Etuovella lasku jatkui marraskuussakin!

tarkkailija3455

Tuoreet lukemat: asuntojen hintapyyntöjen lasku jatkui Etuovi.comissa Helsingin osalta myös lokakuussa (vaikka niin kovin satunnaisheilahteluksi joku yrittikin leimata).
Esim. kerrostalokolmiot jälleen yli 10 %:n lasku, kuten lokakuussakin! :-o

Tämän laskun on käytännössä jo pakko näkyä toteutuneissa hinnoissakin negatiivisena (selkeästi negatiivisena) lopputulemana, kun hintatietoja aikanaan julkistetaan... Aika hurjaa.

Asuntojen hintapyynnöt Helsingissä (11/2006)
Etuovi.com

Asuntotyyppi    Hintapyyntöjen ka.    Muutos (1 kk)
Omakotitalot    2499.29 € / m2    - 8 %
Rivitalot    2896.86 € / m2     2 %
Kerrostalot (kaikki)    3447.48 € / m2    - 8 %
kt-yksiöt    3750.11 € / m2    - 3 %
kt-kaksiot    3395.97 € / m2    - 7 %
kt-kolmiot    3209.59 € / m2    - 12 %
kt: 4 h tai enemmän    3623.21 € / m2    - 9 %
Kaikki asunnot    3321.34 € / m2    - 7 %

9

1053

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karpppa

viimeinen nousukuu oli syyskuu. sen jälkeen kaksi selvää laskukuukautta, ja yllätys yllätys tilastografiikoita ei tuolta ajalta ole päivitetty. näyttäisi kai turhan pahalta.

ja nyt varmaan joku tulee taas sanomaan, että marraskuussa vain oli (taas, entistäkin enemmän) myynnissä Jakomäen kämppiä ja lasku johtuu siitä. :D

• Ekonomisti

Vikon noi tosiaan olla kuukausimuutoksia? Ei kai? Jos on, niin vuositasolla rommauksen nopeus on yli 50% kaikkien H:ki-asuntojen osalta tällä hetkellä. Vaikee ekstrapoloida tarkkaan vuositasolle, kun toi "7%" voi olla mitä vaan väliltä 6,5%-7.49999999999999%

• ei muuta voi sanoa

-5%:ia lokakuussa ja -7%:ia marraskuussa. Huh huh! Noiden laskujen on jo pakko näkyä toteutuneissa hinnoissakin.

Esimerkki euroiksi muutettuna.

Syyskuu: hintapyyntö 200 000 euroa
      Lokakuu: hintapyyntö 190 000 euroa
      Marrask: hintapyyntö 176 700 euroa

TODELLA mielenkiintoista kuulla toteutuneet hinnat sitten kun ne (jälkijunassa) julkaistaan. Selkeä lasku on nyt fakta, se mistä voidaan kinastalla on se, miten tästä jatkuu - onko kyseessä vain 2 kk:n korjausliike vaiko...

• jatkuu

varmaan keväälle asti. Korot ovat silloin jo laskussa ja kauppa alkaa pikku hiljaa piristymään. Tai paskaakos mä tässä arvailen, väärin tuo arvaus menee kuitenkin, arvaat suuntaan tai toiseen...

• Tuhnuttaja

Olen ostamassa perheasuntoa, joiden hinta on näemmä kuukaudessa rommannut 9%. Koska olen katsellut lähinnä noin 300 000 euron hintaisia asuntoja, olen jo tienannut noin 30 000 euroa ja vain yhdessä kuussa!

Rommaus on täällä. Missä tuulipuvut, missä te olette? Veikö kissa kielenne!!!!11one1!!!

• paljonhan

tuulipuku on tienannut viimeisen kymmenen vuoden aikana kun ei odottanut?

• tienaamiseksi

voi sanoa.

Kun ei niitä euroja ole ollut alkuunkaan.
        On se niin mukavaa laskea noita virtuaalieuroja.

Tässä naputellessani tienasin aika mukavasti virtuaalieuroja

• Tuore tuulipuku

Loistavaa!! Ostin tänään 228 000 e hintaisen kaksion Helsingissä. Sen hinta on tippunut -7% lokakuussa ja -7% marraskuussa. Syyskuussa olisi maksanut 260 000. Mä tein 32 000 euron tilin jo yhdessä päivässä!

Notkahdus on pian ohi ja kevään aikana hinnat nousee takaisin viime kesän tasolle, jolloin tienaan 30 000 lisää!! Loistavaa että ajoitus onnistui näin täydellisesti!

• järjen takoja

Sinun täytyy olla idiootti. Ei kukaan TÄYSIJÄRKINEN 200te kauppoja kaksiosta! IDIOOTTI ! Vapauttiko joku kätesi pakkopaidasta jotta pystyit pistämään nimesi lainapapereihin vai karkasitko osastolta pankkiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      55
      1226
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      92
      1214
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1060
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      18
      925
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      813
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      788
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      742
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      14
      730
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      619
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      613
    Aihe