gambiasta tietoa

miki

jos olet menossa gambiaan niin mene sunbeach hotelliin se oli hyvin hieno paratiisihotelli. jos ajattelette mennä johonkin syömään niin menkää lama lamaan sieltä sai hyvää ruokaa mutta kestää ruan teko n.1h. jos aiotte mennä banjuliin älkää kuvatko sellaista ryhmää jossa on paljon lapsia ja aikuisia jolla on hassu hattu he ovat islami uskoisia me kuvasimme heitä niin he hyökkäsivät kimppuumme ja yrittivät heittää video kameran pois.mutta banjulissa on todella paljon halpoja matkamuistoja. ruoka maksaa keskimäärin 400(dalasia). 1e on 33,50d jos kosketta gambian rahoihin niin peskää kädet.

7

2076

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maan tavalla

Afrikkalaiset (islamilaiset) uskovat, että kun ihmisestä otetaan valokuva niin se vie osan sielua. Siksi islamilaisia ei saisi kuvata ilman lupaa - eikä islamilaiset edes piirrä kuvia ihmisistä tai eläimistä. Gambiassa me kyllä kuvasimme, eikä kukaan meille ainakaan suuttunut, mutta Marokossa emme uskaltaneet tehdä sitä. Toisen uskontoa pitäisi kunnioittaa... ja muistaakseni ainakin 90 % gambialaisista on islamilaisia - mutta ei kiihkosellaisia.

• paikkaan

en suosittele kenenkään menevän onneksi olin vain viikon siellä ei koskaan enään gambiaan.

• seitsenpistepirkko
        paikkaan kirjoitti:

en suosittele kenenkään menevän onneksi olin vain viikon siellä ei koskaan enään gambiaan.

Voisitko vähän täsmentää. Minusta on hyvä saada tietoa myös negatiivisista kokemuksista ennen kuin lähden reissuun keskiviikkona.

• taas suosittelen
        paikkaan kirjoitti:

minä taas suosittelen gambian matkaa. kanarialla kun on pari kertaa käynyt, niin saaret tuntuvat kuin tulisi kotiin, kaikki samanlaista. gambia oli mun mielestä aito, eksoottinen ja ihana maa, jonne matkustan varmasti toistekin - vaikka olinkin kaksi viikkoa. pitää vain hyväksyä, etteivät ihmiset ole länsimaalaisia ja ajattele niin kuin me - siinä suurin osa gambian eksoottisuudesta olikin: ihmiset olivat vissisti iloisia ja elämänmyönteisiä, ei narinakasoja niin kuin täällä!

• valtsuta

Kiva kun se sunbeach hotelli on "paratiisi hoteli". meinaan me mennään parin viikon päästä gambiaan (14.12.06) sunbeach hotelliin, Voitko kertoa muista kokemuksia?

• av-ain

Tosi kiva kuulla että olit tyytyväinen tohon Sunbeach -hotelliin kun me ollaan mietitty ja pähkäilty, että onkohan se nyt sitten oikea hotellivalinta meille... Vaikka tuo Bakau onkin ilmeisesti vähän syrjässä, löytyyhän sieltäkin kuitenkin _siistejä_ ja hyviä ruokapaikkoja läheltä?? Olen herkkämahainen ja kasvissyöjä niin nuo ruokailut vähän mietityttää. Oliko huoneessa öttiäisiä? Kuvittelisin, että tunkisivat helpommin tollasiin maantasossa oleviin huoneisiin, mitä Sunbeachissa vissiin kaikki on.

3,5kk odotusta vielä ennen matkaa! :)

• sweetheart

Oltiin sunbeach hotellissa kuun vaihteessa,kannattaa yrittää huonetta merinäköalalla,me saatiin sellaiset ja tuuli puhalsi mukavasti,muut huoneistot olivat vähän niin kuin "pussissa".Vartijat ystävällisiä.Ötököitä:yksi hyttynen huoneessa eipä muuta,ota tosiaan offia mukaan iltaa varten,mulla ei kyl auttanut sekään.Paikalliset hankki ystävällisesti Bambuvoidetta joka auttoi puremiin.Kiva pieni ravintola Sunrise bar tai jotain(vaatimaton paikka,moni ei varmaan tiedä sitä)kun kävelee hotellista rantaa oikealle,ennen mangrove aluetta,oltiin ainoat asiakkaat ja barrakuda oli hyvää!omistaja-tyttö oli mukava!Terveiset Eijalta,Pekalta ja Tertulta(jos käyt siellä),Tertun synttärit juhlittiin barin rannalla nuotiolla,hauskaa oli!Terkut myös Kevinille ja Subelle jos heitä siel barissa näkyy=)Paratiisiranta Bakausta etelään myös hieno paikka,kannattaa käydä!Siellä oltiin yksi päivä.Mukavaa reissua!Minäkin koht puol lähden uudestaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4128
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      26
      3000
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe