Eli olen harkitsemassa kyseisen uuden auton ostoa ja nyt haluaisinkin mahdollisimman paljon kommentteja mahd. vioista, ominaisuuksista, varusteista jne... Hyviä sekä huonoja.
Erityisesti jos jollain olisi kokemusta Sport paketin tuomista ominaisuuksista (madallettu alusta, jäykemmät iskari ja jouset), niin olisin
otettu jos kertoisit kommentteja!
A4 1.8T quattro kokemuksia?
60
11733
Vastaukset
- opel
Neliveto syö tehoja joten ei se mikään tykki ole
Jäin omalla 90hv kauppakassilla 0-120 kiihdytyksessä audi 1.8t:lla vain 2 auton mittaa
mutta esim. s60 volvolle 170hv eroa tulee enemmän Volvon hyväksi, eli volvo tehokkaampi.
Eli Audi jää Volvolle jossa ei turboa.
Eli Audi vaatii teholastua
Sellaista se on kun luulee että alla on tehokas auto, joka ei sitten ole sen kummempi.- TQ
Tuskin Mondeoman kuvittelee mitään tykkiä olevansa ostamassakaan. Liukkailla keleillä jäät kauppakassillasi neljä auton mittaa per sekunti.
"Eli Audi vaatii teholastua." Ei se Audi mitään vaadi, omistajasta en sitten tiedä.
A4:sta ei ole kokemuksia, mutta Quattrosta kyllä, joten Mondeomanille voin lämpimästi suositella autoa, jossa on se ainoa oikea neliveto. - juice
taisi juuri ollakin kysymyksessä se, onko auto tehokas? tai pärjääkö sillä 20 hv tehokkaammalle volvolle? se turbohan kun tunnetusti tuottaa ihan eri tehoa, kuin vapaastihuokaileva! eiköhän se volkswagenin 1.8t 110kw ole vähän vanha kone vertailla. Mutta uudempi 190hv kone kuulemma on jo ihan eri juttu :) Jos siihen kykenee...
Normaaliajoa ajatellen tuo kone on ihan riittävän tehokas. Jos audit miellyttää, niin todennäköisesti myös A4 miellyttää, sisustus ja kojelaudan toiminnot on hyvät ja ajettavuuskin moitteeton. Tosin vanhemmassa mallissa tilat voi tuntua pieniltä, jos on tottunut A6:seen. Varsin taloudellinen ajonautintoon nähden ja silmää miellyttävä kapine :) Ne korjauskulut tietysti riippuu siitä miten hyvin autoa pitää. Hinnat ei ole audillakaan uusiin osiin muita edullisemmat, joten mieluummin pidät kuin kukkaa kämmenellä.
Talvella nam. - opel
juice kirjoitti:
taisi juuri ollakin kysymyksessä se, onko auto tehokas? tai pärjääkö sillä 20 hv tehokkaammalle volvolle? se turbohan kun tunnetusti tuottaa ihan eri tehoa, kuin vapaastihuokaileva! eiköhän se volkswagenin 1.8t 110kw ole vähän vanha kone vertailla. Mutta uudempi 190hv kone kuulemma on jo ihan eri juttu :) Jos siihen kykenee...
Normaaliajoa ajatellen tuo kone on ihan riittävän tehokas. Jos audit miellyttää, niin todennäköisesti myös A4 miellyttää, sisustus ja kojelaudan toiminnot on hyvät ja ajettavuuskin moitteeton. Tosin vanhemmassa mallissa tilat voi tuntua pieniltä, jos on tottunut A6:seen. Varsin taloudellinen ajonautintoon nähden ja silmää miellyttävä kapine :) Ne korjauskulut tietysti riippuu siitä miten hyvin autoa pitää. Hinnat ei ole audillakaan uusiin osiin muita edullisemmat, joten mieluummin pidät kuin kukkaa kämmenellä.
Talvella nam.Titysti jos itse olisin ostamassa ko autoa niin ottaisin Audin teholastulla ja farmarimallina, sillä Volvoa ei saa kuin pappamallina Sedänillä
Niin mitä tulee tehoihin niin tehoilla ei juurikaan merkitysta 0-80 kiihdytksessä. Olen nimittäin itse jäänyt 127 fiiulle jossa oli 45hv ja mulla oli 80hv ruisku pikkuauto eli Clio.
rinnakkain mentiin 80 asti ja kurveissa Cliolla jäi toiseksi koska fiussa ylileveät läskit.
sama on turbo Audin kanssa ei paljoa eroa tule 0-80 välillä jos on sportti välitykset pikkuautossa ja 90hv.
Monet vaan täälläkin luulee ettei pikkuautolla mukamas pääse eteenpäin.
t4 Volvolle jäin tosi rangasti suoralla mutta kurveissa ei saanut yhtään etumatkaa, johtuu taas volvon 98- mallisen huonosta asustasta mitä monet ovat täällä kironneet.
Ei ne tehot vaan vaihteiston välitykset. - A4t
Ainakaan testeissä 170hp s60 ei pärjännyt 150hp A4:lle ohituskiihtyvyyksissä. Nykyinen viritysaste A4:ssa on 163hp.
Audin neliveto hukkaa tehoa vähemmän kuin moni muu. - Psykologi
opel kirjoitti:
Titysti jos itse olisin ostamassa ko autoa niin ottaisin Audin teholastulla ja farmarimallina, sillä Volvoa ei saa kuin pappamallina Sedänillä
Niin mitä tulee tehoihin niin tehoilla ei juurikaan merkitysta 0-80 kiihdytksessä. Olen nimittäin itse jäänyt 127 fiiulle jossa oli 45hv ja mulla oli 80hv ruisku pikkuauto eli Clio.
rinnakkain mentiin 80 asti ja kurveissa Cliolla jäi toiseksi koska fiussa ylileveät läskit.
sama on turbo Audin kanssa ei paljoa eroa tule 0-80 välillä jos on sportti välitykset pikkuautossa ja 90hv.
Monet vaan täälläkin luulee ettei pikkuautolla mukamas pääse eteenpäin.
t4 Volvolle jäin tosi rangasti suoralla mutta kurveissa ei saanut yhtään etumatkaa, johtuu taas volvon 98- mallisen huonosta asustasta mitä monet ovat täällä kironneet.
Ei ne tehot vaan vaihteiston välitykset.Onko sinua nöyryytetty kenties liikaa ?
Sinulla tuntuu olevan kova selityksen tarve, että 90 hepoinen kadettisi pärjää kyllä isommille ja nopeammille..
Suosittelen tähän tautiin; Osta tehokkaampi auto niin ei tarvitse selittää =) - TT
A4t kirjoitti:
Ainakaan testeissä 170hp s60 ei pärjännyt 150hp A4:lle ohituskiihtyvyyksissä. Nykyinen viritysaste A4:ssa on 163hp.
Audin neliveto hukkaa tehoa vähemmän kuin moni muu.Heh, hassuja juttuja täällä palstalla liikkuu... Itse olen ajanut nyt 3 vuotta Quattro TT:llä, eikä vielä ole osunut eteeni yhtään Volvoa joka olisi pärjännyt minkään nopeuden kiihdytyksessä?? Suurimmat erot yleensä näkee autobaanan alkaessa, eli kun nopeus vaihtuu 80:stä suoraan rajoittamattomaan. Kannattaa lukea Brittilehtiä (EVO, Topgear) joissa autoja testataan oikeasti radalla ja mutkaisilla teillä. Noista testeistä yleensä näkyy se, että pelkät tehot eivät riitä - tarvitaan myös ajettavuutta! Ja sitähän Aaudi tarjoaa yllinkyllin!!!
- subaruman
TQ kirjoitti:
Tuskin Mondeoman kuvittelee mitään tykkiä olevansa ostamassakaan. Liukkailla keleillä jäät kauppakassillasi neljä auton mittaa per sekunti.
"Eli Audi vaatii teholastua." Ei se Audi mitään vaadi, omistajasta en sitten tiedä.
A4:sta ei ole kokemuksia, mutta Quattrosta kyllä, joten Mondeomanille voin lämpimästi suositella autoa, jossa on se ainoa oikea neliveto.vai että ainoa oikea neliveto?? sä taidat tarvii jotain muuta lastuu,kenties perunalastuu?
- Torsen
subaruman kirjoitti:
vai että ainoa oikea neliveto?? sä taidat tarvii jotain muuta lastuu,kenties perunalastuu?
Luit ja ymmärsit aivan oikein, onneksi olkoon! Kyllä, ainoa oikea neliveto.
- JJJJ
juice kirjoitti:
Talvella nam.Audin keulalla 1.8T on ainakin mainosten mukaan 163hv eikä 150hv kuten VW:n keulalla...
- Airtek
Torsen kirjoitti:
Luit ja ymmärsit aivan oikein, onneksi olkoon! Kyllä, ainoa oikea neliveto.
No huhhuh, taas osoitus mainonnan voimasta. Ja hyvin monien tietämättömyydestä.
Subarun ja etenkin Mitsubishin nelivedot ovat paljon parempia. Ei muuta. Nolottaa varmaan uhota noin ja olla väärässä? - Torsen
Airtek kirjoitti:
No huhhuh, taas osoitus mainonnan voimasta. Ja hyvin monien tietämättömyydestä.
Subarun ja etenkin Mitsubishin nelivedot ovat paljon parempia. Ei muuta. Nolottaa varmaan uhota noin ja olla väärässä?...keskitasauspyörästön VISKOkytkin! Luistossa suparun VISKO rajoittaa luistavaa akselia ja siirtää momenttia pitävälle akselille, kuitenkin maksimissaan vain puolet tarjolla olevasta momentista, tylsää.
- juice
JJJJ kirjoitti:
Audin keulalla 1.8T on ainakin mainosten mukaan 163hv eikä 150hv kuten VW:n keulalla...
niinhän tässä uudemmassa mallin koneessa onkin se 163hv, jotenkin vain ajattelin että on kyse vielä siitä vanhemman mallin A4:sta. Vaikka ei se taida suoritusarvoja minnekään päin heilauttaa verratessa aiempaan korimalliin 150 hevosvoimaisena?
- A4t
Torsen kirjoitti:
...keskitasauspyörästön VISKOkytkin! Luistossa suparun VISKO rajoittaa luistavaa akselia ja siirtää momenttia pitävälle akselille, kuitenkin maksimissaan vain puolet tarjolla olevasta momentista, tylsää.
Subarusta puuttuu edestä akselilukitus (poikittaislukitus) kokonaan. Lisäksi eteen / taakse välitetään aina 50% / 50% voimasta. Viskolukko on subarussa eräänlainen (poikittainen) lukkoperä.
Lukittu voimanjako (pitkittäis) taas aiheuttaa omat ongelmansa. - tePPo
JJJJ kirjoitti:
Audin keulalla 1.8T on ainakin mainosten mukaan 163hv eikä 150hv kuten VW:n keulalla...
Audi 1.8T on saatavana 163 heppasena ja 190 heppasena.
- Airtek
A4t kirjoitti:
Subarusta puuttuu edestä akselilukitus (poikittaislukitus) kokonaan. Lisäksi eteen / taakse välitetään aina 50% / 50% voimasta. Viskolukko on subarussa eräänlainen (poikittainen) lukkoperä.
Lukittu voimanjako (pitkittäis) taas aiheuttaa omat ongelmansa.Tjaa, ja mitkäs ongelmat siitä aiheutuukaan? Ja mitä haittaa 50/50 jakaumasta?
Mitsussa onkin jo hyvin selvästi kehittyneempi nelivetosysteemi.
Ja Audit on muutenkin säädetty 'turvallisiksi'(lue:tylsiksi) ajaa. Puskee, puskee, puskee.
Sitäpaitsi onhan suuressa osassa Audi Quattroista hyvinkin alkukantainen neliveto.
Ja kokemusta löytyy neljästä eri Audin mallista quattrolla, yhteensä kuudesta eri Audin nelivetoyksilöstä. Booring.
Niin se vaan menee että Mitsulla on kovimmat kamppeet ja myöskin kovimmat kyydit, myös SUV:llaan. - A4t
Airtek kirjoitti:
Tjaa, ja mitkäs ongelmat siitä aiheutuukaan? Ja mitä haittaa 50/50 jakaumasta?
Ja Audit on muutenkin säädetty 'turvallisiksi'(lue:tylsiksi) ajaa. Puskee, puskee, puskee.
Sitäpaitsi onhan suuressa osassa Audi Quattroista hyvinkin alkukantainen neliveto.
Ja kokemusta löytyy neljästä eri Audin mallista quattrolla, yhteensä kuudesta eri Audin nelivetoyksilöstä. Booring.
Niin se vaan menee että Mitsulla on kovimmat kamppeet ja myöskin kovimmat kyydit, myös SUV:llaan.Jatkuvasta nelivedosta verrattuna kytkeytyvään:
- yliohjaavampi (ei turvallinen ominaisuus)
- liukkaalla pinnalla epävakaampi perä
- palteitten ylityksissä epävakaampi
Nämä ovat siis pääperiaatteita, välttämättä eivät esim. subarun ominaisuuksia.
Poikittasilukituksen puute (edessä) vaikeuttaa etenemistä tasaisella jäällä. Vrt. kun taas jarruilla toteutettu lukitus = pyöräkohtainen vetoluistonesto. Samoin etenemiskyky tasaista vetopitoa (kitkaa) vaativassa maastossa jarrulukituksella parempi.
Lisäksi jatkuva neliveto kuluttaa polttoainetta enemmän ja pyörii kesäkeleillä "turhaan mukana".
Kerro lisää mitsun kehittyneestä nelivedosta. - A4t
A4t kirjoitti:
Jatkuvasta nelivedosta verrattuna kytkeytyvään:
- yliohjaavampi (ei turvallinen ominaisuus)
- liukkaalla pinnalla epävakaampi perä
- palteitten ylityksissä epävakaampi
Nämä ovat siis pääperiaatteita, välttämättä eivät esim. subarun ominaisuuksia.
Poikittasilukituksen puute (edessä) vaikeuttaa etenemistä tasaisella jäällä. Vrt. kun taas jarruilla toteutettu lukitus = pyöräkohtainen vetoluistonesto. Samoin etenemiskyky tasaista vetopitoa (kitkaa) vaativassa maastossa jarrulukituksella parempi.
Lisäksi jatkuva neliveto kuluttaa polttoainetta enemmän ja pyörii kesäkeleillä "turhaan mukana".
Kerro lisää mitsun kehittyneestä nelivedosta.Edellisessä en tiennyt tarkoititko haldex (tt ja esim. s3 quattrot) voimanjakoa vai torsen quattroa. Itse puhuin harhaanjohtavasti lähinnä haldex-voimanjaosta. Tästä pitäisi aloittaa uusi topic.
- ONV
Airtek kirjoitti:
Niin se vaan menee että Mitsulla on kovimmat kamppeet ja myöskin kovimmat kyydit, myös SUV:llaan.Tässä subarun ainoa oikea neliveto, mahdollista vain saparolla.
http://www.speedoptions.com/downloads/videos/6/Subaruburnout.mpg - Airtek
A4t kirjoitti:
Edellisessä en tiennyt tarkoititko haldex (tt ja esim. s3 quattrot) voimanjakoa vai torsen quattroa. Itse puhuin harhaanjohtavasti lähinnä haldex-voimanjaosta. Tästä pitäisi aloittaa uusi topic.
Niin, nyt tulee sinulta hyvin sekavaa tekstiä.
Ensinnäkin Audilla on siis sekä Haldexia ja Torsenia tarjolla. Toisekseen et ole oikeassa Subarun nelivedosta. Siinä on nimenomaan 50/50 voimanjako ja viskolla toteutettu TASAUSPYÖRÄSTÖ. Ja se Subarun nelivedon symmetrisyyden etu ei ole turhaa puhetta, siitäkin on hyötyä.
Ja puheesi jatkuvan ja osa-aikaisten nelivetojen ominaisuuksista ei pidä paikkaansa ollenkaan, vaan kyse on toteutustavasta. Esim. jatkuva neliveto ei ole puskeva jos se on toteutettu hyvin. Esim. Audin on puskeva, Mitsu ei ainakaan ole puskeva, tosin ei Subarukaan. Mitsussa käytäytymistä voi vaihdella säädöllä...
Haluaisin tietää että onko sinulla oikeasti mitään hajua miksi se Audin neliveto on mielestäsi paras, vai onku sinulla vain sellainen fiilis? Ota edes ensin selvää muiden nelivedoista. - janusz
Airtek kirjoitti:
Niin se vaan menee että Mitsulla on kovimmat kamppeet ja myöskin kovimmat kyydit, myös SUV:llaan...sehän se ei puske jossa on 50/50 suhteessa voiman välitys tiehen..ja quattrohan se puskee jossa voima välittyy joka pyörälle erikseen tarpeen mukaan.Haloo. Ja jo maalaisjärki sanoo että neliveto on autossa sen ominaisuuksien vakauttamiseksi eli mitä eleettömämpi auto sen onnistuneempi neliveto. Suosittelen tylsyyden poistamiseksi 80-luvun 300-sarjan Bemaria ja lumiketjut peräkonttiin. On elettä ei tylsyydestä tietoakaan kun yrittää pitää rassin tiellä
- Airtek
janusz kirjoitti:
..sehän se ei puske jossa on 50/50 suhteessa voiman välitys tiehen..ja quattrohan se puskee jossa voima välittyy joka pyörälle erikseen tarpeen mukaan.Haloo. Ja jo maalaisjärki sanoo että neliveto on autossa sen ominaisuuksien vakauttamiseksi eli mitä eleettömämpi auto sen onnistuneempi neliveto. Suosittelen tylsyyden poistamiseksi 80-luvun 300-sarjan Bemaria ja lumiketjut peräkonttiin. On elettä ei tylsyydestä tietoakaan kun yrittää pitää rassin tiellä
"...ja quattrohan se puskee jossa voima välittyy joka pyörälle erikseen tarpeen mukaan.Haloo."
-Onpas sulla illuusiot Audin nelivedosta! Ota pelle asioista selvää ennenkuin alat soittamaan suuta. Katso edes että miten Audin Quattro toimii, sitten katso miten muiden nelivedot toimivat...
Hehheh, kerroppa millä tavalla quattro välittää voiman 'jokaiselle pyörälle erikseen tarpeen mukaan'! Ja minkä Audin mallin quattrosta puhut siinä tapauksessa. Aijai...
"Ja jo maalaisjärki sanoo että neliveto on autossa sen ominaisuuksien vakauttamiseksi eli mitä eleettömämpi auto sen onnistuneempi neliveto."
-Eikö eleettömämpi nimenomaan ole puskematta? Ja kyllä nelivedon kanssa tai ilman on tarkoitus että auto on nautinnollinen ajaa, paitsi tietty peruskulkineissa jotka on tehty vain viemään ruhoja paikasta A paikkaan B. Nelivetoinen voi olla hauskakin ajaa. Et taida edes tietää mitä yrität selittää. Mitä on 'ominaisuuksien vakauttaminen'?
- new 1.8TQ
Kyllä se niin on kun kerran ostaa quattron niin
ei sitä ikinä halua luopua. Siis paluuta normaaliin autoon ei ole! - veke
olen katsellut ja ajanut samaisella ajoneuvolla
neliveto tekee nastarenkailla ainakin hirvean
jurinan hyttään tehot niistäpä en sano mitään
toistaiseksi jatkan ajelua 98v-6Tdi kunnnes
löydän mieluisan.p.s.tdi-stä en ole vielä
toistaiseksi löytänyt sanomista ja mittarissa
170,000t.km - Uudenautonostaj
Tilasin itse auton pari viikkoa sitten. Kauan pähkäilin minkä ostan, joko A4 Avant Turbo Quattro tai BMW:n. Kaverillani on tuo Audi ja on muuten toiminut hyvin mutta pariin otteeseen sähkövikoja on ollut. Quattro on kyllä huippu ajettava ja juuri tuo auto on hyvin suositeltava. Päädyn toki itse BMW 318i Touringiin. Sen ajettavuus oli kumminkin A4:sta parempi (vaikkakin nyt talvella se ei ehkä ihan pärjää tuolle quattrolle). Mene koeajamaan nämä kaksi yllämainittua autoa. Suosittelen kumpaakin.
- hohhoijaa
Joopa joo...kukaan täysipäinen ei kauaa mieti Audi A4 turbo-guattron tai karvalakkibemarin välillä.
- uudenautonostaja
hohhoijaa kirjoitti:
Joopa joo...kukaan täysipäinen ei kauaa mieti Audi A4 turbo-guattron tai karvalakkibemarin välillä.
Tulipahan kumminkin valittua se "karvalakkimalli" joten taidan olla hölmö. Anyway, itse kyllä nautin sen ajamisesta. Sinä et varmaan ollut ostamassa tuota Audia joten jätä halventavat kommettisi pois tältä keskustelupalastalta. Mondeoman varmaan ostaa sen Audin, mutta voipahan varmaan mennä kokeilemaan tuota Bemaria. Sitäpaitsi se on aika reilusti halvempi kuin tuo Audi.
- Pekka
uudenautonostaja kirjoitti:
Tulipahan kumminkin valittua se "karvalakkimalli" joten taidan olla hölmö. Anyway, itse kyllä nautin sen ajamisesta. Sinä et varmaan ollut ostamassa tuota Audia joten jätä halventavat kommettisi pois tältä keskustelupalastalta. Mondeoman varmaan ostaa sen Audin, mutta voipahan varmaan mennä kokeilemaan tuota Bemaria. Sitäpaitsi se on aika reilusti halvempi kuin tuo Audi.
Minä taas vaihdoin E46:n Audiin, kun väsyin bemarin jatkuvaan paimentamiseen maantiellä. Onhan toi audin ohjaus selkeesti jämäkämpi keskialueella. Mulla on talvinakit 17" ja auto ei urista välitä. Kyllä bemari on aika tuskainen ajettava 17" renkailla. Urista lähtee milloin mihinkin suuntaan. Tämä siis karvahattumallissa 316i.
- UUdenautonastaja
Pekka kirjoitti:
Minä taas vaihdoin E46:n Audiin, kun väsyin bemarin jatkuvaan paimentamiseen maantiellä. Onhan toi audin ohjaus selkeesti jämäkämpi keskialueella. Mulla on talvinakit 17" ja auto ei urista välitä. Kyllä bemari on aika tuskainen ajettava 17" renkailla. Urista lähtee milloin mihinkin suuntaan. Tämä siis karvahattumallissa 316i.
Minkä vuosimallin BMW 316i sinulla oli? Minulla itselläni oli -95 ja pakko myöntää että ei mikään talviauto. Toisaalta tuo ajettavuus ja luitonestot CBC etc. ovat kyllä helpottaneet selvästi auton ajettavuutta talvella. Eihan eri auto tuo uusi 318i kuin tuo -95 316i. Tuossa minun 318i:ssä on 16' renkaat.
- UUdenautonastaja
Pekka kirjoitti:
Minkä vuosimallin BMW 316i sinulla oli? Minulla itselläni oli -95 ja pakko myöntää että ei mikään talviauto. Toisaalta tuo ajettavuus ja luitonestot CBC etc. ovat kyllä helpottaneet selvästi auton ajettavuutta talvella. Ihan eri auto tuo uusi 318i kuin tuo -95 316i. Tuossa minun 318i:ssä on 16' renkaat.
- Autistinen
UUdenautonastaja kirjoitti:
Minkä vuosimallin BMW 316i sinulla oli? Minulla itselläni oli -95 ja pakko myöntää että ei mikään talviauto. Toisaalta tuo ajettavuus ja luitonestot CBC etc. ovat kyllä helpottaneet selvästi auton ajettavuutta talvella. Ihan eri auto tuo uusi 318i kuin tuo -95 316i. Tuossa minun 318i:ssä on 16' renkaat.
ettei bemarin ostaja saa oikeastaan muuta kuin tukea heikolle itsetunnolleen, mikäli on uskomista tuntemieni ko. vempeleen omistajien puheita. Mutta ilmeisesti ollaan valmiita antamaan anteeksi bemun puutteen tuon seikan vuoksi ja mikäs siinä, joku uskoo jumalaan, joku bemariin, kummaltakin saa tasan saman.
- Santos
Autistinen kirjoitti:
ettei bemarin ostaja saa oikeastaan muuta kuin tukea heikolle itsetunnolleen, mikäli on uskomista tuntemieni ko. vempeleen omistajien puheita. Mutta ilmeisesti ollaan valmiita antamaan anteeksi bemun puutteen tuon seikan vuoksi ja mikäs siinä, joku uskoo jumalaan, joku bemariin, kummaltakin saa tasan saman.
Tjaa, no minä olen ymärtänyt että Audi-fanaatikot eivät tajua mitään autoilusta, luulevat vaan että ne laaduttomat volkkarin tasolla olevat ja teknisesti takapajuiset perusautot tekisivät heistä trendikkäitä, sillä selvästi he hakevatkin vain muiden hyväksyntää tulpoillaan ja kvattloilla. He luulevat että tulpolla auto kulkee hirveen lujaa ja että kvattlo tekee autosta ralliauton, eivätkä tosiasiassa ymmärrä tekniikasta yhtään mitään saati että tajuaisivat Audien olevan peruskamaa pinnan alta, ja että niihin on kieltämättä taidokkaasti saatu ihan ok:t ajo-ominaisuudet siihen nähden kuinka huonot lähtökohdat ovat. Kuvaavaa Audi-faneista on se että jotkut höpöttävät kaikkien olevan tehtyjä alumiinista, ja jotkut jopa luulevat että ne olisivat hienostuneita!
Faktaa vain on että 318i tarjoaa todella paljon kaikessa suhteessa, A4 1.8TQ ainoastaan pikkuisen enemmän vääntöä ja pariksi talviviikoksi hitusen paremman valoistalähdön. Kuka sen takia haluaa elää pikkuautomaisen meluisan, epämukavan, rääkyvän ja nypyttävän auton kanssa? Kuvaavaa Audi-hulluista on se että olen jättänyt uuden A4 1.8TQ:n helposti BMW 320i:llä, liukkaalla talvikelillä...
Voi näitä Audi-paskanjauhajia! - Pölhö
Santos kirjoitti:
Tjaa, no minä olen ymärtänyt että Audi-fanaatikot eivät tajua mitään autoilusta, luulevat vaan että ne laaduttomat volkkarin tasolla olevat ja teknisesti takapajuiset perusautot tekisivät heistä trendikkäitä, sillä selvästi he hakevatkin vain muiden hyväksyntää tulpoillaan ja kvattloilla. He luulevat että tulpolla auto kulkee hirveen lujaa ja että kvattlo tekee autosta ralliauton, eivätkä tosiasiassa ymmärrä tekniikasta yhtään mitään saati että tajuaisivat Audien olevan peruskamaa pinnan alta, ja että niihin on kieltämättä taidokkaasti saatu ihan ok:t ajo-ominaisuudet siihen nähden kuinka huonot lähtökohdat ovat. Kuvaavaa Audi-faneista on se että jotkut höpöttävät kaikkien olevan tehtyjä alumiinista, ja jotkut jopa luulevat että ne olisivat hienostuneita!
Faktaa vain on että 318i tarjoaa todella paljon kaikessa suhteessa, A4 1.8TQ ainoastaan pikkuisen enemmän vääntöä ja pariksi talviviikoksi hitusen paremman valoistalähdön. Kuka sen takia haluaa elää pikkuautomaisen meluisan, epämukavan, rääkyvän ja nypyttävän auton kanssa? Kuvaavaa Audi-hulluista on se että olen jättänyt uuden A4 1.8TQ:n helposti BMW 320i:llä, liukkaalla talvikelillä...
Voi näitä Audi-paskanjauhajia!Ihminen tottuu kaikkeen ja ei ole koskaan tyytyväinen. Hauskaa seurata keskustelua uusien autojen ajettavuuksista, nykyään ei mielestäni yksikään uusi auto voi olla huono ajaa (poislukien tietenkin ladat, mosset jne.). Itse omistan noin 14 vuotta vanhan auton, merkki jääköön mainitsematta, ja teidän puheet uusien autojen huonosta ajettavudesta ovat aika naurettavia. Ikää teillä varmaan on jo jonkun verran kun noin kalliita autoja ollaan ostamassa. Käykää ajamassa 80-luvun autoa jonkun matkaa ja hypätkää sit uuden auton rattiin! :)
- Autistinen
Santos kirjoitti:
Voi näitä Audi-paskanjauhajia!noin sitä bemaristi itse näykkii kuin porsas omaa saparoaan ja kertoo olevansa liikennekulttuurissa ja kilpa-ajoissa keulissa.
Audistit ovat sentään senverran edellä että saavat nuo kamikazet kertomaan itse millainen on bemaristi "liukkaalla talvikelillä" ja toki se sutii kivasti kesälläkin, eikö totta?;-) - escort 2.0 turbo
Santos kirjoitti:
Voi näitä Audi-paskanjauhajia!Ja että takavedolla jäi neliveto? Sinä taisit olla sitten ainoa osapuoli joka ajoi kilpaa.
Jos lähdetään liukkaalla tosissaan ajamaan kilpaa, niin kaksivetoisella et muuten pärjää nelivedolle, ikävä tuottaa sinulle pettymys. Itsellä ei tosin ole mainitsemaasi 1,8TQ, vaan 3,0 V6 nelivetoinen A4. Enkä muuten ole liukkaalla kelillä jäänyt kertaakaan toiseksi, yrittäjiä on kyllä ollut.
Olen muuten jättänyt kesäleikkikalullani eli vanhakoppaisella escortilla 330 BMW:n leikiten. Vasta kolmansissa liikennevaloissa bemarikuski ymmärsi asian eikä tullut rinnalle vaan jäi kiltisti taakseni. Mahtoi kaveria harmittaa, oli varmaan kehunut vieressä olevalle vaimolleen että kohta escort jää toiseksi. Onneksi kohta on taas kesä ja saa leikkikalun liikenteeseen... - Uudenautonostaja
Autistinen kirjoitti:
Audi ei tosiaankaan ole huono auto vaan päinvastoin, todella hyvä. Siksihän minä noita kahta (BMW ja Audi) vertailin ennenkuin päädyin BMW:hen. Auton ostossa valitset auton omien tarpeittesi mukaan. Minun tarpeisiini tuo 318i oli sopiva. Haluasin laadukkaan auton jonka ajoominaisuudet ovat mitä parhaat, on turvallinen ja on hyvännäköinen. Toki monta muuta asiaa vaikutti päätökseeni mm. se että tuo Audi A4 1.8TQ olisi ollut 6000Euroa kalliimpi. En varmasti (luultavasti) olisi katunut Audinkaan ostoa, mutta hyvin tyytyväinen olen kyllä valintaani nytkin.
- Uudenautonostaja
Autistinen kirjoitti:
noin sitä bemaristi itse näykkii kuin porsas omaa saparoaan ja kertoo olevansa liikennekulttuurissa ja kilpa-ajoissa keulissa.
Audistit ovat sentään senverran edellä että saavat nuo kamikazet kertomaan itse millainen on bemaristi "liukkaalla talvikelillä" ja toki se sutii kivasti kesälläkin, eikö totta?;-)Audi ei tosiaankaan ole huono auto vaan päinvastoin, todella hyvä. Siksihän minä noita kahta (BMW ja Audi) vertailin ennenkuin päädyin BMW:hen. Auton ostossa valitset auton omien tarpeittesi mukaan. Minun tarpeisiini tuo 318i oli sopiva. Haluasin laadukkaan auton jonka ajoominaisuudet ovat mitä parhaat, on turvallinen ja on hyvännäköinen. Toki monta muuta asiaa vaikutti päätökseeni mm. se että tuo Audi A4 1.8TQ olisi ollut 6000Euroa kalliimpi. En varmasti (luultavasti) olisi katunut Audinkaan ostoa, mutta hyvin tyytyväinen olen kyllä valintaani nytkin.
- ökkö
Uudenautonostaja kirjoitti:
Audi ei tosiaankaan ole huono auto vaan päinvastoin, todella hyvä. Siksihän minä noita kahta (BMW ja Audi) vertailin ennenkuin päädyin BMW:hen. Auton ostossa valitset auton omien tarpeittesi mukaan. Minun tarpeisiini tuo 318i oli sopiva. Haluasin laadukkaan auton jonka ajoominaisuudet ovat mitä parhaat, on turvallinen ja on hyvännäköinen. Toki monta muuta asiaa vaikutti päätökseeni mm. se että tuo Audi A4 1.8TQ olisi ollut 6000Euroa kalliimpi. En varmasti (luultavasti) olisi katunut Audinkaan ostoa, mutta hyvin tyytyväinen olen kyllä valintaani nytkin.
ei kait siin pemarissa oo ees ESP:tä ja ilmastointia vakiona? Ei ainakaan hintaa olis ollut paljo eroa.
- Uúudenautonostaja
ökkö kirjoitti:
ei kait siin pemarissa oo ees ESP:tä ja ilmastointia vakiona? Ei ainakaan hintaa olis ollut paljo eroa.
...Vakiona mm. ilmastointi. Nykyään 300 sarjan Bemareissa vuosimallia 2002-> on hyvin paljon vakiota. Bemari on nyt hinnaltaan "halvempi" verratuna 2001 malleihin, koska ei tarvitse jokaista pientä asiaa ostaa erikseen-> on tullut järkevä määrä vakiovarusteita. En meinaa että Audissa pitäisi erikseen ostaa lisävarusteita, mutta ei Bemarissakaan enää tarvitse ostaa paljoakaan lisäherkkuja. Siksi edelleen tuo hintaero!
- Santos
escort 2.0 turbo kirjoitti:
Ja että takavedolla jäi neliveto? Sinä taisit olla sitten ainoa osapuoli joka ajoi kilpaa.
Jos lähdetään liukkaalla tosissaan ajamaan kilpaa, niin kaksivetoisella et muuten pärjää nelivedolle, ikävä tuottaa sinulle pettymys. Itsellä ei tosin ole mainitsemaasi 1,8TQ, vaan 3,0 V6 nelivetoinen A4. Enkä muuten ole liukkaalla kelillä jäänyt kertaakaan toiseksi, yrittäjiä on kyllä ollut.
Olen muuten jättänyt kesäleikkikalullani eli vanhakoppaisella escortilla 330 BMW:n leikiten. Vasta kolmansissa liikennevaloissa bemarikuski ymmärsi asian eikä tullut rinnalle vaan jäi kiltisti taakseni. Mahtoi kaveria harmittaa, oli varmaan kehunut vieressä olevalle vaimolleen että kohta escort jää toiseksi. Onneksi kohta on taas kesä ja saa leikkikalun liikenteeseen...Kyllä hän kilpaa ajoi, tiedän kun sen hepun satun vielä tuntemaan. Hänen piti yrittää karistaa minut, mutta toisin kävi. Kuten sanoin: kertoo jotakin Audi-kuskeista... Ja hei- etua on siitä että pystyy painamaan aivan rajoilla mutkissa tuntuman ja helpon ajettavuuden ansiosta, etua Audilla siitä että saa tehoa enemmän tiehen mutkista ulos tullessa. Suorilla eroa ei kuitenkaan ole niin paljoa ellei ole aivan liukkaimmillaan (silloin 'pitävää' jäätä), jarrutuksissa ei eroa.
Mikset jättänyt 330i:tä (d:tä?) Audillasi? Koska se ei onnistu. Kai nyt aina löytyy nopeampia autoja, eiköhän kevyt pikku-Escorttisi häviä suunnillen kaikilla muilla osa-alueilla 330i:lle?! Minäkin voin hypätä Radicaliini (kunhan sellaisen saisi helposti tuotua Suomeen) niin ei olisi Escortillasi mitään sanaa. Ja samaa voisi jatkaa loputtomiin...
Itseä ei harmita talvella ajaa takavetoisella, se on nimenomaan hauskaa. Eikä kesää varten tarvitse toista autoa nauttimista varten... - Ökkö
Uúudenautonostaja kirjoitti:
...Vakiona mm. ilmastointi. Nykyään 300 sarjan Bemareissa vuosimallia 2002-> on hyvin paljon vakiota. Bemari on nyt hinnaltaan "halvempi" verratuna 2001 malleihin, koska ei tarvitse jokaista pientä asiaa ostaa erikseen-> on tullut järkevä määrä vakiovarusteita. En meinaa että Audissa pitäisi erikseen ostaa lisävarusteita, mutta ei Bemarissakaan enää tarvitse ostaa paljoakaan lisäherkkuja. Siksi edelleen tuo hintaero!
luulin kyllä että Bemarin automaatti-ilmastointi maksaa 740, esp maksaa 1060 ja sumarit 420 euroa. A4:ssä kaikki nää on vakiona. Kaiken lisäksi nelkku on voittanut vissiin kaikki testit mitä on ollu lehdissä. Käyppä huvikses testaamassa Audia.
- escort 2.0 turbo
Santos kirjoitti:
Kyllä hän kilpaa ajoi, tiedän kun sen hepun satun vielä tuntemaan. Hänen piti yrittää karistaa minut, mutta toisin kävi. Kuten sanoin: kertoo jotakin Audi-kuskeista... Ja hei- etua on siitä että pystyy painamaan aivan rajoilla mutkissa tuntuman ja helpon ajettavuuden ansiosta, etua Audilla siitä että saa tehoa enemmän tiehen mutkista ulos tullessa. Suorilla eroa ei kuitenkaan ole niin paljoa ellei ole aivan liukkaimmillaan (silloin 'pitävää' jäätä), jarrutuksissa ei eroa.
Mikset jättänyt 330i:tä (d:tä?) Audillasi? Koska se ei onnistu. Kai nyt aina löytyy nopeampia autoja, eiköhän kevyt pikku-Escorttisi häviä suunnillen kaikilla muilla osa-alueilla 330i:lle?! Minäkin voin hypätä Radicaliini (kunhan sellaisen saisi helposti tuotua Suomeen) niin ei olisi Escortillasi mitään sanaa. Ja samaa voisi jatkaa loputtomiin...
Itseä ei harmita talvella ajaa takavetoisella, se on nimenomaan hauskaa. Eikä kesää varten tarvitse toista autoa nauttimista varten...Niin voi käydä jos ei osaa ajaa, voit hävitä nelivedolla kaksivedolle. Sille vaan ei voi mitään että neliveto on kaksivetoista edellä liukkaalla kelillä.
Sitten kun kehuit 330i:tä maasta taivaaseen, voin todeta että esim. ahvenistolla escorttini kyllä jättää 330i BMW:n toiseksi. Korin jäykkyys, alusta, renkaat, jarrut... kaikki ovat kunnossa. Se on totta että esco häviää kaikessa mukavuuteen liittyvässä, mutta olenkin rakentanut escon täysin leikkikaluksi. Sellaiseksi jolla pääsee kiusaamaan uusia, muka nopeita, autoja. Kiihtyvyydessä, ajossa mutkissa... homma toimii.
Vakioautolla ei vaan pärjää nopeassa ajossa, koska niiden alustat ovat siinä tarkoituksessa huonoja (mukavuuteen panostettu), renkaat eivät ole tarpeeksi jäykkiä (taas mukavuus mielessä).
Esimerkiksi Sport2000 autot ovat radalla (ahvenisto, alastaro...) nopeampia kuin vakio Ferrari 360...
Miksi en jättänyt 330i BMW:tä audillani? En päässyt kokeilemaan koska en ollut silloin Audillani liikenteessä. Olisi voinut käydä miten tahansa (BMW tehdastietojen mukaan 0,4 sekuntia nopeampi 0-100), mutta lähdössä voi mokata kaksivetoisella helpommin... Miksi joku ei ole jättänyt 330i bemarillaan S4 audia? Tätä jossittelua, voidaan jatkaa loputtomiin. Vai luuletko että BMW on maailman paras auto? Sitä ei ole BMW eikä Audikaan. Mutta joudumme näillä ajelemaan, kun ei ole varaa parempaankaan. - .
Santos kirjoitti:
Kyllä hän kilpaa ajoi, tiedän kun sen hepun satun vielä tuntemaan. Hänen piti yrittää karistaa minut, mutta toisin kävi. Kuten sanoin: kertoo jotakin Audi-kuskeista... Ja hei- etua on siitä että pystyy painamaan aivan rajoilla mutkissa tuntuman ja helpon ajettavuuden ansiosta, etua Audilla siitä että saa tehoa enemmän tiehen mutkista ulos tullessa. Suorilla eroa ei kuitenkaan ole niin paljoa ellei ole aivan liukkaimmillaan (silloin 'pitävää' jäätä), jarrutuksissa ei eroa.
Itseä ei harmita talvella ajaa takavetoisella, se on nimenomaan hauskaa. Eikä kesää varten tarvitse toista autoa nauttimista varten...Kirjoitat "Miksi et jättänyt 330i (d:tä) Audillasi? Koska se ei onnistu." Sanot siis että 330d on nopeakin? 7,8 sekuntia sataan vastaan Audi A4 3.0 V6:n 6,9 sekuntia? 330i on sitten toinen juttu 6,5 sekutia...
- Uudenautonostaja
Ökkö kirjoitti:
luulin kyllä että Bemarin automaatti-ilmastointi maksaa 740, esp maksaa 1060 ja sumarit 420 euroa. A4:ssä kaikki nää on vakiona. Kaiken lisäksi nelkku on voittanut vissiin kaikki testit mitä on ollu lehdissä. Käyppä huvikses testaamassa Audia.
Ilmastointi siinä on, mutta ilmastointi automatiikka maksaa tuon 740Euroa joten väärää tietoa sinulle valitettavasti on. Enpähän ole nähnyt testiä jossa verrataan noita kahta mutta tavallinen A4 on kyllä useimmiten hävinnyt 318i:lle. Sitä paitsi olen kyllä käynyt testaamassa uutta A4 1.8TQ:ta sekä kaverini 2 vuotta vanhalla pelillä olen rällännyt jonkin verran. Miksi muuten haluat sumarit ottaa mukaan tähän? On varmaan bemarissa monta sellaista vakivarustusta jota Audissa ei ole.
- Ökkö
Ilmastointi siinä on, mutta ilmastointi automatiikka maksaa tuon 740Euroa joten väärää tietoa sinulle valitettavasti on. Enpähän ole nähnyt testiä jossa verrataan noita kahta mutta tavallinen A4 on kyllä useimmiten hävinnyt 318i:lle. Sitä paitsi olen kyllä käynyt testaamassa uutta A4 1.8TQ:ta sekä kaverini 2 vuotta vanhalla pelillä olen rällännyt jonkin verran. Miksi muuten haluat sumarit ottaa mukaan tähän? On varmaan bemarissa monta sellaista vakivarustusta jota Audissa ei ole.
kivampi sitä on automaatti-ilmastointia käyttää, tai siis sitähän ei edes tarvii käyttää, kun se on automaattinen =)
Sumarit oli vaan maininta. Vakiovarusteet vaan painottuu Audilla enemmän turvallisuuteen, ESP ja sillee....
Teeppä ihan oikeesti noista kahdesta autosta varusteellisesti samanlaiset ja kato kummassa on enemmän rahalle vastinetta. Ei tarvii miettiä kauaa. Tää on vaan keskustelua, elä hermostu. - M-Power
Ökkö kirjoitti:
kivampi sitä on automaatti-ilmastointia käyttää, tai siis sitähän ei edes tarvii käyttää, kun se on automaattinen =)
Sumarit oli vaan maininta. Vakiovarusteet vaan painottuu Audilla enemmän turvallisuuteen, ESP ja sillee....
Teeppä ihan oikeesti noista kahdesta autosta varusteellisesti samanlaiset ja kato kummassa on enemmän rahalle vastinetta. Ei tarvii miettiä kauaa. Tää on vaan keskustelua, elä hermostu....Vertaa bemaria ja audia sitten ihan miten vaan, ni silti bemari vaan pidemmän korren tahtoo vetää. Ei sillä, etteikö audi hyvä ois, onhan se! Mutta bemari nyt vaan on vielä parempi! :)
Hyvää jatkoa sulle ja sun audilles! :) - Tarra-Power
M-Power kirjoitti:
...Vertaa bemaria ja audia sitten ihan miten vaan, ni silti bemari vaan pidemmän korren tahtoo vetää. Ei sillä, etteikö audi hyvä ois, onhan se! Mutta bemari nyt vaan on vielä parempi! :)
Hyvää jatkoa sulle ja sun audilles! :)Siinäpä :) tyhjentävä vastaus :) kaikille. Asia :) on näin :) loppuun:)käsitelty :). Pemari on parempi :) kuin :) Audi. :)
:):):):) - Ökkö
Tarra-Power kirjoitti:
Siinäpä :) tyhjentävä vastaus :) kaikille. Asia :) on näin :) loppuun:)käsitelty :). Pemari on parempi :) kuin :) Audi. :)
:):):):)siis onks siinä munaa vai autoo?
- Santos
escort 2.0 turbo kirjoitti:
Niin voi käydä jos ei osaa ajaa, voit hävitä nelivedolla kaksivedolle. Sille vaan ei voi mitään että neliveto on kaksivetoista edellä liukkaalla kelillä.
Sitten kun kehuit 330i:tä maasta taivaaseen, voin todeta että esim. ahvenistolla escorttini kyllä jättää 330i BMW:n toiseksi. Korin jäykkyys, alusta, renkaat, jarrut... kaikki ovat kunnossa. Se on totta että esco häviää kaikessa mukavuuteen liittyvässä, mutta olenkin rakentanut escon täysin leikkikaluksi. Sellaiseksi jolla pääsee kiusaamaan uusia, muka nopeita, autoja. Kiihtyvyydessä, ajossa mutkissa... homma toimii.
Vakioautolla ei vaan pärjää nopeassa ajossa, koska niiden alustat ovat siinä tarkoituksessa huonoja (mukavuuteen panostettu), renkaat eivät ole tarpeeksi jäykkiä (taas mukavuus mielessä).
Esimerkiksi Sport2000 autot ovat radalla (ahvenisto, alastaro...) nopeampia kuin vakio Ferrari 360...
Miksi en jättänyt 330i BMW:tä audillani? En päässyt kokeilemaan koska en ollut silloin Audillani liikenteessä. Olisi voinut käydä miten tahansa (BMW tehdastietojen mukaan 0,4 sekuntia nopeampi 0-100), mutta lähdössä voi mokata kaksivetoisella helpommin... Miksi joku ei ole jättänyt 330i bemarillaan S4 audia? Tätä jossittelua, voidaan jatkaa loputtomiin. Vai luuletko että BMW on maailman paras auto? Sitä ei ole BMW eikä Audikaan. Mutta joudumme näillä ajelemaan, kun ei ole varaa parempaankaan....josta vain palataan takaisin siihen mistä ensin joku avautui...
Tässä välillä vain opittiin että virittämällä saa Escortin kulkemaan kovempaa kuin vakioviritteisen auton, joka tuskin tuli kenellekään yllätyksenä. Ei kyllä hajuakaan mitä yritit asialla todistaa... Että Escortilla jättää Bemun mutta Audilla ei?
(nelivedolla voi kyllä mielestäni mogata helpommin lähdössä... Nelari pitää muutenkin hivuttaa liikkeelle, jos haluaa että paketti pysyy kasassa. Eipä ainakaan 3.0:n tehoilla lähdetä neljä rengasta mustaa piirtäen...) - Santos
. kirjoitti:
Kirjoitat "Miksi et jättänyt 330i (d:tä) Audillasi? Koska se ei onnistu." Sanot siis että 330d on nopeakin? 7,8 sekuntia sataan vastaan Audi A4 3.0 V6:n 6,9 sekuntia? 330i on sitten toinen juttu 6,5 sekutia...
Niin, en voinut olla varma mistä 330sestä oli puhe. Nyt kun asian toit esille, niin ei ihan välttämättä sanottu juttu, tiukkaahan siitä 330dnkin jättämisestä 3.0lla tulee.
Dieselin lukemat on usein alakanttiin ilmoitettu jo senkin takia että sen lukemat on vaikeampi saada tarkoiksi. Ja liian hyviksihän niitä ei voi ilmoittaa... Audilla taas joskus(en väitä että aina, tai että välttämättä tässä tapauksessa) lukemat on hitusen optimistisesti ilmoitettu.
(330i:lle mitattu 6 sekunnin pintaan)
Joka tapauksessa tuo ero on todella pieni, enemmän kuskista kiinni. Takavetoinen vääntävämpi antaa enemmän anteeksi, olettaen että takarenkaat kunnolliset.
Ja amista en ole ikinä nähnytkään. Minä en mistään vanhoista Escorteista ole puhunutkaan(ja muka omista vielä A4 2.0:aa...).
Lopeta se pään aukominen, amis. - Terve
Ökkö kirjoitti:
Teeppä ihan oikeesti noista kahdesta autosta varusteellisesti samanlaiset ja kato kummassa on enemmän rahalle vastinetta. Ei tarvii miettiä kauaa. Tää on vaan keskustelua, elä hermostu.No ökkö, tuppaa vaan olemaan niin että vaikkei heti siltä näytä niin Bemussa on hyvin varusteita. Kyllä kai Audikuskille(tai heidän lapsilleen) on tärkeää että on sumuvalot vakiona...
DSC:tä taas ei Bemussa välttämättä tarvitse joten on hyvä ettei siitä joudu turhaan maksamaan. Eri asia on etuvetoisessa tai nelivetoisessa. ASC taas on vakiona, myös hauskanpito-asennolla.
Pieni lisähinta automaatti-ilmastoinnille tuskin maailmaa kaataa. Bemussa taas paljon muuta mitä Audiin ei saa edes lisävarusteena, mm. paremmat koneet, alusta, jopa mukavuus.
En tiedä mitä ihmeen lehtiä olet lukenut, koska lähes jokaisen testin jonka olen nähnyt, ja etenkin vissiin joka ikisen testin jonka olen yli vuoteen nähnyt, on voittanut Bemu. Onhan A4:sen voittanut testeissä mm. Mondeokin... Ja varsinkin lehtien mallistoyhteenvedoissa on kumma kyllä aina mainittu Bemun 3-sarjan olevan luokkansa paras.
On muuten Audi A4:n ilmastointi epäergonominen, ihmeellinen lämpötila-asteikko ja puhaltaa liian kovaa aina käynnistäessä. Kokemusta on A4:stä paljonkin. Kuten tuttuni osuvasti totesi, 2.0 tuntui melkeinpä paremmalta kuin 1.8T... Olin aivan samaa mieltä. Kumma että niin moni (tietoisesti?) ovat huomaamatta että A4:n koneet ovat selvästi sivistymättömämmät, ovat meluisampia ja epämukavampia. Ja Bemu on hauskempi vakionakin ajaa kuin A4 kaikkilla urheilulisukkeilla. - Terve
Ökkö kirjoitti:
Teeppä ihan oikeesti noista kahdesta autosta varusteellisesti samanlaiset ja kato kummassa on enemmän rahalle vastinetta. Ei tarvii miettiä kauaa. Tää on vaan keskustelua, elä hermostu.No ökkö, tuppaa vaan olemaan niin että vaikkei heti siltä näytä niin Bemussa on hyvin varusteita. Kaipa Audikuskille(tai heidän lapsilleen) on tärkeää että on sumuvalot vakiona...
DSC:tä taas ei Bemussa välttämättä tarvitse joten on hyvä ettei siitä joudu turhaan maksamaan. Eri asia on etuvetoisessa tai nelivetoisessa. ASC taas on vakiona, myös hauskanpito-asennolla.
Pieni lisähinta automaatti-ilmastoinnille tuskin maailmaa kaataa. Bemussa taas paljon muuta mitä Audiin ei saa edes lisävarusteena, mm. paremmat koneet, alusta, jopa mukavuus.
En tiedä mitä ihmeen lehtiä olet lukenut, koska lähes jokaisen testin jonka olen nähnyt, ja etenkin vissiin joka ikisen testin jonka olen yli vuoteen nähnyt, on voittanut Bemu. Onhan A4:sen voittanut testeissä mm. Mondeokin... Ja varsinkin lehtien mallistoyhteenvedoissa on kumma kyllä aina mainittu Bemun 3-sarjan olevan luokkansa paras.
On muuten Audi A4:n ilmastointi epäergonominen, ihmeellinen lämpötila-asteikko ja puhaltaa liian kovaa aina käynnistäessä. Kokemusta on A4:stä paljonkin. Kuten tuttuni osuvasti totesi, 2.0 tuntui melkeinpä paremmalta kuin 1.8T... Olin aivan samaa mieltä. Kumma että niin moni (tietoisesti?) ovat huomaamatta että A4:n koneet ovat selvästi sivistymättömämmät, ovat meluisampia ja epämukavampia. Ja Bemu on hauskempi vakionakin ajaa kuin A4 kaikkilla urheilulisukkeilla. - janusz
uudenautonostaja kirjoitti:
Hienoja ovat molemmat. Itse olin samassa tilanteessa ja päädyin A41,8tq:n. Vaikea paikka ja olis vieläkin mikäli pitäis uudestaan päättää. Ovat hieman eri tyylisiä pelejä. Ajappa kummalla tahansa ei sinun tarvitse asiaa perustella. Joka ymmärtää jotain asiasta ei vaivaudu avaamaan suutansa. Seuraavaksi näihin viesteihin alkaa vastaamaan varmaan joku joka on hankkinut uuden Vectran ja lähes samalla rahalla. Silloin täytyy jo tehdä ilmoitus asiattomasta viestistä.
- Jepjep
janusz kirjoitti:
Hienoja ovat molemmat. Itse olin samassa tilanteessa ja päädyin A41,8tq:n. Vaikea paikka ja olis vieläkin mikäli pitäis uudestaan päättää. Ovat hieman eri tyylisiä pelejä. Ajappa kummalla tahansa ei sinun tarvitse asiaa perustella. Joka ymmärtää jotain asiasta ei vaivaudu avaamaan suutansa. Seuraavaksi näihin viesteihin alkaa vastaamaan varmaan joku joka on hankkinut uuden Vectran ja lähes samalla rahalla. Silloin täytyy jo tehdä ilmoitus asiattomasta viestistä.
Niin, ei tarvitse perustella kun on ostanut A4:sen pelkän ulkonäön ja mainoslauseiden takia! ;) Hyvä ettet asiasta tietävien kanssa joudu sananharkkaan, niin ettet lipsauta käsityksiäsi Audin tekniikasta, mm. quattrosta...
- Ökkö
Terve kirjoitti:
No ökkö, tuppaa vaan olemaan niin että vaikkei heti siltä näytä niin Bemussa on hyvin varusteita. Kaipa Audikuskille(tai heidän lapsilleen) on tärkeää että on sumuvalot vakiona...
On muuten Audi A4:n ilmastointi epäergonominen, ihmeellinen lämpötila-asteikko ja puhaltaa liian kovaa aina käynnistäessä. Kokemusta on A4:stä paljonkin. Kuten tuttuni osuvasti totesi, 2.0 tuntui melkeinpä paremmalta kuin 1.8T... Olin aivan samaa mieltä. Kumma että niin moni (tietoisesti?) ovat huomaamatta että A4:n koneet ovat selvästi sivistymättömämmät, ovat meluisampia ja epämukavampia. Ja Bemu on hauskempi vakionakin ajaa kuin A4 kaikkilla urheilulisukkeilla.minulla kun on sellainen käsitys että Audin quattroja myytiin viime vuonna yli 600 kun taas Bemareita vähän reilu 140 kpl. Miksi ihmiset valikoivat Audin jos Bemari on niin ylivoimainen?
- Ökkö
Terve kirjoitti:
No ökkö, tuppaa vaan olemaan niin että vaikkei heti siltä näytä niin Bemussa on hyvin varusteita. Kaipa Audikuskille(tai heidän lapsilleen) on tärkeää että on sumuvalot vakiona...
On muuten Audi A4:n ilmastointi epäergonominen, ihmeellinen lämpötila-asteikko ja puhaltaa liian kovaa aina käynnistäessä. Kokemusta on A4:stä paljonkin. Kuten tuttuni osuvasti totesi, 2.0 tuntui melkeinpä paremmalta kuin 1.8T... Olin aivan samaa mieltä. Kumma että niin moni (tietoisesti?) ovat huomaamatta että A4:n koneet ovat selvästi sivistymättömämmät, ovat meluisampia ja epämukavampia. Ja Bemu on hauskempi vakionakin ajaa kuin A4 kaikkilla urheilulisukkeilla.No makuasioista ei voi kiistellä. Ihmettelen kuitenkin sitä että nelivetomarkkinoilla Audeja myytiin reilut 600 kpl kun taas Bemareita alle 150 kpl. Miksi siis Audi jos Bemari on niin hyvä?
- Uudenautonostaja
Ökkö kirjoitti:
No makuasioista ei voi kiistellä. Ihmettelen kuitenkin sitä että nelivetomarkkinoilla Audeja myytiin reilut 600 kpl kun taas Bemareita alle 150 kpl. Miksi siis Audi jos Bemari on niin hyvä?
Aika huono vertailu katsoa kuinka monta autoa on myyty. Voit yhtä yhvin katsoa mikä on myydyin merkki suomessa, se ei ola Audi eikä Bemu. Kun taas vertailet kuinka monta 300 sarjan bemua on myyty saksassa verrattuna kuinka monta A4:sta on myyty, niin ero on päinvastainen. Jos alat jossittlemaan että siellä ei ole samanlaista talvea kuin täällä, niin otetaan ruotsi esimerkkinä: Göteborgissa BMW sweden pisti stopin BMW:n myyntiin siellä jotta niitä ei myytäisi liian monta. Mielummin voimme verrata asiakastyytyväisyyttä, siinä BMWn omistajat ovat suomen tyytyväisimmät! Ihan vaan for your information myös DSC on 1.3.2003 ostettujen autojen vakiovarustuksessa, kun viimeksi itkit että sitä ei ole siinä.
- Uudenautonostaja
Ökkö kirjoitti:
No makuasioista ei voi kiistellä. Ihmettelen kuitenkin sitä että nelivetomarkkinoilla Audeja myytiin reilut 600 kpl kun taas Bemareita alle 150 kpl. Miksi siis Audi jos Bemari on niin hyvä?
Aika huono vertailu katsoa kuinka monta autoa on myyty. Voit yhtä yhvin katsoa mikä on myydyin merkki suomessa, se ei ola Audi eikä Bemu. Kun taas vertailet kuinka monta 300 sarjan bemua on myyty saksassa verrattuna kuinka monta A4:sta on myyty, niin ero on päinvastainen. Jos alat jossittlemaan että siellä ei ole samanlaista talvea kuin täällä, niin otetaan ruotsi esimerkkinä: Göteborgissa BMW sweden pisti stopin BMW:n myyntiin siellä jotta niitä ei myytäisi liian monta. Mielummin voimme verrata asiakastyytyväisyyttä, siinä BMWn omistajat ovat suomen tyytyväisimmät! Ihan vaan for your information myös DSC on 1.3.2003 ostettujen autojen vakiovarustuksessa, kun viimeksi itkit että sitä ei ole siinä.
- Ökkö
Ihan ensiksikin en ole mitään itkenyt. Laittanut vaan kommenttejani. En kyllä uskonut että joku vielä hermostuu. Tyytyväisyys johtunee siitä, ettei ole omia kokemuksia Audin teknisestä etumatkasta, kuten quattrosta.
- Stupido
Ja halloo, joku A4 1.8TQ on hinnat alkaen paljon halvempi kuin 325xi, ja sitä Suomalaiset vain katsovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094236
- 783466
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?803280Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?243199Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223132- 722896
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452770Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim612721Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852539- 332384