Tukkeutunut ja eloton iho

mikä auttais?

Mulla on nykyään todella harmaa iho, naama täynnä mustapäitä ja epäpuhtauksia, ja iho on pintakuiva. Olen kuorinut, käyttänyt naamiota ym. Ei paljoa auta. Kävin 2 kk sitten ultraäänipuhdistuksessa, iho parani, mutta pian oli taas entisellään. Pitää varmaan mennä taas uudestaan.. Pahempaa finniongelmaa ei ole, ihon epätasaisuus ja epäpuhtaudet ovat vaivana. Ihoni on rasvainen, mutta herkkä, joten esim. kasvovedet joissa on alkoholia, kuivattavat ihoani.
Nyt siis etsinkin tehokkaita, mutta hellävaraisia puhdistustuotteita. En ole vielä löytänyt sopivaa. Ehdottakaa jotain hyviä ihonhoitotuotteita. Olisiko Dermalogican Precleance hyvä omistaa?

2

701

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulla

vitamiinit ja hivenaineet kohdallaan?

Mulle ihotautilääkäri sanoi, että voin ottaa jopa 1 gramman c-vitamiinia päivässä, sekä yhden kapselin lisäsinkkiä (15 mg) ja multivitamiinitabletin. Jospa ne auttaisivat sinua saamaan ihoon väriä?

Ja jos käytät antibiootteja (tetrasykliini) niin ota vitamiinit ja sinkki eri aikaan, sillä muuten antibiooteista menee teho. Tämä on myös lääkärini antama ohje.

Sitten niitä hoitovoiteista. Ei kannata ehkä myöskään ylihoitaa ihoa, kuorinta kerran viikossa riittää, muulloin peruspuhdistus. Naamio kerran kuussa. Kysy apteekista sopivaa ihonhoitosarjaa, itse suosin sebmedin clear face-sarjaa (mutta mulla on selkeä akne).

Toivottavasti saat avun! Itse kukin täällä kamppailee oman naamansa kanssa :)

• lisäys

niin siis että antibiootit ja vitamiini sinkki pitää ottaa eri aikaan. Eli jos otat antibiootit aamulla ja illalla, niin sinkin ja vitamiinit voi ottaa päivällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      149
      2489
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      999
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      871
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      60
      753
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      691
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      677
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      670
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      648
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      21
      637
    Aihe