Olen aikeissa ostaa pienen ja kevyen 2-4 hv perämoottorin jollaan.
Vaatimuksena on myös kohtuullisen vaivaton kuljetus auton takakontissa (kyljellään) tai varastointi isomman veneen boksissa.
Olenko siis "tuomittu" 2-tahtisen hankintaan vai onko vanha sääntö 4-tahtisen kuljettamisesta aina pystyasennossa kumoutunut/kierrettävissä jollain tempuilla?
Pieni 4-tahtinen ja kuljettaminen
3
3609
Vastaukset
- kuljetus
Tottakai nelitahtokoneita voi ja saa kuljettaa kyljelläänkin!
- Ykä
Nelareihin on yleensä merkitty mille kyljelle sen voi asettaa kuljetuksessa öljyjen valumatta ulos.
Koko ongelmaa se ei kuitenkaan poista, sillä ainakin minä joudun kääntelemään ja kantamaan konetta kielletyissäkin asennoissa (Honda 2), josta on seurauksena pieni pöllähdys konetta käynnistettäessä. Pahimmillaan on vähän öljyä valunut uloskin.
Jos konetta siirrellään jatkuvasti, niin henkilökohtaisesti valitsisin nykykokemusten jälkeen 2-t koneen. - Bravo3
Minulla on ison veneen kumiveneessä 4 hp 4t Yamaha.
Jos erehtyy kippaamaan perälaudassa tai nostamaan laiturille väärälle kyljelleen,ei käynnisty kohtuu nykimisillä.
Öljyn määrä on oikea,olen jopa ruvennut pitämään hieman alakantissa tämän takia.
Kyllähän sen itse muistaa,mutta 12-vuotias ei aina.
Tulpan irrotuksen ja putsauksen jälkeen lähtee sitten hyvin.
Eikä ole yksilövika vaan tyyppivika.
Eli jos olisin ostamassa uudelleen,ehdottomasti
2-tahti.Joku uistelija tai soutuveneessä käyttävä, joka ei nostele kuin pystyasennossa on tietysti eri mieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892638Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 45867
- 64864
- 61835