Taas pähkäillessäni veneenhankintaa kevättä ajatellen tuli mieleeni kyseinen paatti.
Kaverilla oli tuollainen 50hv prutkulla, ja teimme yhdessä useita reissuja isolla järvellä.
Tykästyin siinä lähinnä keskipulpetillisuuteen (onkohan tuo sana..?), korkeisiin laitoihin, vakauteen ja suorituskykyyn (30 kn 2 isoa äijjää kyydissä)
Kiinnostaisi lähinnä
-paatin merikelpoisuus
-traileritoiminnat
-jälleenmyyntiarvo (15v vanhojen hinnat pyörinevät siinä 5ke paikoilla)
-toimivuus kun on 3 isoa äijjää kyydissä (a´ 100kg)
-muiden valmistajien vastaavat kiulut
Yamarin 470 Big Fish
8
8960
Vastaukset
- heh
Tollaisella veneellä ja Yamahan F50:llä tuli monta kesää touhutuksi.
Pahimmillaan oli viisi aikuista kyydissä, ehkä 450 kg, ja sillä yhdistelmä nousi vielä liukuun. Kolme henkeä menee tietenkin aivan sujuvasti joskaan esim. kalastustilaa ei mitenkään liikaa silloin enää ole, mutta ulkomitathan sanelee sen.
Trailerilla pidin sitä koko ajan. Ei siinä mitään erikoista ollut.
Sen verran opin sen veneen kanssa, ettei meidän talouteen keskipulpettivenettä enää hankita tai sitten se on ainakin paljon isompi. Noin pienessä veneessä keskipulpetti estää liikennettä liikaa verrattuna sivupulpetteihin.
5000 kuulostaa pelkästä veneestä aika paljolta. Omani myin moottorin kanssa tuohon hintaan.
Ei 470cm pitkä vene ole "merikelpoinen". - Olba
Joitain ajatuksia ko. veneestä:
- Kuten jo mainittu, ei 470 cm vene voi olla merikelpoinen. Mutta, kokoluokassaan uskoisin veneen olevan yksi ikäistensä parhaista. Tällä pärjää varmasti, järki mukana, isolla järvellä / merellä.
- Traileroinnissa ei tosiaankaan ole mitään ihmeellistä.
- Jälleenmyyntiarvo selviää hyvin kun teet vähän tutkimusta ko. kokoluokan paketeista. 5 keur tuntuu veneestä ja koneesta hieman kovahkolta.
- Kun on kolme isoa äijää kyydissä, niin ei taida hirveästi mahtua kalavehkeitä/ tavaroita mukaan.
- Käyttötarkoitus ratkaisee kaiken. Jos kerran kesässä sattuu olemaan vähän enemmän porukkaa mukana, ei sen takia kannata laittaa hirveästi lisäeuroja veneen hankintaan.
- Bellalta löytyy hyviä vastaavia. Samoin kuin vanha Flipper 470, jos löydät yksilön osta pois. Vator 14/15 R, miksei Jurmo Lux:kin kävisi. Onhan noita paljonkin, mutta mieti tarkkaan käyttötarkoitus.- missä menee raja..?
Ihmettelen missä toi raja menee milloin vene on merikelpoinen itellä on 470 ja on mun mielestä ihan kelpo vene. Eikä ole mun kokemuksella verratavissa ainakaan tohon vatorin 14r:ään. Yamarinis on mun mielestä parempi pohjaratkaisu kuin noissa Bellan veneissä ja on aallokossa parempi ajettava..
- tiedä mutta
missä menee raja..? kirjoitti:
Ihmettelen missä toi raja menee milloin vene on merikelpoinen itellä on 470 ja on mun mielestä ihan kelpo vene. Eikä ole mun kokemuksella verratavissa ainakaan tohon vatorin 14r:ään. Yamarinis on mun mielestä parempi pohjaratkaisu kuin noissa Bellan veneissä ja on aallokossa parempi ajettava..
En tiedä onko jossakin määritelty mitä merikelpoisuudella tarkoitetaan. Itse ajattelen, että vene on merikelpoinen jos sillä voi lähteä ulos milloin tahansa (poislukien yli 16 m/s tuulet).
Tyynellä voi tietenkin lähteä ulos vaikka kylpyammeella, mutta ei tuulessa. 470 pitkä vene edellyttää rauhallista keliä, siksi en pidä sitä merikelpoisena. Itse pidin BF470:lla rajana noin 7 metiä sekunnissa. Ei toki 8 m/s ollut vaarallista, mutta epämiellyttävää. - yamarin111
mielestäni vene on merikelpoinen, se menee hyvin metrin aallokossa, ja meillä neljä ihmistä kyydissä ja oli 4 vapaa ja ne mahtu ihan hyvin, 40 heto, ei oikein jaksa mennä plaaniin kun on 4 kyydissä, mutta kun on kaksi henkeä kyydissä ni se menee hyvin,
- savolainen56789
yamarin111 kirjoitti:
mielestäni vene on merikelpoinen, se menee hyvin metrin aallokossa, ja meillä neljä ihmistä kyydissä ja oli 4 vapaa ja ne mahtu ihan hyvin, 40 heto, ei oikein jaksa mennä plaaniin kun on 4 kyydissä, mutta kun on kaksi henkeä kyydissä ni se menee hyvin,
Hämeestäkö sitä ollaan kun melkein 4 vuotta tarvitsit harkinta-aikaa?
- vitsinniekka
savolainen56789 kirjoitti:
Hämeestäkö sitä ollaan kun melkein 4 vuotta tarvitsit harkinta-aikaa?
Savolaispoika pääsi saatille, ja lähti viemään tyttöä pyörällänsä. Poika kysyi tytöltä:
- No, onkos sitä neitillä pyöree?
Tyttö punastuu ja sanoo:
- Ehei, miulla on soikee...
Mitä yhteistä on ruotsalaisella ja savolaisella työttömällä???
- Molemmat etsii "hommoo"... - hgfhfg
vitsinniekka kirjoitti:
Savolaispoika pääsi saatille, ja lähti viemään tyttöä pyörällänsä. Poika kysyi tytöltä:
- No, onkos sitä neitillä pyöree?
Tyttö punastuu ja sanoo:
- Ehei, miulla on soikee...
Mitä yhteistä on ruotsalaisella ja savolaisella työttömällä???
- Molemmat etsii "hommoo"...Meillä on sellanen..hyvä vene pituuteensa nähden..tukeva ja korkeareunainen..kelpaa merellekin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752