Jep, ajattelin laittaa tänne oman ysivitosen vikalistan kun eri vikoja on ilmaantunut aika paljon!
1.Etujarrulevyt kierot
2.Takaiskareita mennyt 3kpl!!
3.DI kärähti
4.Trionic 7 kärähti
5.Lämmppärin puhallin kärähti
6.Lämppäri ja ajotietokoneen näytöt hajosi
7.Vesipumppu vuotaa
8.Lamppuja hajoaa niin pirusti sisältä
9.Turbon akseli vuotaa öljyä ahtopuolelle,öljy kulkee imukanavaan
Tässä oli ne suurimmat viat. Autolla on ajettu 185000km. Ei ollut tarkoitus parjata tai provosoida..itselläni on ollut tätä ennen kaksi 900 ja neljä 9000 mallia hyviä autoja kaikki.
Saab 9-5 2,3t vm.99 vikalista!
16
3526
Vastaukset
- 9-5: 170@240 & Aero 250
Eli vuosimallin 1999 Saab 9-5 2.3t SE Aut. Ja 60tkm kohdalla laitettu Nordicin Steg kakkonen kiinni. Seuraavassa vikalista:
Muutama ajotietokoneen valo on pimeenä, mutta niitä ei ole vaihdettu kertaakaan.
Alkuaikoina oli ohjaustehostimessa jotain häikkää ja koko höskä vaihdettiin takuuseen.
60tkm kohdalla tosiaan vaihdettiin iskarit ja jouset, oli nopeesti menneet aivan loppuun asti. Tilalle tuli Aeron vastaavat ja hyvin ovat toimineet.
Akku sanoi sopimuksen irti tovi sitten ja juuri hajosi matkustajan puolen ikkunan sähökytkin, eli ikkunaa ei saa auki.
Siinäpä ne ja autolla ajettu 135tkm - 9-5T
Kyllähän noita vikoja löytyy mutta niin on kaikissa uudehkoissa autoissa.
Mulla ei kyllä ole mennyt yhtään lamppua sisältä, vaikka olen ajanut 9-5:lla 3 X reilut 200000km.
Kaverin väyrysestä häipyi jarrut, olen pitänyt sitä rajana kuinka kauan vikoja voi sietää. - Keke
Omalla 2.3t 9-5:lla on ajettu 157 tkm, vm.98
Tässä on vikalistani:
- lämppärín ja ajotietokoneen näytöt paskana.
- sisältä vaihdettu kolme lapmmua.
- pissapojan suutin vaihdettu.
- ohjaustehostin pitää ääntä pakkasella => menossa rikki?.
- Sillon tällöin kylmä moottori ei ota kierroksia.
- Muutaman kerran mystinen moottorin sammuminen ilman mitää syytä.
Onko vikalista paha, en tiedä. Toimeen olen kuitenkin auto kanssa tullut. - 9-5tW
...tuttua puhetta kavereilla. Oma autoni 9-5 2.3tW -99. Aj 140tkm.
-Ajovalojen polttimot kärähtävät 2 kuukauden välein.(H7, ärsyttävän kalliit), jarruvalot ja takavalot myös vaihdetaan usein.
- Kaasutinläppäkotelon potikat paskana (=>Check Engine -lottoarvonta).
- CD -soitin ei ota levyä sisään
- Iskarit ja jouset ympäriinsä sököt, tosin ajettu 60tkm.
..että sellainen. Huonoin auto mitä olen omistanut VIKOJEN puolesta. Paras auto ajettavuudeltaan, ja olen useasti mielessäni kiittänyt hyvää autoa surkeissa tieolosuhteissa.- 9-5 Aero
Kun pidät akunkenkää irti noin puoliminuuttia. Tehdyt moisen jutun jo kaksi kertaa ja sukulaismiehen 9-5:ssa kerran.
- Amiraali
Mulla ainaskin pelanut hienosti ja korjata tai vaihtaa jotain ,lukuun ottamatta muutamaa polttimoa, ei juurikaan ole Tarvinnut ! Ajettu nyt n.55 tkm . Alusta ehkä menee vaihtoon lähitulevaisuudessa , tuntuu olevan alkuper. aika löysä/pehmeä. Siitä huolimatta "kiva" auto Ajaa , varsinkin talvikelissä ominaisuudet tuntuvat vain paranevan vauhdin kasvaessa ..:)Ja ai Niin autohan on 95 2.0t vm 99
- jk
Itse vasta odotan ysiviitosta, mutta parin kaverin kertomuksia: auto sammui kesken matkan, ja syynä taisi olla juuri tuo Trionic, jos se on joku ohjausboksi tai vastaava. Huollossa sanottiin näiden juttujen olevan arkipäivää. Toisella on myös hiipumassa lämppärin näyttö. Toisen vm. -99 ja toinen -00.
- 9-5 2,0t W
lukuunottamatta ajoittan alustasta kuuluvia paukahduksia. Huollon mukaan kaikki kuitenkin on kunnossa. Aluksi tuntuin olevan ongelmia, mutta ovat korjaantuneet "itsestään". Muutamia kojetaulun taustavaloja on mennyt, mutta se on pientä.
Usko koneen kestävyyteen on kova perustuen aikaisempiin Saabeihin. Syy myös miksi otin vähän ajetun käytetyn 9-5:n enkä uutta 1,8 SS:ää Opelin koneella. (välirahassa ei juuri ollut eroa)
Katotaan miten kestää jatkossa
9-5 2,0tW- ysi-viis
Kohtalaisesti on pelannu,mitä nyt vetoakselin stefa vaihdettu,tuntuu olevan jonkinlainen tyyppivika.Ajotieturi on näyttänyt parikertaa takavalojen olevan pimeät,valot kuitenkin kunnossa.Ajettu n.115000km vm.-99.Muuten mukava peli.
- SS
Uudessa 9-3 ss:ä ei todellakaan ole Ooppelin konetta vaan Saabin ihan oma tekemä moottori jossa on käytetty alumiinilohko sekä tasapainoakselit GM:n kehittämästä 2.2 litraisesta moottorista, kaikki muu on Saabin tekemää.
GM ei ole Opel, GM omistaa Opelin aivan kuten Ford omistaa Volvon. Tarkemman selostuksen moottorista voi lukea TM 19/02.
Itse päädyin ss:ään syystä että se on uusi, nuorekas korimalli sekä paras koskaan tehty Saabi ajaa.
Samalla hinnalla olisi toki saanut uuden 9-5:n mutta miksi ottaa vanha korimalli, ensi vuonnahan tulee uusi . - 9-5T
SS kirjoitti:
Uudessa 9-3 ss:ä ei todellakaan ole Ooppelin konetta vaan Saabin ihan oma tekemä moottori jossa on käytetty alumiinilohko sekä tasapainoakselit GM:n kehittämästä 2.2 litraisesta moottorista, kaikki muu on Saabin tekemää.
GM ei ole Opel, GM omistaa Opelin aivan kuten Ford omistaa Volvon. Tarkemman selostuksen moottorista voi lukea TM 19/02.
Itse päädyin ss:ään syystä että se on uusi, nuorekas korimalli sekä paras koskaan tehty Saabi ajaa.
Samalla hinnalla olisi toki saanut uuden 9-5:n mutta miksi ottaa vanha korimalli, ensi vuonnahan tulee uusi .Tarkoitatko -04 tai -05 mallia ja onko varmakin tieto?
- 9-5 2,0t W
SS kirjoitti:
Uudessa 9-3 ss:ä ei todellakaan ole Ooppelin konetta vaan Saabin ihan oma tekemä moottori jossa on käytetty alumiinilohko sekä tasapainoakselit GM:n kehittämästä 2.2 litraisesta moottorista, kaikki muu on Saabin tekemää.
GM ei ole Opel, GM omistaa Opelin aivan kuten Ford omistaa Volvon. Tarkemman selostuksen moottorista voi lukea TM 19/02.
Itse päädyin ss:ään syystä että se on uusi, nuorekas korimalli sekä paras koskaan tehty Saabi ajaa.
Samalla hinnalla olisi toki saanut uuden 9-5:n mutta miksi ottaa vanha korimalli, ensi vuonnahan tulee uusi .moro
SS:n koneen kestosta ei ole vielä mitään takuita. 9-5:n keulalla kone, jonka perusta on ollut sama jotain 15 vuotta ja itselläni on nyt menossa 7. Saab ja koskaan ei ole ollut koneen keston kanssa ainuttakaan ongelmaa. Lisäksi elinkaaren viimeiset autot on aina parhaita.
SS on tosi makeen näköinen ja hieno ajaa (oli koeajossa pari päivää). Varmasti konekin kestää, mutta itse päädyin kuitenkin pommivarmaan valintaan.
9-5 2,0t W
- V6TiD
Aikaisempi 9-5 2,3 Autom Wag. -99 ajoin n.90tkm eikä mitään ongelmia kuin kertaalleen ajovalopolttimet ja joitain jarru valopolttimoja.
Tosin kampiakselin stefa alkoi loppuvaiheessa hieman tihkumaan oljyä muttei kuitenkaan suoranaisesti vuotanut. Kokonaisuutena siis virheetön auto siihen mennessä. - .
.
- .
.
- -98/99 2,3t
Onhan noista jotkut itseäkin kohdanneet.
eli tuttua on ainakin DI-kasetin palaminen, jäähdytysnesteen vuotaminen ohivirtausventtiilistä, alustan kolinat pakkaspäivinä ja takaiskari kaupoille pitäisi lähteä paikkoin. Alusta tosin kokonaisuutenakin tuntuu turhan löysälle, joten joskohan tuo aeron palikoiden käyttö auttaisi...
Sähköpuoli on tosin pelannut melkein erinomaisesti, jollei joukkoon lasketa sitä, että radio halvaantuu totaalisesti jos erehtyy kytkemään takalasin lämmityksen päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321