Join viimeisen vuoden aikana lähes viikoittain. Arkipäivinä yleensä muutama (1-8) olutta iltaisin ja viikonloppuna sitten enemmän ja väkevämpiäkin (ei kuitenkaan sammumispisteeseen, tolkku säilyi). Syyslomalla sitten join enemmän eli viikonlopun malliin yli viikon ajan. Loma teki loppuaan ja viimeisenä sunnuntaina join vain pari bisseä. Maanantaina olin jo työkykyinen ja hyvässä kunnossa mutta sitten ylävatsaan alkoi koskea pikkuhiljaa enemmän ja enemmän. Menin kotiin lepäämään mutta kipu ei hellittänyt, vatsa tuntui tosi kipeältä ja kosketusaralta keskeltä yläosasta koko ajan. Seuraavana yönä en saanut nukuttua hetkeäkään ja aamulla kipu oli jo jatkunut niin kauan että hakeuduin ensiapuun. Verikokeessa todettiin haimatulehdus ja jouduin saman tien sairaalahoitoon yli viikon ajaksi. Pääsin pois kun tulehdusarvot oli laskenu riittävän alas. Oli kyllä noloa olla moisen syyn vuoksi sairaalassa. Mutta alkoholin käytön lopetus oli helppoa, kun lääkäri kehoittaa ja kuulemma 2-3/100 henkilöä kuolee haimatulehdukseen. Olisi vain pitänyt tajuta lopettaa/vähentää ajoissa, mutta nyt ilman alkoa elämä on todella OK!
Kokemuksia haimatulehduksesta
2
695
Vastaukset
- seppo sippisappi
Sepä se on kun lopettaa pitkäaikaisen juomisen. Elimistö poksahtaa sitten vasta, kun on jo selvinpäin jonkun päivän. Oon kuullut ennenkin. Outoa. Kai täytyy juoda menemään.
- kuoleman portilla
käymisestä, olen käyttänyt alkoholia kymmenen vuotta välillä pitempiä putkia,välillä kuukausia taukoja,väkeviä harvemmin.nyt parina viime vuotena terveys reistaillut malliin maksatulehduksia,haimatulehdus,kramppeja,tajuttomuutta,deliriumtila psykoosi,viimeksi maanantaina pääsin sairaalasta kun maksa-arvot kohosivat viiden päivän putken jälkeen,lekurit sairaalassa ovat menettäneet toivonsa ja lupaan aina ja uskonkin niin etten koskaan enää ota,nimittäin ennen seuraavaa kertaa.kun asiat kunnossa ja olo hyvä ja ulkonäkö terveen oloinen ei enää muista että olen alkoholisti ja tosiaan en voi tietää koska on viimeinen kerta kun juon,en voi luvata mitään, onneksi minulla on huolehtiva mies joka ei itse ole alkoholisti ja uskoo että jonain päivänä olen täysin raitis.saisinpa itsekin sellaisen uskon ja totuuden
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862