Saab 9-5 2,3t vm.99 vikalista!

-hajooko käsiin-

Jep, ajattelin laittaa tänne oman ysivitosen vikalistan kun eri vikoja on ilmaantunut aika paljon!
1.Etujarrulevyt kierot
2.Takaiskareita mennyt 3kpl!!
3.DI kärähti
4.Trionic 7 kärähti
5.Lämmppärin puhallin kärähti
6.Lämppäri ja ajotietokoneen näytöt hajosi
7.Vesipumppu vuotaa
8.Lamppuja hajoaa niin pirusti sisältä
9.Turbon akseli vuotaa öljyä ahtopuolelle,öljy kulkee imukanavaan

Tässä oli ne suurimmat viat. Autolla on ajettu 185000km. Ei ollut tarkoitus parjata tai provosoida..itselläni on ollut tätä ennen kaksi 900 ja neljä 9000 mallia hyviä autoja kaikki.

16

3526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9-5: 170@240 & Aero 250

Eli vuosimallin 1999 Saab 9-5 2.3t SE Aut. Ja 60tkm kohdalla laitettu Nordicin Steg kakkonen kiinni. Seuraavassa vikalista:

Muutama ajotietokoneen valo on pimeenä, mutta niitä ei ole vaihdettu kertaakaan.

Alkuaikoina oli ohjaustehostimessa jotain häikkää ja koko höskä vaihdettiin takuuseen.

60tkm kohdalla tosiaan vaihdettiin iskarit ja jouset, oli nopeesti menneet aivan loppuun asti. Tilalle tuli Aeron vastaavat ja hyvin ovat toimineet.

Akku sanoi sopimuksen irti tovi sitten ja juuri hajosi matkustajan puolen ikkunan sähökytkin, eli ikkunaa ei saa auki.

Siinäpä ne ja autolla ajettu 135tkm

• 9-5T

Kyllähän noita vikoja löytyy mutta niin on kaikissa uudehkoissa autoissa.
      Mulla ei kyllä ole mennyt yhtään lamppua sisältä, vaikka olen ajanut 9-5:lla 3 X reilut 200000km.
      Kaverin väyrysestä häipyi jarrut, olen pitänyt sitä rajana kuinka kauan vikoja voi sietää.

• Keke

Omalla 2.3t 9-5:lla on ajettu 157 tkm, vm.98
      Tässä on vikalistani:
      - lämppärín ja ajotietokoneen näytöt paskana.
      - sisältä vaihdettu kolme lapmmua.
      - pissapojan suutin vaihdettu.
      - ohjaustehostin pitää ääntä pakkasella => menossa rikki?.
      - Sillon tällöin kylmä moottori ei ota kierroksia.
      - Muutaman kerran mystinen moottorin sammuminen ilman mitää syytä.
      Onko vikalista paha, en tiedä. Toimeen olen kuitenkin auto kanssa tullut.

• 9-5tW

...tuttua puhetta kavereilla. Oma autoni 9-5 2.3tW -99. Aj 140tkm.

-Ajovalojen polttimot kärähtävät 2 kuukauden välein.(H7, ärsyttävän kalliit), jarruvalot ja takavalot myös vaihdetaan usein.
      - Kaasutinläppäkotelon potikat paskana (=>Check Engine -lottoarvonta).
      - CD -soitin ei ota levyä sisään
      - Iskarit ja jouset ympäriinsä sököt, tosin ajettu 60tkm.

..että sellainen. Huonoin auto mitä olen omistanut VIKOJEN puolesta. Paras auto ajettavuudeltaan, ja olen useasti mielessäni kiittänyt hyvää autoa surkeissa tieolosuhteissa.

• 9-5 Aero

Kun pidät akunkenkää irti noin puoliminuuttia. Tehdyt moisen jutun jo kaksi kertaa ja sukulaismiehen 9-5:ssa kerran.

• Amiraali

Mulla ainaskin pelanut hienosti ja korjata tai vaihtaa jotain ,lukuun ottamatta muutamaa polttimoa, ei juurikaan ole Tarvinnut ! Ajettu nyt n.55 tkm . Alusta ehkä menee vaihtoon lähitulevaisuudessa , tuntuu olevan alkuper. aika löysä/pehmeä. Siitä huolimatta "kiva" auto Ajaa , varsinkin talvikelissä ominaisuudet tuntuvat vain paranevan vauhdin kasvaessa ..:)Ja ai Niin autohan on 95 2.0t vm 99

• jk

Itse vasta odotan ysiviitosta, mutta parin kaverin kertomuksia: auto sammui kesken matkan, ja syynä taisi olla juuri tuo Trionic, jos se on joku ohjausboksi tai vastaava. Huollossa sanottiin näiden juttujen olevan arkipäivää. Toisella on myös hiipumassa lämppärin näyttö. Toisen vm. -99 ja toinen -00.

• 9-5 2,0t W

lukuunottamatta ajoittan alustasta kuuluvia paukahduksia. Huollon mukaan kaikki kuitenkin on kunnossa. Aluksi tuntuin olevan ongelmia, mutta ovat korjaantuneet "itsestään". Muutamia kojetaulun taustavaloja on mennyt, mutta se on pientä.
      Usko koneen kestävyyteen on kova perustuen aikaisempiin Saabeihin. Syy myös miksi otin vähän ajetun käytetyn 9-5:n enkä uutta 1,8 SS:ää Opelin koneella. (välirahassa ei juuri ollut eroa)

Katotaan miten kestää jatkossa

9-5 2,0tW

• ysi-viis

Kohtalaisesti on pelannu,mitä nyt vetoakselin stefa vaihdettu,tuntuu olevan jonkinlainen tyyppivika.Ajotieturi on näyttänyt parikertaa takavalojen olevan pimeät,valot kuitenkin kunnossa.Ajettu n.115000km vm.-99.Muuten mukava peli.

• SS

Uudessa 9-3 ss:ä ei todellakaan ole Ooppelin konetta vaan Saabin ihan oma tekemä moottori jossa on käytetty alumiinilohko sekä tasapainoakselit GM:n kehittämästä 2.2 litraisesta moottorista, kaikki muu on Saabin tekemää.
        GM ei ole Opel, GM omistaa Opelin aivan kuten Ford omistaa Volvon. Tarkemman selostuksen moottorista voi lukea TM 19/02.
        Itse päädyin ss:ään syystä että se on uusi, nuorekas korimalli sekä paras koskaan tehty Saabi ajaa.
        Samalla hinnalla olisi toki saanut uuden 9-5:n mutta miksi ottaa vanha korimalli, ensi vuonnahan tulee uusi .

• 9-5T
        SS kirjoitti:

Uudessa 9-3 ss:ä ei todellakaan ole Ooppelin konetta vaan Saabin ihan oma tekemä moottori jossa on käytetty alumiinilohko sekä tasapainoakselit GM:n kehittämästä 2.2 litraisesta moottorista, kaikki muu on Saabin tekemää.
        GM ei ole Opel, GM omistaa Opelin aivan kuten Ford omistaa Volvon. Tarkemman selostuksen moottorista voi lukea TM 19/02.
        Itse päädyin ss:ään syystä että se on uusi, nuorekas korimalli sekä paras koskaan tehty Saabi ajaa.
        Samalla hinnalla olisi toki saanut uuden 9-5:n mutta miksi ottaa vanha korimalli, ensi vuonnahan tulee uusi .

Tarkoitatko -04 tai -05 mallia ja onko varmakin tieto?

• 9-5 2,0t W
        SS kirjoitti:

moro

SS:n koneen kestosta ei ole vielä mitään takuita. 9-5:n keulalla kone, jonka perusta on ollut sama jotain 15 vuotta ja itselläni on nyt menossa 7. Saab ja koskaan ei ole ollut koneen keston kanssa ainuttakaan ongelmaa. Lisäksi elinkaaren viimeiset autot on aina parhaita.
        SS on tosi makeen näköinen ja hieno ajaa (oli koeajossa pari päivää). Varmasti konekin kestää, mutta itse päädyin kuitenkin pommivarmaan valintaan.

9-5 2,0t W

• V6TiD

Aikaisempi 9-5 2,3 Autom Wag. -99 ajoin n.90tkm eikä mitään ongelmia kuin kertaalleen ajovalopolttimet ja joitain jarru valopolttimoja.
      Tosin kampiakselin stefa alkoi loppuvaiheessa hieman tihkumaan oljyä muttei kuitenkaan suoranaisesti vuotanut. Kokonaisuutena siis virheetön auto siihen mennessä.

• .

.

• .

.

• -98/99 2,3t

Onhan noista jotkut itseäkin kohdanneet.

eli tuttua on ainakin DI-kasetin palaminen, jäähdytysnesteen vuotaminen ohivirtausventtiilistä, alustan kolinat pakkaspäivinä ja takaiskari kaupoille pitäisi lähteä paikkoin. Alusta tosin kokonaisuutenakin tuntuu turhan löysälle, joten joskohan tuo aeron palikoiden käyttö auttaisi...

Sähköpuoli on tosin pelannut melkein erinomaisesti, jollei joukkoon lasketa sitä, että radio halvaantuu totaalisesti jos erehtyy kytkemään takalasin lämmityksen päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe