimetön
Kaunein mersu 450 SL.
http://www.ajovalo.net/Historia/mb_w107.htm - tuc
Mersu-puulaakin paras tuotos koskaan on smart Roadster.
- Pieni kulutus (matka-ajossa alle 4,5l/100km)
- Ei ruostu, kun koripaneelit ovat muovia.
- Hillittömän hauska ajaa.
- Upean näköinen.
- Halvemmat vakuutusmaksut kuin missään muussa autossa (paitsi smart ForTwossa).
- Pieni auto, mutta silti mittava turvavarustelu ja luja turvakori.
- Sympaattinen, kerää katseita mutta ei sylkeä tai vandaaleja.
- Menee mutkiin paremmin kuin esim. Lamborghini Gallardo Spyder.
- Kaikki hyvän auton ominaisuudet: keskimoottori, turboahdin, kaksipaikkaisuus, avokatto, rattivaihteet...
Ei tarvi varmaan kysyä, millä laitteella itse ajelen... ;)- mieltä
- Mopon rekisterikilpi, ei vie tilaa puskureista.
- Jos pitää turvavyön kiinni, ei tarvitse maksaa autoveroa eikä vakuutusta, koska lasketaan silloin selkärepuksi.
- Ei kelpaa edes varkaille.
- Negatiivista: Kun pysäyttää oranssin yksilön sivuikkuna auki kadun laitaan, alkaa tuleen kirjeitä sisälle.
- Ei ole Mersu, vaikka siltä saatta tuntuakin, SsangYongissakin on Mersun moottori. - tuc
mieltä kirjoitti:
- Mopon rekisterikilpi, ei vie tilaa puskureista.
- Jos pitää turvavyön kiinni, ei tarvitse maksaa autoveroa eikä vakuutusta, koska lasketaan silloin selkärepuksi.
- Ei kelpaa edes varkaille.
- Negatiivista: Kun pysäyttää oranssin yksilön sivuikkuna auki kadun laitaan, alkaa tuleen kirjeitä sisälle.
- Ei ole Mersu, vaikka siltä saatta tuntuakin, SsangYongissakin on Mersun moottori.- ihan tavallinen rekisterikilpi
- Autoni painaa yli 800kg, ei ole selkärepputasoa.
- Kelpaisi varkaille, mutta Mersun tekniikalla toimiva elektroninen ajonesto estää varkaudet tehokkaasti. Toisaalta ulkonäkö on niin erikoinen, ettei kovin kauas varas pääsisi, koska kiinnittää liikaa huomiota.
- smart on täysin Mersun tekniikkaa. Kokonaan Mersun omistama, täyttä Mersua. Ihan yhtä paljon kuin esim. Unimog.
- Jos mielestäsi tämä näyttää postilaatikolta, suosittelen silmälasien hankkimista. http://www.berlin-tuning.com/images/seite_1.jpg
Tuollaisten neropattien mielestä varmaan Lotus, MG, Caterham ja Ferrari ovat myös mopoja selkäreppuja, jotka eivät kelpaa varkaille. - löytyy.
tuc kirjoitti:
- ihan tavallinen rekisterikilpi
- Autoni painaa yli 800kg, ei ole selkärepputasoa.
- Kelpaisi varkaille, mutta Mersun tekniikalla toimiva elektroninen ajonesto estää varkaudet tehokkaasti. Toisaalta ulkonäkö on niin erikoinen, ettei kovin kauas varas pääsisi, koska kiinnittää liikaa huomiota.
- smart on täysin Mersun tekniikkaa. Kokonaan Mersun omistama, täyttä Mersua. Ihan yhtä paljon kuin esim. Unimog.
- Jos mielestäsi tämä näyttää postilaatikolta, suosittelen silmälasien hankkimista. http://www.berlin-tuning.com/images/seite_1.jpg
Tuollaisten neropattien mielestä varmaan Lotus, MG, Caterham ja Ferrari ovat myös mopoja selkäreppuja, jotka eivät kelpaa varkaille. - tuc
löytyy. kirjoitti:
Noissa autoissa ei ole yhteistä kuin se, että molemmissa on neljä pyörää.
smart Roadsterin ja tuollaisen sekoittaa toisiinsa yhtä helposti kuin Hyundain ja Maybachin.
Milläs autolla itse muuten ajat? - faktoja
löytyy. kirjoitti:
Moottori KUBOTA Z402 Diesel
Sijoitus
edessä poikittain
- vastata...
R129 eli SL-mallisto vuosilta 1989-2000.
- MIESJJJS
1.280E
2.300E
4.E320T
5.S320
6.S320
- Mercedesisti
Tämäpä onkin paha kysymys, kun mersuja on niin erilaisia ja eri tarkoituksiin olemassa. Jonkun mielestä saattaa olla esim. W203 C200cdi-koneella paras, kun kulutus on pieni ja auto hyvännäköinen, mutta kulutus ei varmaan voi olla tärkeimpiä kriteereitä, muuten W168 A160CDI tietysti olisi vahvoilla.
Jos miettii missä mersuissa on vähiten ollut ongelmia ja jotka ovat todella haluttuja ja upeita autoja kaiken kaikkiaan, niin SL ja SLK ovat vahvoilla, esim. ADAC:n tilastoissa parhaan 5 joukossa melkein aina. - w 210
Ei tarvi selitellä.
kilometrit puhuu puolestaan.
Kauneus on katsojan silmässä (niissä neljässä kierossa). - JOS JOSKUS
1.240D W123
2.240D W123
3.240D LANG W123
4.280E W123
5.300E W124
6.300TE W124
7.250TE W124
8.300TE W124
9.280TE W123
10.300TE W124
11.300TE W124
12.240D LANG W123
13.300 GD
14.320 ML
15.190 SL
16.190 SL
17.300 SL
18.350 SLC
19.280 TE
20.300 TE
21.300 TE
22.300 SLR
23.190 E
24.300 TE
25.320 TE
26.W124 E500
27.W124 E500
28.W123 280E
29.W124 300TE
30.W123 300TE
31.W123 240D
32.W124 200D
33.W123 230E
34.W115 230E
35.W123 280E
36.W211 E320- MERSUMARA
37.W123 300D
38.W211 E320
39.W210 E320
JA SITTEN 60-L KLASSIKOISTA 280SEL....ITSE TYKKÄÄN 123-KORISARJASTA VARSINKIN FARMARIMALLISTA - SKIDINÄ MEINAAN OLI
MERSUMARA kirjoitti:
37.W123 300D
38.W211 E320
39.W210 E320
JA SITTEN 60-L KLASSIKOISTA 280SEL....ITSE TYKKÄÄN 123-KORISARJASTA VARSINKIN FARMARIMALLISTAR129 SKIDINÄ MEINAAN OLI SELLAINEN LELUAUTO...AVOMALLI...OLEN AINA DIGANNUT SITÄ JA R107SEISKAA
- kn
w201 coswort ehdottomasti
- Autoilija_A
Viimeisin versio jokaisesta korimallista on se paras.
Ja CL taitaa nykyisin olla se paras korimalli- manne mursu
Monet taxi-kuskit sanoo että 123 oli hyvä, mutta 124 vieläkin parempi (kestävämpi) ja parempi ajaa. Tosin, kun uusia malleja tulee aina ne on parempia ajettavuudeltaan.
- W210
W124, OM603 moottorilla, on paras auto mitä on koskaan tehty. Nimenomaan 1985-1993 vuosimallit. Facelift malliin tuli jo ongelmia.
- Anonyymi
W114. W115 ja 50-l alun Mersut 170v ja 180 60-l alusta
- A BE CE DE
Ensimmäinen Mersuni oli -73 mallin 200, bensakoneella, parisataatuhatta km ajoin ilman isompia remppoja.
Sen jälkeen olen ostanut 5 Mersua uutena, kaikissa on ollut joku vika heti alussa, kurjin oli -86 mallin 230TE, myin pois ajettuani vajaan vuoden.
Nyt olen ajellut kymmenisen vuotta S mallin V8 Mersulla, maksaa maltaita, mutta viimeisessä paidassa ei ole taskuja. - ifkgjirjh
W163 on ehdottomasti Suomen oloihin paras; maastomarsu.
mun top20
1. w115 240d
2. w116 350sel
3. w110 220d
4. w124 200e
5. w123 300d
6. w124 240d
7. w123 200d
8. w123 240d
9. w123 300d
10. w123 240d
11. w202 190e
12. w201 190e
13. w126 560sel
14. w126 560sel
15. w107 350slc
16. w123 200d
17. w124 300e
18. w124 300e
19. w220 s320
20. w140 s320
- Kefiiri
Ajanut mersuilla vuodesta -86. Silloin sain työsuhdeautoksi 240 D 123.
Tuli halvalla kun oli jo 124 malli myynnissä ja ei meinannut kelvata vanha malli kellekkään. Alennusta saain 14 000 mk
Oli muuten hyvä peli. Ajoin sillä vajaat 600 000 ilman mitään suurempaa, ei edes koiranluita mennyt. Sain sen mukaani kun läksin firmasta omaan puljuuni.
Sen jälkeen on ollut käytettyjä kaikki ja 124d malleja 200- 300. Hyvin on nekin pelanneet. Vain yksi hajosi (meni kone ) varotteli hajoomistaan viimeiset 15 000 km.
No olihan sillä ajettu jo 920 000 edes kantta avaamatta, joten hyvin se palveli, ei voi valittaa.
Suurin ero nuilla malleilla on jotta 123 syöppäsee hieman enemmän, mutta on huomattavan suutavakaampi sivutuulessa kuin 124 malli tai yksikään muu auto jota olen koskaan ajanut. Sitä ei heti uskoisi un katsoo profiilia. - Kefiiri
Siis mallia 200- 300 D jos joku luuli jotta kpl ; )
Minun mielestä w140 ja k770.
- Vain Paras Kelpaa
Hankala kysymys,kun Mersu teki AUTOJA aina vuoteen 1998 asti.Ässä puolelta sanoisin että W140 tai W126 parhaat ÄSSÄT. Ja ns TAXI malleista W123 W124 ja ensimmäisen sarjan Väyryset (VM95-98). Myös unohtamatta Wanhoja Pontonit,Siivelliset,Pystylyhdyt yms,mutta niitä ei tahdo enää löytyä joka myyjältä.
- Voiko olla näin???
Itselläni on vähän ajettu 124 korimallin Mersu.
Auto on tosiaankin pelannut mainiosti, mutta siis onko oikeasti niin, että tuollainen 20-Vuotta vanha Mersu onkin sitten se Mersun paras / kestävin malli??
Onko nykyaikaiset (Turvalliset) autot niin täynnä hienoa tekniikkaa, jotka saavat omistajat turhautumaan, koska autoissa onkin vanhempiin autoihin nähden enemmän vikoja.....
Näitä keskustelupalstoja kun selailee, niin herää väkisin mieleen ajatus, kannattaako siitä omasta 20-vuotta vanhasta autosta luopua koskaan........ Selailee minkä tahansa automerkin/mallin kohdalta kommentteja,löytyy toinen toistaan kalliimpia tyyppivikoja......
Sori että meni hieman ohi aiheen!!
Lyhyesti siis: Kait se W124Korimalli on se vahvin malli!! - Immelmanni
Mielenkiintoisia kommentteja. Mutta kertokaas nyt mistäpä saisin tuollaisen w123-mersun, jolla olisi vielä 10 vuoitta ja 300 000 km ajoa jäljellä? Eihän sitä lyhyemmäksi ajaksi kannata hankkia.
- <<<
top10 mersut
1. 280sel w108
2. 250s w108
3.450sel w116
4.450sel w116
5.380sel w126
6.190e w201
7.240d w123
8.280e w123
9.300td w123 - simsalapim
minulla on vuoden -76 200 diesel jolla on ajettu 800 000km eikä ole tarvinnut juurikaan remontteja tehdä ei kolise eikä nitise menee tasaisesti ei ´kä lahokaan ole kun on viitsinyt massata tarpeeksi auto ollut minulla 24 vuotta ELIKKÄS 123 200D PARAS
- W124 700 tuh
W124 200 D on kyllä autojen auto. Kakskyt vuotta on kuljettu.
Sama aika ennen mersua pehmitti 8 erimerkkistä autoa.
Enemmän on mersulla ajettu kuin noilla muilla yhteensä.
Työ ja kulkeminen jatkuu vielä loppuvuoden. Mersu kyllä
jaksaa, miten mies ? - pääomakulut 0 euroa
Parhaasta en tiedä, oma tarinani.
MB 124 200 diesel, auto on ollut meikäläisellä n20 vuotta, enkä myy.
Kilometrejä kertynyt vasta 1 miljoona.
Moottori, vaihteisto perä,syöttöpumppu, iskunvaimentimet, vetoakselitkin vielä alkuperäisiä.
Iskareiden kunto katsastumiehen mukaan kuin uudet!!
Normaalit kulutusosat vaihdettu tarpeen mukaan.
Käsittämättömän luja auto.
Loistava ja hiljainen tienpäällä.
Kulutus 5,4-6,4l/100km.
Öljyä ei syö vieläkään, Mobil 5w-50 vaihdan kaksi kertaa vuodessa suotimineen.
Ajoa kertyy 30-40000km/v.
Ei tässä ole voinut kuin sääliä kavereiden uusien autojen harmeja ja niiden huoltolaskuja. - vbhhhhhh
Yleensä ottaen 80-luvun meset ovat lujia laatuautoja. Laatu heikkeni 90-luvun alun jälkeen tuossa 93-94 alkaen. Itsellä on ollut 88 200d ja 89 200d sekä 80 280s. nyt on jokapäiväisessä ajossa 84 2 litrainen automaatti diesel tenavatähti. Paljon on tullut noilla vanhoilla autoilla ajettua ja kaikki ovat kunnossa olleet kun vaihtanut olen tai myynyt pois.
- <<<<
top10
1.450sel w116
2.280sel w108
3.300tdt w123
4.240d w123
5.280e w123
6.300e w124
7.280e w124
8.560sel w126
9.450slc w107
10.350slc w107- Jorkka1952
Paras 560 SEC.
- Samuliautoilija
Jorkka1952 kirjoitti:
Paras 560 SEC.
Parashan se on W 126 SEC 560, varsin viimeisten vuosien mallit. Tosi kallis aikoinaan. V. 1990 1 milj. FIM. Vastaa nykyrahassa 380,000 euroa.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/klassikko-mercedes-benz-560-sec-vm-1989
- z<<<
8 parasta
1.mercedes 280se w108
2.mercedes 450sel w116
3.mercedes 350slc w107
4.mercedes 560sel w126
5.mercedes 300e w124
6.mercedes s320 cdi w220
7.mercedes 280e w123
8.mercedes 350slc w107
9.mercedes 450sel w116
10.mercedes 280slc w107
11.mercedes 300te w124
12.mercedes 240d w123
13.mercedes 450sel w116 - Feijjaaaaa
W124 2,5L 20V 605 moottorilla oleva.... best of the BEST
- M-B
W124 300D ehdottomasti paras
- Lay845
Olisi upeaa ajaa mersua ja liuta niitä kortin kera ja mm 300gdeetä jossa matkaisi lola ja nova ja bullmastiffi tyyne ja hannibal bernhardilainen ja cockeri iines 21.4-29.12 pitov takia. Ja saksanpaimenkoira eve ja talvella minkkiturkkiin puk rva j ja bernh rocky
- Love848
Ja vielä 450mallia joskus ukkn ajaisi kauppaan 1967 barracudalla ja 1979 300deellä
- mesenssttori
W124 ehottomasti! ei me ajamalla rikki, menee pirun pienellä aineella. mun puolitutulla on 2,5 milj. ajettu, vm 94 300 td. ja toimii ku unelma. pelkkiä kulutus osia kone remontti 2,3 mijoonassa.
- W 124 autoileva
Mallit W126,W123,W124 ja ehkä W210(220D ja 290TD) aina vuoteen 1998
asti.Eikä sovi unohtaa W140.Ainut huono puoli W140 kalliit osat ja huollot, muuten tosi vankka malli.1999 vuodesta eteenp laatu selvästi.En tiedä sitten aivan uudet 2007-2011. W201 190E, 2,6 litraanen R6 160 heppaanen. Toimii kun haluaa toimia :D
Kulutus kympin paikkeilla, helevetin hyvä ajaa!
Pikkuvikoja vaan löytyy, mitä nyt ei ole tullut kunnolla vielä tutkittua mitä pitäis korjailla...- Ässä Mersuilija
Kyllähän ne parhaimmat Mersut ovat W126(myös W123 ja W124,mutta ovat melko paljon ajetut yleensäkin)Itse suosittelisin ostamaan tänä päivänä vm 1980-1998 mallisen Mersun käyttöautoksi.Vuosim 1999-2006 laatu yleisesti ottaen heikkeni melkoisesti.Mutta 2007:stä eteenpäin laatu on parantunut roimasti,jos vain lompakko kestää ostaa vm 2007-2011 Mersua.Itsellä tietoa W126:sesta,jolla ajettu 1,3 Milj km,vielä alkup perä ja laatikko.
- Laatua nyt minullaki
Ehdottomasti paras Mersu on tuo naapurin kanttivaloinen 200D. Siinä ei ole ollut koskaan mitään vikaa. Kun sen perään laittaa ison telimuulin kukkurapäänään koivuhalkoa niin kaasua painaessa jää vain vana takarenkaista kun valtava dieselvääntö välittyy tiehen renkaiden pidon rajamailla. Polttoainettakin se vie niin vähän että tankillisella pääsee Uudeltamaalta Leville ja puoleenväliin takaisinkin vaikka kuinka polkisi. Ja sehän ei ruostu vaikka suolavedellä pesisi.
Toivottavasti omani, pari kuukautta sitten ostamani 220 CDI vm. 2005 pystyy edes osaan tuosta. - On 220 cdi.kin
Hei
Miun mielestä paras mersu on ollu 508. Siihen on mahtunu kyytiin mitä vuan. Nuorempana panin kyytiin vanhan vuodesohvan ja pöyvän. Rättimaton lattialle ja kuasuhellan sekä kuasujiäkuapin nurkkaan. Tätä muuttokuormoo kuskasin sitten nuapurikylän tytön kanssa pitkin Ruotsia ja Norjoo. Ei ollu kuasukytkennätkään ihan lainvuatimat mutta toimivat hyvin.
Sohvalla muattiin... ja nukuttiinki. hyvä oli auto myöhemminki, monet sonnit siinä kuletettiin laitumelle ja milloin mitäkii.
Pitänöö lopetella ku se samane makkuukaver tuossa patistelloo saunaan.
Terveisin Pate - only 1
1.CLS
http://www.automobile.de/cgi-bin/deeplink.pl/cgi-bin/magazin/autonews/Tests und Fahrberichte/index.pl?id=16668&type=bild&archiv=tests&bild=1 - W123 ajomies
W123 on kestävin mese.
Bonuksena hyvät tilat, mahtu hyvin temput tekemään nuorikon kanssa takapenkillä;) - vonMessen
CLS on paras
- naa omistais vol 1
1. 240d w123:-( kayttis. haaauto. harrasteauto 2. 280e:-( kayttis 3. 300d :-( kayttis. harrasteauto 4. 450sel:-( kayttis 5. 190e:-( kayttis 6. 220d:-( kayuis 7. 240d :-( kayttis
- 450sel 6.9
450sel 6.9 metallinhohto tollasen omistais ja automaatilla varustettuna
- 12 parasta
450sel 6.9 kirjoitti:
450sel 6.9 metallinhohto tollasen omistais ja automaatilla varustettuna
1. 240d w123:-( vihrea ja 2k niskatuilla 2. 450sel w116:-( metallinhohto 3. 280e w124:-( metallinhohto 4. 500sel:-( metallinhohto 5. 450sel:-( musta 6. 240d:-( musta 7. 220:-( dieselilla 8. 240d:-( punainen 9. 280se:-( 3.5 koneella 10. 280e :-(w123 korinen 11. cls:-( oma unelma 12. 300e:-( metallinhohto
- w1162
W116 KORINEN JA W126 KORINEN
- mb <3
ite oon ollu 1200000 ajetun mersun kyydissä eli miljoona ja kaksataatuhatta päälle!
- W208
W208. Mielellään 430 tai 55AMG. Kaunis, hyvä ajaa, oikeaa Mersu tunnelmaa ja nykyisin saa suomestakin melko edullisesti eli hinta-laatu kohdallaan. Mulla oli 200 W208 ja vieläkin harmittaa kun piti nyydä, kun tarvisin pakettiauton. Nyyh.
- mites MB
Actros.
- ceemies
W204. Itellä on farmarimalli ja vasta 100 tuhatta ajettu. Minkäänlaista onkelmaa ei ole ollut. En näe yhtään syytä miksi ei vois pelata seuraavat 20 vuotta. Kyllä varmaan ne W123 ja 124 ovat hyviä, mutta ainakin tiisseleinä ovat nykyliikenteeseen vaarallisen laiskoja.
- rellupösösitukka
eka mese, toissavuosisadan lopussa
ei taida olla vasatan sanomista. vähän vaikeaa se onkin sanoa vastaan. - 124123124115201
Kaikki ovat olleet hyviä ja viimeiset 9 ovat vielä minulla.
- EcabrioA
2010-2012 E250 cgi Cabrio A
- TULEVIAMERSUJA
TOP10
1. 450SEL W116
2. 350SEL W116
3. 280SEL W108
4. 190E W202
5. 240D W123
6. 240D W123
7. 300D W123
8. 450SEL W116
9. 450SLC W107
10. 190E W202 - josaldinho5172
nää omistais 9 9-18
1. 220 diesel
2. 240 diesel
3. 300 diesel
4. 450sel
5. 450slc
6. 190e
7. 240d
8. 240d
9. 220d
10.450slc
11.450slc
12. 190e
13. 240d
14. 240d
15. 220d
16. 450sel
17. 190e- josaldinho5172
18. 450sel vm 1975 6.9 koneella
- josapappa1773
450SEL
280SEL
350SEL
560SEL
NOI OMISTAIS AINASKI
JA 450SELIN 6.9 KONEELLA
SITTE 240D
300D
300TDT - josapappa1773
ois upeeta omistaa 22 8-30 mersua
KÄYTTIKSET
1. 170V 1946 < JOKA OLISI APPIUKKONI JORMAN < ELI TULEVAN VAIMONI HANNELEN ISÄN VANHA
2. 170V 1947 < JONKA OSTAISIN NETTIAUTOSTA JA ENTISÖISIN
3. 170V 1948 < JOLLA SITTEN AJAISIN HÄÄAJOJAKIN
4. 170V 1949 < JOLLA AJAISIN TURKUUN JA TAMPEREELLE
5. 170V 1950 < JOLLA AJAISIN TAMPEREELLE < PYYNIKKI
6. 170V 1951 < JOLLA AJAISIN TURKUUN
7. 170V 1952 < JOTA KOKEILISIN RADALLA
8. 170V 1953 < JOLLA AJAISIN
9. 170V 1954 < JOLLA AJAISIN
10. 170V 1955 < JOTA AJAISIN
11. 180 1956 < JOLLA AJELISIN NUORENA AVIOMIEHENÄ
12. 180 1957 < JOLLA AJELISIN
13. 180 1958 < JOLLA AJELISIN
14. 180 1959 < JOLLA AJELISIN
15. 180 1960 < JOKA OLISI HÄÄAUTONANI
16. 220 1961 < JOITA OMISTAISIN 9
17. 220 1962 < JOITA OMISTAISIN 7
18. 220 1963 < JOITA OMISTAISIN 4 < JA 2 TULISI LAIVALLA < OLLESSANI RANSKAN MUUKALAISLEGIOONASSA
19. 220 1964 < HÄÄAUTONI. KÄYTTIS
20. 220 1965 < HÄÄAUTONI. KÄYTTIS
21. 220 1966 < HÄÄAUTONI. KÄYTTIS
22. 250 1967 < KÄYTTIS
23. 250 1968 < KÄYTTIS
24. 280 1968 < KÄYTTIS
25. 280 1969 < KÄYTTIS
26. 280SEL 1969 < HARRASTEAUTO
27. 280SEL 1970 < HARRASTEAUTO
28. 280SEL 1971 < HARRASTEAUTO
29. 280SEL 1972 < HARRASTEAUTO
30. 350SEL 1972 < HARRASTEAUTO - Ikuinen Taksi
eli W123
- tuuuura
w124 Bensa ja kovalla askilla:)
- 3121416
Satalankku. 700 tonnia mittarissa ja toimii kuin junan vessa edelleen.
- MdE
Mersun S sedan vuosimallit 2005-2013
- Ratkaiseva_asia
Kautta aikojen on varmasti ollut liikenteessä paljonkin erinomaisia Mersuja. Kaikissa niissä – yhtä lukuunottamatta – on kuitenkin ollut yksi todella paha vika: ne ovat kuuluneet jollekulle muulle kuin minulle.
Se paras valmistettu Mersu läpi vuosikymmenten valmistettiinkin sitten Saksan Bremenissä viime vuonna ja se on parhaillaan minulle kuuluva omaisuus- ja käyttöesine.- Sec-mies
Mukavasti kääntyvät vieläkin päät kun ajelen museorekisteröidyllä 500 SEC:llä kaupungilla ja harrasteajoneuvotapahtumissa. Se on eräs niistä autoista joita ei juuri tarvitse selitellä kenellekään ja erottuu yhä massasta edukseen.
- IchLiebeDich
WTF, lusikkaa soppaan, MB 124W Coupe 320CEA -93 ennen Fl, 5vaihteinen automaatti, 220hv/165kW 0-100km/h 7,8s, huippunopeus väh. 235km/h, takaripustuksena formula1 tyyppinen multilink, kaikki mukaan laskien jopa sen seitsemän tukipistettä... aika hyvin sarjatuotantoautoksi...kyllä saksalainen osaa, DIN, saksan normisto on tiennäyttäjänä meille muille...
- eifaktaa
Alkaa huvittamaan nuo kirjoitukset,paras mersu niin malleja on onkin useita ,tulee mieleen ettäkö noin paljon parhaita mersuja,kukaan ulkopuolinen ei saa tietää todellisuutta koska malleja on kirjoiteltu liikaa,eli parasta ei ole olemassakaan on vain mutu tietoa.
- 116möhkö
280 S, W116, –76–80
- autojenkuningas92
parhaat mersut ikinä
190,200,väyryne
w124.
Noilla usein ajaa sen 1000000km
helmat noissa joskus tuppaa ruostumaan (varsinki väyrysest) mutta pikkuvikoja.
pystyykö mikään nykyauto samaan? Ei pysty.
kyllä vaan nää vanhat mersut on parhaita autoja. Ei uudet mersut kestä läheskään samalla tavalla niinkuin ei muunkaan merkkiset nykyautot.
noita 124w korisii mesejä saa hiton halvalla ja eivät syö paljoa eikä ole kovat vakuutukset. pomminvarmoja autoja ovat,kokemuksesta puhun. - väykkyrä97
Kyllä se e300 on mielestäni paras,hyvä ajaa tehokas ja luotettava.
- täysinlaaduton
Minulla on mersuja ollut yhteensä 14 kpl ja kaikki olleet omassa ajossa eriaikakaudella.
Maastureista ei ole mitään kokemusta mutta normaali henkilöautoista jotain on.
Omalta kohdalta paras oli w124 bensa 300 vuodelta 1989.
Dieseleitä oli päänsääntöisesti muut,mutta tulessa aikakauteen 2000 luku alkoi cdi aikakausi ja suuret tekniset muutokset jotka veivät maun tuosta mersusta,nämä ei ole niitä aitoja alkuperäisi kestäviä mersuja vaan lähinnä aivan eritason autoja joita en riesaksi halua koskaan enään mikäli mersun valmistus ei muutu laadukkaamaksi.
Suurin mersun ongelma ihan kaikissa malleissa on ruoste ,jo tämä saa yksistään koko merkin syrjään kohdaltani,kyseessä on laaduton auto.- Eioleruostunut
Hello! Olen omistanut vuodesta 83 alkaen pelkästään Mercedes-Benz merkkisiä autoja useita. Ei ole ollut mitään ruostumis ongelmia ikinä. On ollut W210 väyrysmersua, W124, W140 (on edelleenkin 2kpl), W123, W115, W220 jne jne.
PESE SITÄ AUTOASI!
- eemelinen_
Ihan höpö-höpö juttuja nuo puheet ruostumisesta. Pers-aukisten puheita, tekisi mieli sanoa ja sanonkin. Esim. e-mersu vuodesta 2007 alkaen kyllä kestää suomalaisia sää-oloja varmasti paremmin kuin kauko-idän autot ja etenkin maalipinta. Itsellä on nyt neljäs mese alla, kaikki eemeleitä, eikä yhdessäkään minkäänlaista, edes pintaruostetta missään. Viimeisin nyt alla oleva 300cdi farkku w212 koppanen ja ehdottomasti täysin ruosteeton.
- TalvellaToisella
Onke ne kesäautoja?
- Merrrcccedes
Kaikki mersut paljon enemmän kun monet muut merkit. Toki uudempien autojen elinkaari on muuttunut. Ei mersujakaan taideta enään valmistaa periaattella isältä pojalle. Mutta kyllä Mersu kestää kuhan ei laiminlyö huoltoja!!!
Parhaimpia vielä kunnon mercedeksiä muun muassa: W112, W115, W111, W123, W124, W126, W140 - Meeersu
Empä oikein allekirjoita Mersun kaiken kattavaa kestävyyttä,parilla tutulla ja veljellä on niin kaikenmoista on ollu,käytetyistä ei kukaan tiedä jollei numeroista katso monesko kone tai loota jne on JO menossa,tuttavankin auton koneella piti olla ajettu jo 500tkm,no selkiskin että moottori oli jo vaihdettu joskus,Saksasta jälkituodut on mitä lie mistä kukaan ei tiedä tarkkaan,siinäpä miettimistä...
- mesemullakinon
Pitää olla aito suomi-mersu että kestää.. ei mitään saksan tuonteja, vaan aito suomi-linjalla parhaiden insinöörien käsin kokoama aito suomi mersu.
- Toyota_Hybrid1
itse olen aina tykännyt 123 korimallin mersuista. en tiedä onko sitten paras mutta ainakin parhaita mersuja.
- W126uskoontullut
Tuttavani ajaa yhä ympärivuotisesti 1988 vuoden 300 SE:llä (W126) ja keskustelu kävi toissapäivänä autoihin kun olimme yhteisellä työreissulla hänen autollaan...
Aluksi pidin kaveria sinnikkäänä sissinä, mutta kun käytiin autoa läpi, niin en ollut uskoa todeksi. Pidin moisen 30 v vanhan auton käyttöä talvella ihan hulluna, koska "nykyautoissa on kaikki kehittyny niin huimasti paremmaksi". Tai näin ainakin luulin.
Pakkasta oli parikymmentä astetta ja lunta melkoisesti. Auto käynnisty ja toimi kuin ei pakkasesta tietoakaan, mutta sitten:
- ajovaloissa kunnon pesimet pyyhkimillä ja pissapojilla, ei mitään pelkkiä huuhteluruiskuja.
- pissapojan säiliössä kuumevesikierto lämmittämässä pesuveden kuumaksi.
- tuulilasin alareunassa myös kuumavesikierto pitämässä pyyhkimet sulina jäästä ja lumesta.
- lämmitetyt sivupelit ja pissapojan suuttimet, ja niin tehokkaat että höyry vaan nousi.
- uritetut takavalot (näkyvät, vaikka perä muurautuisi lumipöllystä pahastikin)
- tehokkaat penkinlämmittimet (ja tietty tehokas takalasin lämmitin)
- kuumaa ilmaa puhalletaan ovien sisään, mukavaa!
- sisälämpötilan termostaattisäätö kummallekin puolelle erikseen.
- 5 kW Webasto
- 100% hydraulinen ja automaattinen lukkoperä (ja ABS-jarrut tietenkin)
En ole expertti, mutta löytyvätkö kaikki nämä todellakin nykyautoista???? Osa näistä kuulemma vaan Suomeen virallisetsi tuoduissa autoissa... Ja tosta viimeisestä, lukkoperästä... vaikuttaa oikeasti paremmalta kuin nykyautojen luistonesto, joka vaan jarrutta ja rajoittaa tehoa. Luistonestoautoissahan kait yleensä on nappi, josta sen voi kytkeä pois just siks, että joskus voi olla parempi antaa sutia, että pääsee edes jotenkuten eteenpäin jos oikein vaikeaksi menee.?!
Puhumattakaan auton muuten vaan mukavuus ja hiljaisuus ja tyyli... 20 vuotta uudempi Corolla Versoni tuntuu kyllä ihan roskalta tuon jälkeen.
Eli mistä nykyautosta löytyvät KAIKKI nuo edellä mainitut talviautoilun hienoudet? Ei ole kuulemma enää uusissa mersuissakaan.
Olen siis aika myyty. W126 ON AUTO!!!- Älä.jauha.paskaa
arvo-poika kirjoitti:
kaikki noi on lisävarusteita.ne piti raksia tilaukseen.perä ei ole 100%.
asd.Nuo oli kaikki VAKIOVARUSTEITA suomi-126:sissa vuonna 1988, paitsi Webasto ja ASD. Ja ASD on hydraulinen lukkoperä.
- Messerschmitt
Kaikkien aikojen kaunein Mercedes-Benz kori on W 108, W 109 ...kiistattomasti. Useita satoja tuhansia km ajetulla W 123...ajoin vuosia...vuosia ja niitä vuosia on ikävä. Yleisesti haukkuivat sitä laiskaksi...sillä kuitenkin keräsin useat ylinopeus sakot...maksaen ne valtion pohjattomaan kirstuun.
G Mercedes ( Gelände ) lienee kuitenkin paras Suomen olosuhteisiin valmistettu MB. - MikaOjantaus
Kaikki Mersut on parhaita.
Paras premium hintaluokkaansa.
Hintaa ehkä vähän liikaa kun vertaa muihin huippuihin. w140 ja tietrysti w150 eli k770
- SaksalaisHaaveitaVain
Yksikään mersu ei ole paras missään kategoriassa.
- at3
Kaikki ne on täysiä romuja,ruostuu ja lahoo.
- Anonyymi
hwhahahahaha
- Anonyymi
Mersu on parempi ku bemari
- Anonyymi
O 319 oli paras. Harmi kun myin pois
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812