Meidän paikallislehdessä oli juttua jokin aika sitten, että jos vasenkätiselle tulee aivoihin joku vamma, niin hän pystyy helpommin vaihtamaan aivopuoliskoa eli sopeutuu ja kuntoutuu paremmin kuin oikeakätinen. Miten on, onko tällä palstalla paljon vasenkätisiä? Itse olen täysin vasenkätinen.
Vasurin aivot
8
701
Vastaukset
- kans vasuri
että silleen t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
- mieleen sellanen juttu
että ala-asteella, olen vasenkätinen, katkaisin käteni ja kipsi kuukaudeksi, jouduin sitten opetella kirjoittamaan oikealla ja tuon kuukauden aikana opettaja tuumasi että olin oppinut paljon kauniimman käsialan ku vasemmalla, eli kyllä tuossa varmaan on perää, oon joskus tuota miettinyt, nykyään vanhempana paljon enemmän käytän oikeaakin kättä kaikkeen ku vaan vasempaa.
"parempia" joka asiassa:))))
- leijonamieli
joskus ennen vanhaan. Mun täti kansakoulussa pakotettiin oikeakätiseksi. Silloin piti opetella oikealla kirjoittelemaan, ettei entisaikaisen "märkämustekynän" tuotokset tuhriintuneet.
leijonamieli kirjoitti:
joskus ennen vanhaan. Mun täti kansakoulussa pakotettiin oikeakätiseksi. Silloin piti opetella oikealla kirjoittelemaan, ettei entisaikaisen "märkämustekynän" tuotokset tuhriintuneet.
yritettiin pakottaa "vääränkätiseksi" -60 luvulla.
Kotiin menin itkien ja Äidin kysyessä syytä moiseen itkuun, niin kerroin asian ja seuraavana päivänä Äitini kävi koulun rehtorille kertomassa oman kantansa asiaan.
Sen jälkeen ei minua opettajien taholta yritetty oikeakätiseksi.
Äitini oli myös kouluaikoina vasenkätinen ja Hänet pakotettiin oikealla kirjoittamaan.- leijonamieli
Pärre kirjoitti:
yritettiin pakottaa "vääränkätiseksi" -60 luvulla.
Kotiin menin itkien ja Äidin kysyessä syytä moiseen itkuun, niin kerroin asian ja seuraavana päivänä Äitini kävi koulun rehtorille kertomassa oman kantansa asiaan.
Sen jälkeen ei minua opettajien taholta yritetty oikeakätiseksi.
Äitini oli myös kouluaikoina vasenkätinen ja Hänet pakotettiin oikealla kirjoittamaan.Aloitin koululaisurani onneksi vasta 70-luvulla. Sain kirjoitella vasemmalla kädellä niin paljon kuin sieluni sieti :)
- sauvatar
vasemmalla kirjoittaa,
kun olin sitä mieltä et mun kuuluu
olla vasen kätinen eikä oikea.
No, opin sen mitä opin ja nyt
kirjoitan oikealla.
Vasurit on viisaampia =)))
- ansku-22
Eikö me vasenkätiset oltu kuulemma viisaampiakin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3406345Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483786- 81953
- 52870
- 56816
- 41810
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793- 68790
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,132769Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14691