Minun olisi pitänyt mennä viimeistään pe 24.11 uusimaan työnhakuni. En muistanut sitä silloin, vasta viikonloppuna. Menin sitten heti seuraavana maanantaiaamuna eli 27.11 työkkäriin. Siellä kerroin että olisi pitänyt tulla jo perjantaina.
Virkailija sanoi että laittaa menemään ilmoituksen ja sanoi että voin täyttää työttömyysaikaa koskevaa ilmoitusta ihan normaalisti niiltäkin päiviltä jolloin haku katkesi.
Käytännössä olin siis lauantain ja sunnuntain pois työmarkkinoiden käytöstä.
Eilen torstaina sain sitten Kelasta kirjeen että työmarkkinatukeni on lakkautettu 25.11 lukien.
Lähetin Kelaan sähköpostilla kyselyn että mitenkäs sen saa takaisin sen työmarkkinatuen, tarvitaanko erillisiä toimenpiteitä minulta?
Ei ole tullut vastausta joten ajattelin kysyä onko teillä muilla kokemusta samalaisesta tilanteesta?
Eikö sen työmarkkinatuen uudelleenmyöntämisen olisi pitänyt samalla työkkärireissulla hoitua kun kuitenkin menin silloin heti maanantaina uusimaan työnhakuni?
Olen alle 25- vuotias ja minulla on ammattitutkinto, mutten ole löytänyt töitä. Työvoimatoimiston asiakkaana kesäkuusta 2006 alkaen.
Työmarkkinatuen lakkautus koska unohti uusia työnhaun
3
2362
Vastaukset
- sanoa mutta
Periaatteessahan tuosta ei pitäisi tulla mitään seuraaumuksia, ilmoitus tulee automaattisesti lakkautuksesta koska työmarkkinatuki-ohjema (tietokoneen)on niin laadittu. Enhän tästä kuitenkaan voi tietenkään mennä takuuseen ja vasta sitten voit sen tietää miten käy kun seuraavan korvauksen maksu aika on.
- keskustelun aloittaja
Kävin Kelassa kysymässä vastausta.
Menetän korvauksen parilta päivältä, siltä ajalta jonka olin poissa työmarkkinoilta. Koska nuo päivät olivat lauantai ja sunnuntai, joilta ei muutenkaan makseta korvausta, saanen kuitenkin saman summan kuin muutoinkin.
Mitään toimenpiteitä ei minun tarvinnut tehdä, työvoimatoimisto oli lähettänyt Kelaan uuden lausunnon jossa luki että tuki on myönnetty jälleen 27.11 alkaen, eli tuosta maanantaista lähtien jolloin kävin uusimassa työnhakuni.
Toivottavasti tästä on apua jollekin muullekin samassa tilanteessa olevalle, ja kiitos sinulle joka vastasit minulle! - sama
keskustelun aloittaja kirjoitti:
Kävin Kelassa kysymässä vastausta.
Menetän korvauksen parilta päivältä, siltä ajalta jonka olin poissa työmarkkinoilta. Koska nuo päivät olivat lauantai ja sunnuntai, joilta ei muutenkaan makseta korvausta, saanen kuitenkin saman summan kuin muutoinkin.
Mitään toimenpiteitä ei minun tarvinnut tehdä, työvoimatoimisto oli lähettänyt Kelaan uuden lausunnon jossa luki että tuki on myönnetty jälleen 27.11 alkaen, eli tuosta maanantaista lähtien jolloin kävin uusimassa työnhakuni.
Toivottavasti tästä on apua jollekin muullekin samassa tilanteessa olevalle, ja kiitos sinulle joka vastasit minulle!..että ei tätä mitenkään helpoksi ole tehty. Kelalta tulleessa lapussakaan ei ollut mitään informaatiota miten tuen saa takaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3077740Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne866031Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733581Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322077Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221916Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951911- 361699
- 441494
- 591486
- 221441