minun arvoni

uusi kilppari

T4 10,1 ja TSH 19,1
Tänään aloitin thyroksiini hoidon.Olen katsellut muiden arvoja ja ihmetellyt että onko arvoni jotenkin poikkeuksellisen huonot?
Minulla ei oikeastaan ole ollut voimakkaita oireita mutta matalan pulssin ja unettomuuden takia kokeet otettiin.Ajattelin näyttää myös työpaikka lääkärille kokeen tulosta ja kysyä pitäisikä asia tutkia enemmän.

12

1528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      No melko normaalit vajiksen arvot kun se todetaan. T4v ei sulla ees pahaksi ole päässyt. TSH on aivolisäkehormooni mikä käskyttää kilpirauhasta tuottamaan sitä tyroksiinia ja se voi olla satoja kun vajis todetaan...

      • .....

        Tuo siis kai T4V eikä T4?? en tiedä T4:ää...


      • oli.
        ..... kirjoitti:

        Tuo siis kai T4V eikä T4?? en tiedä T4:ää...

        Koiralla oli samaa vaivaa ja se söi 4 pilleriä päivässä,itsellä nyt alkuun yksi päivässä ja tammi/helmikuun vaihteessa uudet kokeet.


      • .....
        oli. kirjoitti:

        Koiralla oli samaa vaivaa ja se söi 4 pilleriä päivässä,itsellä nyt alkuun yksi päivässä ja tammi/helmikuun vaihteessa uudet kokeet.

        Ihmisellä maksimiannostus on yleensä 2 tabua. Koiralla on ihan eri asia ja muistaakseni imeytyminen tosi tehotonta. Eli ei kannata todellakaan verrata koiran annokseen.. eräs nainen kokeili koiransa tyroksiinia kun lääkäri pihisteli määräämisen kanssa ja meinasi huonosi käydä :(

        Onkohan sun tabut 25 mikroa vai 0,1 mg? kuulostaa hurjalta jos olet suoraan vetänyt isointa tabua.... ei sitten sydän jyski ja hiki nouse pintaan? huh.... aloitin itse puolikkaalla pienellä eli tuolla lastentabulla 25 mikroa joka on neljäsosa tuosta 0,1 mg:stä.


      • thyroxxx
        oli. kirjoitti:

        Koiralla oli samaa vaivaa ja se söi 4 pilleriä päivässä,itsellä nyt alkuun yksi päivässä ja tammi/helmikuun vaihteessa uudet kokeet.

        Tosiaan, ei kai sulle todellakin annettu yksi iso tabletti päivässä heti alusta asti?? Suosittelisin ainakin puolittamaan sen ja aloittamaan hieman varovaisemmin. Viikko-pari puolikasta ja sitten vasta se kokonainen.


      • olevan
        thyroxxx kirjoitti:

        Tosiaan, ei kai sulle todellakin annettu yksi iso tabletti päivässä heti alusta asti?? Suosittelisin ainakin puolittamaan sen ja aloittamaan hieman varovaisemmin. Viikko-pari puolikasta ja sitten vasta se kokonainen.

        Eilen oli hiukan hiki päällä tavallista helpommin,mutta muuta en ole huomannut.


      • *****
        olevan kirjoitti:

        Eilen oli hiukan hiki päällä tavallista helpommin,mutta muuta en ole huomannut.

        Melkoinen lekuri. Itse aloitin lastentabulla ja sydän jyskytti siitäkin.

        Jos sulle tulee rajuja oireita, pudota annosta puolikkaaseen ja totuttele pienemmällä annoksella...


      • meni.
        ***** kirjoitti:

        Melkoinen lekuri. Itse aloitin lastentabulla ja sydän jyskytti siitäkin.

        Jos sulle tulee rajuja oireita, pudota annosta puolikkaaseen ja totuttele pienemmällä annoksella...

        Soitin eilen päivystävälle ja keskusteltiin asiasta ja käski myös pudottaa annoksen puoleen.On ollut todella kuuma jatkuvasti vaikka sisällä on nippa nappa 20 astetta ja t-paita päällä,ennen oli aina kylmä.
        Taidan ottaa seuraavaksi yhteyttä suoraan työterveyteen,niin pääsee kokeneelle lääkärille.


      • syyslintu
        ***** kirjoitti:

        Melkoinen lekuri. Itse aloitin lastentabulla ja sydän jyskytti siitäkin.

        Jos sulle tulee rajuja oireita, pudota annosta puolikkaaseen ja totuttele pienemmällä annoksella...

        mulla on 25 mg ja saan nostaa jonkin ajan päästä kahteen tabuun päivässä. En vain ole vielä uskaltanut aloittaa. Sydän on joskus hepulissa muutenkin. Pitääkö se ottaa aamulla ennen syöntiä, mitään ohjeita ei ole tuossa pakkausselosteessa, puhutaan vain jotakin imeytymiseroista.
        Menevätkö mahdolliset sydänhepulit pian ohi, jos niitä lääkkeestä tulee?


      • tonttu
        syyslintu kirjoitti:

        mulla on 25 mg ja saan nostaa jonkin ajan päästä kahteen tabuun päivässä. En vain ole vielä uskaltanut aloittaa. Sydän on joskus hepulissa muutenkin. Pitääkö se ottaa aamulla ennen syöntiä, mitään ohjeita ei ole tuossa pakkausselosteessa, puhutaan vain jotakin imeytymiseroista.
        Menevätkö mahdolliset sydänhepulit pian ohi, jos niitä lääkkeestä tulee?

        Mulla annostus oli varmaan 1.5 kk 1 tabletti 25 mikrogrammaa. Lääke otetaan AAMULLA veden kanssa tyhjään mahaan.Itse odottelen 10 min ennen kuin syön tai juon muuta. Nytten on nostettu annosta 1 ja 2 tablettia vuoropäivinä. Kumma että lääkäri ei maininnut sinulle miten lääkkeet tulee syödä. Otan vasta illemmalla rautatabletin tai sitten vitamiinitabletin.


      • järkyttävää...
        tonttu kirjoitti:

        Mulla annostus oli varmaan 1.5 kk 1 tabletti 25 mikrogrammaa. Lääke otetaan AAMULLA veden kanssa tyhjään mahaan.Itse odottelen 10 min ennen kuin syön tai juon muuta. Nytten on nostettu annosta 1 ja 2 tablettia vuoropäivinä. Kumma että lääkäri ei maininnut sinulle miten lääkkeet tulee syödä. Otan vasta illemmalla rautatabletin tai sitten vitamiinitabletin.

        Jestas! Siis 1 tabu ja 2 tabua vuoropäivin? Miksei voi olla 1,5 tabua päivässä!! Elimistö rasittuu ihan turhaan jos eri annos eri päivinä ja sitten vielä hankalempi muistaa. Eli tasaa annnos ja voit mainita tästä lääkärillekin. Se luultavasti sanoo että tyroksiini tasoittuu veressä ajan mittaan yms. p*skaa mitä on opetettu. Onhan se niin mutta silti rasittaa elimistöä jos aina eri annos.


    • Uusi kilppari

      Mielenkiinnosta kysyin 2003 vuoden arvojani,kun silloin kilppari kokeet otettiin kahteen kertaan ja olivat kuulemma ok.Ekalla kerralla TSH huhtikuussa 5,9 ja kuukautta myöhemmin 8,9.T4V oli 17.Olisi ollut ehkä parempi saada jo silloin lääkitys eikä nyt 3 vuotta myöhemmin.
      Lääkkeen puolituksen jälkeen olo tuntuu paljon normaalimmalta,en tosin tiedä onko arvot kohdallaan,mutta ei tarvitse hikoilla ainakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1195
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      757
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      709
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      685
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      31
      565
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      113
      502
    Aihe