Meillä on ex-miehen kanssa yhteishuoltajuus 10v pojasta.Lapsi asuu isän luona. Olen vuorotöissä ja joskus on pakko olla töissä myös viikonloppuinakin (lauantai ja sunnuntai). Ongelma on ettemme tule pojan isän kanssa toimeen. Asia on niin : mies haluaa että poika on minulla kaikki viikonloput (onko minulla vapaata tai ei). Silloinkin poika on minulla kun olen vapailla arkipäivinä. Hänen mielestä minä en ole millä tavalla oikeutettu yksityiselämän.Pojan isällä on tyttöystävä joka puuttuu minun ja pojan yhteishuoltajuuteen. Heidän mukaan minun on pakko totella aina joka asiassa. Jos yritän joskus (pari-kolme kertaa vuodessa) mennä ulos,sitä syntyvät hirveät riidat. Tulos on että sain 3 uhkauskirjettä hänen tyttöystävältä. Soitin soskuun je ne vain sanoivat että meidän on pakko tulla toimeen keskenään.Pojan isällä on oikeus määrätä pojan tapaamiset minun kanssa. Minun menojani ei oteta huomioon, jos sanon jotakin vastaan minua uhataan että korotetaan elatusmaksuja ja viedään lapsen lopullisesti minusta. Elatusmaksuja on korotettu 2-3 kk sitten sadalla eurolla .Isä lupasi juhlalliststi soskussa että ostaa pojalle vaatteet. Sen takia se korotus tulikin. Kukaan ei vielä näitä vaatteita nähnyt pojan päällä. Lapsi tulee aina minulle kotiin kalsareissa joissa ovat nyrkin kokoiset reiät, sama juttu sukkien kanssa. Lapsella ei ollut edes kunnon talvitakkia!!!! Lapseni kautta sain tietoja että mies ostelee tyttöystävälle kalusteita (ne eivät edes asuu yhdessä). Syntyi kysymys minne ne elatusmaksut oikein mene??? Ostin pojalle talvivaatteet ja sain vielä haukut päälle. Voiko joku vastata miten minun tässä täyty toimia koska isä ei suostuu, että lapsi asuisi kanssani?
Kiitos etukäteen
yhteishuoltajuus
3
556
Vastaukset
- Kokemusta paljon...
Moikka pidä pintasi jos muu ei auta niin laita oikeuteen asia.Ja sen miehen tyttöystävä ei ole sun komentaja ja teidän ei tarvitse olla tekemisissä ja ex ukkokin on hullu jos elää sen muijan ehdoilla.Millä verukkeella se pystyy nostelemaan kk sitä elatusmaksua...
- siinäpä se.
Pitkä oli ongelmiesi ruotiminen, mutta se on vain sinun näkemys asiosta, mutta avuntynkää tuppaa, sano.
Ensinnäkin tapaamisenne on varmaan määritelty huoltajuussopimuksessa, joten niitä on noudatettava; kummankin osapuolen.
Sinun ei ole pakko totella ketään, poislukien viranomaiset, olethan aikuinen ja mitkään sopimukset eivät pysty rajoittamaan elämääsi, joten suomeksi sanottuna; ex-puolisosi: puhuu paskaa.
Mitä tulee menoihisi ym. hauskanpitoon, jälleen suomeksi sanottuna AIVAN suoraan; Mitä vittua se heille kuuluu?
Jos sinulle on lähetetty "uhkauskirjeitä" kiikuta ne pollisille ja tee tutkintapyyntö ja se nimenomaan; silloin vältyt "rikosilmoitus kierteeltä" - säästänyt kuitit?
vaatteista? ymuusta? sitten taas soitto lasten valvojalle ja uusi sopimus!!! elätuksesta...Itselle on vaikea ymmärtää miten äiti ei asu lapsensa kanssa, tai huolla lapsen kamoja jne, koska itse en henk. koht ole vielä tavannut miestä joka hoitais nämä asiat paremmin kuin äiti. mutta ehkä sellasiakin on?
t: yksinhuoltajaäiti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475325Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "571920Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1381713Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella161643- 141405
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41280No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol27127581-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171087Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771038Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60877