Join viimeisen vuoden aikana lähes viikoittain. Arkipäivinä yleensä muutama (1-8) olutta iltaisin ja viikonloppuna sitten enemmän ja väkevämpiäkin (ei kuitenkaan sammumispisteeseen, tolkku säilyi). Syyslomalla sitten join enemmän eli viikonlopun malliin yli viikon ajan. Loma teki loppuaan ja viimeisenä sunnuntaina join vain pari bisseä. Maanantaina olin jo työkykyinen ja hyvässä kunnossa mutta sitten ylävatsaan alkoi koskea pikkuhiljaa enemmän ja enemmän. Menin kotiin lepäämään mutta kipu ei hellittänyt, vatsa tuntui tosi kipeältä ja kosketusaralta keskeltä yläosasta koko ajan. Seuraavana yönä en saanut nukuttua hetkeäkään ja aamulla kipu oli jo jatkunut niin kauan että hakeuduin ensiapuun. Verikokeessa todettiin haimatulehdus ja jouduin saman tien sairaalahoitoon yli viikon ajaksi. Pääsin pois kun tulehdusarvot oli laskenu riittävän alas. Oli kyllä noloa olla moisen syyn vuoksi sairaalassa. Mutta alkoholin käytön lopetus oli helppoa, kun lääkäri kehoittaa ja kuulemma 2-3/100 henkilöä kuolee haimatulehdukseen. Olisi vain pitänyt tajuta lopettaa/vähentää ajoissa, mutta nyt ilman alkoa elämä on todella OK!
Kokemuksia haimatulehduksesta
2
699
Vastaukset
- seppo sippisappi
Sepä se on kun lopettaa pitkäaikaisen juomisen. Elimistö poksahtaa sitten vasta, kun on jo selvinpäin jonkun päivän. Oon kuullut ennenkin. Outoa. Kai täytyy juoda menemään.
- kuoleman portilla
käymisestä, olen käyttänyt alkoholia kymmenen vuotta välillä pitempiä putkia,välillä kuukausia taukoja,väkeviä harvemmin.nyt parina viime vuotena terveys reistaillut malliin maksatulehduksia,haimatulehdus,kramppeja,tajuttomuutta,deliriumtila psykoosi,viimeksi maanantaina pääsin sairaalasta kun maksa-arvot kohosivat viiden päivän putken jälkeen,lekurit sairaalassa ovat menettäneet toivonsa ja lupaan aina ja uskonkin niin etten koskaan enää ota,nimittäin ennen seuraavaa kertaa.kun asiat kunnossa ja olo hyvä ja ulkonäkö terveen oloinen ei enää muista että olen alkoholisti ja tosiaan en voi tietää koska on viimeinen kerta kun juon,en voi luvata mitään, onneksi minulla on huolehtiva mies joka ei itse ole alkoholisti ja uskoo että jonain päivänä olen täysin raitis.saisinpa itsekin sellaisen uskon ja totuuden
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552540Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021062- 64891
- 65819
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85700Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658