Tienasin 30 000 euroa kuussa

Tienailija

No niin, Helsingissä hinnat ovat rommanneet 9% viimeisen kuukauden aikana. Myin asuntoni kesällä 2006 ja jäin odottelemaan rommausta. Romahduksen jälkeen ostan perheasunnon, joka vielä kesällä olisi maksanut yli 300 000 euroa.

Olen tienannut kuukaudessa noin 30 000 euroa, ja hintojen lasku vain jatkuu korkojen noustessa. Aika hyvin vai mitä?

Mitä isomman asunnon tajusi syksyllä jättää ostamatta, sitä suurempi on rahavirta kotiinpäin. Tuulipukurintamalla on ollut viime aikoina kumman hiljaista. Missä kaikki ovat? Eivät kai hädissään asuntoaan myymässä?

Myyntijuna, hyvät tuulipuvut, meni jo!

Allaolevaan dataan lähteeni on tässä: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=100&conference=4500000000001337&posting=22000000021740701

Asuntojen hintapyynnöt Helsingissä (11/2006)
Etuovi.com

Asuntotyyppi Hintapyyntöjen ka. Muutos (1 kk)
Omakotitalot 2499.29 € / m2 - 8 %
Rivitalot 2896.86 € / m2 2 %
Kerrostalot (kaikki) 3447.48 € / m2 - 8 %
kt-yksiöt 3750.11 € / m2 - 3 %
kt-kaksiot 3395.97 € / m2 - 7 %
kt-kolmiot 3209.59 € / m2 - 12 %
kt: 4 h tai enemmän 3623.21 € / m2 - 9 %
Kaikki asunnot 3321.34 € / m2 - 7 %

8

1152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinä että

ostojuna meni vuonna 1996 ja siihen myytiin vain menolippuja. Itse sain menolipun tuohon junaan. Myöhästyneet kuulemma yrittävät polttoleikata markkajunaa irti äetsän kiskoista.

• vaatimaton_

Minusta sinä olet ansainnut 200.000 euroa! Ilmiselvästihän sinä jätit ostamatta sen parin millin edustuskämpän Hgin keskustasta. Ja bonuksena jätit ostamatta kalliosta sen 180.000 euron kaksionkin. Siitä rapsahtaa tilille vielä 18.000 euroa lisää! On tää helppoo ...

• toisinaan a,

No mä tajusin olla ostamatta Eduskuntataloa. Paljonko tuli tehtyä tiliä ja mistä sen voi nostaa?

• Tienailija

Heh heh, muutaman tuulipuvun hätähuuto kaikuu. Hiljattain ostaneita mahtaa ahistaa. Menivät uskomaan tämän palstan "ikuinen nousu"-juttuja ja ovat köyhtyneet kuukaudessa helposti 40 000 euroakin - riippuen siitä miten kalliin asunnon ostivat.

Huraa, huraa, tätä menoa olen kohta rikas! RIKAS!!!

• kuussa

Katselin vuosi sitten helsingin arabiasta noin 90 neliön kerrostaloasuntoa, joka maksoi silloin alle 300.000 euroa ja nyt kun tänään katsoo vastaavaa hintapyyntö kahdessa kohteessa yli 380.000 euroa oli ovat nousseet noin 100.000 eur vuodessa eli kun en ostanut olen menettänyt 10.000 eur kuussa joka kuu.

• Ansaitsija

Niinhän tämä Tienailijakin on menettänyt, mutta ei vain ole tiennyt sitä tähän päivään asti.

• joten tienasin

kuukaudessa kymmenen miljoonaa.

Rahoja ei kuitenkaan näy tililläni, vaikka kaasutan sohvalla minkä ehdin. Missä vika? Eikö tuhnuttelemalla rikastukaan?

• Tuhnuttaja

Vaikka hieman naurattikin tämä hassu viesti, niin epäilen tuulipukujen olevan oikeastikin noin tyhmiä. Luullaan, ettei tuhnuttamalla muka voisi tienata. Sopivasti ajoittamalla perustuhnuttaja tienaa pk-seudulla helposti 100 000 euroa - puhtaana käteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe