Saiko lasten vaatteiden pesussa käyttää huuhteluainetta? Olen ymmärtänyt ettei se ole hyväksi? Miksi ei? Käytän siis ihan sellaista hajustamatonta sensitive huuhteluainetta samoin kuin pyykinpesuainekin on hajustamatonta!
huuhteluaineesta
2
267
Vastaukset
- allerginen huuhteluaineelle
Olen itse allerginen huuhteluaineelle, joten en uskalla käyttää niitä ollenkaan. Eka kerralla sain kauhean kutiavan nokkosrokon ympäri kehoa, kun nukuin yöpaidassa, joka oli huuhdeltu huuhteluaineella. Heräsin muutaman tunnin yöunen jälkeen ja oli pakko käydä suihkussa ja vaihtaa vaatteet. Seuraavalla kerralla turposivat jo kasvot ja huuletkin, en vain enää muista mikä vaatekappale silloin oli kyseessä. Joten eipä ne kemikaalit kovin terveellisiä ja turvallisia taida olla. Kyllä puhdas vesi on aina paljon parempi vaihtoehto kuin keinotekoiset aineet, joita nykyinen elinympäristömme on muutenkin täynnä.
Lasten, varsinkin pienten, iho on niin ohut että se läpäisee vielä suuremman osan "aineista", mitä aikuisten iho. Sen vuoksi esim. aurinkorasvojakaan ei suositella pienille lapsille.- en käytä ikinä
suomessa huuhteluainetta, kun täällä on niin pehmee vesi... kun oon asunut keskieuroopassa, jossa todella kalkkipitoinen, kova vesi, se kannattaa , vaatteen kuluu hittaammin. toi huuhteluainejuttu on vaan markkinointia, oikeesti suomessa ei tarvii käyttää.
mutta sen lisäksi mulla on sellanen käsitys että siitä jää jäämiä (kun jotkut hyvät farkut pitää esim pestä ilman) eli ei kuitenkaan varmaan hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901945
- 1131043
- 103977
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20737- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä29580Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481