Jos ette, niin miksette?
Vietättekö itsenäisyyspäivää?
9
658
Vastaukset
- vietän!
Miksi en viettäisi - yhtälailla sitä on puolustettu ja vaalittu! Sillä hengellä voitettiin Talvisota ja selvittiin Jatkosodastakin kunnialla.
Itsenäisyysjulistuksia oli alunperin kaksi lähes saman sisältöistä eli SDP:n ja silloisten porvaripuolueiden - porvaripuolueet voittivat, mutta joutuivat hakemaan itsenäisyysjulistukselle siunauksen Leniniltä ja kansankomissaarien neuvostolta.
Itsenäisyys on arvo sinänsä - olen Suomalainen! - k.o.m Mari
Miten sitä noin yleensä vietetään?
Juhliin linnaan ei tullut taaskaan kutsua.
Tuntematon tulee sadannen kerran uusintana.
Mielestäni vain harva juhlii kyseistäpäivää.
Koska palava kynttilä ikkunalla ei täytä juhlien kriteeriä niin kerro miten mielestäsi itsenäisyyspäivää pitää juhlia.- isänmaa ompi Suomi
Laulamalla isänmaallisia lauluja ja käymällä sankarihaudoilla.
- k.o.m Mari
isänmaa ompi Suomi kirjoitti:
Laulamalla isänmaallisia lauluja ja käymällä sankarihaudoilla.
No sitten,en todellakaan aio viettää.
- JJK90
Tottakai sitä vietetään kun punaiset kantoivat Talvi-ja Jatkosodassakin herrojen taakan kun herrat lipitti konjakkia Mikkelissä sakemannien kanssa
- viettäisin?
Mitä ihmeen itsenäisyyspäivää??? Tämän maan lainsäädäntö on perustuslakia myöten alisteinen kansainvälisen talousliiton direktiiveille, eikä maalla ole edes omaa valuuttaa, jota pidetään yhtenä itsenäisen maan tunnusmerkeistä - tai näin ainakin koulussa aikoinaan opetettiin - ja ilmeisesti näiden samojen itsenäisyyshaihattelijoiden toimesta meillä saattaa olla pian ulkomaisten maiden joukkoja maan rajojen sisällä. Sen lisäksi samat itsenäisyyshaihattelijat aikovat hoitaa kansalaistensa huonon sosiaaliturvan ja sen vuoksi heikentyneen syntyvyyden väestönsiirroilla mm. Ukrainasta, Kiinasta ja Filippiineiltä. Vai että oikein itsenäisyyden asialla? Haistakaa te oikeistolaiset nyt pitkä paska.
- reikätaskusosialisti
Te Sankarit, Raatteen ja Kollaan, nyt EU:ssa ja kusessa ollaan.
utelias :)!
- tavallinen suomalainen
Olen ylpeä itsenäisestä Suomesta,paperityöläisten tytär.
Vietän itsenäisyyspäivää katsomalla Tuntemattoman sotilaan ja käymällä kaupungin itsenäisyyspäiväjuhlassa.
On tässä vielä paljon parannettavaa, mutta ihan hyvä maa asua, ilman päivittäistä pelkoa hengenlähdöstä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602