Millä ohjelmalla saan lisättyä kuvatiedostoihin päivämäärän ja kellon ajan? Minulla on panasonic FX-9 digikamera ja siinä ei saa mistään asetuksista päivämäärää näkyviin kuvatiedostoon. (Olen teettämässä kuvia). Ainoastaan näen kuvan ominaisuuksista milloin ja millä asetuksilla kuvat on otettu. Eli miten saan päivä määrät näkymään? ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan...
Päivämäärä
7
1125
Vastaukset
- Vai mihin
Paperikuviin saaminen riippuu valmistajan laitteista, jos siellä on mahdollista lukea Exif ja lisätä päivämäärä vaikka kuvan taakse.
On siis kyse vain palvelusta.
Mutta, jos tarkoitat tietokoneella katsottavia kuvia on olemassa ohjelma, joka näyttää tiedot kuvan nimessä. En vain nyt muista nimeä.
Itse kuvaan on noita tietoja idioottimaista mennä laittamaan ja ne esiintyy jo EXIFissä.
Lisätietoja voi laittaa IPTC-takiin, mutta sekin vaatii sopivan ohjelman.
Esim: Xnview:illä voi IPTC-tiedot kirjoitella.- parerikuviin
Paikassa jossa teetän kuvani ei nuita päivämääriä saa näkyviin. Eli olisin itse lisännyt päivämäärät ja vienyt kuvat sitten teetettäväksi. Missä on sellaiset laitteet joilla päivämäärät saa näkyviin? Onko missään netti kaupassa?
- Päiväys
parerikuviin kirjoitti:
Paikassa jossa teetän kuvani ei nuita päivämääriä saa näkyviin. Eli olisin itse lisännyt päivämäärät ja vienyt kuvat sitten teetettäväksi. Missä on sellaiset laitteet joilla päivämäärät saa näkyviin? Onko missään netti kaupassa?
Päiväys löytyy Exifistä. Pitää vain etsia sellaien palvelu, joka sen osaa lukea ja printata.
Löytämiseen en voi apua antaa.
Työläs hätävara.
Lisää haluttuihin kuviin päivämääräkenttä, johon voit kirjoittaa muutakin tietoa.
Sen voi tehdä kuvankäsittelyssä ja kenttä voi olla kuvan alla tai päässä, ettei itse kuvaa turmele.
Pienentää kyllä hieman itse kuvan kokoa. - Paste.
parerikuviin kirjoitti:
Kopioi Exifistä päivämäärä ja peistaa se kuvan nurkkaan. Onnistuu missä tahansa kuvankäsittelyohjelmassa. Kaitpa sinulla jokin tuli kameran mukana koska pystyt Exifit lukemaan. Tarkoitukseen nyt sopii vaikka Word taikka PoerPoint, jos kirjoittelee päivämääriä.
- On!
Paste. kirjoitti:
Kopioi Exifistä päivämäärä ja peistaa se kuvan nurkkaan. Onnistuu missä tahansa kuvankäsittelyohjelmassa. Kaitpa sinulla jokin tuli kameran mukana koska pystyt Exifit lukemaan. Tarkoitukseen nyt sopii vaikka Word taikka PoerPoint, jos kirjoittelee päivämääriä.
Aika työlästä kuitenkin tuollanen... Tuntus että joku on keksinyt ohjelman jolla tuon päivämäärän saa helpommin / automaattisesti kuvaa.
- pAste
On! kirjoitti:
Aika työlästä kuitenkin tuollanen... Tuntus että joku on keksinyt ohjelman jolla tuon päivämäärän saa helpommin / automaattisesti kuvaa.
Useimmissa sovelluksissa on mahdollisuus tehdä makroja. Photarissa nykyään Actions-nimellä. Se nopeuttaa suurempitöisissä hommissa, tuollaisessa ei paljoakaan.
Sarjatyönä tunnissa tekee parisataa tuollaista operaatiota kevyesti... Kellota vaikka.
Miljoona kuvaako sinulla on?.. No kolme kuvaa minuutissa, 60kertaa kolme = 180 tunnissa. Miljoona jaettuna 180 = 5555,5 tuntia pyöreästi. Tämä jaettuna kahdeksan tunnin työpäiviin on 694 työpäivää. Tämä jaettuna vuoden työpäivillä 244 =2,8 vuotta.
Paljonki olet käyttänyt vuosia miljoonan arkistointikelpoisen kuvan kuvaamiseen????????
Hohhoijaa.. Palkaa jokunen sata kiinalaista tekemään rutiinihommat ja keskity kuvaamiseen. Aika harvalla ammattilaisella on julkaistuna edes tuhansia kuvia. - Jude
Terve.
Ohjelma jolla kyseinen ongelma hoituu on Eyebatch
http://www.atalasoft.com/
Osaa lukea kuvatiedostot(massana) ja lisää kuviin kellonajan ja päivämäärän. Muut muokkaukset hoituu myös...
Rekisteröinti koodi löytynee netistä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p525632Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "692701Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181980No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol371816Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1561808- 191743
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5150881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191141Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy801129Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah64946