minun arvoni

uusi kilppari

T4 10,1 ja TSH 19,1
Tänään aloitin thyroksiini hoidon.Olen katsellut muiden arvoja ja ihmetellyt että onko arvoni jotenkin poikkeuksellisen huonot?
Minulla ei oikeastaan ole ollut voimakkaita oireita mutta matalan pulssin ja unettomuuden takia kokeet otettiin.Ajattelin näyttää myös työpaikka lääkärille kokeen tulosta ja kysyä pitäisikä asia tutkia enemmän.

12

1517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

No melko normaalit vajiksen arvot kun se todetaan. T4v ei sulla ees pahaksi ole päässyt. TSH on aivolisäkehormooni mikä käskyttää kilpirauhasta tuottamaan sitä tyroksiinia ja se voi olla satoja kun vajis todetaan...

• .....

Tuo siis kai T4V eikä T4?? en tiedä T4:ää...

• oli.
        ..... kirjoitti:

Tuo siis kai T4V eikä T4?? en tiedä T4:ää...

Koiralla oli samaa vaivaa ja se söi 4 pilleriä päivässä,itsellä nyt alkuun yksi päivässä ja tammi/helmikuun vaihteessa uudet kokeet.

• .....
        oli. kirjoitti:

Koiralla oli samaa vaivaa ja se söi 4 pilleriä päivässä,itsellä nyt alkuun yksi päivässä ja tammi/helmikuun vaihteessa uudet kokeet.

Ihmisellä maksimiannostus on yleensä 2 tabua. Koiralla on ihan eri asia ja muistaakseni imeytyminen tosi tehotonta. Eli ei kannata todellakaan verrata koiran annokseen.. eräs nainen kokeili koiransa tyroksiinia kun lääkäri pihisteli määräämisen kanssa ja meinasi huonosi käydä :(

Onkohan sun tabut 25 mikroa vai 0,1 mg? kuulostaa hurjalta jos olet suoraan vetänyt isointa tabua.... ei sitten sydän jyski ja hiki nouse pintaan? huh.... aloitin itse puolikkaalla pienellä eli tuolla lastentabulla 25 mikroa joka on neljäsosa tuosta 0,1 mg:stä.

• thyroxxx
        oli. kirjoitti:

Tosiaan, ei kai sulle todellakin annettu yksi iso tabletti päivässä heti alusta asti?? Suosittelisin ainakin puolittamaan sen ja aloittamaan hieman varovaisemmin. Viikko-pari puolikasta ja sitten vasta se kokonainen.

• olevan
        thyroxxx kirjoitti:

Tosiaan, ei kai sulle todellakin annettu yksi iso tabletti päivässä heti alusta asti?? Suosittelisin ainakin puolittamaan sen ja aloittamaan hieman varovaisemmin. Viikko-pari puolikasta ja sitten vasta se kokonainen.

Eilen oli hiukan hiki päällä tavallista helpommin,mutta muuta en ole huomannut.

olevan kirjoitti:

Eilen oli hiukan hiki päällä tavallista helpommin,mutta muuta en ole huomannut.

Melkoinen lekuri. Itse aloitin lastentabulla ja sydän jyskytti siitäkin.

Jos sulle tulee rajuja oireita, pudota annosta puolikkaaseen ja totuttele pienemmällä annoksella...

• meni.
        ***** kirjoitti:

Jos sulle tulee rajuja oireita, pudota annosta puolikkaaseen ja totuttele pienemmällä annoksella...

Soitin eilen päivystävälle ja keskusteltiin asiasta ja käski myös pudottaa annoksen puoleen.On ollut todella kuuma jatkuvasti vaikka sisällä on nippa nappa 20 astetta ja t-paita päällä,ennen oli aina kylmä.
        Taidan ottaa seuraavaksi yhteyttä suoraan työterveyteen,niin pääsee kokeneelle lääkärille.

• syyslintu
        ***** kirjoitti:

mulla on 25 mg ja saan nostaa jonkin ajan päästä kahteen tabuun päivässä. En vain ole vielä uskaltanut aloittaa. Sydän on joskus hepulissa muutenkin. Pitääkö se ottaa aamulla ennen syöntiä, mitään ohjeita ei ole tuossa pakkausselosteessa, puhutaan vain jotakin imeytymiseroista.
        Menevätkö mahdolliset sydänhepulit pian ohi, jos niitä lääkkeestä tulee?

• tonttu
        syyslintu kirjoitti:

mulla on 25 mg ja saan nostaa jonkin ajan päästä kahteen tabuun päivässä. En vain ole vielä uskaltanut aloittaa. Sydän on joskus hepulissa muutenkin. Pitääkö se ottaa aamulla ennen syöntiä, mitään ohjeita ei ole tuossa pakkausselosteessa, puhutaan vain jotakin imeytymiseroista.
        Menevätkö mahdolliset sydänhepulit pian ohi, jos niitä lääkkeestä tulee?

Mulla annostus oli varmaan 1.5 kk 1 tabletti 25 mikrogrammaa. Lääke otetaan AAMULLA veden kanssa tyhjään mahaan.Itse odottelen 10 min ennen kuin syön tai juon muuta. Nytten on nostettu annosta 1 ja 2 tablettia vuoropäivinä. Kumma että lääkäri ei maininnut sinulle miten lääkkeet tulee syödä. Otan vasta illemmalla rautatabletin tai sitten vitamiinitabletin.

• järkyttävää...
        tonttu kirjoitti:

Mulla annostus oli varmaan 1.5 kk 1 tabletti 25 mikrogrammaa. Lääke otetaan AAMULLA veden kanssa tyhjään mahaan.Itse odottelen 10 min ennen kuin syön tai juon muuta. Nytten on nostettu annosta 1 ja 2 tablettia vuoropäivinä. Kumma että lääkäri ei maininnut sinulle miten lääkkeet tulee syödä. Otan vasta illemmalla rautatabletin tai sitten vitamiinitabletin.

Jestas! Siis 1 tabu ja 2 tabua vuoropäivin? Miksei voi olla 1,5 tabua päivässä!! Elimistö rasittuu ihan turhaan jos eri annos eri päivinä ja sitten vielä hankalempi muistaa. Eli tasaa annnos ja voit mainita tästä lääkärillekin. Se luultavasti sanoo että tyroksiini tasoittuu veressä ajan mittaan yms. p*skaa mitä on opetettu. Onhan se niin mutta silti rasittaa elimistöä jos aina eri annos.

• Uusi kilppari

Mielenkiinnosta kysyin 2003 vuoden arvojani,kun silloin kilppari kokeet otettiin kahteen kertaan ja olivat kuulemma ok.Ekalla kerralla TSH huhtikuussa 5,9 ja kuukautta myöhemmin 8,9.T4V oli 17.Olisi ollut ehkä parempi saada jo silloin lääkitys eikä nyt 3 vuotta myöhemmin.
      Lääkkeen puolituksen jälkeen olo tuntuu paljon normaalimmalta,en tosin tiedä onko arvot kohdallaan,mutta ei tarvitse hikoilla ainakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3673
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2382
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2117
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1599
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1522
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      283
      1351
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe